Nonni. Nyt tuli ostettua Öhlinsin ohjausiskari pyörään, joten se tärkein puoli tulee hoidettua kuntoon. Toisaalta, en mä vielä kyllä tuota kovin ole saanut woblaamaan vaikka välillä keula yrittää kevennellä kovastikinhighsiderit mulla noilla tehoilla meinaa enemmän pelottaa..
Mut paree se on uskoa, että halpa henkivakuutus tuo on kuitenkin.
Ei muutaku odotella osaa saapuvaksi ja pulttaan kiinni.
Pakko vielä hieman hehkuttaa.. epäilin, ettei musta koskaan tuu nykylitraskuskia, mutta myönnettäköön, että tuo paholainen on koukuttanut jo ihan hemmetin pahastiwhich is nice!
- P
Tuli commanderi laitettuu, oisko kenelläkään suomessa tehtyjä karttoja? Itellä slipari ja filtteri vaihdettu.
Ja joo joo oon viemäs jossain vaiheessa ihan penkkiin säädettäväks.
Kawasaki zx-10r
Mörjenstä, hyvä vietellä jussia kalsarikänneillen ja tyhmiä kysellen. Mutta asiaan, mikä olis kympin alla hyväksi todettu rengastus? Meitin tuossa ensin laittaa Contin sport-attackit kun jäi hyvä kuva noista ysin alla, mutta sitten ajattelin vielä kysellä hyviä vinkkejä täältä.
Ajo tulee olemaan sekalaista matkaa, mutkaa ja radallakin olis tarkoitus tälle kesälle, ainakin muutamaan otteeseen käydä.. toisaalta mun taidoilla ei tule varmasti siellä renkaiden rajat vastaan, vaikka olis Kiinalaiset alla
- P
Missä -04 kympissä on jäähdytinnesteen lämpöanturi? Mittari nousee ajossa "Hi" lämpöihin ja sen jälkeen alkaa seilaamaan 90-120 välillä. Muutamassa sekunnissa lämmöt laskee 120:stä 90:neen ja toisin päin. Epäilen, että anturi on löysällä tai jotain..?
Flekti ei nähtävästi ole suoraan yhteydessä mittarissa olevaan lämpölukemaan, sillä se ei lähde pyörimään vaikka mittarissa lukee Hi. Koetin kuitenkin, että flekti toimii, kun kaupunkiajon jälkeen jätin pyörän tyhjäkäynnille. Minuutin verran mittarissa luki Hi ja sitten flekti pärähti käyntiin.
Honda CBR 954RR -03
En nyt muista missä on anturi, mutta älä aja enään .. Itellä lähtee flekti päälle +96 ja käy ehkä +102. Max. ollu +104 penkissä ajettaessa. Tarkista ainakin aluksi nesteet ja ota syylärin korkki pois, jos porina käy niin ainaskin kansipahvi on menny.
https://www.mprengas.fi
Näyttää se 10r:kin keulivan vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Piti radalla ohittaa hitaampi ja tuppi nurin......
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mitä virityksiä sun kymppiin on tehty? Vakio ei keuli pelkällä kaasulla edes kakkosella.(Athene @ Kesä. 21 2009,12:19) kirjoitti
Minkä hintaisia ketju/ratas paketteja olette 10R:ään hommanneet ja mistä? Itsellä -04 mallinen ja ketjut/rattaat menee uusiksi hetimmiten (mittarissa 32,5tkm).
Jos hommaa piikkiä pienemmällä rattaalla setin, niin meneekö normaalin mittainen ketju vai pitääkö olla joku speciaali?
Jos vaihtaa eturattaan, pitänee speedohealeri hommata.. mitä maksaa, onko vaikea asentaa?
GAAAAAZ!!!!
Contin sport-attackit tuli alle.. huomaa, että säät hemmottelee ja porukka on ajelemassa eikä foorumeilla roikkumassa(Perkele @ Kesä. 20 2009,01:12) kirjoitti
Sais ny äkkii tuon oman taas kasaan, eiköhän tuo huomenna viimeistään.
- P
Jaa ei? Kyllä ainakin mun koeajama -08 keuli ihan pelkästä kaasusta kakkosella, ja kolmosellakin kevensi vielä huomattavasti...(raikkonen @ Kesä. 22 2009,10:35) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Tarkoitin ainakin ite rehelistä "powerwheelietä", enkä vaihteen vaihdon yhteydessä tapahtuvaa keulimista. Eli siis ajetaan esim. kakkosella jotain sopivaa nopeutta ja siitä sitten tuppi nurin. Kakkosella toki keula hiukan kevenee, mutta ympäri menemisen pelkoa ei ole(jukepoksi @ Kesä. 22 2009,19:33) kirjoitti
Kolmosella toi mun pyörä ei keuli kyllä millään.
Dodiin, öhlins paikoillaan, uudet renkaat alla ja ketju-rataspaketti vaihdettu 17-42 rattain.. huomenna pääsis testaamaansaapa nähdä miten muuttui pyörän luonne.. perkele kun meni hyviä kelejä 3 päivän edestä hukkaan!
- P
Up! Oliko vikkejä mistä säädettäviä hyviä&halpoja jalkatappeja? Oon varustettu liian pitkillä jaloilla eli tarvii vähän korjata ajoasentoa...(Miq @ Kesä. 10 2009,15:06) kirjoitti
Onko kokemuksia esim. Lightechistä tai Rizomasta?
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Itsellä menee nyt DID520ERV3 alle (hinta toivottavasti halpa, vielä neuvottelussa) + Afamin drilled etu 17 ja Afam Alu7075 39 taakse eli vakioissa pysyn ku ei raaski huipuista tinkiä ja kumminkin keulii ihan riittävästi noillakin <200kmh(micky1000 @ Kesä. 22 2009,15:07) kirjoitti
Toivottavasti koko setti kaikkinensa <230e.
Vaihto tarvetta ei ois vielä, mut tiedä miksi sitten tuollaisia laitan *Toivottavasti kestää edes yhden huoltovälin toi 520 kympissä
Tietty olisi ollut kiva lukea kuinka muilla toi 520 kestänyt...
Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeriaOn vielä timmimpi kääntymäänkin *
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Minkäs ketjurataspaketin sitten laitoit?(Perkele @ Kesä. 23 2009,23:47) kirjoitti
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
DID525ZVM, steel colour, 17-42-114. Rattaiden merkkiä en muista.. jotkut "perinteiset" teräsrattaat kuitenkin. Ketjusta kylläkin tuli sitten loppujen lopuksi työkalun avulla 112-lenkkinen eli saituus voitti vs. takanen hieman taaemmas rauhoittamaan menoa.(Miq @ Kesä. 24 2009,02:07) kirjoitti
- P
Hieman kuskin paino ja ajoasento vaikuttaa.(jukepoksi @ Kesä. 22 2009,19:33) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Vakiohan se. Taitaa tehopainosuhde olla kuskin kanssa kohdillaan(raikkonen @ Kesä. 22 2009,10:35) kirjoitti
...
Muoks; ja vaihtamisen yhteydessä tapahtuvasta keulimisesta ei ole kyse, koska koko rata mennään ympäri samalla vaihteella.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
No täytyy kyllä todellakin olla tehopainosuhde kuskin kanssa kohdallaa, jos rehellinen powerwheelie kolmosella vakiolla 08-10R:llä(Athene @ Kesä. 24 2009,11:55) kirjoitti
JESSSSSSSSSSSSSSSSSS !!!
Syy -06 ja -07 vuosimallin ZX-10R mallia vaivanneeseen resonanssiin, joka kuuluu ylä t-kappaleen tienoilta ja johtuu edelleen ohjaustankoihin, on selvinnyt! Resonanssia esiintyy 4000-5000 rpm alueella. Jo aiemmin oli selvää, että se tulee virtalukon tienoilta koska ääni väheni oleellisesti jos ajossa työsi virta-avainta kevyesti eteenpäin. Ongelma on pahentunut mitä enemmän kilometrejä on tullut mittariin. Viimeaikoina se oli jo todella häiritsevää juuri motarilla.
Tänään oli aikaa hieman perehtyä asiaan ja pienen pohdinnan ja komponenttien vääntelyn, sekä kääntelyn jälkeen oli testin aika. Parin sentin pätkä kotilon pissapojan kumiletkua löysi tiensä kuvassa olevaan paikkaan ja voila´! Resonanssi katosi.
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
^ daa! Hyvä löytö! Pitäsköhän tsekkailla olisko jossain samoilla paikkeilla myös aikaisemmassa mallissa jotain häikkää.. just tuossa 5000rpm kohdilla täristää käsille aika häiritsevästi. Pitääpä varsin mulkaista tuota omaakin noilta tienoin.
- P
Mulla 04 kympissä resonoi etukate suurinpiirtein 4000-5000rpm kohdilla. Kun painaa umpion yläpuolella olevaa muoviläppää joka tulee umpion päälle, resonointi loppuu. Ei häiritse mua, niin saa resonoida jatkossakin.
Honda CBR 954RR -03
(Miq @ Kesä. 24 2009,02:01) kirjoitti
toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaa(Perkele @ Kesä. 24 2009,11:18) kirjoitti
Mutta pää asia on että pääsee.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis(sky @ Kesä. 26 2009,14:20) kirjoitti
eli keulimista tiedossa.. eli saituus voitti mulla "rauhoittamisen". Ketju oli alunperin 114 lenkkinen eli olis tullut tosi taakse ja varmaan 5000km päästä olis pitänyt vaihtaa jo uudet kun säätövara loppuu eli ei oikein mitään järkeä.
Hyvin tuo taittuu alusta säädettynä omalle painolle, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen käytökseen nyt viime aikoina. Ainahan tuossa vähän viilattavaa on, mutta kohtuu hyvä alkaa olla. Renkailla en osaa kikkailla, eli vakiokoot on ja pysyy alla. Ihan tyytyväinen olen noihin, varsinkin kun on uudet nyt alla ja pitoa tuntuis riittävän ok.
- P
Mä oon kyl kateudesta kawan värinen, kun mies vaihtoi oikeaan leiriin! Mulla ei oo käytännön mahdollisuutta vaihtaa pyörää tänä kesänä, kun tuli se pikku kippi. Ja kukkarokaan ei oikein anna vaihtoon periks. *(Perkele @ Kesä. 26 2009,14:39) kirjoitti
Tuota ratastusta on miettinyt omassa pyörässänkin. Käytännössä se ei jaksa kelata huippuja vakioväleillä ja vakio koneella, joten akselivälin lyheneminen ja välitysten lyheneminen auttaisi käytännön huippujen tavoittamista, parantaisi kääntymistä ja parantaisi keulimisherkkyyttä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nautit nyt ysistä sen aikaa, että talous antaa periksi vaihtamisen. On se ysi mun mielestä edelleen ihan *itun hyvä pyörä! Tietyllä tavalla kaipaan sitä aika useinkin, varsinkin motarilla, tai pidemmissä siirtymissä jos ei ole kunnon mutkapätkää alla.. siinä ysi oli aiwan mahtava.. isot katteet ja todella vakaa menijä.(sky @ Kesä. 26 2009,14:54) kirjoitti
Hyviä aikojahan sä tuollakin pistät. Ei muutaku jatkat vaan ja sitten jossain vaiheessa tosiaan se kymppi esim.
Tuo ratastus muuten kannattaa! Mulla oli ysissä kohtuu rajut välit ja meni jo vähän liiankin herkäksi keulaja kiihtyvyys oli ihan uskomaton vakioon verrattuna + kaupunkiajosta tuli vähemmän nykivää..
- P
Motoparkin jälkeen alkoi etuiskunvaimentaja vuotaa öljyä hieman.Joten stefojen vaihto edessä,onko mitään kokemuksia mikä viskositeetti olis hyvä,5W/10W/15W???Täytyisi saada kun aikasen pian,kun on uusi motoparkin ajopäivä,meinasin sillä ketaa ajaa hieman rivakammin,kun 29,6.Gummit oli siihen keliin vähän kovahkot,joten etupää pitäs saada pelaa kunnolla.
Kiitos neuvoista etukäteen. *
Kawa on 2005 mallia.
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Morot.
Onko joku säätänyt -08 keulaa?
Eli onko kellään tiedossa/muistissa tehdasasetuksia,ohjekirja antaa vaimennuksiin 10 napsausta tiukimmasta (~70kg henkilölle),mutta noi ei oikein toimi vaikka olen suurinpirtein noita painoja.
Keula tekee muutaman ylimääräisen jouston esim. patin ylityksen yhteydessä.
Ja tuntuu että tien epätasaisuudet alkaa pompottamaan keulaa,joka on varsin ikävä ilmiö pitemmässä matkassa.
Pitäiskö noita vaimennuksia alkaa kiristämään vai löysäämään?
Mitenpäin se pitää ajatella,vaimentaako se nyt liikaa vai liian vähän ??
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Kokeile nyt ensin vaikka hidastaa sitä ulospäin vaimennusta. Pari napsua kiinni putkien yläpäästä ja jos ei riitä niin sitten pari lisää. Oma -07 ainakin rauhoittui näin.(V-boost @ Heinä. 03 2009,14:57) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Ainakin hiukan piristetty & kevennetty blade tarjoaa kiltisti eturengasta ylös kolmosella ja satunnaisesti nelosellakin, kun sopiva töyssy osuu kohdalla (jossain 9000 rpm tienoilla).(raikkonen @ Kesä. 24 2009,12:29) kirjoitti
Ei luulisi kymppikawan huonompi tuossa suhteessa olevan, koska kerran tehopiikki on rajumpi?
Tietysti alustan säätöjen kanssa pelaamalla saisi käytöstä rauhoitettua, mutta elämässä pitää olla runkkua.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.