Jaaha, sitä niinkuin himoitaan tämän vuosituhannen pyörää itselleen, alat siis uskoa vihdoinkin, jotta ysi on paska ;)(Perkele @ Touko. 16 2009,14:06) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eipä tuo ihmeelliseltä kuulosta, käytöstä se aika paljon on kiinni miten noita menee.
On siinä oma hommansa, puratessa ja kasatessa tarvii erikoistyökalua, jonka pystyy kyllä itse soveltamaan. Ja tietysti putket pitää saada alta pois ja takasin.
'03 ZX6R
Juu kattelin tuossa service manuaalia, taitaa jäädä ammattilaisten hommaksi.(markketo @ Touko. 18 2009,23:10) kirjoitti
Etupää pukille ja putket kainaloon ja huoltoon pelkät putket.
Onkohan noissa muuten muuta kuluvaa osaa jota kannattaisi samalla katsastaa?
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
itellä -04 kymppi ja viime keväänä ku ton ostin liikkeest nii toka päivä ja stefa alko vuotaa.. 13tkm silloin lasissa.. takuuseen uudet ja tänä keväänä ku aloin ajaa niin eka reissulla alko taas tulla kalvoa pintaan ja nyt se on totaalisen paskana 3tkm tälle kevättä ajettuna..yht 36tkm. keskiviikkona tarkoitus viedä putket liikkeeseen.. stefat jo hommasin valmiix.., talvi seisokki on pahasta..(mouhja @ Touko. 18 2009,22:54) kirjoitti
kesällähän ei sitte seisokkaan ku pesun jälkeen![]()
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
04-05 & 06-07 tuntuvat olevan ulkomaanjuttujen mukaan jarruilta täysiä susia. Muutaman muun japsikyykyn + Kawan tuoreemmista kutosistakin pitäs mennä satulat melkein lennosta tuohon ja parantaa juttujen mukaan jarruja todella paljon.
Onkos kukaan kymppiläisistä pistänyt jarruja uusiksi joko Brembon pääsylinterillä- ja/tai paremmilla Tokicon tai Nissinin satuloilla? Jos näin, niin oliko tulos tyydyttävä?
- P
Oletettavasti ekat stefat menossa ja 32tkm taulussa ja alko vuotamaan tonni sitten, filmirullalla rassaus auttoi oli ilmeiseti stefan välissä roska tai sit se vaan tirskautti kerran. Ja keulittu on ja paljon.(suski750-f @ Touko. 18 2009,23:29) kirjoitti
Kawasaki zx-10r
Laittavat paljon noita 07 eteenpäin kuutosen etujarruja (Nissinin satulat ja radiaalisylkkä), jotka ovat samat kuin ZZR1400 ja jonkinvuotinen, olisko uusin, tonninen gikseri.(Perkele @ Touko. 19 2009,00:38) kirjoitti
Ei nyt ihan sitä mitä kysyttiin, mutta ite päivitin 03 vuotisen kutosen jarrut (tokicot + tavan pääsylinteri) noihin Nissineihin punosletkuilla ja HH-paloilla. Eroa on kuin yöllä ja päivällä, nykyään riittää yks tai kaks sormea helposti.![]()
'03 ZX6R
Olen miettinyt miten saisi helpoiten ja halvimmalla paremman tuntuman etujarruun? -04 vuonna testeissä jarruja kehuttiin, onko ne sitten jämähtäneet/väsyneet jotenkin?(markketo @ Touko. 19 2009,08:10) kirjoitti
Ajettuani 1198:lla tuntui sen jälkeen, että omassa 10R:ssä on huonot jarrut.![]()
GAAAAAZ!!!!
Laitoin omaan -07 malliin Brembon 19 RCS pääsylinterin ja ennestään siinä oli jo Lucasin punosletkut. Nissinin paskasylinteri lensi tallin nurkkaan...(Perkele @ Touko. 19 2009,00:38) kirjoitti
Ero on huomattava ja olen lopputulokseen tosi tyytyväinen.
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
-05 ollaan vaihdettu etupäänstefat.(mouhja @ Touko. 18 2009,22:54) kirjoitti
Siinä ei ainakaan ollu kova homma. Tehtiin suurin piirtein näin:
Keula ylös liinoilla-> putket irti->alapäästä pultti irti-> stefat vaihtoon. Ja sitten vaan paketti kasaan. Paikalleen laitettaessa voi keulaa laskia.
Ainoastaan sen pultin irrottaminen oli hiukan hankalaa, koska meiltä ei löytyny paineilmalaitteita mutta se irtos sitten raa'alla voimalla *
Muistaakseni stefat ja öljy makso ~20€.
Jos vaan vähänkään pysyy jakari kädessä niin suosittelen vaihtaan ite.
eikö tuossa stefojen vaihdossa tarvitse muka purkaa mitään mihin tarvisi erikoistyökaluja?(SatanClaus @ Touko. 19 2009,12:39) kirjoitti
Yamaha R1 -08
Kawasaki ZX-10R -06
Yamaha FZ1-N -06
Yamaha FZ6-S -04
Suzuki GSX-750F -89
Honda CBR 600F -89
Ei tarvittu mitään erikoistyökaluja. Se pultti siellä aivan alhaalla pitää sen putken kasassa ja sen kun irrottaa niin pääsee käsiksi stefaan. Se pultti lähtee varmasti pulttipyssyllä hetkessä. Se pultti vaati ainaki tosi nopean liikkeen avautuakseen, että käsin pyörittämällä pyöri tyhjää. Vasaralla kun löi sopivasti niin aukes ehkä 1/4 kierrosta kerrallaan, että sai siinä jonkin aikaa huitoa ja kirvata paineilman puuttumista.(mouhja @ Touko. 19 2009,21:04) kirjoitti
Millä saitte mitattua ilmatilan, kun ilmeisesti jousta ei otettu ulos yläkautta?(SatanClaus @ Touko. 20 2009,11:05) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Otettiin me se jousi pois ylä kautta ja aukihan sen pitää olla kun öljyt laittaa sisään. Ei kylläkään mitään ilmatiloja laskettu. Manuaalista tarkistettiin paljon laittaa öljyä putkeen ja ruutalla sopiva määrä sisään.
Ajattelin vaan, kun 1ml öljyä putkessa vähentää ilmatilaa noin 1mm ja se ilmatilan määrä taas muuttaa sisäänpäin vaimennuksen progressiota aika voimakkaasti jouston loppupäässä. Aika vaikeaa saada oikeaa ja molempiin putkiin tasaista öljymäärää mittamatta tuota ilmatilaa...(SatanClaus @ Touko. 20 2009,12:35) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tuossa -08 10r on aikas paljon tuota säätö mahdollisuutta.
Kellään ohjeita miten tuo säädetään oikeaoppisesti?
Klik(ilokaasu @ Touko. 21 2009,12:22) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Edit: Alles ok! Kiitoksia todella paljon nimim. Ephedrine:lle osista & jarruvinkeistä..
editoin viestistä entiset pois, ettei aiheuta turhia viestittelyjä.
- P
Kirjoittelin muutama viikko sitten vaihdepolkimen jumittumisesta yläasentoon. Ehdin jo tilata Heinolle takuukorjauksenkin, mutta niin vain kävi, että 1700 km:n paikkeilla vaiva alkoi hävitä. Viikonloppuna käytiin katselemassa Jurvan rr-kisoja ja heitettiin noin 400 km:n lenkki. Vaiva ei esiintynyt kertaakaan ko rupeaman aikana ja niinpä peruin takuukorjauksen. Nyt kuitenkin tietävät asiasta ja sovittiin, että laatikon tsekkaus joka tapauksessa varaudutaan tekemään seuraavassa huollossa.(mal100 @ Touko. 13 2009,08:15) kirjoitti
Ilmeisesti vaihteiden runsas käyttö ja siitä johtunut laatikon notkistuminen poistivat vaivan. En tiedä, onko vaikutusta, mutta muutin myös vaihdepolkimen asentoa siten, että poljin on noin sentin vakioasetusta alempana. Ainakin minun varpailleni vaihtamisasento ko säädön jälkeen on sopivampi. Säädön jälkeen vaihde ei ole jumittunut kertaakaan. Mutta joka tapauksessa uskon, että pääsyy vaivan hellittämiseen on ajaminen. Nyt mittarissa on tasan 2 tonnia.
Kuulin muuten samankaltaisesta vaivasta eräältä 1400 zetorin kuskilta. Hänen pyörän vaivat helpottivat ensi huollon jälkeen.
Onkon muuten joku vaihtanut 08 tai 09 kymppiin tankoja? Musta alkuperäiset eivät ole liian alhaalla, mutta turhan paljon alas päin taivutetut.
Kotiin pärähti muutama tunti sitten 2004.vm 10R, Yoshimuran kokoputkistolla =)
On se vaan niin hieno pyörä, aiheuttaa mukavaa sambarytmiä rintakehässä joka kahvan väännöllä *![]()
Onnittelut. Kyllä tekisi mieli itsekin vaihtaa 6r kymppiin. Taloustilanne, taloustilanne....(Furyan @ Touko. 29 2009,00:59) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Mahtokos räikkönen cruisia eilen viialassa oranssilla kybällä? Oli makean näköinen/kuuloinen laitos![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Aivan saman juttu, nyt kun kokeilin pitkästä aikaa pyörän päälle. Pyörä -05 oli niin pirullisen epätasasta ja pompottavaa hitaassa vauhissaa, että oli pakko vetää törkeen reippahasti vaikka alaselkä paskana. Ei toi c-mallin alusta toimi musta hitaassa vauhdissa ollenkaan(tpower82 @ Huhti. 23 2009,06:08) kirjoitti
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Löytyskö keltään vakiovaimenninta väliputken kera -04-05 mallin kymppiin?
zx-10r -04
Vakiovaimennin löytyy, mutta väliputkesta en ole varma, tarkistelen tilanteen viikonloppuna.(niko80 @ Kesä. 05 2009,00:24) kirjoitti
Laitan privaa jos väliputkikin löytyy.
ZX-10R + ZX-6RR
PM laitettu. Löytyy koko putkisto...(niko80 @ Kesä. 05 2009,00:24) kirjoitti
Moro.
Onkos joku käynyt melumittaamassa 04-05 kymppiä Akran Sliparilla?
(Ei se killerillä varustettu SP-malli)
Onko mitään asiaa Ahvenistolle nykymääräyksillä ko vaimentimella?
Ei viitsisi pelkän mittauksen ilosta ajella radalle...
Löytyisiköhän joltakulta tietoa miksi en saa yhteyttä läppärillä powercommanderiin? Asentelin tossa äskettäin dynojetin shifterin ja sen mukana tulleen cd:n avustuksella yritin saada yhteyden commanderiin jotta voisin asettaa haluamani säädöt shifterille. Olen kokeillut virrat pyörässä päällä, pyörä käynnissä sekä commanderin patterin kanssa mutta ei auta ei.
Kysesisestä vuosimallista/putkesta ei ole suoraan tietoa, mutta eräs -06 mallinen 10R päästi akran slipareilla (killerit kiinni) Ahvenistolla melumittauksissa 91db.(Gikseristi @ Kesä. 05 2009,11:03) kirjoitti
Oma -04 vakioputkella päästelee sen 92db, joten hieman yllättävästi -06 akroilla ja killereillä oli hiljaisempi.
GAAAAAZ!!!!