Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Tuli työn puolesta kuikittua viikko rapakon takana Etelä-Texasissa. Silmään tietty tarttui runsas moottoripyöräkanta (siis HD'eiden lisäksi). Paikallinen tapa oli tietty ajella ilman kypärää ja shortsien ja T-paitojen helmat hulmuten. Villin näköistä kun kaverit veteli kusiaisilla ja kilokyykyillä shortsit ja T-paita "suojanaan" sata mailia lasissa.

    Meikäläisen pirtaan moinen ei oikeen tunnu oikealta MUTTA täytyy sanoa, että ymmärsin kavereita aidosti. Lämpöä kun on +36C ja kosteus lähenee kolmenumeroista lukua, kypärän ja kunnollisten ajovarusteiden pito on varmasti oikeasti TUSKAA ja/tai mahdotonta. Jopa kävely shortseissakin ja T-paidassa oli melkein mahdotonta. Keskellä yötä lämpö putosi "maltilliseen" +29C lukemaan. Siitä jo selvisi runsaalla olut- ja Margarita-tankkauksella.

    Mutta - kuten todettua - minä ymmärrän noita, ei tuolla kypärä päässä missään ruuhkassa voisi ajaa... Jäisi meikäläiseltä mopoilu tai sitten sitä oppisi paikallisille tavoille. Onneksi oli työn puolesta sen verran kiirus, jotta ei tarvinnut miettiä pyörän vuokrausta ja sitä moraalista ristiriitaa mikä noiden kamojen käytön kanssa olisi tullut.
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Olen silti sitä mieltä että : Kypärättä ,T-Paidatta ja AIVOITTA
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  3. #3
    Performance Bikesissä oli jonkinaikaa sitten raportti jenkkilän pyöräkulttuurista ja aika villiltähän se meno vaikutti juuri ajovarusteiden käytön kannalta! PB:n pojat olivat olleet jossain viikottaisessa kokonntumisessa, jossa vain yhdellä vanhemmalla kaverilla oli ollut nahat päälle...loput olivat T-paidoissa ja farkuissa liikenteessä.
    Laittoivat vielä huomiolle että valkoiset olivat huomattavana vähemmistönä pyörähommissa tuolla Länsirannikolla...
    Kotkassakin näytti eilen olevan Ameeriikan menoa kun joku HD-veikkonen papatteli kaupungilla t-paidassa ilman kypärää pitkä tukka hulmuten!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  4. #4
    Lainaa (pena1 @ Touko. 26 2006,12:26) kirjoitti
    Olen silti sitä mieltä että : Kypärättä ,T-Paidatta ja AIVOITTA *
    Samaa mieltä.

    MUTTA jos vaihtoehto on olla ajamatta tai ajella siten, että pysyy hengissä/järjissä, niin ymmärrän niitä jotka ottavat riskin.... Sitä kuumuutta ei kokematta ymmärrä. Huonosti lämmitetty sauna on lähin vertailukohta...
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    kyllä sitä tuli kans turkissa vuosia sitten ajeltua ilman suurempia varusteita (silloin oli paikallisten mukaan pahin helle vuosiin)...kypärääkin tuli pidettyä joku puolisen tuntia,kunnes oli pakko ottaa pois koska ei yksinkertasesti meinannut hienvirtauksen takia nähdä enää eteensä.
    04 Buell xb12s

  6. #6
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Touko. 26 2006,13:03) kirjoitti
    kyllä sitä tuli kans turkissa vuosia sitten ajeltua ilman suurempia varusteita (silloin oli paikallisten mukaan pahin helle vuosiin)...kypärääkin tuli pidettyä joku puolisen tuntia,kunnes oli pakko ottaa pois koska ei yksinkertasesti meinannut hienvirtauksen takia nähdä enää eteensä.
    Olen sitä mieltä että sopivissa olosuhteissa suojavarusteet on pikemminkin vaaranaiheuttajana kuin suojana. Liki +40 asteen ilmoilla nahat aiheuttavat lämpöhalvauksen tai vähintään huimausta.
    Mutta eihän sitä kukkahatut tiedä kun eivät harrasta mp:lyä.
    Itse olen senverran suvaitsevainen, etten ihmettele jos muutkin käyttävät tervettä järkeä liikenteessä.
    Eli annetaan muiden nauttia harrastuksesta ja huolehditaan vain omista asioista.
  7. #7
    Lainaa (rolcen @ Touko. 26 2006,13:30) kirjoitti
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Touko. 26 2006,13:03) kirjoitti
    kyllä sitä tuli kans turkissa vuosia sitten ajeltua ilman suurempia varusteita (silloin oli paikallisten mukaan pahin helle vuosiin)...kypärääkin tuli pidettyä joku puolisen tuntia,kunnes oli pakko ottaa pois koska ei yksinkertasesti meinannut hienvirtauksen takia nähdä enää eteensä.
    Olen sitä mieltä että sopivissa olosuhteissa suojavarusteet on pikemminkin vaaranaiheuttajana kuin suojana. Liki +40 asteen ilmoilla nahat aiheuttavat lämpöhalvauksen tai vähintään huimausta.
    Mutta eihän sitä kukkahatut tiedä kun eivät harrasta mp:lyä.
    Itse olen senverran suvaitsevainen, etten ihmettele jos muutkin käyttävät tervettä järkeä liikenteessä.
    Eli annetaan muiden nauttia harrastuksesta ja huolehditaan vain omista asioista. *
    ja motogp kuskit pyörtyy jossain malesiassa ajaessa nahat päällä ja kypärä päässä....?
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  8. #8
    Lainaa (mazak @ Touko. 26 2006,12:36) kirjoitti
    ja motogp kuskit pyörtyy jossain malesiassa ajaessa nahat päällä ja kypärä päässä....?
    Tarviikos niiden pysähdellä muun liikenteen mukana?
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  9. #9
    Lainaa (mazak @ Touko. 26 2006,13:36) kirjoitti
    ja motogp kuskit pyörtyy jossain malesiassa ajaessa nahat päällä ja kypärä päässä....?
    Jos nyt ei verrattaisi tavallisen tallaajan kuntoa urheilijan vastaavaan. Edes varusteiden laatua. Poliisi joskus pysäyttäessään vertasi minua Ari Vataseen,mutta vertaus ei mielestäni ollut osuva...
  10. #10
    Miten tuollaset rullaluistin suojat, kyynärpää ja polvisuojat toimii suojana ajellessa mp:llä? EIhän se olis ku heittää irtosuojat päälle vaan ja ajelee.. Jos ei nahkoja/tekstiilejä jaksa pukea.. Oma hommansa kyl irtosuojissaki kyl..
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  11. #11
    Lainaa (Elazi @ Touko. 26 2006,15:02) kirjoitti
    Miten tuollaset rullaluistin suojat, kyynärpää *ja polvisuojat toimii suojana ajellessa mp:llä? EIhän *se olis ku heittää irtosuojat päälle vaan ja ajelee.. Jos ei nahkoja/tekstiilejä jaksa pukea.. Oma hommansa kyl irtosuojissaki kyl..
    No suojaavat varmasti joltain, mutta lähinnä hirvittää se iho(ttomuus) onnettomuuden jälkeen. Toista pakaranpuoliskoa ei myöskään välttämättä ole jäljellä...
    - "No! It's not a Harley" -
  12. #12
    Ajelin 95 kesällä täällä koto suomessa +32 astetta (harvinaista) lämmössä varusteina kypärä,t-paita ja sortsit,sillä seuruksella että kullinputki tulehtui.
  13. #13
    Joopa. Monta juhannusta sitten ajeltiin tuttavan kanssa eräälle leirintäalueelle, lähdettiin samasta pisteestä eri aikoihin. Lähdin myöhempään ja silti kerkesin paikalle ensin; kaveri oli saanut lämpöhalvauksen puolessa välissä matkaa, kun oli ahtautunut ohjeiden mukaan kaikkeen siihen, mitä pidetään hyvänä.

    Itte ajelin tuona jumalattoman kuumana päivänä ihan t-paidassa, ja hyvältä tuntui. En tuntenut itseäni idiootiksi, enkä tunne vieläkään.

    Tuntuukin siltä, että aikana, jolloin ilmastoidut autot olivat harvinaisia, pärrä oli se kulkupeli, jolla sai liian lämmön pois mukavasti, kun toiset hikoili Datsuneissaan. Nyt kun joka Nissanissa on ilmastoinnit, on kesäkuumalla prätkäpojan valuttava hikeä monen vuosikymmenen edestä varusteineen...
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  14. #14
    Jep,noin voi käydä ja sitte v...ttaa ja rankasti.Satasen vauhdista ylöspäin Suomen parhaillakin keleillä jotain paikkaa paleltaa,mutta omapahan on kehonsa kullakin! :mitähäh:vrt.Lightspeed



    kyllä ilman viittäsataa hevosvoimaa toimeen tulee,mutta kyllähän se kitumista on!Kärpät on jalometallia!
  15. #15
    Onhan niillä nahat päällä omasta takaa Uusia ei kyllä saa lippojen jälkeen....
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
  16. #16
    Kyllä mä käytän aina "täyttä" varustusta ajaessa. Erittäin harvoin ajan farkut jalassa...mut onhan toi kuumuus vah än eri luokkaa,kun meillä
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
  17. #17
    Kun ainoina ajohousuina on MP-asun City housut, on aivan sama ajaako kuumalla kelillä niillä vai munasiltaan. Yhtä paljon suojaa...
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  18. #18
    Olin jenkkien itärannikolla viime kesänä kuukauden päivät, marylandissa. Siellä lämpö pyöri myös tuolla ~35 asteen hujakoilla. Eipä siellä muita varuisteita kun kypärää tullut käytettyä. Se oli myös pakollista ko. osavaltiossa.

    Ilman prätkäkamoja tulee ajeltua mutta kypärästä en kyllä kovin helpolla luopuisi.
    Pegaso IE
  19. #19
    Jenkkejä on vielä niin paljon, että niiden ei tarvitse käyttää kypärää. Meitä on Suomessa vain 5 milj. ja pyöräilijöitä alle 200000, joten pitäkää vaan kamat päällä.
  20. #20
    Sitä on joskus päässyt käymään Suomen rajojen ulkopuollla. Maailman metropoleissa on pistänyt silmään moottoripyörien ja skoottereiden lukumäärä kotosuomeen verrattuna. Jonkun "pienen" virastotalon edessä saattoi olla arkipäivänä 250-350 erillaista mopotinta.
    Mutta asiaan. Se on hauskan näköistä, kun kaveri vetää motarilla 150km/h jollain kyykyllä puku päällä ja salkku köytettynä matkustajan paikalle. Huimimmat pitää salkkua vasemmassa kädessä. Tämä toistuu viitenä päivänä viikossa aamuin illoin. Viimeksi Pariisissa ollessani, kiinnitin huomiota moottoripyöräilijään, jolla olla ajopuku päällä. Toivuttuani järkytyksestä vikakin löytyi, moottoripyörässä oli suomalaiset rekisterikilvet
  21. #21
    Hauskimman näköinen oli muuten veijari, joka veteli HD:llä tuollaista meikäläistä "satasta" ja puhui samalla kännykkään räpylä korvalla.
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Ite olen kanssa tuskastellut tuon ajovarustuksen takia. Oikeasti se kyllä vituttaa aina kun on lähössä jonnekkin niin uskomaton soijja päällä ennekun pääsee ees satulaan. Olenkin mielenkiinnolla katsellut niitä verkolla yhdistettyjä ajosuojia (selkäpanssarit ja kaikki). Veikkaisin että säästää jopa nahkaakin. Sellainen olisi varmaan ihanan viileä vaihtoehto nykyiselle goretukselle. Ainut vaan et 250€ moisesta räpsykästä tuntuu hieman suolaiselle.....
    Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
  23. #23
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Touko. 26 2006,13:03) kirjoitti
    kyllä sitä tuli kans turkissa vuosia sitten ajeltua ilman suurempia varusteita (silloin oli paikallisten mukaan pahin helle vuosiin)...kypärääkin tuli pidettyä joku puolisen tuntia,kunnes oli pakko ottaa pois koska ei yksinkertasesti meinannut hienvirtauksen takia nähdä enää eteensä.
    Sama juttu mulla kolme vuotta sitten Turkissa. Lämpöä oli yli 30astetta ja ei olis tullu mieleenkään laittaa kypärää kaupunkiliikenteessä päähän. Tosin paikalliset ajeli vielä pikku kaljoissaan niillä skoottereilla...ei kuulemma haittaa jos poliisi pysäyttää ja on rahaa mukana

    Kypärättä ja paidatta ajamisen ymmärrän noissa olosuhteissa, mutta alkoholi ei kyllä kuulu liikenteeseen missään olosuhteissa!

    - melkein jokainen polkupyörällä vähääkään ajanut osaa työntöohjauksen, muttei juurikaan tiedosta tehneensä sellaista.
  24. #24
    Ulkomaan komennuksilla olen ajanut useasti yli +39(varjossa) kesä helteellä ja koko ajopuku päällä+ kypärä ja hanskat. Ei mitään isompia ongelmia. Siinä on ollut kaupunki ajoakin aika paljon. Ainoa ongelma oli kunuksien lämpiäminen koneen lämmössä.
    Samalla lailla se puku suojaa lämmöltä kuin kylmältäkin.

    ps. kokeilkaa pipoa saunassa ei pää paistu
  25. #25
    Lainaa (Elazi @ Touko. 26 2006,15:02) kirjoitti
    Miten tuollaset rullaluistin suojat, kyynärpää *ja polvisuojat toimii suojana ajellessa mp:llä? EIhän *se olis ku heittää irtosuojat päälle vaan ja ajelee..
    Rullaluistelusuojia ei voi mp-tarkoitukseen suositella jo lähinnä sen takia et ainakin polvisuojat on istuma asennossa äärettömän epämukavat kun kiinnityshihnat valuu ja painuu mukavasti polvitaipeeseen. Suunniteltu seisonta-asentoon, ei istumiseen.

    Kambodzan parin viikon enduroturneen vetelin rullailu suojilla, eikä ne miellyttävät eikä juurikaan suojaavatkaan olleet. Sen kerran kun siellä kyljelläni kävin löytyi kyynärsuoja maasta noustuani jostain kainalon korkeudelta, eli eivät pysy paikallaankaan kovin hyvin. Ja vauhtia kaatuessani ei ollut kuin n. 50 km/h, en haluais kuvitellakkaan mitä jälkeä suuremmissa vauhdeissa rullailu suojilla kontatessa tulisi.

    Piheyttäni en malttanut ostaa kunnon crossi/enduro polvi- ja kyynärsuojia "vain parin viikon reissua varten", noh nyt ne on ostoslistalla kuitenkin, koska ens vuonna suuntana endurolomalle on Costa Rica *
    -nomen est omen-
  26. #26
    mp-varustekaupoista löytyy semmoisia radalle ja soramontuille tarkoitettuja "panssaripaitoja" (safety jacket). Ne on semmosia Turhapuro verkkopaidan näköisiä johon on kiinnitetty mallista riippuen esim. selkä- ja rintapanssari, olka- ja kyynärpää panssarit yms. hintaa mallista riippuen 150-> Mainio vaihtoehto lajiin vihkiytyneille, voipi ajella turvallisesti vaikka hupparissa ja sopii mukavasti myös toppaamattomien nahkojen alle.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  27. #27
    Olen ehkä vajaa mutta syytän siitä vanhempiani . On ihan helkutin kivaa ajaa lämpimällä ilman kypärää,aurinkolasit naamalla. Tuuli pyörittää tukkaa ja tunne vauhdista ja siitä että en ole kotilossa on uskomattoman vahva. Joskus suomessakin nakkaan kypärän tankin päälle ja nautin hetken tuosta tunteesta. Pakko myöntää että järkevää se ei ole, kyllä tod.näk että käy jotain ilman kypärää kaaduttaessa on varmaan jotain 20 kertainen kypärän käyttäjään. Sakkoja kai tuosta ei juuri montaa kymppiä saa...joku pölli kypärän parkista ja ajan vain kotiiin
  28. #28
    Pari vuotta tuli ajeltua Aasiassa aina umpikypärä päässä ja nahkarotsi päällä useimmiten ja "hellettäkin" oli paikoin yli 40, alimmillaan tais lämpötila olla 21 astetta koko sinä kolmen vuoden aikana, jona siellä asuttiin. Ilman kosteuskin oli aikamoinen välistä.

    Ei se lämpö nii paha ollut, kun siihen tottuu, ainakaan minulle.

    Mutta kuuma oli silti, joskus ruuhkissa tais tulla "hiki", muistelisin...

    Kyllä siellä expatit veti täydet tamineet päällä baanoilla, hatun nosto heille.
  29. #29
    Juurikin Lontoossa muutaman päivän pyörineenä tein sellaisen havainnon että lähes poikkeuksetta joka jampalla ja mammalla goret päällä. Nahkapukuja en nähnyt ollenkaan. Jopa 50 kuutioisilla vespoilla vetelijöillä oli suurimmallaosalla kamat päällä. Keulintaa ja törkeitä ylinopeuksia näkyi päivässä erittäin monasti.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Speed_freak @ Touko. 27 2006,12:21) kirjoitti
    Tosin paikalliset ajeli vielä pikku kaljoissaan niillä skoottereilla...ei kuulemma haittaa jos poliisi pysäyttää ja on rahaa mukana *
    jep,samaan ilmiöön tuli myöskin törmättyä *
    meil oli pvän ajan taksi kuljettelemas pitkin vuoristoa jne.
    pysähdyttiin johonki rinnekuppilaan syömään (tietty myös kuskille tarjottiin safkat) ja siinä vaiheessa kun tämä kuskimme joi jo kolmatta tuoppia,oli pakko kysästä tuota paikallista viina+ajaminen politiikkaa...vastaus oli kutakuinkin sama:rahalla siitä selviää,kunhan nyt ei ole ihan kaatokännissä *
    04 Buell xb12s

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen