Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Morjens kaikille! Täältä tuloo ensimmäinen viesti moottoripyörä.orgin foorumille ikinä *

Auttakaapas rookieta mäessä, Te viisaat Yamaha-miehet/naiset...Eli lyhyestä virsi kaunis: Kumpaa pyörää
    suosittelisitte 1000 FZR vaiko 750 YZF??

Kaikki hyvin perustellut vastaukset otetaan riemulla vastaan, ja kommentoin/kyselen lisää mikäli sellaista tarvetta ilmenee.

Kiitos paljon!
    Kivoja pelejä molemmat. Ja aina vain paranee jos istutat 1000 mosan siihen 750 runkoon...
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Lainaa (mopokesa @ Touko. 23 2006,14:29) kirjoitti
    Kivoja pelejä molemmat. Ja aina vain paranee jos istutat 1000 mosan siihen 750 runkoon...
    Niin syntyy Thunderace
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    toisessa ketjussa jo kyselinkin uteliaisuuttani että mitä eroa on T-acessa ja FZR 1000:ssa.. nythän te aiheesta tietävät voitte valaista kaiken yhdellä kertaa
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Thunderacehan on karkesti Fzr:n moottori Yfz 750:n rungossa.Acen moottoriin on muistaakseni tullut taotut männät verrattuna Fzr:mottiin.Kaasareissa tai niiden asennossa taisi myös olla eroa.Jarrusatulatkin ovat erilaiset.
    Fzr:n ajoasentohan on melkoisen matkamainen Aceen verrattuna vaikka senkin vois jo tänä päivä luokitella enemmän sport-toureriks.

Siihen alkuperäiseen kysymykseen että jos haluat ajaa matkaa ja vielä toisen kyytiin + tavaraa niin sitten Fzr. Jos taas pyörit lähimaisemissa enimmäkseen yksin varustettuna lompakolla ja kännykällä niin Yzf on oiva peli.Kaksin ajoon on paljon parempiakin vaihtoehtoja.Reissataanhan toki noillakin mutta sitten on melkein tyydyttävä tankkilaukku/reppu linjaan.
    Kiitosta kommenteista.

Mites tuota ku on ollu vähä ympäriinsä puhetta fzr:n öljynsyönti- & vaihteisto-/kytkinongelmista, niin onko yzf:ssä samanlaisia oireita?

Ja tuohon "Akun" edelliseen postiin liittyen, niin varmasti ajo tulee olemaan "lähimaisemissa enimmäkseen yksin varustettuna lompakolla ja kännykällä." (Mutta täytyy tietysti myöntää, että eihän sitä koskaan tiedä vaikka kertyisi kilometrejä tyylillä "ajaa matkaa ja vielä toisen kyytiin + tavaraa".)

Onkos toi yzf sitten miten paljon kätevämpi ajella taajama-alueella/"maaseutumutkissa" kuin fzr?? Eli millä tavalla vaikuttaa painoero (painoeroa ilmeisesti yzf:n hyväksi (bikez.comin mukaan) n. 20kg), ja mahdolliset erot jousituksessa/jarruissa ajo-ominaisuuksiin?

Suorituskyvyn puolesta kai noilla molemmilla kortin saa kuivumaan, tietysti fzr taitaa olla vähäsen äkäsempi, jos sillä nyt tosissaan on mitään merkitystä, ainakaan itselle.

Kysytään ny vielä lopuksi: kulutus? moottorin kierrokset 100km/h ajettaessa (huippunopeus)?
    Ai Fzrrässä matkamaisempi ajoasento? ei ainaskaa 95 mallissa
    Ps: kämmenet kipeet....
    Nuo Kytkin-, vaihde- ja oljynsyönti"ongelmat" on lähinnä vanhempien yzf:en ominaisuuksia. Ainakin minä olen saanut sellaisen käsityksen. Toisaalta omassani (T-ace) ylim. öljynsyöntiä en ole havainnut ja vaihteet välillä rusahtelee, mutta eipä se menoa haittaa..

Edit: Korjatkaa toki jos olen väärässä...

Äksteeär
    Lainaa (Sahara @ Touko. 23 2006,17:47) kirjoitti
    Kiitosta kommenteista.

Mites tuota ku on ollu vähä ympäriinsä puhetta fzr:n öljynsyönti- & vaihteisto-/kytkinongelmista, niin onko yzf:ssä samanlaisia oireita?

Ja tuohon "Akun" edelliseen postiin liittyen, niin varmasti ajo tulee olemaan "lähimaisemissa enimmäkseen yksin varustettuna lompakolla ja kännykällä." (Mutta täytyy tietysti myöntää, että eihän sitä koskaan tiedä vaikka kertyisi kilometrejä tyylillä "ajaa matkaa ja vielä toisen kyytiin + tavaraa".)

Onkos toi yzf sitten miten paljon kätevämpi ajella taajama-alueella/"maaseutumutkissa" kuin fzr?? Eli millä tavalla vaikuttaa painoero (painoeroa ilmeisesti yzf:n hyväksi (bikez.comin mukaan) n. 20kg), ja mahdolliset erot jousituksessa/jarruissa ajo-ominaisuuksiin?

Suorituskyvyn puolesta kai noilla molemmilla kortin saa kuivumaan, tietysti fzr taitaa olla vähäsen äkäsempi, jos sillä nyt tosissaan on mitään merkitystä, ainakaan itselle.

Kysytään ny vielä lopuksi: kulutus? moottorin kierrokset 100km/h ajettaessa (huippunopeus)?
    öljy maistuu...kytkin luistaa toisinaan varsinkin "kylmänä"...jäykemmät jouset laittanna mutta...kokkeilaan ens kerralla eri öljyä jospa se sillä...laatikko vonkunna mulla 4v...vaihtovirheitä tehdään tasasesti mutta toimii viellä....oisko yzf:ssä monipuolisempi keulapään jousitus/vaimm. säätö?...omassa turhan pehmee keula,jospa paranee uusilla öljyillä kunhan kerkeen vaihtaan...jarrutkin voisivat olla paremmat...tylsä mopo körryttellyyn ja kuulemma radallakin vaivaa pienehkö kankeus...mutta tykkään ajaa "matkavauhtia"...kun istutaan "syvällä" mopossa tuntuu katekkin suojaavan minut hyvin...jaksaa viedä kivasti kaks päälläkin...tosin ei mitenkää mukavaa istua kyydissä...ja 100km/h kierrokset 4000rmp paikkeilla ja tutkaan olen saannut 248km/n10000rmp siihen tuntuu veto loppuvan..ei muuten noppeus juuri lisääntynyt vaikka 20 heppaa tulee takikselta enemmän verrattuna vanhaan konneeseen...tuntui vaan kiihtyvän vähän paremmin huippuihin...niin ja nämä mainitsemani ominaisuudet koskevat mun fzr:ää *
    Tervehdys,

Itelläni Yzf 750r -95 ja ajanut sillä sellaset ~10 000km (mittarissa 33 000km) ja hyvin on pelannut. Viime talvena kannen virtausta parannettiin ja hommasin akran koko putkiston kyseiseen laitteeseen, nyt koneelta ~134hv.Samalla tietysti lähti Exup kun putkiston vaihtoi.Tein jonkun verran muutakin remppaa mikä ei ollut pakollista (mm. jarruletkujen vaihto, virtalukon vaihto jne)
    Itselleni tehot ainakin (vielä) riittänyt ja mopo on pelannut hyvin. Fzr:stä ei kokemuksia ole mutta luulis että vääntöä ainakin löytyy enemmän kun yzfr:stä (ja tehojakin). Kansihan taitaa molemmissa olla samanlainen?

Bensaa tuntuisi syövän nyt sellaset 6.5 - 7l / 100km.

Muistelisin että kierrokset on about 6000:ssa kun ajelee 120km/h, huipuista en osaa sanoa vielä

Itse olen ainakin tykännyt yzfr:stä, FZR on varmasti parempi matka-ajossa tai jos joku kyydissä haluaa istua.
    Edelleen kiitosta kommenteista... Ei nyt ainaskaa tällä hetkellä tule mitään erityisiä kysymyksiä otsikonmukaisiin pyöriin liittyen. Tosin olisi hieman off-topic juttua, ku en viittis uuttakaan ketjua aloittaa enkä tiiä minne...:

Nimittäin mites toi 750 yzf kestää vertailun esim. 750 gsx-r:n (vm.92-95) tai cbr 900rr:n (vm.92-96) kanssa? (en tosissaan tiiä onko tämä paras kysymys esittää Yamaha Talkissa, mutta torukaa te kokeneemmat tarpeen vaatiessa ) Siinä ois nimittäin kaksi muuta varteenotettavaa pyörävaihtoehtoa, joita olen itse katellut.
    Siis off-topic-kysymys: 750 yzf vs. gsx-r vs. 900 cbr?

Esittäkää toki myös lisää kommentteja alkuperäiseen kysymykseen, jos tarvetta on.

Kiitos!
    Mulla on -91 1000FZR. Tää on nyt neljäs kesä kun sillä kurvailen eikä oikeastaan mitään ongelmia oo ollu.

Vaihteet on toiminu muuten hyvin, mitä nyt kakkoselle vaihdettassa kuului pieni kolahdus. Tämäkin 'vika' korjaantui kun vaihdoin Gastrolin öljyt Mobilin Delvaciin. Myös kytkin toimii pehmeemmin Delvacilla. Jotkut on puhunut että kakkosvaihde ei pysy päällä. Mulla ainakin on pysynyt aina, mutta pyörää hankkiessa tuo kannattaa koeajolla kuitenkin testata.

Pyörässäni on tehoputki (siis vaimennin) ja suuttimet vaihettu isompiin. Kulutus on mun ajotavalla aika tarkalleen 6l/100km. Kaverilla on samallainen pyörä ilman mitään 'virityksiä' ja hällä kuluttaa paljon enemmän kuin mulla.

1000ssa on arkiajoon aivan tarpeeksi voimaa (145hv/107Nm). Voima ei lopu kesken ajoit sit yksin tai kaksin. Runko on myös vakaa kaikissa tilanteissa ja nopeuksissa. Ajoasento on mulle (183cm) ainakin liian 'kyykky'. Ajossa niskat väsyy ja jalat ei aina meinaa mahtua tapeille. Takanaolijalla on samoja ongelmia tappien kanssa.

Vauhtia olen mittariin saanut 280(!) ja olis siitä viä kiihtyny jos ois ollu pitempi suora.

Kaiken kaikkiaan oiva pyörä iästään huolimatta.

Edelliset kommentit ovat ihan mun omia ja omista kokemuksista. Oikeastaan mulla on tosi vähän kokemusta näistä uudemmista kyykyistä ja sporteista, joten en tiä mitä mieltä olisin vanhuksestani jos joskus pääsis uudemman 'kimppuun'. *
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Kysytäänpäs vielä hinnoista: Minkä hintaisia hyväkuntoiset fzr:t ja yzf:t ovat? Saako jollai about 4500-5500 eurolla hyväkuntosta?
    Tietystihän ostotilanteet ovat aina "yksittäisiä"; tarkoitan, että joku voi myydä halvalla hyvän, joku kalliilla huonon (jos on hölmö ostaja ). Mutta noin niinku yleensä saako hyvää tohon edellämainittuun hintahaarukkaan?
    Mielestäni tuolla hinnalla voi saada jo täysin kunnossa olevan laitteen. Jos lähtisin nyt myymään omaani, joka on siis täysin kunnossa, niin kuvittelisin hinnaksi ehkä noin 4000e. Vuosimalli -91 ja mittarissa karvan alle 70000km.

Jos meinaat laittaa 5500e 1000seen FZRään niin sit sen pitää olla jo ihan priima!! Siis nyt tarkoitan yksityisten hintoja. Liikkeethän voi pyytää noista ihan mitä vaan...

Aina kannattaa tinkata, ylihintaa on aina.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Lainaa kirjoitti
    Minkä hintaisia hyväkuntoiset fzr:t ja yzf:t ovat? Saako jollai about 4500-5500 eurolla hyväkuntosta?
    Itse sain ainakin hyvä kuntoisen yzfr:n tuohon hintaan. Ostaessa sillä oli ajettu ~23 000km, aika pitkälti vakio. Micronin slipari oli valmiina mut muita herkkuja ei..
    Mulla yzf 750r -94 ja hiukan yli 4000 maksoin. Kansiremppa tehty just ja muutenki on säädetty kohilleen, uudet renkaat & rattaat ja akran slip-on ja tyytyväinen olen ollu hankintaan.
    Yamaha YZF R1
    Mulla on ollu 5 vuotta -91 vuoden FZR1000EXUP, sitä vanhempaa kaks lamppuista mallia. Aluksi hieman probleemia löytää oikea öljy että ei kytkin luistais ja loppujen lopuks Motul oli ratkaisu. Vaihteiston kanssa ei koskaan mitään ongelmia, tekniikka pelaa, mitään suurta remonttia ei ole tehty. Toimii ja kulkee mukavasti, joskus mittarinopeutta reilu 260 tuli kokeiltua, melko vaivattomasti meni.

Todella hyvä pyörä, ainoa miinus löytyy siitä että ei ole bensamittaria eikä valoa, varatankki nappulan ja trippimittarin varassa on ajelu.

YZF:stä ei ole vertailu kokemuksia, mutta itse voin suositella FZR:ää sekä matkaan että kaupunki pyörittelyyn. Radalla en ole ajanut.

Huomenna pitäs Yammu siirtyä uudelle omistajalle, eli turvallisia ja antoisia kilometrejä sinnepäin.

Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
    Minulla on -93 1000FZR ja mittarissa on 40000km.Ostin neljä viikkoa sitten,ensimäisen oman pyörän olen ollut tyytyväinen pyörään.Maksoin 4800e liikkeestä ja on ihan priima!!
    Ainoa miinus löytyy siitä että ei ole bensamittaria,mut hienoa on ajella
    Itsellä on YZF750 -96. 1000 FZR en kunnolla osaa verrata kun sellaisella en ole ajellut.
    Pyörä ollut hyvä, ja kestää vertaillun muihin saman ikäisiin laittesiin. Pyörässä kuitenkin 320mm levyt, ja 6-mäntäiset Brembon jarrut. Edessä USD-keula jossa säätöjä hyvin: jousen esijännityksen, puristusvaimennuksen ja paluuvaimennuksen säätö. Takana öhlinssin iskari jossa jousen esijännityksen säätö sekä iskarin paluuvaimennuksen ja jäykkyyden säätö.
    Muutenkin kone on ihan tomiva paketti, venttiileillä pitkä huoltoväli, mutta hieman isotöisempi tarkistaa kun 5-venaa/pytty. Käsittääkseni näissä ei pitäisi olla enää sitä ongelmaa että imut alkaa kantaa, mutta korjata voi jos parempaa tietoa. Tehoja on hyvin alhaalta asti kun on EXUP jota ei muissa merkeissä ole. Painohan se EXUP muutaman kilon lisää.
    Alustaan tuli päivityksiä -95

Yamaha YZF750 infoa

vm-90 1000cc fzr exuppi pitäisi perjantaina ostaa jos vain myyjän puheet yhtyvät koeajoon. Ensimmäiseksi pyöräksi tulisi kevytmotarin jälkeen kun olisi nyt olisi mieletön prätkäkuume.

Onko jotain koeajossa erityisesti huomioitavaa kyseisessä mallissa. Kakkosvaihteen temppuilusta olen kuullut tyyppivikana joka ainakin pitänee tarkistaa ettei pomppaile pois paikoiltaa. 60tkm ajettu pelihän tuo on joten ei läheskään uusi mutta eipä ole uuden hintakaan.

Ensimmäiseksi isommaksi pyöräksi luulisi kelpaavan hyvin, eikö?
    98% of all statistics are made up

Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
    Ei nyt muuta tuu mieleen kuin juuri tuo vaihteistojuttu. Yleisesti ottaen käytettyä ostaessa kannattaa muistaa, että kulutusosat ovat suht. kalliita investointeja. Eli jos ne ei oo kunnossa niin sen pitäis kyl näkyä myyntihinnassakin. Eikä ehkä kannata ostaa heti sitä ensimmäistä pyörää mikä sattuu eteen. Tällä hetkellä tarjontaa on varmaan runsaasti.

Nää jutut varmaan jo tiesitkin, mutta ns. ensiostajan kannattaa pitää pää kylmänä... *
    Juu on sitä pidemmän aikaa tullut jo tutkailtua ja katseltua mutta perkules kun polttaisi kuume tienpäälle =)

Renkaiden pitäisi olla hyvässä kunnossa mutta rattaat ja ketjut olisi viimeistään ensikesän jälkeen rehelliseltä kuulostavan myyjän mukaan vaihdettava. Renkaiden hinnan tiedänkin suurinpirtein mutta paljonko kustannuksia rattaiden ja ketjujen vaihto mahtaa aiheuttaa?

Mä hommasin ´94 YZF750R:n ekaksi oikeaksi pyöräksi viidentoista vuoden tauon jälkeen ( 125cc silloin joskus). Jotenkin tuo sopi omaan hanskaan hyvin, kiihtyi niin prkleesti mutta silti tuntui aika hyvin hallittavalta.
    Kansiremppa noihin on aika kallis, samaten venasäätö maksanee jotain 300€ tienoilla(?), saa sen kyllä itsekin tehtyä jos on innostusta + säätöpaloja *( 10€/ kpl ). Hevimmässä ajossa menee jonkin verran öljyä mutta sitä saa kaupasta. Tuossa on Giannellin kovaääninen ja Dynojet/BMC...veto on ihan hysteerinen 6000rpm alkaen, äänikin on sellainen rintakarvoja kasvattava!
    Pelkkään kaupunkiajoon ei ole kiva. Vaatii reippaasti luistattelua ja ainakin tää yksilö tarvii hieman jenkaa käydäkseen kunnolla. *Vaihteisto on tosi hyvä!!
    Soralla ihan kamala vehje, ja oikein kuppaisella kestopäällysteeläkin...mutta hyväkuntoisella tiellä sitäkin hauskempi. Keulassa on hyvät säädöt ja ainakin itsellä öljynvaihto etupumppuihin paransi säätöaluetta huomattavasti
    Matka-ajoon on varmaan parempiakin vekottimia, perse meinaa puutua ja ranteita kolottaa parin tunnin jälkeen. Toisaalta pari tuntia = tankillinen joten tauko tulee anyway.

Ja jos saa koneen poikimaan oikein huolella niin peruskypärän hintaan saa kokonaisia moottoreita esim Ebaysta tai bike-teile.de:stä ( tiedä sitten minkälaisia mutta jos tulee tuollainen tilanne eteen niin kyllä mä otan riskin)
    Kyllä ne kilometreja kestää, omassa kohta 63k *( kansiremppa 47k) ja kauniisti(?) käy! Brum brum!
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
    Tonninen fzr nyt ostettu ja mukavasti ajoin 60km mutta kun perkele seuraavan kerran piti käynnistää (ensimmäistä kertaa omalta pihalta) niin eikö perkele ollut kytkimen vaijeri poikki. Se siitä viikonloppuajelusta, maanantaina jostain könyämään uutta vaijeria ja pitäisi osata vaihtaakkin voi prkl...

Lainaa (wunderunde @ Kesä. 02 2006,17:43) kirjoitti
    Kansiremppa noihin on aika kallis, samaten venasäätö maksanee jotain 300€ tienoilla(?), saa sen kyllä itsekin tehtyä jos on innostusta + säätöpaloja ( 10€/ kpl )
    Onko tietoa ihan mielenkiinnosta vain että mikä aiheutti kansirempan?
    Lainaa (FixxaH @ Kesä. 02 2006,22:59) kirjoitti
    Tonninen fzr nyt ostettu ja mukavasti ajoin 60km mutta kun perkele seuraavan kerran piti käynnistää (ensimmäistä kertaa omalta pihalta) niin eikö perkele ollut kytkimen vaijeri poikki. Se siitä viikonloppuajelusta, maanantaina jostain könyämään uutta vaijeria ja pitäisi osata vaihtaakkin voi prkl... *
    Aijaa,vanhoissa fzr:issä onkin vaijeri,vähän uusimmassa neste...oon jotenkin luullut että kaikissa neste..mutta *aina oppii lissää...minkä ikäinen fzr?
    Mulla on -91 yksilamppuinen malli ja siinä on neste.
    Lainaa (Sahara @ Touko. 24 2006,11:52) kirjoitti
    Kysytäänpäs vielä hinnoista: Minkä hintaisia hyväkuntoiset fzr:t ja yzf:t ovat? Saako jollai about 4500-5500 eurolla hyväkuntosta?
    Tietystihän ostotilanteet ovat aina "yksittäisiä"; tarkoitan, että joku voi myydä halvalla hyvän, joku kalliilla huonon (jos on hölmö ostaja * ). Mutta noin niinku yleensä saako hyvää tohon edellämainittuun hintahaarukkaan?
    Laita pikkasen lisää (saahan noihin rahoitusta), niin saat kummankin pyörän hyvät ominaisuudet selvästi kumpaakin paremmassa paketissa, eli Thunderace:
    http://www.nettimoto.com/simpleS....rch=Hae

FZR 1000 on aika lehmä, ja 750:ssä ei taas ole tonnisen vääntöä.

Moni Ace syö öljyä, kuten FZR:tkin. Ei kuitenkaan kaikki, eikä se nyt niin vakavaa ole, kunhan sitä ei liikaa kulu...

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
    Tuosta kannesta vielä, Jammussa oli huoltokirja 42 tkm mutta en nyt muista oliko siihen mennessä edes tehty säätöä koskaan (se säätövälihän on ihan s-nan pitkä , siis *valmistajan mukaan)
    Joka tapauksessa jamppi oli viety liikkeeseen jossa havaittiin 5 imuvenan kohdalta joko kantamista tai selvästi alamittainen välys--> kansi auki

Tää edellinen omistaja ei ollut mikään mekaniikan ihmelapsi ja päätti teettää koko hankkeen ns avaimet käteen-periaatteella *( 972€ * ) mutta hyvä tuli! Tuohon kuului kannen oikaisu, seetien hionta, 5 x uusi imuvena, 20 x ohjuri, tiiivistekumit,kansipahvi ja työt

Mä olen ruvennut hieman epäilemään valmistajan 42 tkm säätövälin järkevyyttä, tsekkasin 60 tkm kohdalla ( 13tkm rempasta) ja säätötarvetta oli, pari imuvenaa + yksi pako alarajalla eli nokat pois ja askartelemaan. Kaikkia mä sitten säädin kun kerran oli auki ja hyvin pelittää...eihän ne venat paljoa olleet painuneet ja tällä kulumistahdilla mulla loppuu mielenkiinto ajeluun ennen kuin kansi pitää avata. Venttiilit sinänsä ei ole kalliita ~20-30€(?) *zipale ja seetit ei kulu...
    Mites, onko muilla pianonomistajilla tapana pelata valmistajan speksin mukaan kansijutuissa vai availetteko venttiilikoppaa useammin?
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen