Innostuin purkamaan vm -96 (tai siis runkonumeron mukaan -94, ota näistäkin selvää) äffää huollon merkeissä ja vertailu korjauskässärin kuviin alkoi hämäämään. Onko tässä uittopelissä jokin viritys, vai mitä? On tämä sushihuki vielä suhteellisen vieras himmeli.
Kirjanen väittää alla olevan kuvan mukaan, että vasemmanpuoleinen malli pitäisi löytyä pyörästä. Mutta eipäs löydykään, vaan oikean puoleinen malli, joka taas pitäisi olla gsxr1100:ssä käytetty.
Tietääkö joku muuten laakerin nro 35 mittoja? Pitäisi uusioida.
![]()
Autotallimotoristi
Mulla oli tuo linkun laakeri (35) likainen vain.
Se on perus rulla laakeri, jossa ei ole suojausta.
Liuotin lian pois ja lisäsin vesivaseliinin ja toimii pirun hyvin...
Meinaan ei ole välttämättä vaihtokunnossa vaikkei laakeri tunnu toimivan, vaikka sormella pyörittää rullia.
laakerin mitat on 20X27X30
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Kiitos mitoista. Pitää katsella sopiva neulalaakeri tilalle, ettei tarvitse maksaa itseään kipeäksi "genuine suzuki parts"-rällästä.
Ei ole jumissa, vaan vähän turhankin irtonainen
Takapumppu hämää edelleen ja niin hämää etupumputkin. Vaihdoin stehvat ja oiloot. Ei tosin löytänyt räjäytyskuvista samanlaisia sisuskaluja, joten meni arpomiseksi.
Damper rodissa oli ylimääräinen lukkorengas ja sen alapuolella oil lockia vastaan tuleva liukuholkki joita ei löytynyt mistään kuvasta. Piti sitten arvata holkin asennussuunta. Toivottavasti meni oikein, kun ei pysynyt paikoillaan liukuputken irroituksessa. fifti-siksti...![]()
Autotallimotoristi
Todennäköisesti siihen on vaihdettu ison R:n takaiskari.
Ei sen puoleen ei mun F:ssä ollut edes tuon vasemman puoleisen näköinen iskari. Oli melkein, paitsi siitä ei lähtenyt mitää erillistä säätö unittia.
Iskarin yläpäässä oli rullamallinen compress säädin.
Noissa F:n iskareissa on vain Compress ja preload säätö.
Kun taas R:ssä on nuo sekä Rebound säätö.
Jos haluat säästää, niin ota laakeri irti ehjänä ja mene lähinpään laakeri kauppaan ja kerrot mistä se on. Niin saat varmaan oikeanlaisen laakerin...
jep laakerikauppaan vaan ostoksille. säästöä voipi tulla melko paljonkin(Berglund @ Kesä. 10 2008,06:39) kirjoitti
tosin nuo linkun laakerit on jotain erikoiskokoja ja niitä joutui metsästämään useammasta puljusta ennenkuin löytyi.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80