Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 176:sta
  1. #61
    itse jonkun verran mopon kanssa mennyt laivalla yli ja riittää kun laittaa kiilat etu pyörän sekä takapyörän alle. yhdellä liinalla penkin päältä kiinni ja vaihde päälle. hyvin on toiminut ihan joka kerta.
  2. #62
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Ei siitä mitään stressiä kannata ottaa miten siellä laivalla toimitaan. Koskaan ei ole pyörä nurin mennyt. Ja aika usein tuota laivaa on joutunut käyttämään.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  3. #63
    Etujarrun saa kätevästi päällensä tarranauhalla; sitä voi ostaa vaikka eurokankaasta metritavarana pätkäsen ja jovvain on kätevää sillä kahva lukita. Monikäyttöista myös muissa tarpeissa. Ja sit etupyörästä talja seisontatukeen, siinäpä se ja baariin.
    Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
  4. #64
    Työkalupussin kaksipäinen ruuvimeisseli (se josta kahva irtoaa kääntöä varten) sopii kannessa oleviin ruusukkeisiin sisälle, jolloin siihen on helppo kiinnittää pikkuisen kuormaliinan koukku. Jos käyttää liinoja, joissa ei ole koukkua (riittää kestävyydeltään hyvin) voi solmun ja viritykset suunnitella jo valmiiksi, montussa oleva pää kyllä öljyyntyy. Siis meisseli tai vastaavia pilliraudan pätkiä pari kpl kätösille valmiiksi, riittää kaverillekin!

    Saataville kannattaa varata myös muutama kostea käsipyyhe, aina on räpylät jostain sotkeutuneet.

    Perälaukun sisäkassiin kaikki hytissä tarvittava, kypärät voi jättää tilalle.



    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  5. #65
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (iku1 @ Maalis. 02 2008,21:31) kirjoitti
    Työkalupussin kaksipäinen ruuvimeisseli (se josta kahva irtoaa kääntöä varten) sopii kannessa oleviin ruusukkeisiin sisälle, jolloin siihen on helppo kiinnittää pikkuisen kuormaliinan koukku. Jos käyttää liinoja, joissa ei ole koukkua (riittää kestävyydeltään hyvin) voi solmun ja viritykset suunnitella jo valmiiksi, montussa oleva pää kyllä öljyyntyy. Siis meisseli tai vastaavia pilliraudan pätkiä pari kpl kätösille valmiiksi, riittää kaverillekin!

    Saataville kannattaa varata myös muutama kostea käsipyyhe, aina on räpylät jostain sotkeutuneet.

    Perälaukun sisäkassiin kaikki hytissä tarvittava, kypärät voi jättää tilalle.



    *Iku
    Varsinainen McGyver. +1



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  6. #66
    Viime kesänä käytiin Norjan Lofooteilla. Pohjoisimmasta kaupungista Andenesista mentiin lautalla mantereelle ~50km matka.
    Tuli onneksi sidottua pyörät kunnolla kiinni kanteen, kansimiehet kapteenia myöten olivat sitomassa kaverina. (tiesivät vissiin mitä tuleman piti)
    Oli meinaan keli semmoinen, ettei olisi ollut yksikään pyörä pystyssä, ilman usean liinan sitomista!
    Autokanella pääsi käymään matkalla ja liike oli sitä luokkaa, ettei ilman jatkuvaa kiinnipitämistä jostain laivan rakenteista, olisi pysynyt seisaallaan millään.
    Jos olisi ollut vain seisontatuella seinää vasten olisi pyörä löytynyt varmaan toisesta päästä lauttaa perillä.
  7. #67
    Kyllä se mopo kannattaa näillä meidänkin (Suomi-Ruåtsi) vesillä sitoa hyvin kiinni matkan ajaksi. Vaikka sää onkin hyvä satamasta lähtiessään niin se kyllä voi nopeasti muuttua hyvinkin huonoksi matkan aikana.

    Terveisin: "laivalla töissä" *
    -Trophy 1200-
  8. #68
    Lainaa (Trophy @ Maalis. 07 2009,12:43) kirjoitti
    Kyllä se mopo kannattaa näillä meidänkin (Suomi-Ruåtsi) vesillä sitoa hyvin kiinni matkan ajaksi. Vaikka sää onkin hyvä satamasta lähtiessään niin se kyllä voi nopeasti muuttua hyvinkin huonoksi matkan aikana.

    Terveisin: "laivalla töissä" *
    Hyvä neuvo, ei vain löydy niitä kiinnityspisteitä kun ohjataan pyörien parkkeeraus miten sattuu. Joten henkilökunnalle opatusta asiasta myös...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  9. #69
    Ruåtsiin kun mentiin niin piti vetää toinen pää hihnoista kiinni trukkiin...
    Setä vaan siinä autokannella tuumasi, että toivottavasti se huomataan ottaa pois jos trukkia tarvitaan Maarianhaminassa...
    Honda CBF600S
  10. #70
    Laivalla olisi tarkoitus mennä Maarianhaminaan. Miten olette toimineet tuollaisella lyhyellä pätkällä ajovarusteiden kanssa. Hyttiä ei tuolle välille otettu, ja ajovarusteissa(nahkoissa) ei viitsisi koko väliä olla. Uskaltaako ajohousut jättää vaikka pyöränpäälle? Jottei epäilyä herätä, niin kerrottakoon etten meinaa olla laivalla ilman housuja Onko laivalla paikkaa, jossa ajokamoja voi vaihtaa ja säilyttää muuta kuin hytti? Pitäiskö vaan ottaa se hytti ja lopettaa tyhmien kysely nimim: ensimmäistä kertaa mp:llä laivalle.
    Suzuki GSX 1400

    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
  11. #71
    Turku - Maarianhamina väli tuli tuossa tuuttastua mopo laivassa ja emäntä vielä mukana, hyttiä ei otettu.

    Kypärät ja takit jätetiin mopoon roikkumaan ja kaikki muu tungettiin semmoseen 2e kolikolla lukittavaan tavarasäilöön.
    Ovat muuten lattianrajassa isompia, tämän emäntä kertoi kun olin ensin yrittänyt mahduttaa tavaroita semmoseen ylärivin pikkulootaan.

    Mennessä vaihdettiin Turussa farkut jalkaan, ja tullessa oli niin miellyttävän kuuma et tultiin shortsit ja släpärit alapäävarustuksena maihin. Että ei tarvinnu laivalla housuja säätää, mut voihan ne vaikka vessassa vaihtaa jos karvaisia sääriään häpeää. Tommosella tavaramäärällä selvittiin: Kuva

    Laivayhtiönä Silja, ja pyöriä ei kiinnitetty mitenkään. Poikittain vaan niin että jalka on peräpäähän päin ja kiilat renkaiden alle. Vaihde päällä ja kiilat riitti ainakin mun tapauksessa pitämään pystyssä, toivotaan parasta muillekkin.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  12. #72
    Lainaa (iirot @ Elo. 24 2009,21:15) kirjoitti
    Kypärät ja takit jätetiin mopoon roikkumaan ja kaikki muu tungettiin semmoseen 2e kolikolla lukittavaan tavarasäilöön.
    Ovat muuten lattianrajassa isompia, tämän emäntä kertoi kun olin ensin yrittänyt mahduttaa tavaroita semmoseen ylärivin pikkulootaan.
    Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Toi olikin hyvä tieto, että laivalta löytyy säilytyslokero. Itsellä aikaa todella paljon kun olen viimeksi laivalla ollut, joten ei mitään muistikuvaa kyseisistä kulkineista. Ajattelinkin jättää takin ja kypärän pyöränpäälle. Tuskimpa niitä kukaan vie.
    Ei tosiaan itselläkään ole tarkoitus hyttiä tuolle siirtymälle ottaa. Kansipaikalla pitää selvitä tuollainen matka
    Perjantaiaamuna mennään viettämään viikonloppua ahvenanmaalle.
    Suzuki GSX 1400

    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
  13. #73
    Lainaa (gabbernaut @ Huhti. 05 2007,18:23) kirjoitti
    Lainaa (MadMax @ Touko. 27 2006,17:21) kirjoitti
    Joo, tosta pyörän sidonnastahan on väännetty kättä joka suuntaan mutt edelleen palautan mieliin ett mopon vaihde vapaalle ja sivuseisontatuelle, .............Ja tuo vaihde on tosiaan hyvä jättää vapaalle, pieni edestakainen nytkytys, jollaista koko laivamatka on, vaikkapa vain 12 tunnin ajan, ei ainakaan paranna vaihteistoa/voimansiirtoa.
    Vai että vielä vaihdelaatikko/voimansiirto kärsii tuosta? kesän paras vitsi..

    Nämä on taas sarjassamme tietämättömän ihmisen kuulopuheet kiertoon *

    -mika-
    Joup, vastaanpa "vitsiini" hieman viiveellä muutaman kesän jälkeen... *

    Mutt joo, 4 tunnin Helsinki-Tallinna välillä F-ryhmän välikoppa-Escortin, ihan oikeaan kilvanajoon tarjoitettu suorakytkentälaatikko, hajosi nimenomaan moisen vuoksi kun vaihde oli jätetty ykköselle matkan ajaksi. Kovaa tekoa oli ratastukset vaan antautui. Sama pätee uskoakseni moottoripyörissä mutt enpä moisesta ala sen enempää väittelemäänkään, kukin käyttää kulkinettaan tavallaan...
    *



    KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  14. #74
    Yksinkertaisin tapa on kun laittaa sivuseisontuelle, vaihde vapaalle ja vetää liinan runkoputkien kautta kanteen kiinni, ei liiku minnekään. Ei kannata satulan päältä laittaa liinoja, pilaa satulan. Ja omat liinat mukaan (2 kpl riittää vaikka minkälaiseen myrskyyn), älä käytä laivan omia, ne on likaisia ja liian järeitä, Biltemasta saa hyvät räikkäliinat muutamalla eurolla. jos haluaa varmistaa paikallaan pysymisen niin vedä liina sivueisontatuen ja etuvanteen kautta kiinni kanteen. Aja kiinni laipioon, esim hyvä kohta on siinä laipiossa olevat ulokkeet ja siihen eturengas kiinni. Ei väliä minne päin mopo osoittaa kulkusuuntaan nähden, vaan se miten kiinnität. Muista fysiikan lait.
    Gnome
  15. #75
    Vuosaareen tulossa ja menossa Saksaan, tai Ruattiin, tai Viroon?

    Seuraa kylttejä, jotka johtavat sinut Hansaterminaaliin.

    Tai B - Portille.

    Jahka olet noutanut matkalippusi, niin kyllä!

    Sinulle tulee eteesi saattoauto ja ei!

    Sinun ei tarvitse lähteä itse aprikoimaan ja kiertelemään satamaa!

    Jos siis koet olevasi Vuosaaren satamassa täysin yksin ja vailla ohjastusta, niin tähtää siihen korkeimpaan rakennukseen mitä näet!

    Siellä kyllä neuvotaan sitten reitti oikeaan paikkaan. Älä turhaan koita ajaa, puomit kiertäen kolmen valvontapisteen ohi, koska et pääse laivaasi täten.
    Piirakan rypyttäjä.
  16. #76
    Kiitos Matti ohjeista, lauantaina Vuosaareen.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  17. #77
    Hyviä ohjeitahan täältä on löytynyt. Mulla edessä toukokuussa laivamatka Helsinki-Tallinna supernopeella ja jammu pitäisi laivassa kuljettaa.
    Totta puhuakseni lievästi hirvittää se koko ruljanssi laivaan ajoineen, parkkeerauksineen ja laivasta ulos ajaminen.. liukkaine lattioineen ja ramppeineen.

    On siinä taas yksin ihmettelemistä...

    Mihin verrata lattian liukkautta? Mustaanjäähän?

    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
  18. #78
    Ei sitä kannata jännittää. Ei äkkijarrutuksia eikä kiihdytyksiä ja jalat tapeilla et on takajarru käytössä. Jos joudut ajamaan yläkerroksiin, älä lähde rampille ennenkuin edellinen on ylhäällä ettet joudu pysähtymään jyrkkään ylämäkeen. Sama myös alaspäin mennessä, sillä siinä voi joutua äkkiä pysähtymään ja etujarru helposti lukkiintuu. rennosti vaan.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  19. #79
    Minulle eräällä laivalla henkilökunta antoin hyvän vinkin joka toimii.

    liina kiinni pyörään takana esim laukkujen telineet, samalla kun kiristää painaa jousitusta pohjaan, vaikka istumalla pyörän päällä ja kun nousee pyörän päältä, kas kummaa pyörän oma jousitus kiristää liinat sopivan kireälle, nostamalla pyörää ylös päin. Satulan yli kiinitystä en enää käytä, siinä kun tulee ikäviä jälkiä satulaan. ( toinen liina tietty etupyörään/ ohjaustankoon myös jaohjaus linkkuun )
  20. #80
    Ite tuossa customissa vedän tukijalan puolelle liinan lattiaan raiserista taaksepäin vetämään tanko linkussa. Yhdellä liinalla oon pärjänny ja jatkossakin vedän kyseisesti kiinni. Pykälän oon pistäny päälle ja no problem.
  21. #81
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Ladyrebel @ Maalis. 18 2011,19:04) kirjoitti
    Mihin verrata lattian liukkautta? Mustaanjäähän?

    Turhaan stressaat, kyllä se rengas pitää aivan mainiosti siinä pellillä. Sateella saa olla pikkasen helläkätinen jarrulla, etenkin sillä kanaverkolla ajellessa. Yli parikymmentä vuotta lahden yli poukkoilleena ei ole koskaan liukasteltu, enkä ole edes vaivautunut tällä pikku välillä liinojen kanssa riehumaan. Ja aina se on aamulla pystyssä ollut.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  22. #82
    19.6-11 viikarilla *venäläis-kaverukset, jotka ilmeiseti olivat ensimmäistä kertaa laivalla mopojen kera(BMW) *Kun kyselivät miten räikkä-liinat toimii ja miten kannataa sitoa kiini.


    Tukoholman päässä pyysivät apua liinojen irroituksessa...
  23. #83
    Onko kokemuksia Silja Galaxysta kuinka sielä homma pelaa ja miten pyörät kannattaa paikoittaa..?

    Pitäis juhannuksena tällä aluksella seilata maarianhaminaan ja ikinä en ole laivan autokannella ollut millään värkillä ja kun täälä vielä peljätellään liukkaudesta märkänä ja vettähän sitä on luvattu koko juhannukseksi nii todennäköisesti autojen renkaat sinne vettä sen verta kuskaa että liukasta on..

    Pyörään tulee kumminkin 3 laukkua ja 2 henkilöä niin loppuu huumori jos Bussi lähtee tuolla massalla jossain liuskassa valumaan takaperin takaisin alas..
    Ny Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  24. #84
    Parin viikon takaisella kokemuksella....

    Ajattivat keskelle laivaa ja ei minkään valtakunnan kiinnitysmahdollisuutta. Ukkeli vaan huuteli että pyörät poikittain menosuuntaan nähden ja se on siinä *

    ...näin mentiin (tosin nipparin vetäsin etujarruun kiinne) ja hyvin kesti mopo pystyssä. Tosin, ei tuolla kyllä merenkäyntiäkään ollut muuta kun mitä nyt paatti "mutkissa" kanttaili *
    Honda CBR 1100 XX
    --------------------
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  25. #85
    Lainaa (Bing @ Kesä. 22 2011,02:14) kirjoitti
    Parin viikon takaisella kokemuksella....

    Ajattivat keskelle laivaa ja ei minkään valtakunnan kiinnitysmahdollisuutta. Ukkeli vaan huuteli että pyörät poikittain menosuuntaan nähden ja se on siinä *

    ...näin mentiin (tosin nipparin vetäsin etujarruun kiinne) ja hyvin kesti mopo pystyssä. Tosin, ei tuolla kyllä merenkäyntiäkään ollut muuta kun mitä nyt paatti "mutkissa" kanttaili *
    Joopa .

    Siljalta ja vak.yhtiöltä odotellaan juuri kirjallisia selvityksiä
    vastaavasta logiikasta.

    Lastausporukka istuttaa paikkaan, johon ei käytännössä....
    siis nimenomaan käytännössä, pysty millään ilveellä surraamaan mopoa "asiallisesti" kiinni.
    Asiallinen tarkoittaa tässä yhteydessä tietenkin sitä, että "vastuu saadaan siirrettyä kuulijalta" takaisin sinne minne se kuuluukin.... eli vakuutusyhtiölle/laivayhtiölle.

    Toki.... onhan heillä kansilla käytännössä kai yliperämiehen...
    tai kuka siellä sitten lastauksista hierarkiassa viimekädessä
    vastaakaan.... ohjeet ja näkemykset tulevan matkan kelistä.

    Loppupeleissähän sillä ei kuitenkaan ole paskaakaan väliä, mistä syystä se mopo sitten mahdollisesti kampeaa kyljelleen
    matkan aikana. Totuus on kuitenkin se, että henkilökunnan
    "paetessa vastuustaan" kuvatunlaisella toiminnallaan/
    ohjeistuksellaan, on kovin eritasoisilla avuilla varustettuja
    motoristeja tälläämässä erilaisia mopojaan parkkiin.

    Kun sitten vahinkoa setviessä palikat ovat siinä mallissa, ettei
    mopo ole ollut "asiallisesti" kiinnitetty, on aika siirtyä
    peilin eteen..... ja kysyä itseltään: Kui mul taas tämmöttis....
    vaik emmää ees turuuuuust..... .

    Noh.... voi olla, että niitä "selvityksiä" saa ainakin varustamon
    suunnasta odotella .
    Arpovat sitten siellä, valehdellaanko asiakkaalle päin naamaa,
    vai nakataanko paskat koko asialle.
    Hyvää selitystä kun paateilla ihan yleiselle "käytännölle"
    ei ole olemassakaan.

    Katellaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    ,,,on se,, vaarallista laivalla. Kuhmua, romua, naarmua ja niksahtaneita selkiä, kun niitä aamusella revitään joukolla mopoja kannella pystyyn,,, viddu, ja pensatkin valunu viemäriin, no, ei se käyntiin kuiten olis lähtenytkään, kun delvakit on pytyissä. Ja sitten tulee kaveri viereiseltä domino nappulalta ja syyttää sua kun oot kaatanu mopollas sen mopon,se onkin mättelyn paikka valmis. Kyllä matkailu avartaa. * Aurinkoista kesää kaikille. *



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  27. #87
    Lainaa (laamar @ Huhti. 09 2011,11:59) kirjoitti
    Satulan yli kiinitystä en enää käytä, siinä kun tulee ikäviä jälkiä satulaan
    Hanskat liinan ja penkin väliin, niin ei jää jälkiä. Pikkusen painaa jousia kasaan samalla kun kirraa liinan, niin tulee sopivan tiukalle.
  28. #88
    Tulin tänään Puttgardenin-Rödby,lautalla ja siinä ohjattiin pyörät yläkanelle seinän viereen,jossa sitten oli kiinitys hihna,joka kiristettiin kulkemaan pyörän (penkin yli). Ei kyllä kovinkin hyvin tukenut pyörää..
  29. #89
    Lainaa (Willys66 @ Kesä. 28 2011,17:02) kirjoitti
    Tulin tänään Puttgardenin-Rödby,lautalla ja siinä ohjattiin pyörät yläkanelle seinän viereen,jossa sitten oli kiinitys hihna,joka kiristettiin kulkemaan pyörän (penkin yli). Ei kyllä kovinkin hyvin tukenut pyörää..
    Genau´
  30.  
  31. #90
    Tiukkaa tax free viinaa laukut täyteen ja reppu kannattaa täyttää nuuskalla. Joutavat tax free viinaksien tiellä olevat vaatteet ynnä muut voi heittää kannelta mereen, tai vaihtoehtoisesti nuukuuden yllättäessä pukea ne kaikki suoraan päälle.
    Yökerhossa voi myös vetästä vintin pimeäksi, mutta aamulla saattaa hyvin usein joutua puhaltamaan pilliin tullissa. *



    Murjaanien kuningas!
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen