Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 61:sta
  1. #31
    Lainaa (leijona59 @ Touko. 24 2006,18:43) kirjoitti
    Nolan kypärässä on samallainen kiristyssysteemi kuin nippusiteessä,se vasta on nopea ja kätevä *
    Tarvii vaan sivuleikkurit ku avaa


    ...asiaan... ääni tupla-D:lle!! Ainoa ja oikea!



    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  2. #32
    Mulla ei edes ollut vaihtoehtoja:

    Kun sopiva kypärä löytyi (jossa sekä tupla-D että pikalukkovaihtoehto), niin tupla-D oli pakko valita, koska pikalukko oli sellainen mollukka, että kun päätä käänsi tiettyyn asentoon alaspäin, niin tuli "nielemisvaikeuksia". Ei tarvinnut pitkään miettiä *
  3. #33
    Lainaa (equilibrium @ Touko. 20 2006,15:00) kirjoitti
    Polkupyöränkypärään se pikalukitus sopii hyvin, prätkäkypärään DD - mulle ainakin, kiitoksia.

    Ottaisin myös polkupyöräkypärään tupla-D:n mieluummin. Varsinkin talvella on eripaksuisia aluslakkeja/korvaläppiä, niin säätö on aina väärällä tiukkuudella. Olisi kiva vetäistä tupla-D kiinni ja menoksi. Pikalukolla kypärä joko heiluu tai kiristää...

    Niin ja polkupyöräkypärä ollut säännöllisessä käytössä vuodesta 1991 alkaen.

    edit: käyttökokemukset



  4. #34


    Tosiaan ostin tuon Arai Condor kypärän. Mukana tuli pinlock ja pullo silikonia. Mihin tarkoitukseen tuo silikoni on? Ajatettelin että tuon pinlockin voisi laittaa paikoilleen. Voiko pinlockkia pitää jatkuvasti visiirissä?
  5. #35
    Lainaa kirjoitti
    miten tuo remmi kiedotaan noihin. voi olla vähän vaikea selittää
    ensin molemmista läpi, sit vain toisesta takaisin ja nykäise kireelle, valmis.

    yhtä nopea kuin "pikalukko".
  6. #36
    Lainaa (Vili85 @ Touko. 25 2006,16:48) kirjoitti


    Tosiaan ostin tuon Arai Condor kypärän. Mukana tuli pinlock ja pullo silikonia. Mihin tarkoitukseen tuo silikoni on? Ajatettelin että tuon pinlockin voisi laittaa paikoilleen. Voiko pinlockkia pitää jatkuvasti visiirissä?
    Silikonilla rasvataan niveliä, jos alkavat narisemaan ja pinlockin voi pitää kokoajan kiinni. Turhaan ei kannata irroitella, naarmuuntuu vain turhaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  7. #37
    Parissa ekassa kypärässä oli pikalukko; kun vuosi sitten vaihdoin tuohon Shoeiin, tuplaD vähän epäilytti, mutta nyt en kyllä enää pois vaihtaisi. On se yksinkertaisesti niin hyvä. Suosittelen, varauksetta.
  8. #38
    Monia malleja kokeilleena sanoisin pikalukon olevan parempi. Mukavuus ennen turvallisuutta! Vaikka pikalukkokaan ei välttämättä ole yhtään turvattomampi. Yhdellä kädellä saa kypärän päähän ja pois.
    Makuasia,ei voi kuin ihmetellä miksi tästäkin pitää tehdä niin suuri asia?
  9. #39
    Lainaa (rolcen @ Touko. 26 2006,10:36) kirjoitti
    Monia malleja kokeilleena sanoisin pikalukon olevan parempi. Mukavuus ennen turvallisuutta! Vaikka pikalukkokaan ei välttämättä ole yhtään turvattomampi. Yhdellä kädellä saa kypärän päähän ja pois.
    Makuasia,ei voi kuin ihmetellä miksi tästäkin pitää tehdä niin suuri asia?
    Mukavuus ennen turvallisuutta ! Just joo
    Itsellä oli taannoin noita pikalukollisia malleja ja jokaisessa se säätö pikku hiljaa "luisti" eli jäi hihna löysälle. Uudelleen säätö tuppas sitten unohtumaan tai oli todella veemäinen, joten siirryin tupla DD sydeemiin, se on aina oikealla kireydellä.
    Kyllähän se pikalukko on nopeampi, mutta kyseessähän on vain muutama sekuntti.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  10. #40
    Lainaa (Xtreem @ Touko. 25 2006,18:22) kirjoitti
    Lainaa (Vili85 @ Touko. 25 2006,16:48) kirjoitti


    Tosiaan ostin tuon Arai Condor kypärän. Mukana tuli pinlock ja pullo silikonia. Mihin tarkoitukseen tuo silikoni on? Ajatettelin että tuon pinlockin voisi laittaa paikoilleen. Voiko pinlockkia pitää jatkuvasti visiirissä?
    Silikonilla rasvataan niveliä, jos alkavat narisemaan ja pinlockin voi pitää kokoajan kiinni. Turhaan ei kannata irroitella, naarmuuntuu vain turhaan.
    Muistelen, että silikoni on visiiriaukon reunakumeja varten. Pettääkö muistini taas?
  11. #41
    Lainaa (HarriS @ Touko. 26 2006,14:24) kirjoitti
    Lainaa (Xtreem @ Touko. 25 2006,18:22) kirjoitti
    Silikonilla rasvataan niveliä, jos alkavat narisemaan ja pinlockin voi pitää kokoajan kiinni. Turhaan ei kannata irroitella, naarmuuntuu vain turhaan.
    Muistelen, että silikoni on visiiriaukon reunakumeja varten. Pettääkö muistini taas?
    No kunhan laittaa jonnekin.
    Vannomatta paras ja kokeilemalla selviää.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  12. #42
    Lainaa (sakuc @ Touko. 24 2006,18:46) kirjoitti
    Tupla D on ainoa oikea.

    Siinä on syynsä miksi esmes kilpakypärissä ei ikinä ole mitään pikalukitusta. (kaula-läskit saattaa painaa lukon auki siinä pyörityksestä ja siinähän se sitten olikin).

    Ja hihnan saa aina oikealla kireydelle ja sitä voi jopa kiristää kesken ajon jos on tarvis.
    Varmaan osasyy DD-lukolle kisakypärissä on se, että se on tarpeen tullen aina yhtä helppo avata. Ei tarvii miettiä, että mikähän systeemi tässä oikein on.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  13. #43
    Lainaa (rolcen @ Touko. 26 2006,10:36) kirjoitti
    Monia malleja kokeilleena sanoisin pikalukon olevan parempi. Mukavuus ennen turvallisuutta! Vaikka pikalukkokaan ei välttämättä ole yhtään turvattomampi. Yhdellä kädellä saa kypärän päähän ja pois.
    Makuasia,ei voi kuin ihmetellä miksi tästäkin pitää tehdä niin suuri asia?
    Juuri mukavuuden takia käytän DD-lukollista.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  14. #44
    Mulla pika mut ainoo oikee on DD, kysy vaikka noilta kunnon kuskeilta. (Mikat ja Kimi )
    Pojat ajaa mopoilla
  15. #45
    Lainaa (hway @ Touko. 25 2006,22:48) kirjoitti
    Parissa ekassa kypärässä oli pikalukko; kun vuosi sitten vaihdoin tuohon Shoeiin, tuplaD vähän epäilytti, mutta nyt en kyllä enää pois vaihtaisi. On se yksinkertaisesti niin hyvä. Suosittelen, varauksetta.
    Sama jurru, Shoein ostin eikä ollut siis vaihtoehtoa. Jälkeenpäin olen ollut kuitenkin TODELLA tyytyväinen. On nopea ja helppo.
    Onkos kellään muulla ongelmaa jäljelle jäävän lenksun roikkumisesta?? Itse en ole vielä keksinyt mihin sen saisi niin ettei napsuisi kypärään ajon aikana. Nyt pidän takin kauluksen alla...
    Assumption is the mother of all fuck ups'
  16. #46
    Kovin on tunnepohjaista tämä keskustelu. Laatukypärän pikalukko on taatusti yhtä toimiva kuin DD. Kun itse kypäräänsä vain käyttää, niin kyllähän pikalukko kerran säädettynä on AINA juuri oikealla kireydellä.

    On tietty jokaisen pikku-Agostinin hauska ajatella, että kun MotGP-kuskit niin minäkin. Tosiasia lienee, että tuo DD on kisakäytössä sen vuoksi, että rakenteeltaan yksinkertaisena ei oikein voi mennä rikki tai sitten se näkyy selvästi. On selvää, että kisakäytössä kaikki varmuusmarginaalit on mitoitettu äärimmilleen. Lienee kuitenkin hurskastelua ajella ilman selkäpanssareita tai kunnon ajojalkineita ja samalla niuhottaa kypärän DD-lukon välttämättömydestä.

    Pikalukossahan on aina se teoreettinen rikkoutumisen mahdollisuus - kuinka todennäköinen - en tiedä. Omat kypärät on aina olleet (ekaa LEMiä lukuunottamatta) pikalukollisia, eikä ole kyllä kypärää tarttenu lukon takia koskaan vaihtaa. Jokainen tulkoon puolestani kuitenkin uskollaan autuaaksi.
    <p>2002-2014</p>
  17. #47
    Lainaa (nanaster @ Touko. 28 2006,13:26) kirjoitti
    Onkos kellään muulla ongelmaa jäljelle jäävän lenksun roikkumisesta?? Itse en ole vielä keksinyt mihin sen saisi niin ettei napsuisi kypärään ajon aikana. Nyt pidän takin kauluksen alla...
    Tarkoitat siis "ylimääräiseksi" jäävää remmiä ja sen pituutta? Lenkkeihin pujottelun ja tiukkaamisen jälkeen käännät remmin takaisin tulosuuntaan ja remmin päässä on musta (Shoeissa musta...) klipsu, jonka napsautat toiseen D-lenkkiin kiinni. Avot, ei enää räpätä

    Edit: mustahan se klipsu onkin, meikäläisen Shoeissa. pilk. nus.



    Köy.
  18. #48
    Lainaa (Matteus @ Touko. 28 2006,15:18) kirjoitti
    Lainaa (nanaster @ Touko. 28 2006,13:26) kirjoitti
    Onkos kellään muulla ongelmaa jäljelle jäävän lenksun roikkumisesta?? Itse en ole vielä keksinyt mihin sen saisi niin ettei napsuisi kypärään ajon aikana. Nyt pidän takin kauluksen alla...
    Tarkoitat siis "ylimääräiseksi" jäävää remmiä ja sen pituutta? Lenkkeihin pujottelun ja tiukkaamisen jälkeen käännät remmin takaisin tulosuuntaan ja remmin päässä on musta (Shoeissa musta...) klipsu, jonka napsautat toiseen D-lenkkiin kiinni. Avot, ei enää räpätä

    Edit: mustahan se klipsu onkin, meikäläisen Shoeissa. pilk. nus.

    Olinkin varma että joku tarkotus sillä muovinipsillä oli, ei vaan oo jaksanu pähkäillä -kiitos
    Assumption is the mother of all fuck ups'
  19. #49
    Lainaa (tumeetti @ Touko. 18 2006,19:14) kirjoitti
    Lainaa (Vili85 @ Touko. 18 2006,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Sartre @ Touko. 18 2006,18:59) kirjoitti
    itse en enää koskaan tule hankkimaan kypärää jossa ei ole tupla D:tä. Siihen tottuu nopeasti ja loppujen lopuksi se ei ole yhtään sen nopeampi, kuin pikalukkokaan. Mutta mukavampi se on, kun sen joutuu joka kerta kiristämään, niin ei löysene niinkuin pikalukolliset tuppaavat tekemään.
    Otetaanko remmi lukosta pois joka käytön jälkeen vai löysätäänkö sitä ja kiristys tapahtuu pelkästään remmistä vetämällä kunhan on kerran säätänyt vai miten tuo toimii?
    Joka kerralla lenkeistä pois. Ei todellakaan vie kauaa, melkeinpä enemmän tuhriintuu kun tähtää pikalukkojen päitä kohdilleen.
    Ite vaan löysään sen hihnan DD lukosta. Jotain manuaalia lueskellessa pisti silmään sellanenkin kohta että sitä hihnaa ei saa irroittaa niistä lenkeistä, amerikkalainen kypärä tosin ja arvaahan sen että haluavat tuolla päästä kaikesta vastuusta niissä tapauksissa kun joku uusavuton ei ole saanut hihnaa lenkeistä oikein pujotettua.

    Eli löysälle vaan, kyllä se päähän menee ja hanskat kädessä se pujottelu on joskus vähän haastavaakin.
    Hirvee ninjapomperi
  20. #50
    Lainaa (jyke @ Touko. 28 2006,01:25) kirjoitti
    Varmaan osasyy DD-lukolle kisakypärissä on se, että se on tarpeen tullen aina yhtä helppo avata. Ei tarvii miettiä, että mikähän systeemi tässä oikein on.
    Tuskinpa, kiinnipysyminen on tärkeää, kaikki aukeaa puukolla yhtä nopeasti.
  21. #51
    DD ainoa oikee mun ja emännän mielestä.
    Myös lukolliset kipot löytyy, ei voi puhua samana päivänä.
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
  22. #52
    Lainaa (nanaster @ Touko. 28 2006,21:21) kirjoitti
    Lainaa (Matteus @ Touko. 28 2006,15:18) kirjoitti
    Lainaa (nanaster @ Touko. 28 2006,13:26) kirjoitti
    Onkos kellään muulla ongelmaa jäljelle jäävän lenksun roikkumisesta?? Itse en ole vielä keksinyt mihin sen saisi niin ettei napsuisi kypärään ajon aikana. Nyt pidän takin kauluksen alla...
    Tarkoitat siis "ylimääräiseksi" jäävää remmiä ja sen pituutta? Lenkkeihin pujottelun ja tiukkaamisen jälkeen käännät remmin takaisin tulosuuntaan ja remmin päässä on musta (Shoeissa musta...) klipsu, jonka napsautat toiseen D-lenkkiin kiinni. Avot, ei enää räpätä

    Edit: mustahan se klipsu onkin, meikäläisen Shoeissa. pilk. nus.

    Olinkin varma että joku tarkotus sillä muovinipsillä oli, ei vaan oo jaksanu pähkäillä -kiitos *
    Mullakin Shoeissa on "klipsi", joka tarttuu D-rautaan. Schuberthissa taas on neppari ja vastinkappale - helpompi keksiä käyttötarkoitus!!
  23. #53
    DD lukko on turvallisin kahdesta syystä:

    1. aina tietää onko se kiinni varmasti tai ei (pikalukko voi hajota vaikka sitä ei huomaa, vaikka onhan sekin harvinnaista ECE hyväksytyissä kypärissä)

    2. Kolarin sattuessa ei ole vaaraa siitä että lukko jumiutuu

    Itselläni pikalukko kuitenkin koska valitsemani kypärä joka istuu lähes täydellisesti sattui olemaan pikalukolla, eli kuitenkin pitää varmista että kypärä on oikea päähän, oli lukko mikä olikaan...
    <br />
  24. #54
    Mitä mieltä olette pikalukon korjaamisesta? Lukko kiinni ja sylkäsi sisuskalut ulos. Eipä pelaa enään. Meni maahantuojalle korjaukseen.. Yrittävät kai purkaa ompeleen jolla lukko on kiinni ja uusi tilalle.

    Tulee vaan mielikuva jostain mummosta kokoajan päähän joka vetäsee vanhalla singerillä pari pistoo ja tokasee et "Ihan hyvä siitä tuli ja eipä tarvinnu korvata koko kypärää"
    1300cc Suzuki
  25. #55
    Viimeiset neljä kypärää ollut pikalukolla, ensimmäinen vuonna -84 BMW System 1, sen jälkeen system 3 ja system 4, nyt Nolan 102.
    Kilometrejä näillä yhteensä kait 500.000 eikä koskaan mitään ongelmaa. Onkohan mulla ollut vaan tuuria
    Yksi näistä halkaistu verraten räväkästi ojanpohjan kiveen, enkä senkään jälkeen kaivannut mitään tupla-D:tä.
    Joten sanoisin notta makuasia, miten sen kypärän haluaa kiinni laittaa, minä ainakin meinaan tyrkätä sen miljoonan täyteen pikalukolla



    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  26. #56
    Itse jouduin konttaamisen takia vaihtamaan kypärää.

    Aikaisemmassa kypärässä (Syncrotec II) oli pikalukko, mitä pidin kätevänä. Kyseisen kypärän tilalle oli tullut markkinoille uusi korvaava malli (Multitec), jossa tupla-D.

    Mietin että tuskinpa Shoei nyt tuotekehittelyssä ainakaan taaksepäin menee. Äkkiä tuota tupla-D kiinnitystä oppii käyttämään ja hihna on aina sopivan tiukalla.

    En kyllä vaihtaisi enää pikalukkoiseen kypärään!
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä."
    (Vanha viidakon sanonta)
  27. #57
    Lainaa (Sartre @ Touko. 18 2006,18:59) kirjoitti
    itse en enää koskaan tule hankkimaan kypärää jossa ei ole tupla D:tä. Siihen tottuu nopeasti ja loppujen lopuksi se ei ole yhtään sen nopeampi, kuin pikalukkokaan. Mutta mukavampi se on, kun sen joutuu joka kerta kiristämään, niin ei löysene niinkuin pikalukolliset tuppaavat tekemään.
    Juuri näin *. Paras ja varmin lukitus. En vaihtaisi enää mihinkään markkinoilla oleviin.
  28. #58
    Juu turpla d käytän ja hyvä on. Varmaan on toi pikalukkokin, mutta ei oo kokemusta. Ihmetytti vaan tuo mainos että nopea käyttää. Ei niissä nyt kummassakaan varmaan montaa sekunttia mene, tai sitten on aika kova kiire jengillä. Osta kumpi itsestä tuntuu helpommalta ja toimivammalta.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  29. #59
    Schuberth S1 pikalukolla ja toimii kuin junanvessa.
    En ymmärrä miten porukka sohii ohi noita pikalukkoja.
    Miten menee peiton alla jos on vielä pimeää? *


    Tiedoksi että ainakin tähän kyseiseen kypärään voi vaihtaa nuo remmit jopa itse ja löytyy myös DD halukkaille.



  30.  
  31. #60
    Viime vuonna ostin Suubertin S1:n, jota ei siillä hetkellä saanut kuin DD-lukolla. Aiemmin olen käyttänyt pikalukollisia kypäriä, ja oppihan tuota DD:täkin nopeasti käyttämään.
    Lopunviimein mielestäni aivan sama kummanlainen lukko on.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen