Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Elikkäs olen hommaamassa ensimmäistä pyörää itselleni. Mielessä olisi RSV mallia -03 tai -04. Nyt olis hyvät neuvot paikallaan.. Hyviä ja huonoja puolia? Sopiiko Mille ensimmäiseksi pyöräksi? Onko miten luotettava pyörä yleensä? Onko noin yleisesti miten kallis pyörä ajaa muihin (ts. japsit) verrattuna? Kiitos kaunis..!
    kokemusta ei apriliasta ole, mutta avaan sanaisen arkkuni siitä huolimatta.

Se mikä sopii ensipyöräksi on kiinni omien korvien välistä. Toki itse suosittelen aina ensipyöräksi köykäistä keskikoon peruspyörää, en siksi, että isommat pyörät lähtisivät herkemmin käsistä vaan siksi, että kauden kun on ajanut tuollaisella tietää aika tarkkaan mitä siltä seuraavalta haluaa. Ja jos elää semmoisissa kuvitelmissa että seuraavaa ei tule niin...

Itse olen elänyt siinä uskossa, että Rotaxin koneet ovat melkoisen luotettavia. Ainakin BMW on noiden uusien F650:sten kanssa tehnyt yhteistyötä Rotaxin kanssa. Muutenkin olen ymmärtänyt, että apriliasta on jalostettu pois se peri italialainen tuittupäisyys, mikä omassa merkissäni silloin tällöin puskee pintaan.

Toki nämä "marginaalimerkit" ovat vähän arvokkaampia huoltaa (ainakin kokemuksieni perusteella, joku varmaan korjaa jos olen väärässä), mutta tuskin siitä nyt tuntuvasti suurempaa kustannusta tulee kuin japskiveljestään.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Käy istumassa, itselläni tuo koe sulki millen pois, olen liian lyhyt (169)
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Mille on ihan kiva mopo, mutta ei se kyllä erityisen sopiva ensimmäiseksi mopo ole, varsinkin jos siis aiempaa ajokokemusta ei ole mistään oikeasta moottoripyörästä. Voi olla äkkinäiselle hiukan ristiriitainen ja ankeakin kokemus.
    Lainaa (canepazzo @ Heinä. 05 2006,10:25) kirjoitti
    Mille on ihan kiva mopo, mutta ei se kyllä erityisen sopiva ensimmäiseksi mopo ole, varsinkin jos siis aiempaa ajokokemusta ei ole mistään oikeasta moottoripyörästä. Voi olla äkkinäiselle hiukan ristiriitainen ja ankeakin kokemus.
    Puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, mikä tekee Millellä ajamisesta ristiriitaisen ja ankeankin kokemuksen? Tuleeko tehoa/vääntöä yht´äkkisesti jollakin kierrosalueella erityisen paljon tai onko kytkin raskas käyttää yms.? En ole itse Millellä ajanut, mutta useilla muilla V2-kilokyykyillä (Ducati, Suzuki, Honda).
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    No se on tietty hiukan makuasiakin, ja perusteellisempi selitys veisi varmaan turhan paljon aikaa. Mutta käy kokeilemassa ko mopo ja mieti asiaa ensikertalaisen näkövinkkelistä. Noin yleensä ottaen ja etenkin tuon Millen/jne. tapauksessa taatusti on helpompiakin ensipyöriä, jos nyt ei ihan masokisti ole. Ehkä jopa kilo-V2 -luokassa, jos nyt juuri ensipyöräksi sellainen on ylipäätään järkevä, olettaen että aiempaa mp-kokemusta ei ole lainkaan. Oisko sitten vaikka joku säyseämmän pään (siis ei esim. kilogikseri) r4-kyykky sopivampi, esimerkiksi. Tai vaikka joku perusnaku, Kawa Z750, tms.
    Siis edelleen reilusti tarinaa lyhentäen, semmoisella menisi vähemmän aikaa itse mopon ja sen oikkujen opetteluun kuin itse ajamisen opetteluun. Sitten kun perusasiat on jo persuuksissa, Millekin on taatusti lystimpi peli ajaa. IMO.

Mulla oli 01-mille pari vuotta, joka lienee teknisesti sama kuin 03. Siinä ei kahden vuoden ja karvan alta 30000km aikana mennyt mitään muuta kuin yksi sulake. Eli luotettava ja helppokäyttöinen se ainakin on. Noista 2004 tulleista uusista malleista en sitten tiedä.

Jos paljon ajat kaupungissa eikä ole mitään kokemusta prätkistä ennen Milleä niin saattaa harrastus loppua lyhyeen. On nimittäin raivostuttava pyörä ajaa hitaasti niin kuin isot sporttiset V-kakkoset yleensä. Maantiellä se on kyl looginen ja rauhallinen eli ei lähde käsistä helposti, mutta saako sen ominaisuuksista ensipyöränä mitään irti on ihan eri asia.
    Täytyypä käydä ottamassa tyypit Millestä. Itse en ole kaupungissa juurikaan ajellut prätkällä tähänkään asti, joten se ei ole ongelma V-2:n suhteen. Ducateissahan tuntuu joskus olevan sellaiset "aavikkovälitykset", että kuutosen voi panna päälle vasta jossain 140 km/h:ssa. Kaupunkiajo ei varmaan ole siitä syystä juhlaa kuten ei rivinelkullakaan, mutta maantiellähän sellainen ei haittaa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 05 2006,16:20) kirjoitti
    Ducateissahan tuntuu joskus olevan sellaiset "aavikkovälitykset", että kuutosen voi panna päälle vasta jossain 140 km/h:ssa. Kaupunkiajo ei varmaan ole siitä syystä juhlaa kuten ei rivinelkullakaan, mutta maantiellähän sellainen ei haittaa.
    Sama homma Millessä, vakiovälityksellä. Kutosta voi tarjota mielekkäästi jossain 130 kohdalla. Suomessa monet vaihtaa noihin täkäläisiin oloihin paremmin sopivat tiuhemmat välitykset. Millessä on vielä tuo korkeushommeli, eli V2-tyylisen pitkähkön välityksen ansiosta lyhyempi kuski voi tuntea olonsa aika ankeaksi hitaammissa vauhdeissa, vaikka reippaammassa menossa sitten jo kivaa onkin.
    Lainaa kirjoitti
    Ducateissahan tuntuu joskus olevan sellaiset "aavikkovälitykset", että kuutosen voi panna päälle vasta jossain 140 km/h:ssa. Kaupunkiajo ei varmaan ole siitä syystä juhlaa kuten ei rivinelkullakaan, mutta maantiellähän sellainen ei haittaa.
    Juuri tätä tarkoitin. Itse otin eturattaasta yhden piikin pois ja lisäsin vielä kaksi taakse. Muuttui luonne aika paljon ja ihan hyvään suuntaan. Rajoittajaan en sitä silti ainakaan Alastarolla tai Ahvenistolla saanut sen jälkeenkään eli mun mielestä ihan onnistunut muutos. Mutta 140km /h moottoritiellä ei ollut enää millään tyhjäkäynnillä rullailua
    Kiitokset neuvoista! Huomenna kauppaan.. Kirjoittelen sitten jälkikäteen tuntemuksista, eli menikö rahat kankkulan kaivoon..
    Mutta sitä odotellessa..
    Nyt ollaan sitten RSVR:n ONNELLISIA omistajia..! Päivä on pörräilty ja ainakin tällä hetkellä edelleen enemmän kuin tyytyväinen! Aivan jumalaiset soundit!!! Väkisin tulee hymy huulille, kun fillarin täräyttää tulille. Naapureille ei niinkään! Hehee!
    Nonnih, siitä se lähtee. Ajahan ahkerasti ja tarkasti näin ensialkuun, että saat nopsaan tuntumaa siihen vehkeeseen. Eikun baanalle siitä.
  14.  
    Onneksi olkoon, ostin itse myös toissapäivänä RSVR:n !

Ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta välityksistä sen verran että kyllä alle 100km/h vauhdissa mulla ainakin pystyy kutosta heittämään ja hyvältä tuntuu.. Muhkea vääntö 2000-4500rpm kiihdyttelee kivasti mukavan tärinän kera

Jos kovaa haluaa mennä niin tehopiikkikin löytyy >10000rpm,
    Tehokuopan 5000-6000rpm välistä jos saisi tasoitettua jollain niin olisi vielä parempi...

Tässä on kuulemma joku 2006 Race-map, en tiedä tarkemmin iten se sitten eroaa vakiosta... ( ? )

Vanha pyörä oli ZX-6R -> Millestä löytyy triplasti luonnetta vaikkei suorituskyvyssä kaiketi ihan pärjää
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200