Parin viikon päästä saa Fazer pikku piristysruiskeen, kun siihen laitetaan Vincen Evo II slipari, K&N ilmansuodatin ja Dynojetin suuttimet.
Rupesin vaan ihmettelemään, että minkä kumman takia tuo Dynojetin suutinsatsin sopivuus ilmoitetaan vuosimalleihin 1997-2002 eikä -2003?
http://www.dynojet.com/pdf/European/.../E4181.001.pdf
Eikai tuossa mun -03 mallissa pitäisi olla mitään eroa koneen osalta noihin vanhempiin?
Sama moottori siinä -03:ssa on kuin vanhemmissakin. Jos oikein muistan, niin tais olla hieman eri kaasarin säädöt 02-03 kuin vanhemmissaSaatan muistaa väärinkin.
Yleisesti on kirjoiteltu, että fasupala käy vakiona aika rikkaalla eikä siihen tarvi vaihtaa isompia suuttimia putken ja suodattimen vaihdon jälkeen, eikä siihen ole sarjoja oikein tarjollakaan.
Itsellä on K&N ja suora änäri eikä kaasareihin ole koskettu. En ole kyllä mitannut seoksia, mutta ainakin veto tuntuu tasaiselta läpi kierrosalueen. Tarkoitus on ollut asentaa lambdamittari, mutta kollektorissa ei ole oikein ideaalia paikkaa sille. Keskiseisontatuki tulee eteen.
Huono tie, parempi mieli
730€ pitäis tulla kaikkineensa maksaan. Paikka on TT-motorsport Oulussa.(Trally @ Touko. 24 2006,12:01) kirjoitti
ei siihen luultavasti niitä suuttimia tarvi vaihtaakkaan vaan lähinnä kaasarin neulat...(R@gdoll @ Touko. 24 2006,12:24) kirjoitti
04 Buell xb12s
Pistäppä sitten käppyröitä tänne, mieluusti ennen ja jälkeen tunauksien. *
Juu, eli huipputehon nousua ei ole sitä kautta odotettavissa, enemmänkin muutosta keskialueelle? (joka on tietenkin tärkeintä)(vauhti korjaa virheet... @ Touko. 24 2006,16:38) kirjoitti
Huono tie, parempi mieli
Mulla oli -99 fasussa LeoVince ja K&N enkä tehny kaasareille mitään. Hyvin kävi ja kulki. Vaiha piikkiä pienempi eturatas jos haluat räväkämpää menoa![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
No niin, viimeinkin tuli uutta puhtia fasuun!
Homma venähtikin alkuperäisestä kun Vincen sliparia ei ollu maahantuojalla toimittaa kesäkuun alussa.
Elikkä tänään sitten laitettiin Leovince Evo II slipari, Dynojetin suutinsarja ja K&N ilmansuodatin.
Ei oo skanneria tässä lähettyvillä, niin en voi heittää suoraan käyriä esille, mutta tässäpä numerotietoa:
Vakiona lähti tehoa takapyörältä 82.14hp, virityksen jälkeen 87.27.
Vääntö nousi 60.00->61.84Nm (11649->11694rpm).
Ja kyllä tuon 5 hepankin lisäys tuntui kummasti ajossa. Vai tuntuiko se vaan siltä kun nuo uudet äänet on niin makiat!?![]()
![]()
Ei kait nuo kierrokset ainakaan vääntöhuipulle ole?(kruiseri @ Kesä. 30 2006,21:16) kirjoitti
Minkälaiset oli seokset originaalina ja muutosten jälkeen?
Millainen paikka oli noin muuten?
Ois hienoa, jos saisit skannailtua käppyrät, kun tuohon malliin ei löydy niin paljon käyriä netistä.(kiinnostaa tuo keskialueen muutos)
Huono tie, parempi mieli
Nuo kierrokset onkin tosiaan tehohuipulle eikä väännölle.(R@gdoll @ Heinä. 01 2006,11:12) kirjoitti
Vääntöhuippu näyttäisi olevan tuossa n.7800 kierroksen kohdalla. Selkeästi vääntö menee vakiota paremmaksi alle 3200 ja yli 5000 kierroksilla vaikka toki koko alueella vääntö on nyt vakiota parempi. Aivan alakierroksilla eron huomaa käytännössä- ykkösellä ryömiminen on paljon helpompaa kuin vakiona, joka nyki käytännössä aina alle kolmen tonnin kierrosten.
Noista seoksista en osaa sanoa yhtään, mutta sopivat tuntuisivat olevan. Hyvin käy kone pienillä ja isoilla kierroksilla eikä pakoputkessa pauku.
Vakiona tuntui käyvän pienillä kierroksilla vähän liian laihalla.
Paikka hyvin asiallinen ja osaava. Samaa oon kuullut täälläpäin muiltakin kavereilta.
Koitan saada jossain vaiheessa käyrät skannerille.