Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 185:een 185:sta
  1. #181
    Nykyään hyttien siivoaminen aloitetaan puoli tuntia ennen kuin laiva tulee satamaan ja moottoriajoneuvoilla liikkuvat herätetään ensin. Tulevat kyllä toisenkin kerran ovelle koputtamaan jos et ole hävinnyt hytistä tarpeeksi liukkaasti. Tai ainakin viime kesänä Siljalla näin Tku-Sto
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  2. #182
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Nykyään hyttien siivoaminen aloitetaan puoli tuntia ennen kuin laiva tulee satamaan ja moottoriajoneuvoilla liikkuvat herätetään ensin. Tulevat kyllä toisenkin kerran ovelle koputtamaan jos et ole hävinnyt hytistä tarpeeksi liukkaasti. Tai ainakin viime kesänä Siljalla näin Tku-Sto
    Sama havainto Vikingillä samalla reitillä, useita kertoja käyty. Aina herätetty on.

    Mutta pyörän sitominen ei tunnu sujuvan! Joskus saa liinoja mutta ei ole paikkaa mihin kiinnittää. Joskus löytyy joltakin puolelta kiinnityspiste. Henkilökunnan asenne on "laita kiilat renkaiden alle ja kyllä ne yleensä on pystyssä pysyneet" kun kysyy että mistä sidontapaikka. OK, mutta silti hirvittää ja mahtaako Viikkari kantaa vastuuta jos jotain käy? Viking Glory on jotenkin huonompi vaihtoehto Graceen verrattuna, Gracella on liinat ja paikat löytyneet paremmalla prosentilla. Pari kertaa Gloryllä mennyt henkilökunnan ohjeilla - etenkin sen lokakuun reissun jälkeen kun sai viimeisellä minuutilla kaasuttaa läpimärkänä laivaan uskomattoman kelloa vastaan maratonin jälkeen - mutta on se vähän kummastuttanut, että onko sitomattomuus päivän sana.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  3. #183
    Ei pyörä kovinkaan helposti autokannella kaadu laivan liikkeistä johtuen. Jos heilunta on niin suurta että prätkät menevät nurin, on sitten päällä jo isompiakin huolenaiheita kuin pyörän hyvinvointi.

    Yleisempi syy kaatoon on perse, siis sen vieressä omaa pyöräänsä hirvittävällä kiireellä ja tohinalla lähtökuntoon tunkkaavan hätähousun perse. Olen parikin kertaa nähnyt kun viereistä pyörää tönitään hengenhädässä hosumalla, vaikka laiva ei ole laiturissakaan vielä varttiin. Tätä riskiä saattaa huolellinen, oikein tehty sidonta hieman pienentää, toisaalta siinä vaiheessa ollaan usein jo itsekin oman pyörän lähellä vähän katsomassa perään.

    Pidän mukana aina paria halpis räikkäliinaa, ei tartte olla laivayhtiöiden MoS-rasvassa marinoitujen rekantöijausliinojen armoilla, mutta en juuri ota stressiä sidonnasta, ei se siitä mihinkään kaadu.
    Honda CX 500 ->
    Honda ST1100 ->
    BMW R 1200 GS
  4. #184
    todella hyviä neuvoja. eikä niihin ole paljoakaan lisäämistä. henkilökohtaisten mieltymysten mukaan.

    Sateella on tympeää odotella satamajonossa, mutta silti siellä on ehkä parhaat juttukaverit ja aikaa jutella ventovieraitten kohtalotovereiden kanssa. Ja monenlaista tyyppiä, kuka tullut juuri miljoona km ja menossa suoraan nukkumaan ja heräämässä ekana että ehtii laivasta 1000km saman päivän aikana- ja kaikkea muuta elämäntaparikollisista johtajiin- eli todellisiin pahantekijöihin.

    Tärkeintä lienee rauhallisuus ja ohjeiden noudatus, etteivät merimiespojat suivaannu ja kostoksi änkeytä sua mopoinesi onnettomaan koloon ilman kiinnitysmahdollisuuksia. Vältän siis revittelyä satama-alueella.

    Itse kyllä aina laitan OMAT siistit pikku-kuormaliinat (2kpl) ja renkaan seinää vasten, jos mahdollista. Ja EN antaisi kenekään muun köpöstellä kiinnityksiä, ainakin tarkistaisin ne etteivät ole tyhmästi vaurioita aiheuttamassa. Ja jätän kypärät ja mahdollisimman paljon romua pyörään. vain ajokamat päällä hyttiin. jotkut pikkutossut laivalla vaelteluun, ettei tartte lompsia saappaissa.

    Paatit on tylsiä mutta onneksi halvimmat normihytit on aina autokannen lähellä, ei tartte romujen kanssa vaeltaa kuin pari kerrosta (suuntaan tai toiseen)... kummasti suurimman osa motoryhmästä tunnistaa aika helposti laivalla, gimuleita lukuunottamatta, ne kun on aina paremman näkösiä kuin tavallisesti laivalla. vaaran paikka.

    Aamusta ei tosiaan ole kiire sille pärrälle kun se ajovermeissä odottelu on todella kypsää. ja se on niin kumma että niiden autojen ja rekkojen käynnistely pitää aina aloittaa ennen aikojaan. kuin olisi kilpailu siitä kuka ekana on paatista ulos. Vaikka onhan se mukava päästä äkkiä konetielle ja mahdollisimman pitkälle ekana päivänä pisemmillä reissuilla.
  5.  
  6. #185
    Rödby -Puttnegard lautoilla homma toimii. Ajetaan mopo lautan vasemmalle puolelle laidan viereen, sivujalle, vaidepäälle..liina pyörä siitä laidan reunasta roikkumasta ja siinä pysyy...ihme ku ei tota voi kopsata muille lautoille.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567