Hirveesti rupesi kiinnostamaan tuollaisen SR 400:sen ostaminen, kun näin sellaisen elävänä. Todella nätti ja klassisen näköinen peli. Tuli tunne, että pakko saada tuollainen!
Minulla on ollut aikoinaan -80 -luvulla SR 500:nen joten pyörä on sinällään tuttu, mutta onko kansalaisilla käytännön kokemuksia miten tämä nykyinen malli, jossa on kymmenkunta heppaa vähemmän kuin SR 500:ssa, oikein kulkee tien päällä? Voiko pitää matkavauhtina mittarin mukaan 110 - 120 km/t? Se riittäisi hyvin. Juutubesta löysin videon jossa laittavat powercommander V:sen SR 400:een. Sillä ja putken vaihdolla varmaan saisi vähän lisätehoa pyörään.
Juuri ajoin pikku lenkin ko. pelillä. Hieno kuin mikä, helppo käynnistää, kevyt, siro, hyvin viimeistelty. Tulee nuoruus mieleen!!
Tuo matkavauhti 100-120 ei taida vakiopelillä onnistua, ehkä 80-100 onnistuu, huippua lienee n. 120? En koeajolla voinut kokeilla.
Voisi kuvitella, että pienillä parannuksilla tehoa voisi löytyä lisää 2-4 hevosvoimaa? Power Commander ja uusi pakoputki...?
Nyt löytyi jotain tietoja SR 400:sen suorituskyvystä. Melko rauhallista kyytiä tarjoaa SR
Saksalainen moottoripyörälehti Motorrad News:
MOTORRAD NEWS-Messwerte:
Gewicht vollgetankt: 174 kg
Gewicht fahrfertig o. Kraftstoff: 165 kg
max. Zuladung: 150 kg
Wendekreis: 3,33 m
Verbrauch: 3,8 l /100 km
Reichweite: 315 km
vmax / Tacho: 125/133 km/h
Beschleunigung:
0 – 100 km/h: 14,6 sek
0 – 140 km/h: –
400 m bei stehendem Start: 18,6 sek