Eli tässä tapauksessa K 75 S -89 takaiskarin remppa. Vika oli vaimennuksien täytellinen katoaminen. Tilasin Myllymaan Repalta alkuperäisen Bilsteinin vaimenninosan ja vaihdoiin vanhasta muut osat. Purku kävi niin jotta rakentelin jousipuristimen, jolla puristin jousen kasaan sen verran, että saatoin leikata vanhan iskarinvarren poikki laikalla jousen lähtemättä lentoon. Sen verran kannattaa jättää iskarin vartta yläsilmukkaan kiinni, että sen saa siitä varresta kiinni ruuvipenkkiin.
Penkissä sitten sähkötöhöllä lämpöä yläsilmukkaan, jotta se alkaa kiertyä liimoistaan irti. Loppu onkin helppoa. Ja yläsilmukan kierteeseen taas vahva lukitusneste.
Tuli hyvä.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Paljon tuommonen remppa maksoi? Itse ostin säädettävän iskarin K100LT:hen 500 €:lla.
Vaimenninosa tuli postista Myllymaan Repalta hintaan 241€ ja työt tein itse. Halvin uusi olisi ollut Stormilla 361€ ja Wilberi vaimennuksen säädöllä Saksanmaalta 429+toimitus. Öhlins 960€... Jos olisi tarkoitus jättää pyörä itselle pitemmäksi aikaa olisin laittanut tuon Vilberin mutta nyt se on ainakin alkuperäinen tuoltakin osin.
Minkä merkkisen iskarin ostit ja siinä on siis myös vaimennuksen säätö, ymmärsin?
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Jos oikein muistan niin sen nimi on Progressive Suspension.
Progressive
Tosin se taisi olla poistuva malli, enkä löydä samanlaista ko. linkistä.
Minulla olevassa iskarissa erillinen kaasusäiliö letkun päässä ja kaikki kolme tarvittavaa säätöä = "köyhän miehen Öhlins".