Ostelin tuossa täksi kesäksi veturin (2002,23tkm), ja olen ihmetellyt sen "kankeata" vaihteistoa, 1-2 pitää melko rymäyksen kytkeytyessään, samoin 2-3, muutoin vaihteet menevät näpäkästi päälle. Kytkin toimii mielestäni ihan ok...Onko tämä ominaisuus vai
onko edessä remonttia, varsinkin veturikuskit kokemuksia kehiin...
Myös jos muilla on kokemuksia isompien Hondien vaihde probleemista niin kaikki palaute on tervetullut![]()
Sama vuosikerta, kilometrit muistaakseni 23600. Laatikko toimii hyvin, tosin kolahtaa joskus kohtuullisen aanekkaasti just 1-2, silleen niinku tavallinen aanekas kolaus (aika selkea ilmaisu). En ole viela paassyt suomeen, joten pyorakin odottaa tallissa, toivottavasti ellet sit ole kaynyt pimean aikaan hakemassa mun mopoa. Joten kokemus/muisto on jo kylman talven hamartama.
Mut kankea sun mielesta, hmm... mika sulla on vertailukohtana?
Itselläni teki viime kesänä samaa hommaa, joten vaihdoin Hondan orggis öljyt sisuksiin viime syksynä. Ei ole enää kolahdellut. Joko öljyt auttoi tai olen alitajuisesti oppinut vaihtamaan ykköseltä kakkoselle "oikeanlaisesti". Onneksi olkoon uudesta pyörästä. Eihän se mikään tehohirviö ole mutta se luonne... ja ne äänet.....![]()
Legalize
No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
Oma veturi pitää selkeän kolahduksen tuossa 1-2 vaihteiden välillä. Samanlainen ääni on ollut Castrolin ja Valvolinen öljyillä. Pitääkin kokeilla noita Hondan orggis öljyjä ensi kerralla.
- I am Jack's smirking revenge -
Hondahan nimenomaan painokkaasti suosittelee omia mineraaliöljyjään. Brandtilta sanottiin kysyttäessä että synteettiset öljyt aiheuttaa noissa vaihteistovikoja.
Itse aion käyttää nyt ja aina Hondassani valmistajan suosittelemaa mineraalitököttiä siitäkin huolimatta että sen kyljessä ei lue "super-duper performance." =)
"If William Shatner ever pulls you into the bathroom and asks
if you want to see the captain's log, just say no. I fell for
that nine times!"
-Patrick Stewart
joops.. oli tuossa 3 wiikkoa ajossa 2002 veturi mittarissa 20kilokilometriä,, siis wasta sisäänajettu.ja se 1--> 2 pitää kyllä melko plojauksen..ilmeisesti kuuluu ominaisuuksiin,, on muuten omalla laillaan hauska peli..![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Jep, sanamuoto ei ollut ihan vimpan päälle, vaihteet kyllä menevät päälle mutta se ääni vaan hirvitti...Täytyypä kokeilla toisia öljyjä. Viime ajelu kokemus muuten on customista (olikohan lt tms. en edes muista) siinä tosin pienet kolahdukset häipyivät muihin ryminöihin(kokki @ Touko. 17 2005,11:04) kirjoitti
. Myös Suitsa GSX-R750 tuli kokeiltua jonni verran viime kesänä, ei vaan meikäläinen oikeen jaksa (185cm, 0.1tn) voimistella semmoisella. Muuten näpäkkä peli.
Jep, pyörässä on luonnetta, olen tuossa sivusilmällä vilkuillu(RiNe @ Touko. 17 2005,11:32) kirjoitti
slipareita/putkistoa vielä uusiksi, josko se vielä nostattais
tunnelmaa...
Toi muuten pitää paikkansa, että
1-->2 mäjäys o paljo kiinni siitä miten rivakasti potkasee vaihteen sisään...
koliseeko ne vehkeet kytkimen kanssa vai raakana?
jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Kytkimen kanssa.
Minkä hintainen tämä Hondan suosima meneraalitökkötti on ja miten kestää/toimii vs. synteettiset super-hyper öljyt ?(F4i-Rider @ Touko. 17 2005,12:09) kirjoitti
Itsellä sama äänetely -97 veturissa kun ykköseltä runttaa kakkoselle.
Ite kävin eilen hakemassa paikalliselta Honda huoltamolta,
7.5e litra "irtotavarana", riippuu varmaan liikkeestä kylläkin tuo hinta. En oo vielä kyllä kerinny ko. öljyä testaamaan...
Itellä 99 VTR ja 28 tkm mittarissa. Samalla tavalla napauttaa jalkaterään kun kakkoselle vaihtaa...
Muovipussissa uudet öljyt, Repsol Sintético 10W40 oli rasva jota liikkeessä suositeltiin.
Saapi nähä muuttuuko vaihteet notkeemmaks!![]()
Nyt on Honda GN4 öljyt motissa, ja ihme ja kumma, myös mulla vaihteisto pelaa nyt jouhevamminÄäntely väheni(se 1-->2 kolaus) sekä vaihde menee muutenkin napakammin sisään niin viileällä kun kuumallakin koneella...
No nyt saatiin ne uudet öljyt sieltä muovipussista koneeseen. Sama ilmiö täällä: paremmin menee vaihteet päälle. Vanhoilla rasvoilla oli kyllä rullattu jo about 5tkm, että sekin saattoi olla syynä. No enivei, nyt toimii!![]()
Heh... taitaapi löytyä meikältä tallista nykyisin tuo sama veturi. Viime kesänä kävin Raahesta hakemassa.(ITa @ Touko. 17 2005,10:40) kirjoitti
Sitäpaitsi tuo 0,1 tonnia elopainoa on raakaa voimaa
Kiitokset vielä hyvistä kaupoista jos nyt satut näkemään!!!
Asenne ratkaisee AINA!!
Kyllä ne taitaa kaikissa Vetureissa vähän kolahtaa mutta ite oon huomannu, että oikea aikainen vaihtaminen on paras lääke...Sillee että vähän jo kakkoselle nostaa ennen kun alkaa painaa kytkintä.Eikä kolahda yhtään!
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
VT600 shadow ja samat oireet, rusahtelee siis ilkeän kuuloisesti vaihteita vaihtaessa. Vaihdettu Hondan omat GN4 öljyt sisään ja yhä vaan sydäntä särkee kuunnella ääniä vaihdetta vaihtaessa
Mitähän vois kokeilla seuraavaksi? Olisko esim. joku muu öljymerkki vielä parempi varjon voiteluun?