Itte hommasin ny keväällä -02 acen, ml.45000km. Siinä on hemmetin hyvä huolto kirja, isohuolto tehty 44000km. eli siinä mm. venat on tarkastettu/säädetty, kaasarit kalibroitu ym. Ny oon ehtiny rullaamaan mittariin "vasta" 47200km, mut ei oo kyl ton öljyn syönnin suhteen ongelmia. Kone/pyörä muutenki pidetty silkkihansikkain, ei kuulu koneesta kummia, eikä tärisytä käsii puuduksiin, äänet on "pienillä" kiekoilla mukavan jykevät, siitä varmaan huolehtii valmiina ollut Laser Hot Cam putki.(general @ Heinä. 14 2010,19:47) kirjoitti
Seon varmaan pyörä kohtasta se öljyn syönti, totuttelu ajo tms. Mut kyllä itte tykkään tosta "acesta"
Eikä oo noissa vaihteissa ongelmia, liekö sekin pöyrä tai öljy kohtaista
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
Joko korotuspalat meni?(freely @ Kesä. 15 2011,18:47) kirjoitti
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Tuolla tallissa ne edelleen odottelevat, joko ostajaa tai motivaation puuskaa...
Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
Honda VFR 750 F -91
Yamaha YZ 250 F -95
KTM 250 GS -86
Yamaha IT 250 -84
Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
Ässä on täälläkin ollut alkukesästä asti. Öljyn menekissä en ole huomannu mitään erikoista. Omaan ässään on vaihettu rytkösen 6 -ovinen laatikko ja se kyllä pykältää oikein sutjakkaasti joka rakoon, enkä ole välivapaitakaan löytäny kesän aikana.(gixer600 @ Heinä. 18 2011,07:25) kirjoitti
Tietenki aina uutta pyörää ostaessa fiksuinta on aina kattoa kaikki kyljet läpi naarmuilta, sekä tietenki ketjujen kunto ja kuunnella läpi kaikki ylimääräset kolinat ja rahinat... Mutta sehän nyt on ihan maalaisjärjelläkin sanottua että parinsadan ketjuremppa ei välttämättä ole ensimmäinen asia minkä haluat alkaa tekemään uudelle pyörälle.
Öljyn syönnistä ässän suhteen tuntuis että on öljy/pyöräkohtaista. Omalle on kesän aikana tullu kilsoja rahdun vajaat 10t, kulkee Castroleilla eikä siihen suuremmin ole tarvinut öljyä lisätä.
Ite ässää ostaessa löysin youtubesta tämmösen erittäin kattavan "ostajan oppaan". Jos lontoon murre taittuu ja mielenkiintoa löytyy niin ehdottomasti kannattaa vilkasta:
Osa1: http://www.youtube.com/watch?v=QKuiDWW0l-U
Osa2: http://www.youtube.com/watch?v=_t6fP3M58RU
Osa3: http://www.youtube.com/watch?v=aMh2sQ8calY
Pyörästä yleisesti itellä on vain hyvää sanottavaa. Ohjaus on erittäin jämy ja vaikka kyykky onkin niin asento ei oo liian etunojassa ja pitemmätkin päiväetapit menee suuremmin irvistelemättä, enkä itse ainakaan ole vielä löytänyt edes matkakäyttöön syytä korottaa tankoa.
Oma ässä on 1040 wisecon hölskyttimillä ja vähän avarammalla putkella eikä sen kanssa todellakaan ole tarvinut jäädä pitkiä suoria odottelemaan tai alaspäin pykältämään jos ohi tahtoo.
...tietenkin sitte vaihtoehtona on se pykällys kolmoselle, tuppi nurin ja
Matkustajaa varten kannattaa miettiä tappien laskemista. Oma 150cm muija kyllä on kyydissä istunu ilman suurempia ongelmia, mutta uskoisin että pidemmillä jaloilla menee istuma-asento melko epämukavaksi.
2 päivää ja 1450km takana, ei pysty sanoon että olis helpolla tullu MUTTA, sen voin sanoa että ei ollu pyörän vika, vika on jossain muualla, paitsi että mikä vika, ei ollu mitään
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Moi. Mitä penkin alla olevassa keskimmäisessä kuminauhassa on uutena ollut kiinni? Jos 1. akku ja 3. työkalut...
Yamaha YZF 1000R Thunderace -00
Kesäkuussa hankin -97 vuosimallin Acen ja olen ollut oikein tyytyväinen pyörään, mutta alustan säädöstä ei oikein ole kokemusta. Pyörä ei ole tällä hetkellä huono ajaa, mutta ajo-ominaisuudet varmasti paranisivat jos säätäisi alustan minulle sopivaksi. Nyt kaipailisin melko perusteellisia ohjeita säätämiseen tai vielä parempi jos joku pystyisi paikanpäällä hieman neuvomaan. Aiemmista säädöistä ei ole mitään tietoa, eli ne voi olla ihan miten sattuu.
Netissä pyörii muinaisessa Performace Bikesissa olleet Acen alustansäätöohjeet.
Google palvelee.
Etuhaarukan ja iskarin öljyt on varmaan aika loppuun kuluneet ellei niitä ole viimeaikoina vaihdettu.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kuuklen avustuksella löytyki ihan hyvin tietoa. Loppuis nuo sateet niin vois yrittää säädellä.(Teuwo @ Elo. 16 2011,16:12) kirjoitti
Tuli sit tommone ässä hankittua alle *
Alkutuntumat huikeat, verrattuna 400:een zetoriin...
Ei oo viel tullu netistä ja foorumeilta kaikkea tietoa haettua, eli oisin kyselly kuin usein ko. kikottimessa käytännössä tarvitsee kaasarit synkata? Manuskan mukaan kaasareiden synkkaa sais katella 6tkm. välein.
Mitäs ölppiä ootte käyttäneet? Kiinnostaa erityisesti mitä öljyjä kannattaa välttää. En tiiä mitkä koneessa tällä hetkellä, mutta hyvin on pelittäny. Talveks meinasin puhtaat vaihtaa.
Minkä kokosilla ruuveilla ootte lankarullat laittaneet? Ittellä näyttäis olevan M10x1.25. Ainoo ettei ruuvi kierry kuin jonkun matkaa. Saman teki M10x1.5:n ruuvilla. Ois kiva tietää mikä tuo kierre on ollut, niin vois kierretapilla laittaa kuntoon.
Kaikki muukin tieto/vinkit tervetulleita *
edit:lisää kysymyksiä
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Syksyn hankintana Thunderi -00 ajettu vajaa 44th.
Tämmöselle vanhukselle sopivan "rauhallinen" peli.
Kuulostais pelaavan ihan kivasti ja ylimääräisiä ääniäkään ei kuulu.
![]()
Vanha,niin on kuskikin...
Älä vaan laita sitä castrolin punasta kuraa.mulla ei ainakaan löytyny vaihteita kun sillä oli ajettu 2tkm.löyty vaan pelkkiä välivapaita.jotain mineraali tai puolisynteettistä.mulla toimi honda gn4 hyvin ja nyt pyöriny 30tkm mobil delvac mx 15-40 joka toimii myös hyvin(cXlari @ Elo. 24 2011,22:27) kirjoitti
![]()
YZF1000R
Delvacilla itellä ainakin toimi Thunderacen laatikko tosi hyvin. Taidan kohta kipata busaankin samat.
Hajapusanisti
On se mukava peli ajella(äkkilähtö @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
mulla on wisecon isommat männät ja avarampi putkisto ja putkeen hitsasin lambdan natsan niin sai säädettyä hyvin
Onnea hankinnalle
YZF1000R
Siihen toisen kumikiinnikkeen alle lienee suunniteltu ohjekirjalle paikka.
Tuossa on öljyinä Shell Advance ja kivasti tosiaan pelittää.
Vanha,niin on kuskikin...
Heh, sehän on rikki jos se ei kolise!(äkkilähtö @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
Ööleistä,
TB Superbike 15W50 = Laatikko / kytkin ok mutta tätä sai lisätä aina joskus
Motul 5100 15W-50 = Pelaa aika asiallisesti, ei pahemmin syö. Nykyään mennään tällä
Bel- Ray EXP 10W-40 = vaihteet kolisi hieman, söi jonkinverran
Bel- Ray EXP 20W-50 = Liian heviä kamaa, lieneekö kytkin moittinut kun irroittamisessa oli toivomisen varaa
Lähes vastaavassa YZF750R:ssä oli Castrolin punaista mitäliehypeöljyä ( 10W- 40 synteettistä,G4 tms??) Hesus sentään mitä kallista p*skaa, vaihteet paukkui ja lisätä sai jatkuvasti.... Oli kuin eri moottori kun vaihdoin Bel-Ray:hin
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Jatketaas omia kokemuksia noista ööleistä kun itsekin haeskellut aiheesta kun on ollut vähän sanomista kytkimen irrottamisen kanssa:
- TB Superbike oli ostaessa koneessa, toimi suht. ok paitsi kytkin ei ihan herkästi irrottanut, öljynkulutuksesta ei tietoa kun vaihdoin melkein heti
- Piti iso D:kin kokeilla ekan syksyn loppumetreille... Eipä toiminnallista eroa TB:oiliin, kului jonkun verran ainakin motariajossa. Ei mennyt pyörä rikki mutta ei myöskään kulkenut miljoonaa
- Motul tuntui minullakin pysyvän hyvin koneessa, ei juuri kulunut mutta kytkin edelleen irrotti vähän nihkeästi
- Nyt Valvolinen Durablend (kun en jaksanut kerätä puhdasta mineraalia litran pulloissa) ja kytkin toimii näistä mun kokeilemista parhaiten. Ajoa ei kovin montaa tonnia takana mutta ei pinta ole vielä laskenut yhtään.
Seuraavaksi varmaan Valvolinen mineraalia kun on halpaakin, seisokoon sitten niillä talven yli.
Aasinjatkoksi ratastuksista: ostaessa oli 16/47 joilla kiva ajaa eikä matkassakaan nyt kovin pahat kierrokset. Ketjusta kun jumi lenkki ja meni vaihtoon niin uusin samalla kuluneen etusen vakioksi 17. Kierroksissa ei lukumääräisesti ole kyse kuin muutaman satkun erossa mutta tuntuupa nuo nyt aika pitkiltä välityksiltä... tiedä sitten paljonko johtuu välityksistä ja paljonko uudesta ketjusta mutta kulutus tippui varmaan liki puoli litraa!
Juu, empä tiedä onko mikä kun ei kuulu helinötä tai kolinoita mutta eilen tuli heitettyä ilmeisesti syksyn viimeinen lenkki ja hieman mutkaisemmalla tiellä liekkö tottumattomuutta mutta heitoissa kesken kurvin kyllä hiukkasen arvelutti kun alko vaappumaan, tuli semmonen epävarma tunne takapään pidosta.
Jarrut tuli testattua poron päätettyä yrittää itsaria, etunen pitää ja hallittavissa mutta takanen nousee ja pyrkii rinnalle (tuota piti sitten yrittää pariin otteeseen ilman poroa ennenkuin uskoi).
Liikahtaahan tuo tämmöselle vanhukselle ihan liiankin kanssa, nopudet menee aivan huomaamatta laittomiksi ja sitten joutuu kyttäämään nopusmittaria jottei ihan huvikseen sakkoja sais.
Mutta summa summaarum: kiva lelu !![]()
Vanha,niin on kuskikin...
Näköjään palanu mittaristosta pari lamppua. Korjauskirjan mukaan lamput ois 1.7W:n lamppuja.
Enpä ainakaan just tuon tehosia löytäny, ainakaan Motonet:in valikoimasta...
Eli olisinkin kyselly laiskuuttani ennen mittariston purkua, minkälaisia lamppuja ootte tuon mittariston taustavaloiksi vaihtaneet? Jossain sivustolla oli suluissa merkintä T10, mutta tuntus ittestä kovin isolle kannalle tuohon käyttöön.
edit: piiiiitkän netin kaivelemisen jälkeen selkes että kyseessä on T10 kanta ja se 1.7W. Taidanpa laittaa tilalle laajakulmasen led-lampun.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
itse laitoin punaiset (pornot) ledit sinne. motonetistä. muista napaisuus ledeissä...
Ujo puna/hopea TAce
jos jollain tarvetta niin löytyipä varastosta uusi Ebc Kytkinlevysarja,stormilla 73e noi saapi 40e:lla
kymenlaaksossa majailee tai posti kuljettaa.
mulla kans punaiset ledit.muista sit kokeilla et toimii kun ledi pitää olla oikein päin.lankapolttimo saa olla miten päin vaan. alkup ulkomaan malleissa on kai muutenkin punaset polttimot mut suomeen tuoduissa ei saanu olla kun muistuttaa jarruvaloa tai jotain.näin olen kuullut.myös suomeen tuoduissa malleissa lyhyt ajovalo ei pala kuin toisessa umpiossa.vasemmalla puolella katteen alla on liitin johon tulee kolme pinniä ja lähtee valolle vain kaksi johtoa.itse ostin motonetistä h4 liittimen jossa on kolme johtoa ja pienen apiko liittimen.saa palamaan molemmat lamput lyhyillä.(cXlari @ Loka. 11 2011,11:38) kirjoitti
vinkkinä vaan kun joudut purkamaan etukatteen niin kannattaa samalla laitta molemmat etutuikut palamaan. edittiä::::
humalassa näin pitkän työreissun jälkeen.niin saattaa olla tekstiä jota ei jymmärrä
YZF1000R
Kuinkas meinaat saada siihen reikään sopivan H4 polttimon, siinähän on eri sovite elikkä olikos se H7? jossa on halkaisijaltaan pienempi polttimonkanta.![]()
Vanha,niin on kuskikin...
lyhyt valo on muistaakseni h7 mutta pitkä valo on h4 ja suomi malleissa siinä ei pala kun pitkä lanka kun on pitkät päällä.kun vetää kolmannen johdon sieltä liittimestä niin lyhyillä valoilla saa palamaan myös H nelosen lyhyen langan(äkkilähtö @ Loka. 21 2011,22:19) kirjoitti
YZF1000R
Eikös tuo valojuttu ole just toisinpäin.
Saattaapi joku huomautella jos toisessa palaa pitkä kokoajan
Mutta ei siitä kuitenkaan huolta kannata ottaa oli miten oli, tänään vaan tuli riisuttua katteet tuosta pois ja menee soodapuhallukseen ja sitten maalauksee koko keksintö.
Alkuperäsen väriseksi ajattelin laitella, mistä sais teipit sitten, onkos arvon raadilla tietoo?
No tulipahan samalla vaihdettua tulpat tuohon härpättimeen ja voimpa sanoa että ei tule ainakaan liian tieheesti nuita olla vaihtamassa, senverran sai purkaa ennenkuin sopi tulppia pyörittelemään, huh,huh, onneksi ei ollut kiire minnekkään![]()
Vanha,niin on kuskikin...
Lyhyt valo on H7 sovite kikkareella. Just meni syksyllä reissussa lyhyt pimeeks ja se tuli huoltoaseman pihalla vaihdettua.
Millais muuten mittarivalot, paljon tarvii purkaa? Tarviiko etukate irrottaa? Ukkoskissassa riitti pleksin ja mittariston irroitus.
Etukate lähtee melko helposti, siinä samallahan tulee mittaritkin mukana.
Niimpä piti oikein käydä katsomassa, tosiaan lyhyt on H7 ja toisessa onH4 jossa palaa ainoastaan tuo pitkän lanka, toinen malli oli siihen umpioonkin laitettuna eli 12 35/35 kumpaankin lamppuun, tarkoitettu vissiin jonnekkin muille maille..Täytyypä tosiaan kytkeä tuo lyhytkin palamaan ja vaihtaa ledit mittariin sekä taakse niin ainakin virtanen riittää.
Vanha,niin on kuskikin...
Laittelin Thunderiin led polttimot mittaristoon ja takavaloksi.
Muutoin kaikki ok mutta jarru/parkkivalon johton paikka piti vaihtaa liittimessä.Nyt pelaa sekin ok.
Etupään valojen kanssa saattaa tulla ongelmaa jos laittaa hyppyvirralla molemmat palamaan, johto näyttää kovin ohkaselta ja siinä kuitenkin pitäis huilata 110W eli 10A....
![]()
Vanha,niin on kuskikin...
Ei sitä virtaa ryöstetäkkään siitä h7 langasta vaan vedetään sieltä sivukatteen alta olevasta liittimestä oma johto h4 pitkän langan liittimeen niinkuin se on alunperinkin tehtaalta tullessa ollut(paitsi suomi malleissa)(äkkilähtö @ Joulu. 06 2011,15:54) kirjoitti
YZF1000R
Onneksi tuli kuitenkin kysyttyä
Tarttee kattoo mimmonen piuha siellä on.
Mittariston ledit näyttäs olevan liian himmeet, tarttee ilmeisesti hommata kirkkaammat tai laitella tavanomaiset hehkulankapolttimot takasin, kun ei tämmönen vanhus enää hämärässä näe kunnolla![]()
Vanha,niin on kuskikin...