Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    eli onko ihan tavallista että sarvet tärisee noin 5000-10 000 kierros alueella sen verran että se häiritsee ainakin minua eli täristääkö teidän pyöränne?

voisiko se johtua alustan säädöistä koska en ennen ole pannut tärinää merkille mutta kun säädin alustaa niin nyt huomasin mutta en saa sitä pois vaikka laitoin samat säädöt kuin oli aluksi

ja pyörä on cbr 600f -00
    Jos ketju on vähänkin huono, esim jäykkiä lenkkejä(mutkia näkyvissä), niin voi täristää erittäin huomattavasti. uudella ketjulla menis kuin silkki.

Rengastasapainot vaikuttaa kanssa.

Häviääkö tärinä jos vedät vauhdissa kytkimen pohjaan ja annat koneen tulla tyhjäkäynnille.?
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Pistän tähän samaan ku samanlaista onkelmaa myös täällä.

Mulla tärisee 600 Hornetti 6000-9000 sen verran että sen tuntee ja pitemmän päälle ehkä hieman puuduttaa. Kytkimen ku laittaa pohjaan ja päästää kierrokset ni loppuu. 5:lla ja 6:lla tuo tärinä on paljon voimakkaampaa, onko tuo normaalia??
    - Cagiva Freccia C12R -89
    - Cagiva Planet -01
    - Honda CB 600 F Hornet -00
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
    Väkisinhä nuo puskee runkoon tärinöitä, ku eihä noi moottori samanlaisilla kumityyny viritelmillä oo ku autossa..Itelläki tärisee siin tietyil kierroksil jonki verra, vähemmä toi rivinelkku mun mielest tärisee ku kakkoskone..
    12R tärinä tuntui hirveän kovalle eka koeajolla mutta nyt ei asiaa enää juuri etes huomaa jos ei ajattele.
    Kyllä pyörät ottaa resonanssia ja jos oikeen olen ymmärtänyt mitä isompi mylly sen suuremmat resot ja tietysti merkki/mallikohtaisia.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Olen myös huomannut pienoista tärinää 6000rpm paikkeilla. Ei kuitenkaan häiritse ajoa, mutta olen toki pohtinut asian vakavuutta... Pyöräni on CBR 600 PC-31
    Samankaltaista tärinää on kyllä ollut muissakin ajamissani pyörissä. Tietysti täytyy arvioida tärinän voimakkuus ja olemus, koska kaikki tärinä ei varmasti kuulu asiaan. Mutta kyllähän moottoripyöräilyn pitää jossain tuntuakin, muutenhan ajaminen olisi liian tylsää!
    Viisas pääsee vähemmällä!
    Lainaa (camppa @ Touko. 19 2006,21:02) kirjoitti
    eli onko ihan tavallista että sarvet tärisee noin 5000-10 000 kierros alueella sen verran että se häiritsee ainakin minua eli täristääkö teidän pyöränne?

voisiko se johtua alustan säädöistä koska en ennen ole pannut tärinää merkille mutta kun säädin alustaa niin nyt huomasin mutta en saa sitä pois vaikka laitoin samat säädöt kuin oli aluksi

ja pyörä on cbr 600f -00
    Onko koneen kiinnikkeet kunnolla kiinni? Mulla jäi löysälle venansäädön yhteydessä, ja tärisi aikaslailla.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Tärinä on ihan feature uutenakin ainakin 600 Hornetissa, eli no hätä :) Tosin jos se nyt ihan ravistaa niin sit on kyllä joku vikana, mutta sellanen korkeataajuinen värinä on ihan normaalia.

Pidemmässä ajossa kandee tiputtaa välillä vitoselle, tärinän laatu vähän vaihtuu, ei ala puuduttamaan. Kaupungissa mä en ainakaan kiinnitä edes huomiota tohon kun kierrokset vaihtelee koko ajan.
    Täälläkin värisee 600 cbr f -06, mut ei se oo kovin häiritsevää. Yks huoltomies neuvo laittamaan tangon täyteen silikonia, en oo kokeillu mut jos rupee häiritsemään niin voishan tota kokeilla.
    Mullakin sarvet tärisee. Heti, kun sammutan moottorin, tärinä lakkaa.
    Pitäisikö pyörä viedä välittömästi merkkiliikkeeseen huoltoon vai olisiko yksinkertaisin ratkaisu pitää mopon vaan suosiolla sammuksissa?
    Its all fun and games until someone gets pregnant...
  11.  
    Lainaa (XJR-Roadie @ Touko. 23 2006,12:37) kirjoitti
    Mullakin sarvet tärisee. Heti, kun sammutan moottorin, tärinä lakkaa.
    Pitäisikö pyörä viedä välittömästi merkkiliikkeeseen huoltoon vai olisiko yksinkertaisin ratkaisu pitää mopon vaan suosiolla sammuksissa?