Oisko kellään Exupin servomoottoria?mielellään ehjä mut jos ei täysin ehjä niin ne muoviset hammasrattaat pitää olla ehjät
YZF1000R
Paketti siis sisältää Wiseco 1070, acran kokoputki, k&n suodatin, dynojet suutinsarja ja entisen omistajan toimesta penkitys bikeworldissä.(JOLLI @ Huhti. 08 2010,20:21) kirjoitti
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Sorry jos on jo ollut (ja varmaan onkin) mut kuinka iso tankki tunturissa on ja paljonko on jäljellä ku valo syttyy? Voiko valon anturiin liittää bensamittarin, vai onko anturi vaan on/off-mallia niin ku vois ajatella?
Hajapusanisti
Tankin tilavuus on 20Litraa ja tästä varatankin osuus on 4,5litraa. Luullakseni anturi on vain on off mallia, eli mitään kohoa siellä tuskin on...(Huhan Kolli @ Huhti. 19 2010,20:41) kirjoitti
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Tuli tehtyä takaiskarin huolto asiantuntevassa huoltofirmasa. Huoltoa ei ollut aijemmin tehty, lisäksi laitettiin hieman lisää vaimennusta. Hintaa tuli noin 120€ toimituskuluineen. Huolto ja shimmaus oli erittäin hyvä ja kannattava toimenpide, ajettavuus parani kaksipäällä huomattavasti. Pyörällä on ajettu 54tkm. Säädöt on nyt puolivälissä ja jousi paripykälää kireämmällä.![]()
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Kuinka thunderacessa kuuluu flektien toimia? Eli siis heti yhtäaikaa molemmat vai ensin toinen ja toinen vasta myöhemmässä vaiheessa. Kyseessä vuoden 1996 pyörä.
Yamaha Yzf1000r Thunderace Streetfighter vm.96
Yhtäaikaa ne ainakin minulla pyörimään lähtevät...(perzzzzza @ Huhti. 20 2010,23:04) kirjoitti
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Taitaa olla vain yksi lämpöanturi niille, joten samaan aikaan molemmat. Se anturi on syylärin yläosassa ja mulla ainakin propellit pyöri melkein aina kun kesällä valoihin pysähtyi.
Hjaelp!
Miten T-Acen vakiokaasareihin ( BDSR 38) vaihdetaan ns neulaputket, eli nää "messinkiholkit" joiden sisältä neulat nousee kun hauskanpito alkaa. Äkkiä tutkien veikkaisin että ne on prässätty "yläkautta" mutta millä @*~¤& leen virityksellä ne saa sieltä ulos???
( YZF750R:ssä, johon tein ko. remontin oli hieman erilaiset BDST 38:t joissa on ihan toisentyyppinen neulaputki ja varsinkin sen kiinnitys...)
Tilannepäivitys 26042010
Hyvin irtosivat improvisoidulla ulosvetäjällä ( = puuruuvi hitsattu kiinni M6x 70 pulttiin)
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Onko kukaan kyhäillyt ja saanut toimimaan "Ässään" jotain ns. digitaalista monitoimimittaristoa. Muun muassa oheinen photo löytyi "naamakirjan" eräästä thunderbird-ryhmästä jossa kaveri on kyhäillyt tuollaisen ässään...
...ja tuolla lisää tuosta härpäkkeestä ->
Ässän digimittaristo
![]()
Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
Honda VFR 750 F -91
Yamaha YZ 250 F -95
KTM 250 GS -86
Yamaha IT 250 -84
Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
Löytyy täysin vastaava pukki, muuten toimii hyvin, mutta omassa ässässä on vaihdettu takalokari, ja ilmeisesti rekisterikilpi on myös sitten alempana. Tästä johtuen koko kilpiteline pitää irrottaa että tuon pukin saa kammettua alle.(Kyytsis @ Touko. 14 2009,08:18) kirjoitti
Itse asiassa mäkin sain tuon nostimen toimimaan kun levitin sitä hieman. Saa ihan käsivoimin kammettua pientä säätöä. Sitten toimi kyllä hyvin.
Tosin pari kauhukertomusta olen kuullu että tuommoinen Bilteman nostin on talvisäilytyksessä antautunut, mutta kummalta tuntuu...
Pyörä on alkanu vilkuttaa oljytasonvaloa aika tiiviiseen ja yhä tiiviimpään tahtiin nykyään. Kuitenki silmästä tarkisettaessa öljyä pitäis olla n. ylämerkille saakka. Valo sammuu kun käyttää kierrokset alhaalla (tosin en tiedä sammuuko juuri sen takia). Tämä alkanu yhtäkkiä sitten talvisäilöstä otettaessa (öljyt ja suodatin vaihettu). Voiskohan sensorissa olla jotain vikaa? Onko kukaan värkänny tuon sensorin kanssa? Ainakin löysin täältä toisen keskustelun, jossa valo ei sammunu koskaan, vaikka öljyä oli.
Oon lisännyt öljyä nyt muutaman kerran, joka on auttanu aina hetkeksi (reilu 100 km), mutta ongelma tuntuu vaan pahenevan. En ole nähny valon tulevan koskaan ajettaessa alle 4k rpm.
Tervehdys!
Oliskohan kellään tietoa kuinka tiukkaan taka-akselin kiristys mutteri tulis vääntää.
Olis toi ketjujen kiristys ajankohtainen,ja ei varmaankaan tiukata 2metrin jatkovarrella hampaat irvessä...
kiitoksia etukätteen![]()
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
kiitos tiedosta!(JOLLI @ Touko. 30 2010,20:08) kirjoitti
ketjut kiristetty ja ennenkuin löysäsin mutteria niin kokeilin momentilla kuinka tiukalle olivat kiristäneet.
eikä ollu tiukalle nykästy, momentti napsahti jo siin 100Nm kohilla
nyt on sitte kiristetty oikeeseen tiukkuuteen![]()
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
Outoa "kolinaa" ruvennut kuulumaan koneesta. Tai pikemminkin laatikon puolelta? Lievää "napsumista" kun vedättää kevyesti, myös jalkatapeissa tuntuu pieni "napse". Voisko olla että esim. vetoakselin laakeri tms. on tullut tiensä päähän. Ketjuakin epäilin, mutta se on hyvässä rasvassa. Kilsoja 60tkm. Ahistaa kyllä jos tässä vaiheessa kesää joutuu alkaan konetta availeen![]()
Hajapusanisti
oma piti samanlaista napsunaa ja syy löytyi loppuun kuluneesta etu rattaasta. ketjut ja rattaat vaihtoon niin johan hiljeni.
yamaha rd125, honda cb650, yamaha fz750, yamaha yzf1000r
No toivottavasti syy löytyy tästä, tosin vajaa 2tkm sitten tarkistin eturattaan kunnon, jolloin se näytti hyvältä. Taidan lähteä tästä availemaan poskea, jotta saa sen osalta mielenrauhan. Jos syy on etuhampissa, tarjoon oluen.
Edit: Kävin etuhampin tarkistamassa, lievää kulumista havaittavissa. Kuluminen oli tapahtunut ikään kuin hampaan "takapuolelta". Eikä etupuolelta kuten kai kuuluisi. Eli hampaasta oli tulossa "sirkkelinterä" eikä hainevä. Ymmärtääkö joku mitä meinaanNo lisää voitelua ja nyt lähen koeajolle, olisko valohoidosta ollut havaittavaa apua. Saattaa olla että entinen omistaja ois jotain kikkaillut pihistelyt mielessä.
Hajapusanisti
arvailen jot oliskos edellinen omistaja kääntänyt rattaan...(Huhan Kolli @ Kesä. 03 2010,17:32) kirjoitti
jolloin siitä syntyy "sirkkelinterän" tapainen...
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
Nonni, tuli sitten lähes hetken mielijohteesta hommattua tuollainen - 01 mallinen ässä. Nyt kun nämä muutamat duunipäivät jaksaisi vielä lusia niin sais pyöränkin haettua kotia. Täältä sitten vingun apuja ja neuvoja jatkossa
Ei muuta kun toivotan hyvien ajokelien jatkoa kaikille muillekin ässän, tai oikeastaan minkä muun tahansa kaksipyöräisen, omistajille!
- 01 YZF 1000R Thunderace
Terve, meinasin ostaa just tämä ässän, ja koitan päästä koeajamaan pian kamppeen. Mitä tässä pitäis huomioida, että ei sutta saa?
Tällä hetkellä kiikarissa on 1996 tai 1997, en ole ihan varma kumpi (näissä tuskin kuitenkaan isoja eroja?) jolla ajettu pikkuisen päältä 60000. Ei ilmeisesti "paljon" kuitenkaan tälle pyörälle?
Kuulemma vaihdelaatikko kolahtaa 1->2, mutta oon lukenu että on jokseenkin normaalia.Onko tosiaan näin? Kaverilla oli tämmöinen joskus, ei se paukkunut mutta siitä kuului semmonen "sähkömoottorimainen" ulina, tai mitenhän tuon selittäs.. No semmonen hiukan samanlainen metakka kun joissain autoissa kuuluu pakittaessa... No hitto, onpas vaikee selittää! *
Joo, mutta mites on, mihin kannattaa kiinnittää huomiota noilla kilometreillä? Laatikko, ketjun kolkatus, venttiilit?
Mun mutu on mitä oon ajanut ässiä on se että jos laatikosta kuuluu ulinaa / vollotusta ym. niin laakerit ovat ottaneet selkään liian vähällä öljyllä ajosta.. *
Törmäsin yhteen sellaiseen liikkeestä koeajolle haettuna, paukkuja oli kyllä mutta yht'äkkiä motarilla tasaisesti 100km/h ajettuna öljynmerkkivalo sytty ja mä paskat housussa heti täydestä laukasta virrat pois ja tiensivuun, tarkastin öljyt heti ja ei silmässä näkyny mitään! Kallistin vähän ja sit jo näkykin.. Hetken pähkäiltyäni kone käyntiin ja öljyn valo ei palanut niin ajaan takas liikkeeseen, matkalla sitten alkoikin se vollotus tasaisesti ajettuna ja setälle liikkeessä sanomaan et öljyt on vähissä niin se sanoo et jotkut jättää tahallaan öljyt vähiin ja mä mietin et ja paskat!! Oli kuulemma 500km sit vaihettu öljyt ja silmällisen imassu...
Pyörä jäi sinne, kas kummaa! *
Ja se pauke vaihtaessa loppuu ku paat pannuun paksummat öljyt.. Eikä tuu ongelmia muutenkaan.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
paukkuu,rohisee,kolahtelee ja jollottaa,siinä ne tunnusmerkit josta tietää että se on kunnossamulla on 60tkm ajettu ässä ja siinä on kolmonen jollottanu koko 30tkm ajan mitä se mulla on ollu eikä siinä mitään vikaa ole.öljyinä honda gn4,castrol ja nyt delvac 20tkm ajan.moottori rohisee,laturinketju sirittää ja exuppi kilkattaa tyhjäkäynnillä ja kaikki OK
YZF1000R
Kävin ajamassa pyörällä, tekniikka tuntui kyllä pelaavan hyvin. Ei siinä isompia ulinoita ollut, kilkatusta löytyy jos lähtee tyhjäkäynniltä vedättämään ja kakkoselle tosiaan vähä kolauttaa vaihtaessa. Ihan terveen oloinen tuntuma siinä oli.
Pirun hyvä pyörä.. Jos vaan pankki on suostuvainen niin pitää kai se kotiin hakea.Huomenna soitto pankkiin!
![]()
Omat kokemukset tähän mennessä tuosta vaihteiston toiminnasta omassa kikottimessa on ihan positiivisia, tosin toi 1-->2 vaihto tosiaan paukauttaa, ja alkuun vapaalle meni turhankin usein kesken kiihdytyksen. Selkeästi päättäväisempi vaihdepolkimen nosto pitää olla verrattuna muihin pykäliin, ei kuitenkaan ihan runttaamalla, mutta sellainen selkeästi "ylimitoitettu" liike. Pitää varmaan kokeilla auttaako öljynvaihto tässä asiassa, vielä ei kehtaa vaihtaa kun sen verta tuoreet öljyt koneessa pyörii.
- 01 YZF 1000R Thunderace
Osa Aceista on viennyt ölppää jo uudesta lähtien jos peliä kierrättää.(K-Päkä @ Heinä. 18 2010,12:04) kirjoitti
Se öljyvalo on pinnantason tunnistuksen ohjaama.
Ts. valo syttyy kun öljyt on vähissä, joten paniikkiin ei ole vielä silloin aihetta samassa mittakaavassa jos öljynpainevalo leimahtaa.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Jos jollain ois ylimääräisenä sarvien korotus jutskat, niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Hajapusanisti
T-Acen vaihteista...omassa yksilössä on ollut taipumusta kytkimen huonoon irroittamiseen varsinkin kylmänä, ja luonnollisesti vaihteiden käyttö on vaatinut aika lailla voimaa. Ajelua edeltävä kytkimen "herättely" alkoi jo tympiä joten jotain piti tehdä .Öljymerkin vaihto ja työsylinterin remppa + teräspunosletku ei juuri muuttanut asiaa. Mysteeri ratkesi purkamalla kytkinkahvaa jossa on messinkinen "niveltappi" joka painaa pääsylinterin työntötankoa. Tappi oli ihan tolkuttoman kulunut--> kytkin ei aukea täysin--> vaihteet menee sen mukaisesti päälle.(kahvaaja @ Heinä. 19 2010,15:23) kirjoitti
Ilmeisesti ko. osaa ei saa marmoritiskiltä ( jossa ei päästy edes siitä yhteisymmärrykseenmillainen on vakion T-Acen kahva) joten 10mm messinkitangosta saa askarreltua uuden nivelen. Kahva on paljon kovempaa ainetta joten näistä kahdesta on niveltappi se kuluva osa
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Täältä oppineena tiedän että se ei ole paineita kuvaava merkkivalo mutta vaikka onkin pinnantasosta kertova merkkivalo niin jos pyörää pidetään niin että n.50km koeajoreissulla se merkkivalo syttyy niin mitä se kertoo liikkestä?(Teuwo @ Heinä. 19 2010,16:40) kirjoitti
Romut halliin myyntii ja rahat pois...
Ei varmaan vaatisi paljoa pyörää vastaanottavalta myyjältä kun se tulee liikkeelle joko tarkastaa nesteet itse tai ohjata huollonpoikien katsottavaksi ennen myyntiin panoa, jäi pikkasen pas*an maku suuhun myyjän toiminnasta ku samaisella reissulla loppui vielä bensakin motarilla, myyjälle soittamaan niin alkaa vitt*ilu et mitä lähdet niin kauas... Minä mietin että mitä v*ttua, liikettäkö se pitää pyöriä ympäri?? Tunnin koeajoaika käsittää mielestäni ajoa vapaasti sen ajan.
Et näin..
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>