Hyvät ihmiset! Kertoisitteko sopisiko tollanen intruder 800 ensipyöräksi...käsiteltävyys yms.? Mulla ois tommonen peli kiikarissa vm. -87 ja ajettu 43 000 mailia. Onko siis paljon ajettu, eli onko vielä paljon huolettomia kilometrejä edessä? Onkohan pyörä jenkkilän vientimallia...?
Mitenköhän vara-osien laita, saako suomesta vai joutuukohan tilailemaan ulkomailta?
Kiitän jo etukäteen vastauksistanne!![]()
Hyvin sopii, on aika kevyt käsitellä. Tietysti vähän vetelän oloinen alustaltaan, kustomi kun on, ja kannattaa ottaa tuntumaa rauhallisesti. Mutta niinhän se on millä pyörällä vaan aluksi. Voimaa kyllä on vaikka kakspäällä menoon, ja kiihtyvyttäkin mukavasti.
Näitä on niin paljon, että osien saanti on kyllä taattu ihan kotimaasta. Noilla kilsoilla saattaa kytkin olla loppusuoralla, samoin ehkä nokkaketju mutta molemmat erittäin helppo uusia.
Vähän ihmetyttää tuo vuosimalli, olen käsittänyt, ettei kasisatasia ihan noin aikaisin ole tehty?
Kyllä ainaskin semmoinen oli myynnissä tuolla nettimoto:ssa...ja siinä luki -87(HarriS @ Touko. 29 2006,12:15) kirjoitti
Kyllä siinä taitaa nyt väärinkäsitys olla. Esim. Clymerin manuaalin tiedoissa on
-------------------
This repair manual covers Suzuki Intruder 700 VS700 1985-1987 (US); Intruder 750 VS750 1988-1991 (US), 1985-1991 (UK); Intruder 800 VS800 1992-2004 (US), 1992-1997 (UK) cruisers.
-------------------
eli tuon mukaan -87 olisi 700:nen. Mitään käytännön merkitystähän tuolla ei ole, noissa pienemmissä tais olla jopa enemmän huipputehoa (jos silläkään näissä peleissä voi merkitystä olla). Ainoa tietysti, että jos vakuutat yhtiössä, jossa vielä kuutiot ratkaisevat, 750 on raja korkeammille maksuille. Eli tarkista, mitä papereissa lukee.
Ja Suzuki-maahantuojaltahan saat sarjanumeron perusteella tarkat tiedot, mikä peli se on.
Edit: Onhan sillä tietysti siltäkin kantilta merkitystä, että 700/750 ja 800:n osat ei kaikki ole samoja, esim. syyläri on pienempi alle 800:ssa, etuputkien läpimitta eri ymym. eli ei kannata rynnätä tilaamaan lisähilpettä etukäteen ennen kuin homma on selvä.
Kiitos vinkistä...pitääpäs miettiä ja suunnitella![]()
Tervehdys kaikille!
Netistä ja tältäkin foorumilta olen koittanut etsiskellä käyttäjäkokemuksia Intikasta, ja etenkin soveltuvuudesta pitemmänpuoleiselle kuskille. Varsinaista omaa threadia en äkkiseltään löytänyt, joten pahoittelen tämän ketjun kidkaappaamista omiin tarkoitusperiin.
Elikäs, tuota vartta on siunaantunut yli 190 senttiä - kuinkahan Intikasta mahtaisi löytyä hyvä ajoasento?
Kiikarissa mahdollisesti olisi vanhempi yksilö, jossa jo valmiina siirtotappisarja sekä 'suora' ohjaustanko. Edesauttaisivatko nämä seikat mukavan ajoasennon löytymisessä pitkäjalkaisellekin?
Toinen askarruttava asia on tuo koneen vääntö. Ko. yksilö olisi varustettuna 750 koneella, ja koneen kestävyydestä ja ominaisuuksista olen täältäkin jo ehtinyt lueskella. Vääntöä koneessa ilmeisesti lienee jo kuitenkin sen verran, ettei kaupungissakaan tarvitse koko ajan olla pykältämässä?
Kaikki käyttäjäkokemukset sekä ajatukset moisen ajokin soveltuvuudesta ensipyöräksi pitkähkölle kuskille olisivat varsin tervetulleita.
Mukavaa kevään jatkoa toivottaen,
Sanpo
Ainakin 1400 on itelle vakiona pieni ja mittaa 186cm, eli ainakin siirtosarja on melkein pakko olla. Orkkis tanko on intikoissa muutenkin ihme käppyrä, suorempaa ja leveempää tilalle niin paranee huomattavasti. Just noilla eväillä saa aika lepposan asennon pidempikin kuski, sen takia aika moneen intikkaan on vaihdettu nuo palikat
Käy kattoo www.intruderclubfinlandry.fi löytyy tietoa![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Heps, kiitokset vinkeistä! Pitääpäs katsoa kuis käy. Josko pääsis pyörää koittamaan, niin sekin varmasti kertoisi jo paljon.![]()
XV1000
1400 intikka on oikeen soppeli ekaksi pyöräksi. 800 alkaa tuntuun yhen kesän jälkeen pieneltä ja pitäs vaihtaa isompaan.
Mullois kuule aiva ylimääräsenä yx kasisatane...
www.nettimoto.com/524227
Ja kytkintä ei kasisatasessa saa normi ajossa rikki ikinä...
xb12ss
Mikä tulee tilalle?? Isompaa??(numibia @ Helmi. 14 2008,20:36) kirjoitti
Sen kytkimen saa 1400:ssa helposti/halvalla pitämään... Vääntöä/voimaa löytyy paremmin kun pienemmässä, eli kuutioita ei voita mikään
![]()
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Ja tämähän sitten oli oikein soppeli ensimmäiseksi trolliksi. Tervetuloa foorumille! Kyllä se siitä kun vähän petraat.(Jatuurila @ Helmi. 14 2008,19:29) kirjoitti
Mitenkähän sitten tämmöselle kääpiölle, onkohan orggis tanko soppelimpi ku leveä ja suora tanko? Tottakai itse kokeilemalla selviää, ja näin aion myös tehdä kun pyörän hankinta kesällä eteen tulee, mutta seku vaan kyselen.(intikka @ Helmi. 13 2008,06:37) kirjoitti
Moro!
Tulipa itekin hankittua 800 intikka pari viikkoa sitten.javascript:emoticon('')
smilie
Onko kellään tietoa onko näissä "merkkikohtaisia" vikoja?
Oon itse 191 pitkä ja pyörässä on suora tanko ja siirtotapit niin tuntuu ainakin näin ensivaikutelmalta ihan sopivalta.
intruder vs 800