Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Ostin tuon Alpinestarssin air flo tjn. takin. Onko täällä käyttäjillä kokemusta moisesta, siinä sanotaan, että vettä hylkivä ja tuulta, mutta miten lie on? Ainakin suojat on hyvät ja selässäkin näyttäs olevan jotain, taitaa silti olla tarpeellista hankkia selkäpanssari?
    GSX-R 1000 K7
    Mulla on se ns. T-Magnum versio aiheesta, se irroitettava tuulipuku-vuori ei varmaankaan pidä kauhean tehokkaasti kumpaakaan, tuulta tai vettä. Parempi kai kuin ei mitään.

Siihen selkätaskuun itse laitoin A'Star'in oman kovan suojan, parempi kuin moni ns. panssari, vaikkakin puutteellinen suojausalueen osalta. Parempi kai kuin ei mitään.

Niin, siis vielä tuosta tuulen tai veden pois pitämisestä, takin tarkoitus lieneekin olla ns. air flow, eli käyttö helteellä ja hyvällä ilmalla, vai? Parempi kai kuin ei mitään.

Itselläni T-Stunt Air Flow muistaakseni tai ainakin joku vastaava. Muuten ihan ok, mutta ainakin kovalla sateella taskut kastuu, eli lompakko ja kännykkä yms. muovipussissa...
    Lainaa (ingle @ Touko. 30 2006,11:56) kirjoitti
    Itselläni T-Stunt Air Flow muistaakseni tai ainakin joku vastaava. Muuten ihan ok, mutta ainakin kovalla sateella taskut kastuu, eli lompakko ja kännykkä yms. muovipussissa...
    En ihmettele. Aika pitkään oon ihmetelly miksei suurin osa "vedenpitävistä" ajoasuista käytä noista ns. technical vaatteista tuttuja aidosti vesitiiviitä vetoketjuja ja teipattuja saumoja jotka on "Gore-tex XCR" luokitelluissa vaatteissa ihan vakiokamaa. Varmaan hintakysymys tosin, mulla on North Face:n Gore-tex XCR kuoritakki joka oli kalliimpi kuin 90% Gore-tex ajotakeista...
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
    Lainaa (tn954 @ Touko. 30 2006,13:09) kirjoitti
    En ihmettele. Aika pitkään oon ihmetelly miksei...
    ko. tapauksessa taskujen kastuminen on selviö, koska kyseessä on airflow-takki, joka varustettu sisäpuolisella "vedenpitävällä" vuorella...väkisinkin taskut jäävät sateen armoille
    Lainaa (Köpi @ Touko. 30 2006,13:22) kirjoitti
    ko. tapauksessa taskujen kastuminen on selviö, koska kyseessä on airflow-takki, joka varustettu sisäpuolisella "vedenpitävällä" vuorella...väkisinkin taskut jäävät sateen armoille
    Taskussa XCR luokitettu vetskari ja päällystakissa pelkästään taskumateriaali vedenpitävää olisi kai toimiva ratkaisu? Mulla oli Yokon Evolution takissa olevinaan tuon tyyppinen "waterproof pocket", mutta ei siihen oltu raaskittu laittaa aidosti vedenpitävää vetskaria vaan oli tehty sellainen hassu taittuva vetskari-tsydeemi, joka oli ihan toimiva eli ei taskussa ikinä tulvaa ollut, mutta ei se kyllä täysin vedenpitäväkään ollut.

Toisinaan vaan tuntuu ettei "vedenpitävien" MP-vaatteiden suunnittelijat oo älyttömän paljon tainnu sateessa ajella *
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  7.  
    Lainaa (Köpi @ Touko. 30 2006,13:22) kirjoitti
    jep.

Muuten on ollut ihan ok takki... täytyy tästä kyllä joku nahkatakki ostaa...