Mistä mahtaa saada lämpötila-anturi 96 vuotiseen aceen?
Mulla on ehjä.muttakun en muista että oliko flektien vai mittarin anturi mut muistelisin et mittarin
YZF1000R
Moro. Mulla siellä on noi ja sit U-lukko, seon kyytiläisen penkin alla. Ei siellä tuon " käyttö" oppaan mukaan muita varusteita pitäs olla. Seon alkuperäinen yamahan U-lukko, en ole kertaakaan tarvinnut, mutta jos sen välttämättä haluaa niin yamaha centeristä tai tuurilla netistä. Et semmosia siellä mötköttääPitää vetää äkkii sanansa osittain takas, kuskin penkin alle käyttö ohje, ja tietysti sopivaan minigrip pussiin suojaan, onhan siinä jotain mitä voi tien päällä omilla työkaluilla tehdä. Itse pidän kotona kuivassa.
Viimeksi muokannut: gixer600; 22.03.2012 klo 17:05.
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
Tämän vuoden ensimmäinen lenkki heitetty eilen, vähän oli vilpoista, mutta hieno oli keli. Ace toimi moitteetta, on kyllä ihan mukavasti vetoja verrattuna 750 gsx-f:ään =D
Moi. On vähän nolo kysymys, mutta pitää kysyy. Eli mitä kaikkee pitää irrottaa että saa tulpat vaihettuu?Eilen otin istuimet, "B" paneelit, tankin, ilmansuodattimen, sit tulee se iso kumi tiiviste, ja kova suoja koppa, jonka läpi puolilta menee johdot tulpille. Pitääkö siitä purkaa myös ne ylemmät etukatteet? Ei selvii käyttö oppaasta eikä sen kummemmin service manuaalista, noi "B" katteet on ne joissa lukee "super aero sport". Mikä multa on jääny tajuumatta. Oisin kans eilen käynyt tuntumaa ottaa mut alkoi jo ilta tulla ja liukkaat tiet. Mikä siis on neuvo? Ekaa kertaa kyseistä pyörää laitan, viime kesän lopulla vaihtu gsx-r600 tohon, siihen on tehty isohuolto, jonka jälkeen minä sillä ehdin ajaa n.5000km. Mutta kun ne tulpat, kyllähän minä ne haluun vaihtaa, kiitos neuvoista jo etukäteen. Pyörä -02 ace.
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
Minäkin kattelin niitä viime kesän lopulla kun pyörän ostin. Kyllä niitä netistä löyty, kaikki jonkin englantilaisen merkki kohtaiselta valmistajalta. Erikseen oli taka "rauta",ja/tai tarakka, joka kiinnitetään niiden tavaran kiinnitys lenkkien ja koukkujen alle. Sitten siihen saa bokseja ylös ja sivuille. Mutta jätin ihan hinnan takii hommaamatta, ei sillonen budjetti pyörän oston jälkeen antanut periksi. Mutta gookkeloimalla niitä löytyy. Mulla on 50000 ajettu -02, kun kerta siihen löytyy, löytyy varmaan sinunkin pöyrään. Nettiin vaan ja etsimään, tai todella hyvällä tuurilla jostain netti huutokaupasta. Pitää itsekin vähän katsella, jos tänä keväänä hommaisi, toivottavasti löydät. Jos muistan sen kaupan, laitan linkkiä, kun meni läppärin vaihdossa noi kirjan merkit lörinäksi![]()
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/y...monokey_plate/
Givin laukkuteline löytyy täältä ukkosässään. Eikä ihan pahaan hintaan.
Suzuki Hayabusa -03
No tulihan ne tulpat vaihdettua. Purkamista ei ollutkaan niin paljon kun se näyttiPesin ketjut+rattaat ja uudet ketju vahat. Ensi lenkki tänä keväänä nyt ajettu
![]()
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
Tuolla alkupäässä oli juttua takatappien laskemisesta mutta yhtään esimerkkiä ei tainnut kuvan tahi mittojen muodossa olla? Olisko jollain homman tehneellä laittaa referenssiä omista tai kaupallisista ratkaisuista?
Kuskin tappejakin ehkä tekisi mieli vähän laskea kun taitaa iän myötä kankeus siirtyä vääriin kohtiin vartaloa
Bongasin tällaisen (kliks) suht. arvokkaan oloisen nikaleen Stormin kataloogista, tästä kokemuksia? Tai muista vastaavista ratkaisuista ja vaikkapa kokemuksia sopivista mitoista jotta vielä polkimet toimii?
Pakko tulla viisaammilta kysymään kun ei itselle näin parin illan jälkeen oikeen valkene.
Ongelmana on kaverin 96 mallinen thunderace ja sen tiivisteet.
Kone syö öljyä ja pitää aukaista ainakin kannen osalta, mutta mitkä ihmeen tiivisteet siihen oikeen sopii?
Kun hakee ebayltä tiivisteitä ei muka ole myynnissä thunderace nimiseen, wikipedia sanoo että kone on kotoisin FZR1000 mallista.
Olisikos vinkkiä mitk tiivisteet sopii?
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Siinä on luultavasti menny pytys soikeix. On ilmeisesti jonkin asteinen tyyppiominaisuus.
Hajapusanisti
Tuossa jotain, ei jaksa enempää "googlettaa" ku sauna on valmis
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF10...sories&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-YZF10...sories&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF10...sories&vxp=mtr
Hajapusanisti
Jos ei välttämättä halua lähteä merta edemmas kalaan niin:
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...rja-55-osaa-3/
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...rja-48-osaa-4/
Yamahalta varmaan löytyy kanssa...
Ilmeisesti sitten sama tiivistesarja käy 96-03 ?
Vai olenko väärässä?
Tää on edullisin toistaiseksi.
http://www.ebay.com/itm/FULL-COMPLET...f#ht_500wt_922
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Ostetaan, jos jostain löytyisi, Thunderacen katteita ja ajovalo.
Tuli auto kolmion takaa eteen, mutta poliisi sanoi että taajama-alueella ei saa mennä ohi vaikka auto olisi kääntymässä pihaan, eli menee vahingot omaan piikkiin. Risoja on lampun ympäriltä kaikki sekä oikea poski. Jos joltain fighterin rakentajalta olis jääny nurkkiin?
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/1290306
Siinä olisi hyvä yksilö kaupan. Vähiin jäi omat kilometrit kyseisellä pyörällä koska selkä sanoo riks ja poks.
Tuli oma pyörä mieleen tuosta.
Öljyä kulutti ja ihmettelin mikä voisi olla vikana ja koneen avaaminenkin oli jo mielessä. Kuitenkin kun vaihdoin tässä keväällä rattaat ja ketjut, niin huomasin, että eturattaan takana oleva moottorin akselin stefa oli mennyt rikki. Oliko kivi sieltä välistä pyörähtänyt vai mikä, mutta stefan vaihtamalla öljynsyönti loppui ainakin siltä osin.
Tämä kiinnostaisi minuakin, voisi minivilkut eteen laitella..
Poissaolevat ovat aina väärässä.
Löysinkin Stormilta tällaiset. sopi oikein hyvin aceenkin vaikka paketin takana luki ettei soveltuisi aceen eikä cattiin. Nyt on kaikki vilkut ledinä, vielä pitäisi vain oikea rele odotella, niin saisi vilkkumaan oikein. Emc:ltä haettu rele, joka on tarkoitettu led vilkuille, ei toiminut huonostikaan.
Ei ollu paha vaihtaa. Eturattaan kotelo ja -ratas vaan pois ja ruuvimeisselillä kampesin stefan pois. Eturattaan mutterin kierre on oikeakätinen ja mutterin alla olevaa lukitusprikkaa kannattaa varoa, jos haluaa uudestaan käyttää. Stefan takana on kuulalaakerit, että ei kannata kovakourasesti meisseliä suoraan läpi lyödä, mutta nätisti se lähti meisselin terällä akselin juuresta kampeamalla.
Takahaarukan laakeriin en osaa ottaa kantaa.
Kiitos tiedosta, pitää laittaa hankintalistalle.
Viimeksi muokannut: redbaron; 08.05.2012 klo 16:07.
Poissaolevat ovat aina väärässä.
Hei.. Mistäköhän päin pyörää löytyvät kiinnityspisteet maajohdolle/johdoille? Itsellä vm.97 ja tuunattu sen verran että varmuutta asiasta ei enää ole.. rungon kautta kuitenkin maadottaa eli akun miinukselta johonkin päin runkoa muistaakseni kahdeksi haarautuva johto kiinnittyy. Nyt siis ne alkuperäiset kiinnityspaikat kiinnostaisi kun pyörä meinaa hieman temputa ja yhdeksi mahdolliseksi syyksi on huonoa maadoitusta ehdotettu.. Kiitos
Niin ja toinenkin kysymys vielä samalla.. Oletteko huomanneet eroa pyörän toiminnassa tahi käynnistyksessä, riippuen siitä oletteko käyttäneet synteettisiä, semi synteettisiä tai mineraalipohjaisia öljyjä?
Jossainpäin maailmaa ilmeiseti tuumattu, että käynnistyskytkin toimii paremmin mineraalipohjaisilla öljyillä, mutta onko kenelläkään täällä kokemuksia tällaisesta?
Eli nyt käytössä mineraalipohjaiset öljyt ja käynnistyvyys riittävän hyvä.. yleensä ekalla yrittämällä onnistuu.
Viimeksi muokannut: Troubled; 17.05.2012 klo 00:03. Syy: Itse itselleni vastaten..