Kuulin tuossa ohimennen että RR-kisoissa loukkaantunutta kuskia sairaalaan kuljettanut ambulanssi ois pyyhkässy 3 kertaa katon kautta ympäri...![]()
Oiskos jollain tarkempaa infoo?
R1 - D.E.A.D
ILTIKSEN juttu aiheesta.
Tack...
EDIT: Huh...5/6 uusimmasta viestistä liikenneonnettomuuksia.
R1 - D.E.A.D
Tos kans yks linkki
Ei se raekuuro kyllä mitään suistanut, siinä vaan oli liian suuri tilannenopeus taas käytössä.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Aijaa... Olitko paikalla näkemässä?(Sergei The Eagle @ Touko. 29 2006,07:27) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
En ollut paikalla, mutta satoi niitä rakeita täällä meilläpäinkin. Ei yhtään kotiloa taikka mopoa suistunut yhtään mihinkään. Paikkana oli iso parkkipaikka jossa oli satoja kotiloita, kyllä niistä varmaan joku olisi suistunut jos raekuuro suistumisia aiheuttaa. Kyllä liukasta keliäkin syytetään aina kolareista, mutta todella siis todella harvassa on ne tapaukset joissa keli yksin olisi kolareita aiheuttanut. Tämä vaan tälläisenä saivarteluna, ärsyttää vaan tuo uutisointi, jotkut ihmiset oikeesti luulee kelien aiheuttavan noita kolareita/ulosajoja.(parjan_fin @ Touko. 29 2006,08:19) kirjoitti
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Hmmm... sanotaanko niin että potilaan tila ei ollut mikään paras mahdollinen. On totta että tilanne nopeus ei ollut keliin sopiva mutta hälytyajossa oleva ambulanssi katsoo potilasta ei KELIÄ (tietenkiin suhteellisesti).(Sergei The Eagle @ Touko. 29 2006,09:05) kirjoitti
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
On se hyvä ettei sergei hoida lehtien uutisointia.(Sergei The Eagle @ Touko. 29 2006,09:05) kirjoitti
Siis parkkipaikalla olleet autot eivät suistuneet mihinkään raekuuron takia.
Eli jos sergein parkkipaikalla autot pysyy paikallaan niin Jurvassa lumisateessa ojaan ajaneella ambulanssilla oli liian suuri tilannenopeus.
Tai sitten, että moottoripyöräilijä törmäsi kolmion takaa tulleeseen autoon. Syynä liian suuri tilannenopeus sillä sergei parkkipaikalla ollut mopo ei törmännyt mihinkään autoon.
Radalla ei satanut sunnuntaina lunta eikä rakeita niin taitaa se lehden uutinen koko raekuurosta ollu pelkkää potaskaa.
Suurensuuresti harmittaa ko. RR-kuskin puolesta - niinkuin ei ois jo lipassa ja sen aiheuttamissa kolhuissa ollut tarpeeksi kestämistä
Toivottavasti vauriot jäivät minimaalisiksi...
Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
Aprilia Shiver 750
Kyllä työssäni joudun hoitamaan uutisointia.(aktivointi puuttuu @ Touko. 29 2006,11:08) kirjoitti
Ymmärsit oikein tuon parkkipaikka jutun, keli ei suistanut niistä yhtäkään.
Tälläisiinkin yllättäviin kolmion takaa tuleviin autoihin voi varautua, ja niihin on ollut niksejä aiemmin tälläkin palstalla.
Kirjoitukseni tarkoituksena ei ollut todellakaan saattaa palkokasveja imusarjaan.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Sieltä alempaa muuten löytyi "liikemies kaahasi jättisakot" -juttu, jonka perusteena oli 194 metriä 87-vauhtia 60-alueella. Että kyllä kotilokuskien ajeluistakin tuo kuohua herättävä sana usein löytyy. Ja vielä ilman mainintaa sivullisten vaarantamisesta.
Edit: siis tarkoitan tuota iltis-linkkiä ja sen uutislistalla alempaa löytynyttä juttua.
Pakko kysyä että tiedätkö edes paikkaa tai maastoa ko. kohdalta jolla tuo tapahtui? Oletko mahdollisesti kuullut kyydissä olijoilta mikä on todellisuus? Mikä oli keli sillä hetkellä kun lanssi siihen paikalle tuli tai mikä oli keli ennen sitä?(Sergei The Eagle @ Touko. 29 2006,11:23) kirjoitti
Ainahan voidaan sanoa että "tilannenopeus" oli liian suuri kun onnettomuus sattui. DAA! No niin se on aina kun onnettomuus sattuu. Se mitä lähinnä haen tuolle on se että kannattaa selvittää faktat ensin ennen kuin mitään minnekään huutelee ja ketään syyttelee.
Toipumisia Petrille ja Millalle.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Ei tästä kannata isompaa kinaa nostaa. Faktaa Kukaan ei ole kuollut,Tilanteeseen nähden kaikki on enemmän kuin hyvin.Ainekset oli paljon pahempaankin kun nyt on. Fakta Milla on ok.Petellä oli lonkka pois paikaltaan ja murtumia lonkassa,lannenikamissa ja häntäluussa. joten tämän hetken tiedon mukaan asiat ovat kohtuu hyvin.Pete siirretään tänään Helsinkiin Vaasasta.(parjan_fin @ Touko. 29 2006,13:54) kirjoitti
Kaikki me jotka olimme paikalla tiedämme ettei radalla tullut lunta eikä edes räntää. Räntää/rakeita tuli hyvinkin paikallisesti,enimmillään minkä itse näin niin sitä oli n. 3-4 cm. Sekin yllättäen peltoaukealle tullessa.
Toivon asiallista keskustelua eikä mitään eipäs juupas väittelyä.
Tässä FAKTAA joka minulla on.
Samoin toivotan täältä.(parjan_fin @ Touko. 29 2006,13:54) kirjoitti
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
+1. Senttitolkulla rakeita yhtäkkiä tiellä on lienee siinä määrin harvinainen juttu jopa suomen kesässä että siihen on lienee vaikea varautua. Tottahan se on että ihmiset noita onnettomuuksia aiheuttaa eikä keli, mutta huono noita ihmisiä tuolta liikenteestä on poiskaan ottaa ja ne täydelliset kuskitkin, jotka ei koskaan tee virheitä, on yllättävän harvassa.(parjan_fin @ Touko. 29 2006,13:54) kirjoitti
Paranemisia ja jaksamista kaikille Jurvassa viikonloppuna kolhiintuneille, valitettavan samoihin osoitteisiin on noi lajin luonteeseen kuuluvat kolhut kyllä osuneet viime vuosina
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Ne kerrat, kun keli suistaa, ovat yleensä niitä, kun raskaalla kalustolla loppuu vauhti/pito ylämäessä ja seuraa nk. persmäki. Ja vahvasti epäilen, että jos lanssin kyydissä ei olisi ollut motoristia, olisi ihan toinen ääni kellossa.(parjan_fin @ Touko. 29 2006,12:54) kirjoitti
Kuin myös.kirjoitti
Jos tuota otsikkoa luetaan kuin piru raamattua, niin yhdyn Sergein näkemykseen siitä, että tuskimpa siellä niin paljon satoi, että se olisi lanssin heittänyt lanssiin. Joku tuulenpuuska olisi sen voinut tehdä, mutta että raekuuro. Ehkä onnettomuus on aiheutunut raekuuron aiheuttaman annalta arvaamattoman liukkauden takia, mutta tuskin sentään suoranaisesti raekuuron takia. Ei ole kyllä yhtään faktaa!
Tuskin lanssin kuski saa edes sakkoja, kun oli niin yllätävä liukkaus, mutta se ei ollut käsittääkseni Sergein eikä ainakaan minun pointti.
ps. onneksi ei käynyt pahemmin, muuten olisi viranomaiset saaneet jollain tulkinnalla ensimmäisen EMPY-1:n tälle kaudelle.
Paranemisia myös tutulle hoituritytölle. Neljä kylkiluuta on kuulemma poikki, olkapää murtunut, solisluu poikki, keuhkoissa kylkiluun tekemä reikä.. noin jotain mainitakseni.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Lähdimme ajamaan n. 1min. lanssin lähdön jälkeen pois radalta samaan suuntaan, eli Vaasaan päin. Vettä tiputteli tasaisesti, mutta ei mitenkään erityisen kovaa, Jurvan keskustan jälkeen länsitaivaalla salamoi ja oli todella tumma ukkospilvi edessämme, päätin kääntyä oikealle Laihian suuntaan mutkatietä, koska sielläpäin ei ollut tummia pilviä. Risteyksestä josta käännyttiin oikealle on n. 3km onnettomuuspaikkaan ja tie oli miltei kuiva risteykseen paikeilla ja ajettaessa sitä mutkatietä, eli kyllä se tilanne on tullut täytenä yllätyksenä lanssikuskille, kun yhtäkkiä on sohjoa tiellä, vaikka muutama kilometri ennemmin oli tie lähes kuiva.
Voipi olla ettei olis mopedi pysynyt pystyssä jos oltais ajettu siihen sohjoon, kun ei se näkyväisyys sateella visiirin läpi mikään kummoinen ole ja aina sitä tuolla tienpäällä laskettaa vähän positiivisempaa nopeutta.
Matkan loppuosalla Laihialla samasta raekuurosta tiputteli vähän rakeita, mutta se oli jo suurimmat sateensa satanut.
Pikkuisen tuli outo olo illalla kun kuuli onnettomuudesta, kun tuli se toinen reitti valittua vaikka emäntä sanoi siinä radalta lähtöä tehdessä, että suorinta tietä sitten kotiin.
Tuumasikko kiittää jotakin/ketään ?kirjoitti
![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Kyllä sitä varmaan pitää kiittää nyt hyvää säkää, kun ei mitään jeesustelioita olla!!!
Kuin myös.(Sergei The Eagle @ Touko. 29 2006,14:51) kirjoitti
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Kiitoksia kannustuksista kaikille.
Petri on sairaalahoidossa ja voi olosuhteisiin nähden hyvin.
Lanssikyydistä faktaa, kuskin vieressä etupenkiltä omin silmin:
Ambulanssi ajoi hälytysajoa, eli ripeää vauhtia. Tie oli vaihdellen kuiva tai sateen kastelema, vettä satoi kuuroittain välillä vähän ja välillä enemmän. Mitään liukkauteen viittaavaa ei ollut näkyvissä.
Suoralla tiellä pienen mäennyppylän jälkeen näkyikin edessä tarkkarajaisesti alkava rae-peitto tien päällä - tie oli ihan valkoinen rakeista. Tämä raesohjo tuli vastaan täysin yllättäen ja lanssi lähti välittömästi rajuun luisuun, ensin vastaantulijoiden kaistalle ja siitä oikeni takaisin oikealle, suoraan tienviitan läpi tieltä alas jossa keikahti kyljen kautta ympäri, silminnäkijän mukaan 4 kierrosta (kyydissä ei käynyt ihan ensimmäisenä mielessä laskea kierroksia) ja pysähtyi lopulta katolleen.
Tilannenopeus oli mitä oli, mutta täysin yllättävä tuo rae-peitto tiellä oli, niin oudolta kun se kuulostaakin.
-Milla-
Upeeta, Milla, että selvisitte noinkin vähällä. Petrille terkkuja ja paranemisia.
Lake
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Ai. Enpä tiennyt topikkia aloittaessa että kyseessä on joku orggilainen.
No mutta toivon hyvää jatkoa...![]()
R1 - D.E.A.D
Ihmeen hyvässä kunnossa tuo lanssi jos on pyörähtänyt 4 kertaa katon kautta ympäri?
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=6072
kyseessä ovat motoristit. ovat hyvinkin tuttuja. erittäin hyviä tyyppejä. auttamassa aina toisia pyyteettömästi.
katsoin teksti-teeveestä tuon uutisen ja ajattelin silloin, etteihän vain kukaan tuttu olisi, vaikka ikävähän se on kenelle tahansa sattuukaan jotain tuollaista.
paranemisia ja jaksamisia kaikille asianosaisille. vielä on elämää jäljellä. tämä 06 kesä lienee petrin kohdalta ns. ajojen osalta melkoisen pulkassa. mennee toipuessa ja toivotan toipumisia.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)