Tuolla oli juttua Bandonin kiihdytyskisoista. Kyllä lähtee! Tuo KR:n pienempi teho KS:ssään johtuu pääasiassa vain yhdestä ilmanputsarista. KS:ssä niitä on kaksi, mutta KR:n ajotietokone on vasemmanpuoleisen suodattimenpaikan edessä. Evoluzione tekee korvaavia suodattimia, missä poistetaan kokonaan snorkkelit. Vasemman suodattimen paikalla oleva kansi työstetään pois ja sarjaan kuuluu kiinnikkeet - halpoja hevosia. Toinen vaihtoehto on kaiketi ostaa KS:n snorkkeli kiinnikkeineen ja ottaa siitä ylimääräiset pätkät pois.
Dixi et animam levavi
Maksettu mainos
Kuka muka uskoo, että puimuri hakkaa kiihdytyksessä riisikilokyykyt![]()
Adressi pystyyn ja tilaukset peruttava! Toimittaja saunan taakse!
Jep, emme voi ilman rankkoja vastatoimenpiteitä hyväksyä muuta kuin absoluuttisen totuuden.(kaasunalle @ Touko. 25 2006,18:23) kirjoitti
Niin ja sen kerron minä![]()
Niinpä niin.
Tämä BMW:n tulo mukaan kuvioihin näyttää olevan karvas pala monelle japsipyörien diggarille.
Testatkaa itse lähteekö vai.
Ei muuta kuin pyöräkauppaan ja koeajamaan.
VAROITUS ! Saattaa johtaa pyörän vaihtoon.
tai sitten ei johda(BMW cowboy @ Touko. 25 2006,21:08) kirjoitti
![]()
Tai ainakaan todennäkösesti ei johda ;)(junnuK5 @ Touko. 25 2006,21:10) kirjoitti
BMW motorcycles on ottanu varmaan mallia autovalmistajalta... molempien käyttäjäthän ajaa lyhyttä pätkää kovaa ;)
<p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
Kyllä noilla vehkeillä on Nurgburgringilläkin suhteellisen lujaa ajeltu.
Vaikkakin suurimmalla osalla meistä se lujaa menemisen raja on paremminkin pyörän satulan päällä kuin pyörä itsessään.
![]()
Ei nyt tässä heti auennut, että oliko sarkasmia vai mitä. Eiköhän näillä enemmän tule kilometrejä kuin keskimäärin - kai. Ja kun kello pyssää, niin paskan puhuminen tyssää. KR on nopein!(Wipeltäjä @ Touko. 25 2006,21:43) kirjoitti
Dixi et animam levavi
KS:n omistajana voin todeta, että tuohon suoraan ajamiseen kovaa nämä ovat omiaan pitkän akselivälin ja tehon vuoksi. Mutkapätkillä tonniset pauhkivat oikealta ja vasemmalta ohi kun painoetu on puimurin puolella keskimäärin lukemin 250 - 195. Kesällä voisi jossain käydä koittamassa, kuinka kovaa matkalehmä lähtee suosta. Viime kesänä vakiokuntoisen K1200S:n varttimaili meni Suomessa 10,556 Kai Selkämaan ajamana.
- Rajatonta Voimaa! -
ööh, tota noin...mä just jossain näin vertailutestin, missä mm. FJR oli ripeempi kuin K1200S, niin 0-60 mph kuin varttimailillakin.
Kiihdytyskilpailu 1/8 mailillla on vähän erikoinen juttu. Siinä ratkaisee välitykset enemmän kuin moottoriteho. Ensimmäinen 0-100 km/h 2,5 s vakiokiihtyjä oli Suzuki RF 900. Muistan joskus Jenkkilässä nähneeni automainoksen jossa kauppakassi Nissan voitti kiihdytyskisassa 0-100 m F-18:n. Väittääkö joku että tommoinen riisikuppi olis suorituskykyinen tai sporttinen ?
Suzie
Eiköhän tuossa ratkaise, kuinka se viivalta lähtee ja nopeiten kelaa tuon 1/8-mailin. Ei siellä mitään Nissaneita ollut.
Tuossa artikkeli englanniksi:
Artikkeli
Dixi et animam levavi
Tuo nyt on hölmö vertaus. Moni prätkäkin pätkii varmasti hävittäjän tuolla matkalla.(suzie @ Touko. 26 2006,16:41) kirjoitti
0-100 metriä on niin lyhyt matka, ettei f-18 tai muukaan yli 10000 kg painava esine juuri lähde viivalta, kun toinen on jo maalissa. Vaikka tehoa on riittävästi.
Mutta 200 metrin päässä tilanne on jo toinen.
Joten tässä yhteydessä vertaus hiukan ontuu. *
Joo totta. 1/8 maili. Ei siinä juuri välityksillä hirveästi kikkailla, kun sille matkalle on välitykset kerran saanut kohdalleen, niin niissä pysyy. Pikemminkin pyöränalusta ja pito ratkaisee. Siis vakiopelillä.
Nyt näyttäisi siltä, että BMW:n perän välitykset on todella kohdallaan tuolle matkalle. Olis kiva tietää miten se liikahtaa varttimailin.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Eiköhän tuossa nimenomaan ollutkin tarkoitus tehdä typerä vertailu, huumormielessä... Männä kesänähän ajoivat Kuopiossa kisan R1 vs. Hornet (ja nyt ei puhuta siitä Hondan tuotteesta). R1 pärjäsi kolmoselle asti, sitten Hornet pyyhki vauhdilla ohi. Täällä koko tarina.(Heksa @ Touko. 28 2006,12:45) kirjoitti
Köy.
Ainahan sitä mainoksissa jotain oleellista tuppaa unohtumaan. Kuten askettäin suomalainen automainos jossa Opel on Bild- lehden ja käyttäjien mukaan paras saksalainen auto. Unohtavat mainita että sijoitus oli 9 ja edellä olevat on japseja... Näin luodaan imagekuvia parantamaan markkinoita eikä niillä ole monesti todellisuuden kanssa mitään tekoa...
![]()
Ninja Wikakasa
No lähdöistä en tiedä, mutta messuilla koeistumistani pyöristä K1200R tuntui kirkkaasti sopivammalta meikäläiselle. Olisi vaan pätäkkää riittävästi niin eipä tarviis kahta kertaa miettiä....![]()
Ihan sama häviääkö/päihittääkö/hajoaako, mutta kyllä R on mulle ainakin ihan riittävän hyvin lähtenyt. Ja niin on moni muukin pyörä mitä tultu ajeltu... Että![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Aihe: K1200R voitti 1/8 mailin kiihdytyskisat, Bandon Irlanti
-Voittihan Suomikin Euroviisut, eli kaikki on näköjään mahdollista...![]()
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
En huomannut kenekään puhuvan mitään parhaasta, vain voittajasta...(FIN_GSer @ Touko. 29 2006,17:55) kirjoitti
MO-lehden testissä K12R 0-100 km/h 2,4 sekuntia. Ihan hyvin mutta taitaa vaatia tekijämiehen. Kertoivat pitkän akselivälin ja kuivasumppukoneen matalalle sijoittamisen auttavan siten ettei laite pyri turhaan keulimaan. Pitemmällä matkalla on sitten nopeampiakin.
Totta on, että useimmissa pyörissä suurin suorituskykyä rajoittava tekijä on kuljettaja.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No ei kyllä keuli kaasulla kuin ykkösvaihteella ja siitä nautin kyllä itse. Saa vääntää kahvaa auki koska vaan ja maisemat vaihtuu ilman turhia räpeltämisiä. Radallakin aikas kiva kurvailla kun mutkasta ulos tullessa saa antaa kahvaa ihan rauhassa. Ainoa mikä täytyy muistaa, että kun ei pyri tassua nostamaan niin takapää lyö sitten taas tyhjää....
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Tos olis yksi K12R myynnissä 6 tkm ajettuna ihka hyvillä varusteillakin ja oikean värisenä Riihimäellä. Pyynnistä jos sais pois 1,5 t€... Hiukan sormet syyhyää mutta kun käyttötarkoitus olisi enempi matkailullinen niin... nii-i...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45