mitähän keinoja olis käytettävissä,kun kypärän visiiri huurtuu ihan hel...tin helposti![]()
Arzka
Osta kunnollinen kypärä ja merkki on shoei, sekä visiirissä on pinlock.
Ahdettu 1216
Älä hengitä...
No ei vaan. Huurtuuko se siis ihan kovemmassakin vauhdissa vai pelkästään liikennevaloissa seistessä? Mikä kypärä on kyseessä? Itselläni huurtuu kanssa suhteellisen herkästi, mutta aina kun vauhtia on 40> niin pysyy kyllä hyvin näkyvyys. Kaupungissa ajellessa pidän luukkua ihan auki tai hiukan kovemmassa vauhdissa hiukan raollaan.
Yksi mahdollisuus on ostaa kypärään hengityksenohjain mutta ei sekään mitään ihmeitä tee....
Edit:typot
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
Toki voit ostaa sen pinlockin ja porata sille kiinnitysreijät siihen vanhaan visiiriin, sekä asentaa siihen se pinlock.
Ahdettu 1216
Tuon lauseen keskiosan voit jättää huomioimatta täysin (höpö höpöä)(suiza 1200 @ Touko. 21 2006,21:03) kirjoitti
, mutta pinlock lienee ratkaisu pulmaasi.
Jaa, no itse ostaisin kypärän joka istuu parhaiten päähän. Eipä nuo arait yms mitään huonoja ole!(suiza 1200 @ Touko. 21 2006,21:03) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Kokeileppa pyyhkiä visiirin sisäpinta astianpesuaineisella rätillä. Eli kastelet rätin veteen jossa on astianpesuainetta ja pyyhit.
"oikeassa momentissa"
nolanin potta.ei se maantie nopeuksilla huurru mutta hiljasemmassa kaupunki kurvailussa kyllä,että täytyy pitää ihan reilusti raollaan... enkä mä kyllä mikään huohottaja ole![]()
Arzka
Noi vanhat Fairy-temput voi toimia, mutta toi Pinlock on todellakin huippu! Jos sen vaan siihen visiiriin saa kiinni. Siihen tottuneena ei edes enää muista, että on ollut aika jolloin huuru oli vakiomatkatoveri.
No kun se kyseinen (höpö höpöä) merkki istuu ainakin minun päähän saumattomasti ja olen sitä testannut myös omakohtaisesti varsin kovassa ulosajossa.(Köpi @ Touko. 21 2006,21:10) kirjoitti
Tahtoo vaan ne shoeit olla myös pirun hienoja muotoiluiltaan, toimivuudeltaan, värityksiltään, mutta ainoa asia mikä on schubertissa parempi on se, että se on hieman hiljaisempi. Hiljaisuuden merkitys on kuitenkin toisarvoinen, kun kuitenkin on tulpat korvissa ja ulkonäkö on kuitenkin siinä höpö merkkissä ihan omaa luokkaansa.
Ulosajon iskujen kovuutta kuvannee hieman nämä
Ahdettu 1216
Pisteet myös täältä pinlockille... Ei huurru missään olosuhteissa. Voit vaikka huviksesi hönkiä visiiriin niin ei mene huuruun.![]()
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Itselläni "huurtumaton" Schubert S1 ja olen todella pettynyt kyseiseen pottaan, tässä suhteessa.
Kaupungissa lähes aina aukaistava raolleen, kun alkaa iskeä huuruun.
![]()
Itelläni pinlock kirkkaassa visiirissä ja on ihan ehdoton. Ostin täksi ajokaudeksi nokan eteen sellaisen hengitysilmanohjaimen, eikä sen jälkeen ole pahemmin tarvinnu huurretta katsella edes tumman visiirin kanssa.
Sama vika meikäläisen S1ssä. Kalvo näyttää ehyeltä, mutta ei siitä mitään hyötyä ole.(BMW cowboy @ Touko. 21 2006,21:00) kirjoitti
edit: Saati sitten kun on vähän kylmempi (0-5) niin se on huurussa kaiken aikaa.
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Ite hankin shoein tänä keväänä, ja kyllä se Pinlock aivan aikuisten oikeasti toimii.Eli ei ole pelkkää mainospuhetta.
Voi veljet!
Oikeastaan ihan sama minkämerkkinen se kuuppa on. Oma valintani on jo parin vuoden ajan ollut semmoinen huurtumaton kalvo, joka kiinitetään visiirin sisäpuolelle. toimii yllättävän hyvin ja maksaa selvästi vähemmän kuin pinlock-visiiri. Taisi olla merkiltään Progrip, hinta muistaakseni 17€ ja Tokimotosta löytyy, tai sen asiakasliikkeistä. Ainoa haittapuoli on mahdollinen nafti rako visiiriä suljettaessa, eli voi olla hankalampi saada visiiriä kiinni, mutta ainakaan omassa kypärässä tuo ei ole ollut kovin kummoinen ongelma. Eipä ole huurtunut visiiri sen kalvon kohdalta.
Itsellä myös ProGrip käytössä, taitaa .ORG shopista löytyä 15€:lla ja toimii ihan mainiosti eikä huurru kirveelläkään ja tummenee vielä automaattisesti. Ehdoton valinta jos ei visiirissä pinlock valmiutta...(canepazzo @ Touko. 21 2006,22:33) kirjoitti
Power is nothing without mojo!
Mielestäni se 10€ halvempi ei ole merkittävästi halvempi ja mikäli ottaa sen pinlockin niin meneepähän se visiiri vielä sen asennuksen jälkeen vielä kiinni.(canepazzo @ Touko. 21 2006,22:33) kirjoitti
Ahdettu 1216
Sama juttu meikäläisen C2 visiirissä, nykyään on liimattava Progrip paikoillaan ja ei huurtumista.(asakki @ Touko. 21 2006,22:14) kirjoitti
Minä jo ennätin esitellä kypärääni EMC:lle vaihdettavaksi, kun S1 huurtuu alle + 5 astetta.(BMW cowboy @ Touko. 21 2006,22:00) kirjoitti
Siis "tyyppivika". Saako noihin pinlockia ilman ongelmia?
Itsellä oli pinlock ja ei todellakaan huurtunut. Noh, sadekelillä vahingossa tuli ajettua hetkinen visiiri auki ja heti kun vesi näki pinlockin ja visiirin välissä olevan minimaalisen raon ampaisi se sinne väliin ja oli sen jälkeen kohtuullisen mielenkiintosta ajella kun näkökentässä oli epämääräisiä vesilaikkuja. Siinä vaiheessa kun järki tuli peliin ja totesin ettei kertakaikkiaan näe yhtään mitään eteensä repäisin pinlockin vauhdissa irti ja lennätin sen maantieojaan. Itsellä ongelma huurtumisen kanssa tulee nimenomaan sadekelillä ja tällöin pitäisi pystyä ajamaan visiiri tiukasti kiinni joka ikinen hetki. Käytännössä ajan visiiri raollaan lähes aina ja iankaikkisesti.
Tuo huurtumisongelma on yksilöllistä. Mm. kelkkaillessa ja lasketellessa itsellä vetää jopa tuplalinssilasit huuruun kun kaverit vieressä katselee kirkkaiden yksilinssilasien läpi. Keväällä otettiin värikuulamatsia ja oli melko mielenkiintoista kontata lumessa maskin visiiri totaalihuurussa ja yrittää arvata mistä seuraava "armonlaukaus" tulee. Kaverit näki huomattavasti paremmin samanlaisilla kalustoilla. Ehkä silmät vain vuotaa kosteutta helpommin ja voi vaikuttaa myös hikoiluun taipumisen herkkyys.
Mullakin oli visiirin huurtumisongelmia varsinkin talvella. Kypärä on AGV Airtech ja laitoin siihen tuollaisen hengitysilman ohjaimen. Oliskohan ollut IXS:n ohjain, mutta meni ihan heittämällä paikoilleen tuohonkin pottaan. Aivan loistava värkki. Ei ole visiirissä mitään kalvoja, mutta ei pysty hönkimään sitä huuruun, vaikka haluaisi. Hengitysilma ei vaan mene ollenkaan visiirille.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Mul arai VDB ja hommasin siihen pinlockin: Viddu on hyvä. Myyjä viel poras sabloonaa käyttäen sen reijityksen. Kyl 25e kandee siit maksaa et ei huurru meinaa koklattu tänä suvena on jo!![]()
Hayabusa -07
Mulla olis vähän toisenlainen ongelma.
Voiko visiiriä vahata tms koska jotenkin jää pisarat kuin liimattu siihen visiiriin..vai ajoinko liian hiljaa kun pisarat ei mene ilma virran mukana pois?
Eli saako viisiiriä jotenkin "liukkaammaksi" jotta vesi ei jäisi seisomaan siihen?
Meillä on ollut jälkeenpain visiiriin asennetun Pinlockin kanssa ongelma, että visiiri kun kunnolla huurtuu, niin se huurtuu sieltä Pinlockin ja visiirin välistä, eikä sitä pysty millään pyyhkimään. Pinlockissamme on joku silikonitiiviste reunoissa, mutteti se paljon auta, kun se Pinlock on ihan löysästi kiinni ja liikkuu siis ylös alas. Asennuksessa se varmaan jätettiin liian löysälle, muttei kai sitä saa enää kiristettyä, kun on kiinni vain sellasilla painonapeilla?![]()
yksi ääni lisää Progrip:in kalvolle.ostin omani tuolta .Org shopista. kyllä munkypärässä ainakin menee visiiri ihan hyvin kiinni.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kuten sanottu, esim. omassa potassa ole ongelmia tuon kiinnisaamisen kanssa. Samoten nuo tuossa jo mainitut pinlockien ongelmat jäävät pois. Makuasioitapa nämäkin, mikä nyt itse kullakin vaan toimii.kirjoitti
Koetappa pyörittää niitä "painonappeja". Huhu kertoo niiden olevan epäkeskoja....(Cebari600F @ Touko. 22 2006,12:00) kirjoitti
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
Astianpesuaine (uusittava pari kolme kertaa kesässä) tai pinlock (oikein asennettuna).
2004 Musta Triumph Tiger
Jep. Fairilla mäkin hinkkaan visiirin sisäpuolen, ei huurru, oli keli mikä hyvänsä.
Pikku homma samalla kun pesee visiirin.![]()