Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Tossa ajelin motarilla, kun ihmettelin takapyörän "jumputusta", perille päästyä huomasin takanakin olevan kulunut sileäksi yhdestä kohdin.

    Uusi nakki alle ja sitten ihmeteltiinkin takavanteen sisältä kuuluvaa helinää. Sitä sitten tutkittiin...oli keskimmäisestä laakerista enään ulkokoolinki paikoillaan, keskiosa luonnollisesti irti, kun kuulat helisi vanteen sisällä. Ketjupuolen laakerikin oli käynyt jo niin kuumana, että pölysuoja oli osittain sulanut.

    33tkm ajettu XX:ä ja jo nyt laakeri hajalla, outoa! Muilla vastaavia tapauksia laakerivioista?
  2. #2
    Mulla korkkas takapyörän laakeri n. 45 tkm kohdalla. Ei ne (kuulemma) välttämättä kestä sen pidempää. Jos sinne pääsee vettä sisälle (painepesurin huolimaton käyttö tms.) se on laakerin menoa hyvin nopeasti. Suosittelen vaihtamaan kaikki (kolme) taka-akselilla olevaa laakeria samalla kertaa varmuuden vuoksi. Niin, ja jos et välttämättä halua maksaa ns. "prätkälisää" osista niin älä hae uusia laakereita Honda-merkkihuollosta vaan alan erikoisliikkeestä (esim. Hytar tms.).
    ZZR 1200
  3. #3
    ...oliskohan laakerin ennenaikaisen kulumisen syynä liika takavanteen kiristäminen takahaarukkaan???
    Vähentää oman mopottimen huoltomiehen mukaan laakerin ikää huomattavasti...
  4. #4
    Lainaa (jussixx @ Kesä. 16 2006,07:31) kirjoitti
    ...oliskohan laakerin ennenaikaisen kulumisen syynä liika takavanteen kiristäminen takahaarukkaan???
    Vähentää oman mopottimen huoltomiehen mukaan laakerin ikää huomattavasti...
    Yleensä siellä on laakereiden välissä sellanen pitkä holkki, joka ottaa noi kiristysvoimat vastaan... Et ihan huoletta saa kiristää. Jossain mopossa voi tietty olla eri homma. Ja mielellään tietty huoltokirjan momenttien mukaan...

    Ite veikkaan kans tota painepesuria.
  5. #5
    Lainaa (Ripley @ Touko. 29 2006,13:20) kirjoitti
    Niin, ja jos et välttämättä halua maksaa ns. "prätkälisää" osista niin älä hae uusia laakereita Honda-merkkihuollosta vaan alan erikoisliikkeestä (esim. Hytar tms.).
    Heh, juur viime viikolla vaihtelin vanteen laakerit ja hain laakerit (2 kpl) ihan mopo liikkeestä.

    Kustannukset yhteensä 18,60€, eli olisko FAG:een laakerit saanu tuota halvemmalla juuri mistään? Minusta nuo ei kalliit ollu.



    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  6. #6
    Lainaa (Ripley @ Touko. 29 2006,13:20) kirjoitti
    Mulla korkkas takapyörän laakeri n. 45 tkm kohdalla. Ei ne (kuulemma) välttämättä kestä sen pidempää. Jos sinne pääsee vettä sisälle (painepesurin huolimaton käyttö tms.) se on laakerin menoa hyvin nopeasti.
    Tuossa yksi syy miksi en koskaan pese mopoa (xx) painepesurilla. Mulla 62tkm ajettu, pitääpä tarkkailla tilannetta...
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Lainaa (JoBa @ Kesä. 16 2006,07:38) kirjoitti
    Lainaa (Ripley @ Touko. 29 2006,13:20) kirjoitti
    Niin, ja jos et välttämättä halua maksaa ns. "prätkälisää" osista niin älä hae uusia laakereita Honda-merkkihuollosta vaan alan erikoisliikkeestä (esim. Hytar tms.).
    Heh, juur viime viikolla vaihtelin vanteen laakerit ja hain laakerit (2 kpl) ihan mopo liikkeestä.

    Kustannukset yhteensä 18,60€, eli olisko FAG:een laakerit saanu tuota halvemmalla juuri mistään? Minusta nuo ei kalliit ollu.
    En nyt ihan olisi samaa mieltä, ostin kolmesta laakerista yhden orkkiksen (sen josta oli vain ulkokoolinki jäljellä), makso 35€, muut kaksi tarvikelaakeria makso 16€ yhteensä (toinen samaa kokoa kuin orkkis ja toinen isompi).

    Jos nyt katsotaan hintoja: Alkup.105€, tarvike 24€, on siinä julmettu ero hinnassa.
  8.  
  9. #8
    Lainaa (jkj58 @ Touko. 29 2006,12:06) kirjoitti
    33tkm ajettu XX:ä ja jo nyt laakeri hajalla, outoa! Muilla vastaavia tapauksia laakerivioista?
    Viime torstaina, kun vaihdoin Kotkaan renkaita Org:in ratapäivää varten, huomasin takapyörän rataslimpussa olevan laakerin rutisevan. Ei, en edes omista painepesuria. Vähistä kilometreistä huolimatta olen jo toinen omistaja ja mopo oli talvella ostaessani sen näköinen, että liekö ennen mua kukaan pessytkään Kyseessä siis 660SMC ja noin 4500km. Ennätys tähän mennessä?
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito