Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1
    mitähän keinoja olis käytettävissä,kun kypärän visiiri huurtuu ihan hel...tin helposti
    Arzka
  2. #2
    Osta kunnollinen kypärä ja merkki on shoei, sekä visiirissä on pinlock.
    Ahdettu 1216
  3. #3
    Älä hengitä...
    No ei vaan. Huurtuuko se siis ihan kovemmassakin vauhdissa vai pelkästään liikennevaloissa seistessä? Mikä kypärä on kyseessä? Itselläni huurtuu kanssa suhteellisen herkästi, mutta aina kun vauhtia on 40> niin pysyy kyllä hyvin näkyvyys. Kaupungissa ajellessa pidän luukkua ihan auki tai hiukan kovemmassa vauhdissa hiukan raollaan.
    Yksi mahdollisuus on ostaa kypärään hengityksenohjain mutta ei sekään mitään ihmeitä tee....

    Edit:typot



    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  4. #4
    Toki voit ostaa sen pinlockin ja porata sille kiinnitysreijät siihen vanhaan visiiriin, sekä asentaa siihen se pinlock.



    Ahdettu 1216
  5. #5
    Lainaa (suiza 1200 @ Touko. 21 2006,21:03) kirjoitti
    Osta kunnollinen kypärä ja (merkki on shoei), sekä visiirissä on pinlock.
    Tuon lauseen keskiosan voit jättää huomioimatta täysin (höpö höpöä) , mutta pinlock lienee ratkaisu pulmaasi.



  6. #6
    Lainaa (suiza 1200 @ Touko. 21 2006,21:03) kirjoitti
    Osta kunnollinen kypärä ja merkki on shoei, sekä visiirissä on pinlock.
    Jaa, no itse ostaisin kypärän joka istuu parhaiten päähän. Eipä nuo arait yms mitään huonoja ole!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  7. #7
    Kokeileppa pyyhkiä visiirin sisäpinta astianpesuaineisella rätillä. Eli kastelet rätin veteen jossa on astianpesuainetta ja pyyhit.
    "oikeassa momentissa"
  8. #8
    nolanin potta.ei se maantie nopeuksilla huurru mutta hiljasemmassa kaupunki kurvailussa kyllä,että täytyy pitää ihan reilusti raollaan... enkä mä kyllä mikään huohottaja ole
    Arzka
  9. #9
    Noi vanhat Fairy-temput voi toimia, mutta toi Pinlock on todellakin huippu! Jos sen vaan siihen visiiriin saa kiinni. Siihen tottuneena ei edes enää muista, että on ollut aika jolloin huuru oli vakiomatkatoveri.
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Touko. 21 2006,21:10) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Touko. 21 2006,21:03) kirjoitti
    Osta kunnollinen kypärä ja (merkki on shoei), sekä visiirissä on pinlock.
    Tuon lauseen keskiosan voit jättää huomioimatta täysin (höpö höpöä) , mutta pinlock lienee ratkaisu pulmaasi.
    No kun se kyseinen (höpö höpöä) merkki istuu ainakin minun päähän saumattomasti ja olen sitä testannut myös omakohtaisesti varsin kovassa ulosajossa.
    Tahtoo vaan ne shoeit olla myös pirun hienoja muotoiluiltaan, toimivuudeltaan, värityksiltään, mutta ainoa asia mikä on schubertissa parempi on se, että se on hieman hiljaisempi. Hiljaisuuden merkitys on kuitenkin toisarvoinen, kun kuitenkin on tulpat korvissa ja ulkonäkö on kuitenkin siinä höpö merkkissä ihan omaa luokkaansa.
    Ulosajon iskujen kovuutta kuvannee hieman nämä



    Ahdettu 1216
  11. #11
    Pisteet myös täältä pinlockille... Ei huurru missään olosuhteissa. Voit vaikka huviksesi hönkiä visiiriin niin ei mene huuruun.
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  12. #12
    Itselläni "huurtumaton" Schubert S1 ja olen todella pettynyt kyseiseen pottaan, tässä suhteessa.

    Kaupungissa lähes aina aukaistava raolleen, kun alkaa iskeä huuruun.

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  13. #13
    Itelläni pinlock kirkkaassa visiirissä ja on ihan ehdoton. Ostin täksi ajokaudeksi nokan eteen sellaisen hengitysilmanohjaimen, eikä sen jälkeen ole pahemmin tarvinnu huurretta katsella edes tumman visiirin kanssa.
  14. #14
    Lainaa (BMW cowboy @ Touko. 21 2006,21:00) kirjoitti
    Itselläni "huurtumaton" Schubert S1 ja olen todella pettynyt kyseiseen pottaan, tässä suhteessa.

    Kaupungissa lähes aina aukaistava raolleen, kun alkaa iskeä huuruun.
    Sama vika meikäläisen S1ssä. Kalvo näyttää ehyeltä, mutta ei siitä mitään hyötyä ole.

    edit: Saati sitten kun on vähän kylmempi (0-5) niin se on huurussa kaiken aikaa.



    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  15. #15
    Ite hankin shoein tänä keväänä, ja kyllä se Pinlock aivan aikuisten oikeasti toimii. Eli ei ole pelkkää mainospuhetta.
    Voi veljet!
  16. #16
    Oikeastaan ihan sama minkämerkkinen se kuuppa on. Oma valintani on jo parin vuoden ajan ollut semmoinen huurtumaton kalvo, joka kiinitetään visiirin sisäpuolelle. toimii yllättävän hyvin ja maksaa selvästi vähemmän kuin pinlock-visiiri. Taisi olla merkiltään Progrip, hinta muistaakseni 17€ ja Tokimotosta löytyy, tai sen asiakasliikkeistä. Ainoa haittapuoli on mahdollinen nafti rako visiiriä suljettaessa, eli voi olla hankalampi saada visiiriä kiinni, mutta ainakaan omassa kypärässä tuo ei ole ollut kovin kummoinen ongelma. Eipä ole huurtunut visiiri sen kalvon kohdalta.
  17. #17
    Lainaa (canepazzo @ Touko. 21 2006,22:33) kirjoitti
    Taisi olla merkiltään Progrip, hinta muistaakseni 17€ *ja Tokimotosta löytyy, tai sen asiakasliikkeistä.
    Itsellä myös ProGrip käytössä, taitaa .ORG shopista löytyä 15€:lla ja toimii ihan mainiosti eikä huurru kirveelläkään ja tummenee vielä automaattisesti. Ehdoton valinta jos ei visiirissä pinlock valmiutta...
    Power is nothing without mojo!
  18. #18
    Lainaa (canepazzo @ Touko. 21 2006,22:33) kirjoitti
    Oikeastaan ihan sama minkämerkkinen se kuuppa on. Oma valintani on jo parin vuoden ajan ollut semmoinen huurtumaton kalvo, joka kiinitetään visiirin sisäpuolelle. toimii yllättävän hyvin ja maksaa selvästi vähemmän kuin pinlock-visiiri. Taisi olla merkiltään Progrip, hinta muistaakseni 17€ ja Tokimotosta löytyy, tai sen asiakasliikkeistä. Ainoa haittapuoli on mahdollinen nafti rako visiiriä suljettaessa, eli voi olla hankalampi saada visiiriä kiinni, mutta ainakaan omassa kypärässä tuo ei ole ollut kovin kummoinen ongelma. Eipä ole huurtunut visiiri sen kalvon kohdalta.
    Mielestäni se 10€ halvempi ei ole merkittävästi halvempi ja mikäli ottaa sen pinlockin niin meneepähän se visiiri vielä sen asennuksen jälkeen vielä kiinni.
    Ahdettu 1216
  19. #19
    Lainaa (asakki @ Touko. 21 2006,22:14) kirjoitti
    Lainaa (BMW cowboy @ Touko. 21 2006,21:00) kirjoitti
    Itselläni "huurtumaton" Schubert S1 ja olen todella pettynyt kyseiseen pottaan, tässä suhteessa.

    Kaupungissa lähes aina aukaistava raolleen, kun alkaa iskeä huuruun.
    Sama vika meikäläisen S1ssä. Kalvo näyttää ehyeltä, mutta ei siitä mitään hyötyä ole.

    edit: Saati sitten kun *on vähän kylmempi (0-5) niin se on huurussa kaiken aikaa.
    Sama juttu meikäläisen C2 visiirissä, nykyään on liimattava Progrip paikoillaan ja ei huurtumista.



  20. #20
    Lainaa (BMW cowboy @ Touko. 21 2006,22:00) kirjoitti
    Itselläni "huurtumaton" Schubert S1 ja olen todella pettynyt kyseiseen pottaan, tässä suhteessa.

    Kaupungissa lähes aina aukaistava raolleen, kun alkaa iskeä huuruun.

    Minä jo ennätin esitellä kypärääni EMC:lle vaihdettavaksi, kun S1 huurtuu alle + 5 astetta.
    Siis "tyyppivika". Saako noihin pinlockia ilman ongelmia?
  21. #21
    Itsellä oli pinlock ja ei todellakaan huurtunut. Noh, sadekelillä vahingossa tuli ajettua hetkinen visiiri auki ja heti kun vesi näki pinlockin ja visiirin välissä olevan minimaalisen raon ampaisi se sinne väliin ja oli sen jälkeen kohtuullisen mielenkiintosta ajella kun näkökentässä oli epämääräisiä vesilaikkuja. Siinä vaiheessa kun järki tuli peliin ja totesin ettei kertakaikkiaan näe yhtään mitään eteensä repäisin pinlockin vauhdissa irti ja lennätin sen maantieojaan. Itsellä ongelma huurtumisen kanssa tulee nimenomaan sadekelillä ja tällöin pitäisi pystyä ajamaan visiiri tiukasti kiinni joka ikinen hetki. Käytännössä ajan visiiri raollaan lähes aina ja iankaikkisesti.

    Tuo huurtumisongelma on yksilöllistä. Mm. kelkkaillessa ja lasketellessa itsellä vetää jopa tuplalinssilasit huuruun kun kaverit vieressä katselee kirkkaiden yksilinssilasien läpi. Keväällä otettiin värikuulamatsia ja oli melko mielenkiintoista kontata lumessa maskin visiiri totaalihuurussa ja yrittää arvata mistä seuraava "armonlaukaus" tulee. Kaverit näki huomattavasti paremmin samanlaisilla kalustoilla. Ehkä silmät vain vuotaa kosteutta helpommin ja voi vaikuttaa myös hikoiluun taipumisen herkkyys.
  22. #22
    Mullakin oli visiirin huurtumisongelmia varsinkin talvella. Kypärä on AGV Airtech ja laitoin siihen tuollaisen hengitysilman ohjaimen. Oliskohan ollut IXS:n ohjain, mutta meni ihan heittämällä paikoilleen tuohonkin pottaan. Aivan loistava värkki. Ei ole visiirissä mitään kalvoja, mutta ei pysty hönkimään sitä huuruun, vaikka haluaisi. Hengitysilma ei vaan mene ollenkaan visiirille.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  23. #23
    Mul arai VDB ja hommasin siihen pinlockin: Viddu on hyvä. Myyjä viel poras sabloonaa käyttäen sen reijityksen. Kyl 25e kandee siit maksaa et ei huurru meinaa koklattu tänä suvena on jo!
    Hayabusa -07
  24. #24
    Mulla olis vähän toisenlainen ongelma.

    Voiko visiiriä vahata tms koska jotenkin jää pisarat kuin liimattu siihen visiiriin..vai ajoinko liian hiljaa kun pisarat ei mene ilma virran mukana pois?

    Eli saako viisiiriä jotenkin "liukkaammaksi" jotta vesi ei jäisi seisomaan siihen?
  25. #25
    Meillä on ollut jälkeenpain visiiriin asennetun Pinlockin kanssa ongelma, että visiiri kun kunnolla huurtuu, niin se huurtuu sieltä Pinlockin ja visiirin välistä, eikä sitä pysty millään pyyhkimään. Pinlockissamme on joku silikonitiiviste reunoissa, mutteti se paljon auta, kun se Pinlock on ihan löysästi kiinni ja liikkuu siis ylös alas. Asennuksessa se varmaan jätettiin liian löysälle, muttei kai sitä saa enää kiristettyä, kun on kiinni vain sellasilla painonapeilla?
  26. #26
    yksi ääni lisää Progrip:in kalvolle.ostin omani tuolta .Org shopista. kyllä munkypärässä ainakin menee visiiri ihan hyvin kiinni.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Mielestäni se 10€ halvempi ei ole merkittävästi halvempi ja mikäli ottaa sen pinlockin niin meneepähän se visiiri vielä sen asennuksen jälkeen vielä kiinni.
    Kuten sanottu, esim. omassa potassa ole ongelmia tuon kiinnisaamisen kanssa. Samoten nuo tuossa jo mainitut pinlockien ongelmat jäävät pois. Makuasioitapa nämäkin, mikä nyt itse kullakin vaan toimii.



  28. #28
    Lainaa (Cebari600F @ Touko. 22 2006,12:00) kirjoitti
    muttei kai sitä saa enää kiristettyä, kun on kiinni vain sellasilla painonapeilla?
    Koetappa pyörittää niitä "painonappeja". Huhu kertoo niiden olevan epäkeskoja....
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
  29. #29
    Astianpesuaine (uusittava pari kolme kertaa kesässä) tai pinlock (oikein asennettuna).
    2004 Musta Triumph Tiger
  30.  
  31. #30
    Jep. Fairilla mäkin hinkkaan visiirin sisäpuolen, ei huurru, oli keli mikä hyvänsä.
    Pikku homma samalla kun pesee visiirin.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen