Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Tuli täs "tänka på" ku aloin ottamaan tankkia irti moposta. saako sen bensaletkun repiä surutta irti ilman että sieltä valuu bensat pihalle. Bensahanaahan näissä ruiskuvehkeissä ei ole. Mopo on tällähetkella 25kw ja ajattelin ottaa kurit pois... Olisiko asiantuntijoita paikalla? Ohjeita kaivataan.
    Ei sieltä paljon bensaa tule... laita joku rätti siihen liittimen alle.
    Ja ainakin mulla se liitin on tosi tiukassa, sormilla ei saa irti. Pitää olla hyvät koukkupihdit joilla pääsee puristamaan. Ei kannata liikaa vääntää/repiä, se ruiskurungole menevä putki on kiinni "muoviosassa" ja ei taida kestää kovaa repimistä.
    Meinaatko laimata uudet tehot papereihin? Jos et, muista seuraukset jos napsahtaa, ei millään pahalla, ihan vaan hyvällä
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Lainaa (zerski @ Touko. 22 2006,15:23) kirjoitti
    Mopo on tällähetkella 25kw ja ajattelin ottaa kurit pois... Olisiko asiantuntijoita paikalla? Ohjeita kaivataan.
    Nykyään poliisit kyttää aika paljon noita kuristettuja pyöriä. Mikäli sattuu kolari 25kW pyörällä joka on kuitenkin täysteho, niin vakuutus ei korvaa mitään ja mikäli on oma vika niin korvaat myös kaikki muiden vahingot omasta kukkarosta.
    Ahdettu 1216
    Onhan tosta ollu paljo juttua. Kyllä mä sen leimaan. Saattaa olla, että pelkästä kiinni jäämisestä seuraisi mukavat vakuutusmaksut. Saako muuten noita kuristuksia ottaa itse pois vai pitääkö ne käydä liikeessä ottamassa ja maksaa samalla itsensä kipeäksi Edelleen kaivataan ohjeita kurejen pois ottamiseen
    Lainaa (suiza 1200 @ Touko. 23 2006,00:52) kirjoitti
    Mikäli sattuu kolari 25kW pyörällä joka on kuitenkin täysteho, niin vakuutus ei korvaa mitään ja mikäli on oma vika niin korvaat myös kaikki muiden vahingot omasta kukkarosta.
    Pistäppäs vähän lähdetietoja tänne. Ja ei, Esson baari ei kelpaa.
    (poistettu tili)
    Lainaa (zerski @ Touko. 23 2006,08:54) kirjoitti
    Saako muuten noita kuristuksia ottaa itse pois vai pitääkö ne käydä liikeessä ottamassa ja maksaa samalla itsensä kipeäksi Edelleen kaivataan ohjeita kurejen pois ottamiseen
    Saa ottaa itse pois. Täystehoiseksi rekisteröinti on simppeli juttu, eipä katso kuin pyörän rungon numeron. Katsastusmies ei vaadi mitään todistuksia, kokemusta on.

Ottaminen taitaa olla työläs, saa purkaa puoli pyörää, kun palikka on hankalassa paikassa. Itse teetin korjaamolla, kaveri teki tunnin töitä vaikka tiesi mitä teki.
    Vaihdoin vähän Tyhmä kysymys -otsikkoa kuvaavammaksi. Ja tyhmiä kysymyksiähän näissä tekniikka-asioissa ei olekaan.
    ©
    Lainaa (suiza 1200 @ Touko. 23 2006,00:52) kirjoitti
    Nykyään poliisit kyttää aika paljon noita kuristettuja pyöriä. Mikäli sattuu kolari 25kW pyörällä joka on kuitenkin täysteho, niin vakuutus ei korvaa mitään ja mikäli on oma vika niin korvaat myös kaikki muiden vahingot omasta kukkarosta.
    Been there, done that.

Ei mitään mutinoita korvauksissa. Toisia osapuolia ei ollut.
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 23 2006,09:43) kirjoitti
    Saako muuten noita kuristuksia ottaa itse pois vai pitääkö ne käydä liikeessä ottamassa ja maksaa samalla itsensä kipeäksi Edelleen kaivataan ohjeita kurejen pois ottamiseen
    Saa ottaa itse pois. Täystehoiseksi rekisteröinti on simppeli juttu, eipä katso kuin pyörän rungon numeron. Katsastusmies ei vaadi mitään todistuksia, kokemusta on.
    Riippuu vähän katsastusmiehestä. Multa inssi halus nähdä jonkun lapun, jossa osoitetaan kuristusten puuttuminen. Joko dynolappu tai sitten valtuutetun huollon todistus. Tarvitsevat kuulemma arkistoihin jotakin todistetta tuosta tehonmuutoksesta.
    1835
    jaaha. Onko kenelläkään tarkkoja ohjeita kuristusten pois ottamiseen
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ghostrider @ Touko. 23 2006,21:27) kirjoitti
    Riippuu vähän katsastusmiehestä. Multa inssi halus nähdä jonkun lapun, jossa osoitetaan kuristusten puuttuminen. Joko dynolappu tai sitten valtuutetun huollon todistus. Tarvitsevat kuulemma arkistoihin jotakin todistetta tuosta tehonmuutoksesta.
    Tollasta ne kyseli multakin Espoon A-katsastuksen *Klovinpellontiellä, mutta kun olin niin yrmeän näköinen, niin lopulta niitä kiinnosti vaan raha, 29e. Mä vaan ärisin että että en rupee maksamaan kenellekkään turhasta. Zetassahan rajoitin vaan yksi pellinpala joka on yhdellä ruuvilla kiinni.

Toiseen suuntaan, eli katsastaessa rajoitetuksi, noi paperit vielä ymmärtää.

Mun ZXR oli kuristettu 72kW ja kun osti sen niin sain kurkuissa olleet renkaat myyjältä käteeni. Sit kun rekisteröintikatsastin niin sanoin inssille että pistä papereihin se about 88kW. Kaveri sanoi että käytetään samaa kuin ennenkin. Silloin ajattelin että perkele mutta nykyisellä teho/paino vakuutusaikana ihan jees.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    Miksi se oli kuristettu 72 kw? Onko pyörä tuotu ulkomailta? Aika uskomattomalta tarinalta kuulostaa.
    Määpä postailen kohta kuvia ja tekstiä, kun just sattuu olemaan mopo päreinä tossa parinkymmenen metrin päässä..
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin homma onnistuu kyllä helposti kotikonstein, turha viedä liikkeeseen. Tunti kuulostaa pitkältä ajalta, jos oikeasti osaa.

Eli. Pura mopo kuvan kuntoon. Takapenkki pois, kuskin penkki pois, tankki pois ja harmaat sivumuovit pois.

Tankin alta tarvii irrottaa muistaakseni kaks sähköliitintä ja yks bensaputki.

(Seuraava kuva vain dorkia varten.) Kuristin siis löytyy kaasuvaijeripesäkkeen (hieno termi) alta. Strateegiset paikat merkattu.

Seuraavassa kuristinosa ja kuristimen ruuvi ympyröity (tosi dorkia varten). Avain on (miten kirjoitetaan??) Torx, kokoa 20.

Seuraava kuva on mopon vasemmalta kyljeltä. Punaisella ympyröidyssä kohdassa näkyy kuristimen kiinnitys ruuvi (edellisessä kuvassa). Ruuvi Torxilla auki ja kuristin vittuun.

Suurin osa toimenpiteen ajasta kului irroitetun kuristinlevyn etsimiseen (osa tippui) ruiskurunkojen välistä. Kannattaa siis koittaa estää palan joutuminen sinne. Onnea yritykseen.

Kuristimen poisto on onnistunut jos pyörän huippunopeus ei laske.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Ghostrider @ Touko. 23 2006,21:27) kirjoitti
    Samoja kokemuksia myös täällä..
    Lainaa (SampySladi @ Touko. 25 2006,21:39) kirjoitti
    Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin homma onnistuu kyllä helposti kotikonstein, turha viedä liikkeeseen. Tunti kuulostaa pitkältä ajalta, jos oikeasti osaa.
    Joo ei tuo poisto mitenkään vaikeelta näytä, eikä se sitä varmaan olekkaan. Mut entäs ton asennus
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
    Lainaa (Ressa @ Touko. 26 2006,01:18) kirjoitti
    Lainaa (SampySladi @ Touko. 25 2006,21:39) kirjoitti
    Joo ei tuo poisto mitenkään vaikeelta näytä, eikä se sitä varmaan olekkaan. Mut entäs ton asennus
    Ei kai sitä nyt takasin tarvii saada!
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    SUURET kiitokset SampySladille Parempia ohjeita ei voi saada Otitko kaverin kanssa ton tankin pois? näytti melko V-mäiseltä ne liittimet... Onko hyviä ohjeita siihen?
    Neljät kädet oli toimenpiteessä.

Tankin sähköliittimet irroteltiin jollain pikkuruuvarilla muistaakseni ja bensaletkun kanssa taidettiin tarvita pihdit.. Ei oo mitään taikaohjeita tohon. Jos on vähänkään ruuvaillu niin ei ne ole ylivoimasia irrottaa.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  22.  
    Jeps. Suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille Nyt ei tarvi maksella liikkeeseen turhia