Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Onko joku vaihtanut noita etustefoja tuollaiseen abs jarruila olevaan k100rs:ään???

    Vinkkejä työn helpottamiseksi otetaan vastaan. Stefat jo ostin mutta kannattaako vaihtaa samalla muita osia kun kerran alkaaa hommaan???
  2. #2
    Etuteleskoopin alaputket tipahtaa nätisti pois kun avaat akselin alla olevan teleskooppia nipussa pitävän ruuvin.

    Tietty irroitat ensin etulokarin ja jarrusatulat ja muut mahdolliset osat putkista, jotta saat putket irti mitään rikkomatta. Sitten vain ruuvipenkkiin kiinni ja lukkorenkaat sekä stefat pois ja uudet tilalle.

    Samainen homma edessä 75 S:n vasempaan putkeen.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Kiitos vinkistä. Minulla muuten k100rs:ssä sama homma. Vasen vuotaa kuin seula mutta vaihdan kummankin samalla.
  4. #4
    Mielestäni ei toimivaa stefaa kannata mennä vaihtamaan niin kauan kun se toimii.

    Pikku-Hondastakin on saanu vaihtaa toista parikin kertaa ja toinen vaan porskuttaa enkä vaurioituneellakaan puolella ole huomannut mitään mikä stefan rikkoisi. Laatueroja?
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  5. #5
    Niin olisko stefoissa tosiaan jotain laatueroja. En löytäny muita kuin alkuperäiset stefat tähän tilalle ja katsotaan kuinka kestävät.
    Aikaisemmassa enduro hondassa rupesi kans vain toinen puoli vuotamaan mutta vaihdoin siihenkin kummankin eikä kummastakaan putkesta löytynyt vikaa mikä rikkoisi stefan. Siihen laitoin haitarikumit suojaamaan putkia lialta ja tuntui että kahden kesän jälkeen ei vuotanut kumpikaan. Oliskohan vaikuttanut jotain asiaan... Olis hyvä jos bemariinkin löytyisi joku tapa suojata noi putket muulla tavalla kuin haitarikumeilla. Ei oikein sovi matkapyörään ne..

    Samalla ku stefat tulee vaihdettua saa vaihtaa ne jarrulevyjen niitit. Löytyi paikalliselta bemari diileriltä ihan kohtuu hintaan ulkomaan hintoihin verrattuna.
  6. #6
    JOVAIN ON..!


    Eroja stefois, ainaskin ite oon saanu K-sarjalaiseen sekä yksi- että kaksihuulisia, ja selvä on tuo ollut että kakshuulinen on ollut parempi. Sitten tietenkin tuo keulaöljyn viskositeetti vaikuttaa tohon "tihkumiseen"

    Ite oun hyväksi havainnut keulassa 15 W:t ja oletan että on 10 W:t aikoinaan ollut vakiona. Öhlingsin asennuksen (taakse) jälkeen huomasin jotta ompa toi keula löysä ja vaihdoin keulaan 20 W:t. Tulipa mukavan tukeva molemmin puolin!

    Sitten kuitenkin kun pakkasil jutasin niin tuo 20 W osoittautui hiukkasen liian jäykäksi joten vaihdoin tuohon 15 W:hen. On ollut nyt pitkään nuo 2-huuliset ja 15 W:t eikä ole juuri mithän merkkiä tihkumisista ja ovat olleet pitkään noi ! Epäilen jotta oman -88 mallisen alkuperäiset oli aikoinaan tavalliset yksihuuliset eli "huonot". Jos tarjotaan yksihuulisia niin älkää ottako vaikka halavalla sais kuten se "Vileeni"!
  7. #7
    Nyt on etuputket purettuna. Sain vain väärän kokoiset stefat viime viikolla ja arvatkaapa vain ketuttaako... Möivät minulle 41.4*51*6 milliset alkuperäiset stefat ku launataina purettuani putket huomasin että ne ovatkin liian pienet. Oikean kokoiset olisivat 41.7*55*8. Ei auta itku markkinoilla vaan pitää lähteä etsistkelemään oikean kokoisia. Samalla menee vaihtoon laakerit 3205 2rs ja 6005 2rs. Toivottavasti eivät ole liian kalliita...

    Nooo tällaista tämä välillä on...
  8. #8
    k1100lt keulaöljyt vaihtaisin, korjaamokäsikirjasta löytyy tyhjennys ruuvi, öljynmäärä mutta ei löydy viskositeettiä eikä mistä uudet ölpät laitetaan sisälle
    Tästä viestiketjusta selvisikin jo öljyn viskositeetti mutta mistä uudet öljyt lirutellaan sinne sisälle?
  9. #9
    K 1100 LT:n öljy pannaan putkeen sen yläpäästä, jossa on ruuvilla suljettu reikä. On muistaakseni vielä erillisen muovisen kannen alla. Ihan samalla tapaa kuin vanhemmissakin K-sarjalaisissa. Reikä on 10 tai 12 millinen, erikokoinen kuitenkin kuin vanhemmissa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10. #10
    Lainaa (r1150r @ Touko. 21 2006,10:00) kirjoitti
    K 1100 LT:n öljy pannaan putkeen sen yläpäästä, jossa on ruuvilla suljettu reikä. On muistaakseni vielä erillisen muovisen kannen alla. Ihan samalla tapaa kuin vanhemmissakin K-sarjalaisissa. Reikä on 10 tai 12 millinen, erikokoinen kuitenkin kuin vanhemmissa.
    Kiitos tiedosta, kokeilen ensin vaihtaa öljyt kun keula tuntuu "epämääräiseltä" ohituskiihdytyksissä.
    Tuntuu kuin eturengas kevenisi kiihdyttäessä reilusti ja sehän on aika mahdotonta näillä teho/painolukemilla joku vika on tässä härvelissä varmaan on
  11. #11
    Lainaa (Jarmo64 @ Touko. 21 2006,13:26) kirjoitti
    Kiitos tiedosta, kokeilen ensin vaihtaa öljyt kun keula tuntuu "epämääräiseltä" ohituskiihdytyksissä.
    Tuntuu kuin eturengas kevenisi kiihdyttäessä reilusti ja sehän on aika mahdotonta näillä teho/painolukemilla joku vika on tässä härvelissä varmaan on
    1100 LT:n keulan "epämääräisyys" saattaa johtua osin siitä, että ohjaustanko on kumivaimennettu. Omassani aikanaan kun oli eturenkaana Continental, muistaakseni TKV 11, jossa oli viisi pitkittäisuraa, oli ajaminen mutkaisella huonopintaisella asfaltilla niin erikoista, että ihan tosissani luulin etupyörän laakereiden olleen sököt. Rengas oli erittäin uraherkkä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  12. #12
    Renkaana minulla onkin joku conti ja liukas kuin mikä, kaikkein mielenkiintoisimpia ovat olleet pikipaikkaukset märällä tiellä.
    Etunen meneekin vaihtoon piakkoin vaikka on melkein uusi, kokeilen varmaan jotakin misukkaa seuraavaksi.
  13. #13
    Lainaa (eizzi @ Marras. 16 2005,09:22) kirjoitti
    Vinkkejä työn helpottamiseksi otetaan vastaan. Stefat jo ostin mutta kannattaako vaihtaa samalla muita osia kun kerran alkaaa hommaan???
    En ole vaihtanut stefoja vaan öljyt ajoissa!
    Jos on sateinen kesä, telari imee vettä huomattavat määrät ohi tiivisteen. Harmaaksi vesiemulsioksi muuttunut öljy ei voitele kunnolla ja niinpä tiivisteen huuli lopettaa liukumisen ja alkaa kääntyillä joustoliikkeen mukana. Tapauksen huomaa öljyn vuotamisena. Jos tällaisella vuotavalla telarilla ajaa pitkään niin sitten joutuu kylläkin vaihtamaan sen, jo kuluneen tiivisteen.

    Ajoin CX:llä yli satatuhatta enkä vaihtanyt ainuttakaan stefaa, mutta vuosittain kylläkin öljyt, aina syksyllä. K100LT:ssä sama juttu. Molemmissa mopoissa pari kertaa tuli kurat syliin kovan rankkasateessa ajon jälkeen mutta aina vuoto loppui kun vaihdoin välittömästi uudet öljyt. Kerran hätätilassa ohutta moottoriöljyä kun ei muuta saanut.

    Jos syynä on vioittunut liukuputken pinta, taikka jostain muusta syystä loppuunkulunut tiiviste. Siitä en tiedä mitään.
    Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
  14.  
  15. #14
    Ensimmäiset tuhannet kilometrit ajettu uusilla stefoilla ja uusilla shellin 10w keula öljyillä. Aivan mahtavan tuntuinen keula vanhaan verrattuna.( toisaalta ennen vasemmassa putkessa oli lian vähän öljyä vuodon takia). Nyt kun viime viikolla vaihdoin vielä uuden metzelerin Z4B-malline eturenkaan ja taakse samaa sarjaa olevan niin aivan kuin olisi uusi pyörä alla. Vanha michelinin rengas oli "laikukas" ja uraherkkä ajaa. Uusilla renkailla ja tasapainotuksilla on suorastaan ilo ajaa..