tulin äskettäin ajolenkiltä ja kattelin pyörää autotallissa,onkos kaikki kunnossa.....koitin pakoputkia ja toinen oli paljon kuumempi kuin toinen...eli takaa katottuna oikeenpuoleinen...onkos se normaalia v-2:sessa![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Ei mitään hajua, mut mä luulisin että taaempi sylinteri voisi käydä vähän lämpöisempänä vaikka kyse onkin vesipelistä!
Mä huomaan kostealla kelillä tai kylmällä kun käynnistän veturin niin eka tulee höyryä oikeasta äänenvaimentajasta, en tiiä miks, kun siellä on kuitenkin yhdysputki eli ei pitäis olla eroa.
K1600GTL
Kyllä se oikeanpuoleinen tosiaan tuntuu lämpenevän enemmän, yhdysputkesta huolimatta. Lienee syy putkien pituudessa, kait. Normaalia sen silti pitäis olla.
Mulla on tämmönen kuumuuteen liittyvä omituisuus kuin että runko kuumenee oikealta puolelta.
Reidet kypsyy vaikkei nyt kuumimmat kelit edes ole.. Onko muilla tällaista?
RSV 1000R -2004
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Yleensä takapyttyyn syötetään enempi kakkua, jolloin voisi putkikin olla kylmempi(karlos @ Touko. 25 2006,20:18) kirjoitti
Tuo lämpeneminen jatkaa vain ajokautta siihen asti kunnes kaikki tiet on jo jäässä. Tarkenee ajella vaikka sortsit jalassa pikkupakkasella(Timbacharly @ Heinä. 21 2006,23:24) kirjoitti
![]()
Enpäs ole huomannut, että se 'runko' tai ainakaan erityisesti sen oikea puoli kuumuisi, mutta kyllähän se takapytty hiukan reisiä lämmittää ainakin kaupungilla ja lämpimillä keleillä. Lämpeneehän ne rungon osat ja ne Millen sivupanelitkin siinä samalla, tietty. Näitä ei vaan ole oikein tehty hitaaseen ajoon.(Timbacharly @ Heinä. 21 2006,23:24) kirjoitti
Tuosta tuli muuten mieleen, että muistan tuosta yhden juhannusviikon reissun, kun oltiin ajelemassa lähes helteisessä säässä vaihtelevilla nopeuksilla ja rupesi jo kunasmuut tuntumaan aika nihkeiltä, kun se takapytyn kautta tuleva lämpö nousee ylös satulalle ja tankin takaosalle, ja hautoo reisiä ja nivusia ainakin hitaammissa nopeuksissa. Sitten kävin tankkaamassa kylmältä asemalta tankin piripintaan ja vähän aikaa siitä eteenpäin fiilis oli aika nanna, kun reilusti kylmentynyt bensatankki viilensi kivasti reisiä ja kunasmuita.
joo se voi olla ettei kaupunkisuhaaminen ole Millelle -> kovempaa ajettaessa ei käydä ihan yhtä kuumalla...
Oisko niin että vesipumppu pyörii hiljempaa/ lähes lainkaan alle 4000rpm?
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Tellussa kans lämpenee oikea enemmän. Ja oikea on takapytyn putki. Putkien pituudetkin on tuossa melko samat, että sekään ei oikein syynä voi olla. Vasemmassa putkessa on kyllä pieni väistö/litistys ketjuille, mikä vois ainakin jonkin verran vaikuttaa.(FuturaRST @ Heinä. 22 2006,16:54) kirjoitti
TL1000R
Eikös tossakin ole ihan mekaninen välitys vp:lle. Sen pyörimisnopeus muuttuu siis ihan kierrosten mukaan.(Timbacharly @ Heinä. 24 2006,05:28) kirjoitti
TL1000R