Pitäisi siirtyä custom-luokasta hieman enemmän matkapyörään päin, kun reilujen kilometrien myötä tuo Mobilatin kulutus alkaa olla jo aika kova.. *
Eräs vaihtoehto olisi uusi CBF1000, mutta kone hiukan tökkii. Sehän on CBR johon on tartutettu astma.. Eli kysymys kuuluu, saako tautia parannettua järkevään hintaan (tasolle 120-130 hp) vai onko halvempaa ja helpompaa ostaa heti tehokkaampi? Jos menisi vaikka pelkällä sliparilla, putsarilla ja ohjelmoinnilla, voisi olla harkinnan arvoista, mutta koko konetta ei viitsisi heti uuteen pyörään alkaa vaihtamaan.
Mitä tarkoittaa kone hieman tökkii?.Omistan kyseisen laitteen ja mielestäni koneen kierrosrekisteri toimii erittäin pehmeesti alusta punarajaan asti.Toki Hondamaiseen tapaan laitteessahan ei tule niin sanottua tehopiikkiä ollenkaan.Mutta alavääntöä on riittävästi ei tarvitse välttämättä alaspäin naputella ohitus tilanteissa.Ja kyllähän se sen pari sataakin aika helpolla ottaa.
Laitteeseen ei vielä tällä hetkellä saa minun tietääkseni putkia/commanderia,mutta varmaankin kesän kuluessa tulee
myyntiin.Pyörän orkkis putkistoa kun katselee,niin luulen putken vaihdolla ja commanderilla kyllä laitteesta muutaman kymmenkunta hepoa lisää saavan aika helpolla.Asiata juteltuani erään virittäjä velhon kanssa tulimme siihen tulokseen.
Honda CBR600F silver/black
Luulis, ettei ton koneen piristäminen reilustikin olevan mikään ongelma. Sehän kumminkin on kesytetty versio 1000rr:n koneesta.
Magnan konekin on sama v4:n kesytettynä kuin esim vfr:ssä ja aika vaivattomasti siihen sai 18 heppaa lisää pelkällä putkivirityksellä, suutinsatsilla ja vapaavirtausputsarilla![]()
Oletko käynyt koeajamassa laitetta vai arvioitko tilannetta pelkkien numeroarvojen perusteella? 102 hv ei tietysti kuulosta kovin miehekkäältä, mutta oman koeajon perusteella en ymmärrä, mihin niitä paria-kolmeakymmentä lisähevosvoimaa tarvitaan. Pyörä tuntui varsin ripeältä ja ohituskiihtyvyydessäkään isoimmalla vaihteella ei ole mitään vikaa. Omasta mielestäni lisäteho, varsinkin jos se käytännössä tulee kierrosalueen yläpäähän, enemmänkin pilaa kuin parantaa pyörää. Hondahan on olemukseltaan ja ajoasennoltaan enemmän aikuiseen makuun sopiva matka- ja arkiajopyörä.
Lähinnä kommenttini perustuu vertailuun Yamahan FZ1:een, joka tuntuu selkeästi tehokkaammalta. Lähtökohta on melkolailla sama, eli on tehty kisapyörästä kansanpyörä, mutta Honda on tyytynyt 50 hp pienempään tehoon. Ja vaikkeivat tehot vielä loppuisikaan, tuntuu niin kuitenkin aina käyvän jossain vaiheessa, ja sitä varten olisi hyvä olla suunnitelma olemassa *![]()
Miksi laittaa kansanpyörään 150 hepoa,kun 100 hepankin käyttämisessä norm.liikenteessä on mielestäni ihan tarpeeksi.
Siks toiseks kuka vetää kahta ja puolta sataa melkein katteettomalla ja pysty asentoisella pyörällä.
Onhan se toki totta,että voimalla ajaminen on helpompaa.
Honda CBR600F silver/black
Tuolla ei varmaan ole hirveästi tekemistä rr:n koneen kanssa, mutta onhan siinä tilavuutta laittaa tohinaa. Varmaan kauheasti tuota ei ole vielä viritelty uutuus kun on. Mutta varmasti esimerkiksi Bike Worldin miehet osaavat kertoa mitä Hondasta voi saada ulos ilman järeämpiä toimenpiteitä. Pitäisin kuitenkin suurena ihmeenä, jos perinteisellä putki-filtteri-säätöyksikkö viriityksellä saadaan 20 lisähevosta.
- Rajatonta Voimaa! -