Olisiko jollain hyviä ajatuksia (siis ei mitään "osta uusi pyörä" elvistelyjä) vaan ihan asiaa.
Kerrankin olen aloittanut pyörän laiton jo talvella niinkuin aina suunnittelen ja moottorin käyntiongelmat (käy mitä ilmeisimmin rikkaalla) on se perimmäinen syy miksi viime kausi meni aivan... (mikä sana tohon nyt sopisi).
Kaasaripaketti on tossa pöydällä ja se on mun mielestäni täysin kunnossa. Kohokammioiden nestetasot OK, muuttuvien kurkkujen alipaine"läpät" on testattu jo syksyllä moottorin käydessä, rikastin testattu käyttöpaineella (sähköpumppu) eikä vuoda tippaakaan, ilmansuodatin OK, kaasarit synkronoitu ja venttiilit säädetty kesällä. Tästä huolimatta tulpat ovat identtisen nokiset/ karstaiset. Moottori käynnistyy suht hyvin kylmänä, mutta ei siedä rikastinta. Tyypillistä on, että joku pytyistä ei oikein lähde mukaan. Yleensä se on ykkönen tai nelonen, mutta myös kakkonen ja kolmonen joskus. Ja kuumana se alkaa nikottelemaan joka siis sekin viittaa siihen, että se käy rikkaalla.
Ensi viikolla soitan Kone Keskolle, mutta jos vaikka teillä rakkaat orgiolaiset olisi vinkki tai pari.
Ei oikein ole muita mahdollisuuksia kuin:
1. likainen ilmansuodatin
2. huonot/väärät(lämpöarvo) tulpat
3. luistien neulat liian ylhäällä
4. kulunut luistien neulat
5. liian isot/kuluneet pääsuuttimet
No niin, no
Lisätään listaan vielä kuluneet neulaputket. Varsinkin Genesis-koneisissa Jampuissa tuo tyyppivikana, mutta voihan se vaivata myös pystypyttyisempää XJ:täkin.(Mopo @ Helmi. 23 2006,10:27) kirjoitti
...
Kiitos kaverit! Selvitän asiaa.(Tenere-Heikki @ Helmi. 23 2006,10:33) kirjoitti
Kerroppa sitten tänne jos/kun selviää mikä oli vikana.(itellä sama vehjes odottaa varastossa ajoon pääsyä.)![]()
-Nätti päivä ajella, ilmakin sentään plussan puolella.
Jees tottakai kerron.(Tsuiba @ Helmi. 23 2006,19:00) kirjoitti
Mä olen tässä viettänyt talvilomaa ja purkanut pyörää. Tuo käyntiongelma on vaan yksi työn alla oleva juttu joskin eniten ajoa haittaava.
Ohjainlaakerit, toisen teleskoopin stefat ja etujarrun palat, rahinalevyt ja suojakumit ovat myös työn alla.
Noniin täytyypä nyt kertoa mitä sieltä kaasareista löytyi kun kerran lupasin vaikka ajokausi on jo aikaa sitten alkanut. Mutta toisaalta nyt voi todeta, että remontti on onnistunut. Kilsoja on tullut vajaat 2t.
Yhden muuttuvan kurkun alipainekalvo oli hivenen murtunut.
Tyhjäkäyntiseosruuvit olivat miten sattuu. (tärinästä?)
Mutta olennaisin vika lienee koppuroituneet "jet housing"- tiivisteet. Tiiviste huolehtii, että pää-, tyhjäkäynti- ja käynnistyssuuttimien kanavat pysyvät erossa toisistaan.
Kun uudet tiivisteet olivat 1,1mm paksuja olivat vanhat vain 0,85mm paksuja kovia koppuroita.
Moottorissa ei ole ollut minkäänlaista nikottelua nyt.
Ajaminen on ollut todella mukavaa ja on tyytyväinen olo kun selvittää jonkin ongelman vaikka välillä onkin tuntunut, että Suomen kaikkien Divareiden viat ovat kasautuneet mun pyörääni.