Vaihdoin Leo vince SBK Evolution II Sliparin -06 vuoden Z 750 Kawaan. Heti vaihdon jälkeen ajaessani tuntuu et alakierroksilla on tehot todella kateissa. Käykkö liian laihalla, vai mistä on kysymys? Jotain on kyllä pahasti pielessä, sen tuntee persiissä kun vääntelee kaasua. Vitutaa niin että kohta lähtee putki vaihtoon ja takas orkkikseks.
Missä vika, auttakee!!![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Käy aika tod.näk laihalla, putkea sen paremmin tuntematta on ruiskun perussäätöihin verrattuna niin avara että päästää hengitystä läpi enemmän kuin orkkissäädöissä syöttää. Kuulostaa aika selvältä tapaukselta, aika viripajaan niin oot jälkeenpäin tosi tyytyväinen putken vaihtoon.
Do you have premonitions of déjà vu?
soitikko sinne viaberille?...aimut ehä se vissiin vkloppusin auki ole..noh mut silt miähelt saat kyl avun onkelmaas,kertoo sen sulle tyyliin jo puhelimessa![]()
04 Buell xb12s
Jos on kysymys siitä et käy laihalla, niin onko siitä mainittavampaa haittaa nyt ennen ku pääsen sinne viripajalle. Aattelin ku fillarilla on ajettu just toi 2000 ni ei viittis mitään hajottaa.(motometu @ Touko. 21 2006,06:30) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Jos käy TODELLA laihalla. on aivan varmasti vaikutusta ainakin tulppiin. Männätkin voivat pahimmassa tapauksessa ottaa kipeää.
En ajelisi itse omalla rakkaalla pyörällä jos tuntuu älyttömän laiskalta ja vetämättömältä.
Soitto asian omaaville ja homma hoitoon...
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kokeilin itse kanssa Devilin sliparia tuossa mennä viikonloppuna ja lopputulos oli, että paljon meteliä tyhjästä. Alakierrosvääntö oli perstuntumalta huonompi eli varmasti mullakin laihalle meni. Otin putken pois tankillisen jälkeen. Säätöä vaatii siis suurin osa putkista suurimmassa osassa pyöriä. Uuden kodin löytäneessä Zeta kawassa kyllä Akran putki toimi (ja varmasti toimii edelleenkin...) hyvin ihan ilman säätöäkin (poikkeus?)...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Itse vaihdoin fz6s:ään devilin sliparit äskettäin ja alavääntö on hyvä ja kulku herkempää ja sujuvampaa kuin vakio putkilla jotka tuntuivat jotenkin nuhaisilta,pari seikkaa kyllä vähän ihmetyttää,kun laittaa kylmänä käyntiin ryyppy menee päälle ja kiekat 1600 sitten tippuu 1100-1200,tähän asti kuten vakioputkillakin,sit alkaa käydä epätasaisesti hor hor ja kiepit heiluu 1000-1250 välillä,pikku lenkki tai pitää kiekat vaikka 5000 noin 20 sekkaa,kas kummaa tyhjäkäynti tasainen ja kiekat 1320-1380,myös vakioputkilla kiekat meni ensin alas 1200 mutta käynti tasaista..Ja sitten toinen jutska,onko normaalia että kylmänä ruikkii vettä jonkun verran putkista.kun ei ole voimakomentajaa eikä kokemusta niin pelottaa ne laihat seokset.
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Veden ruikkiminen putkista on normaalia ainakin vähän viileämmällä säällä.Kosteus tiivistyy putken sisään ja kun pakokaasu painaa ulos,se tuo samalla veden mukana putkesta.Katselkaa niitä tulppia..Jos ovat ihan valkoiset,käy laihalla ja venttiilit/männät vaarassa.Mut jos esim:harmahtava tai ruskea,ei pitäisi olla huolta jos muuten pelaa normaalisti..Mut kai pyörä pitäis välillä säädättää...Varsinkin kaasari vehkeet.Mä laitoin tehoputken 82 vuoden hondaan ja pyörä parani kummasti joka alueella.Mitään säätöjä ei tarvinut tehdä,vaikka olin varautunut siihen.![]()
tervetuloa tehoputkien maagisen maailmaan! osta halpa putki ja säädä kalliilla, jos saat yhtä hyväksi kuin orggis niin ole onnellinen.
voi se olla rikkaallakin. Tehoputki parantaa huippuvirtausta, puolivälissä kierrosaluetta homma voi vaan olla täysin sekaisin värinöiltään ja seos on rikas.
kerran vanhempaa hondaan oli tullut putki asennettua ja toimi hyvin. menin poraamaan putken suoraksi. Kone kävi niin rikkaalla, että bensaa lensi putkesta liikennevaloissa. Hitsasin putken entiselleen ja taas toimi kuin kello.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Saatais tarvita säätöboksin avukseen.
Asiantunteva paja auttaa, saattaa kylläkin tulla vähän maksamaan osat + työ.
Tonnilla kyllä varmaan selviää.
![]()
Juu, nyt kun pääsin heittää pikkasen pidempää lenkkiä, niin alkaa tuntua jo ihan hyvältä. Ehkä taas se ääni on kuitenki tehny tepposet, ku kuulostaa niin pirun oudolta, äkkiseltään. Mutta luulenpa että huoleni on ollu turhaa ja oon liikaa kuunnellu noita äänia ja tehny niistä johtopäätöksiä.
Mulla kanssa soutaa tyhjäkäynti niinku sulla Yamaristi, se kuulemma on ihan normaalia ja tuolla Zeta topicissa yks sano et sil tekee samaa tehoputkella, vaikka on seos säädetty just oikeeks. Ei oikeen osaa kukaan kertoa miks näin käy. Mullakin tasaantuu, ku ajelee hetken. Soutaa siis vaan sillon ku panee käyntiin (vaikka kone ois lämmin). Mystisiä juttuja, ei voi muuta sanoo...
Meen kyl varmaan varmuuden vuoks penkittää, ni saa lopullisen mielenrauhan. Kiitos kaikille vastauksista![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Säädöllä saa takas sitä alavääntöä... itellä zetassa saatiin säädöillä aika mukavasti lisää 104->114rwhp... ja tyhjää tota vehjettä ei saa käymään tasaisesti(Marshal @ Touko. 23 2006,00:27) kirjoitti
![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
(jaket @ Touko. 22 2006,21:56) kirjoitti
mutta olenkin kylläkin aivan erimieltä tosta...tosin käyttökokemusta vain kaasarivehkeistä ja akran,devilin ja laserin pöntöistä.
04 Buell xb12s
Pystyykö ne säätämään tota ilman mitään lisäosaa (esim.voima komentaja)![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Kawassa ei ole säädettävä ruisku joten joudut ostamaan erillisen boxin esim power commnder.(Marshal @ Touko. 23 2006,16:27) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Ok, kiitti tiedosta. Eli en säädä. Ei se niin persillään oo et enää haittais, eikä varmasti hajotakkaan mitään. Ei oikeen hotsita laittaa 400 eskoo kiinni komentajaan...(Z750 @ Touko. 23 2006,16:36) kirjoitti
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Käykää autokorjaamolla mittaamassa lambda mittarissa,niin ei tarvii arvailla onko seokset liian laihat,itte just käytin mittaaja on sm tason motokrossin houltojoukoissa ja mittailee niitten pyörien kaasuja,otettiin tyhjäkäynnillä ja muutaman tonnin kierroksilla arvo oli 0,9-1.1 ylempää ei mitattu kun sisäänajoo jäljellä 1600 km asti.BIKE lehden slipari testissä sanottiin että 0.85-1.05 skaala on normaali eli pikkasen rikkaalla niin kuin PITÄÄKIN..Niin ja maksoi kokonaista 5 eskoo.
.
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Mitähän hyötyä on mopossa tietää seokset ilman kuormitusta..(yamaristi @ Touko. 24 2006,17:32) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Osta Techlusion... halvempi ja toimii tossa fillarissa hyvin...(Marshal @ Touko. 23 2006,16:39) kirjoitti
Itse sain techin asennettuna ja penkitettynä 300€
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Lambda mittarilla ne seokset mitataan penkissäkin,vastuksella saadaan ne käppyrät,tarkoitukseni ei ollutkaan mitään karttoja laatia vaan saada mielenrauhan ettei käy liian laihalla ja tuhoo mäntiä/venttiilejä.mutta kun vääntö on väkevää ja vastaa pieneenkin kaasun kääntöön,niin ei olisi vissiinkään ollut pelkoa ilman mittausta,niin ja lämmöt pysyy samassa kun vakioputkilla,ruuvasin äskön tulpan irti mutta ei siitä mitään saa irti,ihan on kun uusi,paitsi kierreosan alapää vähän mustunut,mopolla ajettu 1300 km ja devilien kanssa joku 150 km,joku neuvo että pitäs ajaa kovalla tasakaasulla muutama kilsa ja sammuttaa mopo vauhdissa ja kattoo sen jälkeen se tulppa,meneekö se näin.(Earthend @ Touko. 24 2006,18:08) kirjoitti
.Muuten mopon kulku muuttui devileillä tosi sulavaksi,jotenkin pehmeää ja kaasun on/off ominaisuus loiventui huomattavasti.
![]()
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1