Huomenna olis tarkoitus lähteä pyörää kokeilee ja pitäis kypärä hommata.
Olin tänään Stormil kokeilemassa kypäriä ja x-901 tuntui mukavalta mutta miettimään pisti tuo DD-lukitus.
Miten tuo käytännössä toimii ja nopeastiko siihen tottuu?
Mitä muuta kannattaisi kypärää valittaessa ottaa huomioon?
Kyseisessä mallissa visiiri nousi "pois kypärästä" jättäen pienen välin visiirin ja kypärän väliin. varmaan ihan kätevä kuumilla keleillä.
itse en enää koskaan tule hankkimaan kypärää jossa ei ole tupla D:tä. Siihen tottuu nopeasti ja loppujen lopuksi se ei ole yhtään sen nopeampi, kuin pikalukkokaan. Mutta mukavampi se on, kun sen joutuu joka kerta kiristämään, niin ei löysene niinkuin pikalukolliset tuppaavat tekemään.
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
Otetaanko remmi lukosta pois joka käytön jälkeen vai löysätäänkö sitä ja kiristys tapahtuu pelkästään remmistä vetämällä kunhan on kerran säätänyt vai miten tuo toimii?(Sartre @ Touko. 18 2006,18:59) kirjoitti
Joka kerralla lenkeistä pois. Ei todellakaan vie kauaa, melkeinpä enemmän tuhriintuu kun tähtää pikalukkojen päitä kohdilleen.(Vili85 @ Touko. 18 2006,19:06) kirjoitti
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Mun pää ei ainakaan mahdu ulos kypärästä jos jättää remmin vaan löysälle, eli aina hihna pois lenkeistä ja nuppi ulos.
Nopeasti tottuu, en kyllä vaihtais takas "lukkomötikkään"
saa aina joka kerta säädettyä sopivan kireyden ja on kevyempi.![]()
Yamaha SR500 ´78
Tupla-D:n saa aina sopivalle tiukkuudelle. Pikalukot tuntuu taas aina olevan väärällä kireydellä. Lisäksi huono pikalukko voi olla tosi vaikea kiinnitettävä. Tupla-D on lähes aina samanlainen - keskivaikea. Avaamisessa tupla-D on mielestäni yhtä helppo tai helpompi kuin tapaamani pikalukot.
Joten osta tupla-D -lukollinen kypärä. On yleensä muutenkin laadukkaampi ja valitettavasti kalliimpi.
miten tuo remmi kiedotaan noihin. voi olla vähän vaikea selittää
joo tuon x-901 olis saanu 250€ kun on joku viimevuoden/poistuva (korvaaja -801?) malli?
Ensin remmi läpi molemmista lenkeistä ja sitten niiden välistä takasin. Todella helppo käyttää. Toisessa lenkissä sellanen kangaslipare, josta vetämällä remmi löysää. Tupla D on ainoa todella varma lukitus. Muista ostaa kypärä, joka sopii päähän hyvin ja on uutena melko tiukka, se kuitenkin muokattuu käytössä.
Täältäkin ääni lenksulukolle. Minä ainakin opin nopeasti käyttämään ja mielestäni paljon kätevämpi kun muut lukitussysteemit. Itse tuskin tulen enää sellaista kypärää hankkimaan jossa tuota tuplalenkkiä ei olisi.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
Mulla 801 riittää kun löysää hihnan.On tosi näppärä käyttää.
Ääni pikalukolleAGV:llä ainakin toimii tosi hyvin eikä tosiaankaan löysty itsekseen, päinvastoin, pirun hankala säätää tiukkuutta mut eihän sitä tartte kun kerran jos ei lainaa sit pottaansa...
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Kunnollinen remmien pujotus on paikallaan
Ihmettelin itsekin, kuinka nopeasti siihen tottuu ja ei tarvi edes ajatella, kun homma on hoidettu.
Agn:n pikalukossa on kyllä kehittämisen varaa, ainakin syncro-mallissa, ja se tosiaan on aina väärällä tiukkuudelle, yleensä liian löysällä, mikä ei ainakaan lisää turvallisuutta.(mikatossa @ Touko. 18 2006,21:47) kirjoitti
Superbike #7
Kypärässä pitää olla se tupla D lukitus ja se on varmin lukitus, sekä kestävin vaihtoehto, mutta mitä teet kypärällä jossa on pikalukitus rikki?
Ahdettu 1216
Tupla D ei kyllä vie aikaa yhtään liikaa ja se onnistuu pujottaa vaikka kädet selät takana viikon jälkeen jo. Tupla D lle ääni![]()
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
En tiä mikä toi AGN mahtaa olla, mut kuiteski kait viitataaan AGV:n malliin. Joten siltäkin pohjalta toi "pikalukko" malli kun malli on ihan(Nitrous @ Touko. 18 2006,23:21) kirjoitti
Tupla D lukko menee niin tiukkaan ku vaan jaksaa kiristää. Joten Tupla D kannatan ehottomasti
![]()
joo täytyy mennä huomenna vielä kiertää paikalliset likkeet ja käydä tuolla stormissa uudestaan.
Kiitos hyvistä vastauksista.
Lueskelen tätä vielä huomenna.. ja kuuten mennessä pitäisi kypärä löytää.. onhan tuossa hyvin aikaa.
Tuo x-lite x-901 vaikutti muuten hyvältä mutta se DD lukitus oli silloin kysymysmerkki. onko jollain kokemuksia kyseisestä kypärästä?
[QUOTE]Kypärässä pitää olla se tupla D lukitus ja se on varmin lukitus, sekä kestävin vaihtoehto, mutta mitä teet kypärällä jossa on pikalukitus rikki?(suiza 1200 @ Touko. 18 2006,23:34) kirjoitti
Kypärä, jonka pikalukitus on rikki, menee vaihtoon
Hyvin on pikalukitus Nolanissa kestäny. Täältä ääni pikalukolle.
GSX 1400 -06
Ittellä on X-liten 801R ja DD-lukolla tietenkin. Ei tarvii ku löysätä äärilleen ja ottaa kypärä päästä. Eikä metalliset lenkit varmasti hajoa, toisin ku muoviset pikalukon retaleet. Ehdottomasti ääni DD lukolle.
Itte oon ollu tosi tyytyväinen tohon X-801R kypärään niin istuvuuden kuin äänien puolesta. Suosittelen!
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Juu kehittämisen varaa on tuossa AGV:n pikalukkossa. Helppohan se on käyttää, mutta ei sitä riittävän kireälle voi laittaa tai ei pysty nielaisemaan, estää ainakin minulla aataminomenan liikkeen jos laittaa riittävän kireälle. Ongelmana on pikalukon koko, turhan iso mötikkähän se on. Seuraavassa kypärässä on ehdottomasti DD-lukitus.(Nitrous @ Touko. 18 2006,23:21) kirjoitti
Honda VTR 1000F
Molemmissa on puolensa, molempia löytyy multakin kotoa.
En pysty ottamaan noin jyrkästi/ehdottomasti kantaa jomman kumman paremmuudesta (etenkään silloin, kun puhutaan "laadukkaasta" pikalukosta).
"aina oikealla kireydellä" sanotaan... mielestäni oma pikalukollinen on nimenomaan aina oikealla kireydellä, kun sen on kerran asettanut. Tupla-D taas kiristetään joka kerta uudelleen, eikä välttämättä samalle kireydelle joka kerta, niin miten se voi olla aina oikealla kireydellä?
Kuriositeettina (ei päde kaikissa tapauksissa) tuosta tupla-D:n "hankaluudesta", meillä on yks potta jossa vasen hihna on niin lyhyt, että lenkit jää pehmusteisiin, hankala kiinnittää kun sormet ei mahdu kunnolla operoimaan posken ja potan välissä...
Niin siis, molempi hyvä, kunhan on kunnolla tehty.
Kiitos kaikille vastauksista.
Ostin tuon Arai:n Condor kypärän. Siinä tuli pinlock mukana ja sai sopivaan hintaa.
ja siinähän tuo DD lukitus..
Tänään pitäis lähteä pyörää katsoo.. jos vaikka pääsis viikonloppuna vesisaatees ajelee
![]()
pikalukko paras lukko! mulla on 11vuotta vanha AGV potta ja toimii se lukko viäki niinku uutena. uudessa potassa (AGV airtech 2.) samanlainen ja hyvä on![]()
*vituiks män* !prkl!
-> -03 Bandit 600s <-
+1(referee @ Touko. 18 2006,23:50) kirjoitti
Ja lisäksi on aina sopivan kireällä: naksuja pitää olla minimissään viisi kpl, käytännössä (ilm. aivojen turpoamisesta riippuen) minulla niitä tulee viisi tai kuusi. Naksujen maksimimäärä pikalukon kielekkeessä taitaa olla yhdeksän, joten hihnan "karkeasäädölle" on ihan kivasti justeerausvaraa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
DD sen olla pitää. Jos ei ole aikaa sitä kiinnitellä niin ei tartte kaasuakaan väännellä. Turvallinen, hyvä ja toimiva ja nopea laittaa. Pidempään mulla menee hanskoja käsiin kiskoessa (kun oon niin hemmetin laiska niitä remmejä aukomaan niin kiskon sitten senkin edestä).
Mulla Arain Astro (oli se ainut mikä tähän pieneen päähän juuri sopi ilman lisätäytteitä) ja en ole paljoa ajellut, mutta kypärääni jo rakastan. Pää on kuitenkin sen verran arvokas kapistus että kannattaa sen suojelemiseen panostaa rahallisesti ja myös sen kunnon lukituksen verran. Pikalukon luulisi helpommin hajoavan ja antavan periksi onnettomuustilanteissa.
Polkupyöränkypärään se pikalukitus sopii hyvin, prätkäkypärään DD - mulle ainakin, kiitoksia.
![]()
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Tupla-D on ehdoton, ei pelkästään kypäristä puhuttaessa....
![]()
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Itse kanssa tuon tupla-D:n kannalla. Varsinkin jos käytät välillä windstopperia ja välillä et... Siinäpä sitten onkin säätäminen..
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Nolan kypärässä on samallainen kiristyssysteemi kuin nippusiteessä,se vasta on nopea ja kätevä![]()
Tupla D on ainoa oikea.
Siinä on syynsä miksi esmes kilpakypärissä ei ikinä ole mitään pikalukitusta. (kaula-läskit saattaa painaa lukon auki siinä pyörityksestä ja siinähän se sitten olikin).
Ja hihnan saa aina oikealla kireydelle ja sitä voi jopa kiristää kesken ajon jos on tarvis.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.