Sivu: 19 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 1056:sta
  1. #541
    Oisko kellään Exupin servomoottoria?mielellään ehjä mut jos ei täysin ehjä niin ne muoviset hammasrattaat pitää olla ehjät
    YZF1000R
  2. #542
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 08 2010,20:21) kirjoitti
    Lainaa (Fire @ Huhti. 08 2010,10:55) kirjoitti
    148hp ja 120nm takarenkaalta.
    Mitä tehty?Missä penkitetty?
    Paketti siis sisältää Wiseco 1070, acran kokoputki, k&n suodatin, dynojet suutinsarja ja entisen omistajan toimesta penkitys bikeworldissä.
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
  3. #543
    Sorry jos on jo ollut (ja varmaan onkin) mut kuinka iso tankki tunturissa on ja paljonko on jäljellä ku valo syttyy? Voiko valon anturiin liittää bensamittarin, vai onko anturi vaan on/off-mallia niin ku vois ajatella?
    Hajapusanisti
  4. #544
    Lainaa (Huhan Kolli @ Huhti. 19 2010,20:41) kirjoitti
    Sorry jos on jo ollut (ja varmaan onkin) mut kuinka iso tankki tunturissa on ja paljonko on jäljellä ku valo syttyy? Voiko valon anturiin liittää bensamittarin, vai onko anturi vaan on/off-mallia niin ku vois ajatella?
    Tankin tilavuus on 20Litraa ja tästä varatankin osuus on 4,5litraa. Luullakseni anturi on vain on off mallia, eli mitään kohoa siellä tuskin on...
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
  5. #545
    Tuli tehtyä takaiskarin huolto asiantuntevassa huoltofirmasa. Huoltoa ei ollut aijemmin tehty, lisäksi laitettiin hieman lisää vaimennusta. Hintaa tuli noin 120€ toimituskuluineen. Huolto ja shimmaus oli erittäin hyvä ja kannattava toimenpide, ajettavuus parani kaksipäällä huomattavasti. Pyörällä on ajettu 54tkm. Säädöt on nyt puolivälissä ja jousi paripykälää kireämmällä.
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
  6. #546
    Kuinka thunderacessa kuuluu flektien toimia? Eli siis heti yhtäaikaa molemmat vai ensin toinen ja toinen vasta myöhemmässä vaiheessa. Kyseessä vuoden 1996 pyörä.
    Yamaha Yzf1000r Thunderace Streetfighter vm.96
  7. #547
    Lainaa (perzzzzza @ Huhti. 20 2010,23:04) kirjoitti
    Kuinka thunderacessa kuuluu flektien toimia? Eli siis heti yhtäaikaa molemmat vai ensin toinen ja toinen vasta myöhemmässä vaiheessa. Kyseessä vuoden 1996 pyörä.
    Yhtäaikaa ne ainakin minulla pyörimään lähtevät...
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
  8. #548
    Taitaa olla vain yksi lämpöanturi niille, joten samaan aikaan molemmat. Se anturi on syylärin yläosassa ja mulla ainakin propellit pyöri melkein aina kun kesällä valoihin pysähtyi.
  9. #549
    Hjaelp!

    Miten T-Acen vakiokaasareihin ( BDSR 38) vaihdetaan ns neulaputket, eli nää "messinkiholkit" joiden sisältä neulat nousee kun hauskanpito alkaa. Äkkiä tutkien veikkaisin että ne on prässätty "yläkautta" mutta millä @*~¤& leen virityksellä ne saa sieltä ulos???

    ( YZF750R:ssä, johon tein ko. remontin oli hieman erilaiset BDST 38:t joissa on ihan toisentyyppinen neulaputki ja varsinkin sen kiinnitys...)

    Tilannepäivitys 26042010
    Hyvin irtosivat improvisoidulla ulosvetäjällä ( = puuruuvi hitsattu kiinni M6x 70 pulttiin)



    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  10. #550
    Onko kukaan kyhäillyt ja saanut toimimaan "Ässään" jotain ns. digitaalista monitoimimittaristoa. Muun muassa oheinen photo löytyi "naamakirjan" eräästä thunderbird-ryhmästä jossa kaveri on kyhäillyt tuollaisen ässään...

    ...ja tuolla lisää tuosta härpäkkeestä ->

    Ässän digimittaristo

    Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
    Honda VFR 750 F -91
    Yamaha YZ 250 F -95
    KTM 250 GS -86
    Yamaha IT 250 -84
    Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
  11. #551
    Lainaa (Kyytsis @ Touko. 14 2009,08:18) kirjoitti
    Venttiilivälyksiin vaikuttaa varmaan muutkin jutut kuin kilometrilukema. Kärjistäen, 200tkm ajettu auto on erikunnossa jos se on ollut Helsingissä taksina tai kaupparatsulla kulkupelinä.

    Asiasta kukkasukkaan,

    Hommasin Bilteman takapäännostimen, nostaa svingin alta kumitassuilla.. Mutta, pikasovitus paljasti että se ei mene ihan kuin elokuvissa, kun oikealla puolella jarrusatula on tiellä. Pitäisikö tuo samantien tuunata nostamaan lankarullista, vai luuletteko että toimisi noinkin? En nostanut vielä kun pyörä oli vähän rinteessä parkissa.

    Löytyy täysin vastaava pukki, muuten toimii hyvin, mutta omassa ässässä on vaihdettu takalokari, ja ilmeisesti rekisterikilpi on myös sitten alempana. Tästä johtuen koko kilpiteline pitää irrottaa että tuon pukin saa kammettua alle.
  12. #552
    Itse asiassa mäkin sain tuon nostimen toimimaan kun levitin sitä hieman. Saa ihan käsivoimin kammettua pientä säätöä. Sitten toimi kyllä hyvin.

    Tosin pari kauhukertomusta olen kuullu että tuommoinen Bilteman nostin on talvisäilytyksessä antautunut, mutta kummalta tuntuu...
  13. #553
    Pyörä on alkanu vilkuttaa oljytasonvaloa aika tiiviiseen ja yhä tiiviimpään tahtiin nykyään. Kuitenki silmästä tarkisettaessa öljyä pitäis olla n. ylämerkille saakka. Valo sammuu kun käyttää kierrokset alhaalla (tosin en tiedä sammuuko juuri sen takia). Tämä alkanu yhtäkkiä sitten talvisäilöstä otettaessa (öljyt ja suodatin vaihettu). Voiskohan sensorissa olla jotain vikaa? Onko kukaan värkänny tuon sensorin kanssa? Ainakin löysin täältä toisen keskustelun, jossa valo ei sammunu koskaan, vaikka öljyä oli.

    Oon lisännyt öljyä nyt muutaman kerran, joka on auttanu aina hetkeksi (reilu 100 km), mutta ongelma tuntuu vaan pahenevan. En ole nähny valon tulevan koskaan ajettaessa alle 4k rpm.
  14. #554
    Tervehdys!
    Oliskohan kellään tietoa kuinka tiukkaan taka-akselin kiristys mutteri tulis vääntää.
    Olis toi ketjujen kiristys ajankohtainen,ja ei varmaankaan tiukata 2metrin jatkovarrella hampaat irvessä...

    kiitoksia etukätteen
    "ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
    Yamaha YZF 1000r thunderace -02
  15. #555
    Lainaa (thunder02 @ Touko. 30 2010,19:38) kirjoitti
    Tervehdys!
    Oliskohan kellään tietoa kuinka tiukkaan taka-akselin kiristys mutteri tulis vääntää.
    Olis toi ketjujen kiristys ajankohtainen,ja ei varmaankaan tiukata 2metrin jatkovarrella hampaat irvessä...

    kiitoksia etukätteen
    150 nm
    YZF1000R
  16. #556
    Lainaa (JOLLI @ Touko. 30 2010,20:08) kirjoitti
    Lainaa (thunder02 @ Touko. 30 2010,19:38) kirjoitti
    Tervehdys!
    Oliskohan kellään tietoa kuinka tiukkaan taka-akselin kiristys mutteri tulis vääntää.
    Olis toi ketjujen kiristys ajankohtainen,ja ei varmaankaan tiukata 2metrin jatkovarrella hampaat irvessä...

    kiitoksia etukätteen
    150 nm
    kiitos tiedosta!
    ketjut kiristetty ja ennenkuin löysäsin mutteria niin kokeilin momentilla kuinka tiukalle olivat kiristäneet.
    eikä ollu tiukalle nykästy, momentti napsahti jo siin 100Nm kohilla
    nyt on sitte kiristetty oikeeseen tiukkuuteen
    "ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
    Yamaha YZF 1000r thunderace -02
  17. #557
    Outoa "kolinaa" ruvennut kuulumaan koneesta. Tai pikemminkin laatikon puolelta? Lievää "napsumista" kun vedättää kevyesti, myös jalkatapeissa tuntuu pieni "napse". Voisko olla että esim. vetoakselin laakeri tms. on tullut tiensä päähän. Ketjuakin epäilin, mutta se on hyvässä rasvassa. Kilsoja 60tkm. Ahistaa kyllä jos tässä vaiheessa kesää joutuu alkaan konetta availeen
    Hajapusanisti
  18. #558
    oma piti samanlaista napsunaa ja syy löytyi loppuun kuluneesta etu rattaasta. ketjut ja rattaat vaihtoon niin johan hiljeni.
    yamaha rd125, honda cb650, yamaha fz750, yamaha yzf1000r
  19. #559
    No toivottavasti syy löytyy tästä, tosin vajaa 2tkm sitten tarkistin eturattaan kunnon, jolloin se näytti hyvältä. Taidan lähteä tästä availemaan poskea, jotta saa sen osalta mielenrauhan. Jos syy on etuhampissa, tarjoon oluen.

    Edit: Kävin etuhampin tarkistamassa, lievää kulumista havaittavissa. Kuluminen oli tapahtunut ikään kuin hampaan "takapuolelta". Eikä etupuolelta kuten kai kuuluisi. Eli hampaasta oli tulossa "sirkkelinterä" eikä hainevä. Ymmärtääkö joku mitä meinaan No lisää voitelua ja nyt lähen koeajolle, olisko valohoidosta ollut havaittavaa apua. Saattaa olla että entinen omistaja ois jotain kikkaillut pihistelyt mielessä.



    Hajapusanisti
  20. #560
    Lainaa (Huhan Kolli @ Kesä. 03 2010,17:32) kirjoitti
    No toivottavasti syy löytyy tästä, tosin vajaa 2tkm sitten tarkistin eturattaan kunnon, jolloin se näytti hyvältä. Taidan lähteä tästä availemaan poskea, jotta saa sen osalta mielenrauhan. Jos syy on etuhampissa, tarjoon oluen.

    Edit: Kävin etuhampin tarkistamassa, lievää kulumista havaittavissa. Kuluminen oli tapahtunut ikään kuin hampaan "takapuolelta". Eikä etupuolelta kuten kai kuuluisi. Eli hampaasta oli tulossa "sirkkelinterä" eikä hainevä. Ymmärtääkö joku mitä meinaan * No lisää voitelua ja nyt lähen koeajolle, olisko *valohoidosta ollut havaittavaa apua. Saattaa olla että entinen omistaja ois jotain kikkaillut pihistelyt mielessä.
    arvailen jot oliskos edellinen omistaja kääntänyt rattaan...
    jolloin siitä syntyy "sirkkelinterän" tapainen...
    "ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
    Yamaha YZF 1000r thunderace -02
  21. #561
    Nonni, tuli sitten lähes hetken mielijohteesta hommattua tuollainen - 01 mallinen ässä. Nyt kun nämä muutamat duunipäivät jaksaisi vielä lusia niin sais pyöränkin haettua kotia. Täältä sitten vingun apuja ja neuvoja jatkossa

    Ei muuta kun toivotan hyvien ajokelien jatkoa kaikille muillekin ässän, tai oikeastaan minkä muun tahansa kaksipyöräisen, omistajille!
    - 01 YZF 1000R Thunderace
  22. #562
    Terve, meinasin ostaa just tämä ässän, ja koitan päästä koeajamaan pian kamppeen. Mitä tässä pitäis huomioida, että ei sutta saa?

    Tällä hetkellä kiikarissa on 1996 tai 1997, en ole ihan varma kumpi (näissä tuskin kuitenkaan isoja eroja?) jolla ajettu pikkuisen päältä 60000. Ei ilmeisesti "paljon" kuitenkaan tälle pyörälle?

    Kuulemma vaihdelaatikko kolahtaa 1->2, mutta oon lukenu että on jokseenkin normaalia. Onko tosiaan näin? Kaverilla oli tämmöinen joskus, ei se paukkunut mutta siitä kuului semmonen "sähkömoottorimainen" ulina, tai mitenhän tuon selittäs.. No semmonen hiukan samanlainen metakka kun joissain autoissa kuuluu pakittaessa... No hitto, onpas vaikee selittää! *

    Joo, mutta mites on, mihin kannattaa kiinnittää huomiota noilla kilometreillä? Laatikko, ketjun kolkatus, venttiilit?



  23. #563
    Mun mutu on mitä oon ajanut ässiä on se että jos laatikosta kuuluu ulinaa / vollotusta ym. niin laakerit ovat ottaneet selkään liian vähällä öljyllä ajosta.. *

    Törmäsin yhteen sellaiseen liikkeestä koeajolle haettuna, paukkuja oli kyllä mutta yht'äkkiä motarilla tasaisesti 100km/h ajettuna öljynmerkkivalo sytty ja mä paskat housussa heti täydestä laukasta virrat pois ja tiensivuun, tarkastin öljyt heti ja ei silmässä näkyny mitään! Kallistin vähän ja sit jo näkykin.. Hetken pähkäiltyäni kone käyntiin ja öljyn valo ei palanut niin ajaan takas liikkeeseen, matkalla sitten alkoikin se vollotus tasaisesti ajettuna ja setälle liikkeessä sanomaan et öljyt on vähissä niin se sanoo et jotkut jättää tahallaan öljyt vähiin ja mä mietin et ja paskat!! Oli kuulemma 500km sit vaihettu öljyt ja silmällisen imassu...

    Pyörä jäi sinne, kas kummaa! *

    Ja se pauke vaihtaessa loppuu ku paat pannuun paksummat öljyt.. Eikä tuu ongelmia muutenkaan.



    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  24. #564
    paukkuu,rohisee,kolahtelee ja jollottaa,siinä ne tunnusmerkit josta tietää että se on kunnossa mulla on 60tkm ajettu ässä ja siinä on kolmonen jollottanu koko 30tkm ajan mitä se mulla on ollu eikä siinä mitään vikaa ole.öljyinä honda gn4,castrol ja nyt delvac 20tkm ajan.moottori rohisee,laturinketju sirittää ja exuppi kilkattaa tyhjäkäynnillä ja kaikki OK
    YZF1000R
  25. #565
    Kävin ajamassa pyörällä, tekniikka tuntui kyllä pelaavan hyvin. Ei siinä isompia ulinoita ollut, kilkatusta löytyy jos lähtee tyhjäkäynniltä vedättämään ja kakkoselle tosiaan vähä kolauttaa vaihtaessa. Ihan terveen oloinen tuntuma siinä oli.

    Pirun hyvä pyörä.. Jos vaan pankki on suostuvainen niin pitää kai se kotiin hakea. Huomenna soitto pankkiin!
  26. #566
    Omat kokemukset tähän mennessä tuosta vaihteiston toiminnasta omassa kikottimessa on ihan positiivisia, tosin toi 1-->2 vaihto tosiaan paukauttaa, ja alkuun vapaalle meni turhankin usein kesken kiihdytyksen. Selkeästi päättäväisempi vaihdepolkimen nosto pitää olla verrattuna muihin pykäliin, ei kuitenkaan ihan runttaamalla, mutta sellainen selkeästi "ylimitoitettu" liike. Pitää varmaan kokeilla auttaako öljynvaihto tässä asiassa, vielä ei kehtaa vaihtaa kun sen verta tuoreet öljyt koneessa pyörii.
    - 01 YZF 1000R Thunderace
  27. #567
    Lainaa (K-Päkä @ Heinä. 18 2010,12:04) kirjoitti
    Mun mutu on mitä oon ajanut ässiä on se että jos laatikosta kuuluu ulinaa / vollotusta ym. niin laakerit ovat ottaneet selkään liian vähällä öljyllä ajosta.. *

    Törmäsin yhteen sellaiseen liikkeestä koeajolle haettuna, paukkuja oli kyllä mutta yht'äkkiä motarilla tasaisesti 100km/h ajettuna öljynmerkkivalo sytty ja mä paskat housussa heti täydestä laukasta virrat pois ja tiensivuun, tarkastin öljyt heti ja ei silmässä näkyny mitään! Kallistin vähän ja sit jo näkykin.. Hetken pähkäiltyäni kone käyntiin ja öljyn valo ei palanut niin ajaan takas liikkeeseen, matkalla sitten alkoikin se vollotus tasaisesti ajettuna ja setälle liikkeessä sanomaan et öljyt on vähissä niin se sanoo et jotkut jättää tahallaan öljyt vähiin ja mä mietin et ja paskat!! Oli kuulemma 500km sit vaihettu öljyt ja silmällisen imassu...

    Pyörä jäi sinne, kas kummaa! *

    Ja se pauke vaihtaessa loppuu ku paat pannuun paksummat öljyt.. Eikä tuu ongelmia muutenkaan.
    Osa Aceista on viennyt ölppää jo uudesta lähtien jos peliä kierrättää.

    Se öljyvalo on pinnantason tunnistuksen ohjaama.
    Ts. valo syttyy kun öljyt on vähissä, joten paniikkiin ei ole vielä silloin aihetta samassa mittakaavassa jos öljynpainevalo leimahtaa.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  28. #568
    Jos jollain ois ylimääräisenä sarvien korotus jutskat, niin olisin kiinnostunut ostamaan.
    Hajapusanisti
  29. #569
    Lainaa (kahvaaja @ Heinä. 19 2010,15:23) kirjoitti
    Omat kokemukset tähän mennessä tuosta vaihteiston toiminnasta omassa kikottimessa on ihan positiivisia, tosin toi 1-->2 vaihto tosiaan paukauttaa, ja alkuun vapaalle meni turhankin usein kesken kiihdytyksen. Selkeästi päättäväisempi vaihdepolkimen nosto pitää olla verrattuna muihin pykäliin, ei kuitenkaan ihan runttaamalla, mutta sellainen selkeästi "ylimitoitettu" liike. Pitää varmaan kokeilla auttaako öljynvaihto tässä asiassa, vielä ei kehtaa vaihtaa kun sen verta tuoreet öljyt koneessa pyörii.
    T-Acen vaihteista...omassa yksilössä on ollut taipumusta kytkimen huonoon irroittamiseen varsinkin kylmänä, ja luonnollisesti vaihteiden käyttö on vaatinut aika lailla voimaa. Ajelua edeltävä kytkimen "herättely" alkoi jo tympiä joten jotain piti tehdä .Öljymerkin vaihto ja työsylinterin remppa + teräspunosletku ei juuri muuttanut asiaa. Mysteeri ratkesi purkamalla kytkinkahvaa jossa on messinkinen "niveltappi" joka painaa pääsylinterin työntötankoa. Tappi oli ihan tolkuttoman kulunut--> kytkin ei aukea täysin--> vaihteet menee sen mukaisesti päälle.
    Ilmeisesti ko. osaa ei saa marmoritiskiltä ( jossa ei päästy edes siitä yhteisymmärrykseen millainen on vakion T-Acen kahva) joten 10mm messinkitangosta saa askarreltua uuden nivelen. Kahva on paljon kovempaa ainetta joten näistä kahdesta on niveltappi se kuluva osa
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  30.  
  31. #570
    Lainaa (Teuwo @ Heinä. 19 2010,16:40) kirjoitti
    Lainaa (K-Päkä @ Heinä. 18 2010,12:04) kirjoitti
    Mun mutu on mitä oon ajanut ässiä on se että jos laatikosta kuuluu ulinaa / vollotusta ym. niin laakerit ovat ottaneet selkään liian vähällä öljyllä ajosta.. *

    Törmäsin yhteen sellaiseen liikkeestä koeajolle haettuna, paukkuja oli kyllä mutta yht'äkkiä motarilla tasaisesti 100km/h ajettuna öljynmerkkivalo sytty ja mä paskat housussa heti täydestä laukasta virrat pois ja tiensivuun, tarkastin öljyt heti ja ei silmässä näkyny mitään! Kallistin vähän ja sit jo näkykin.. Hetken pähkäiltyäni kone käyntiin ja öljyn valo ei palanut niin ajaan takas liikkeeseen, matkalla sitten alkoikin se vollotus tasaisesti ajettuna ja setälle liikkeessä sanomaan et öljyt on vähissä niin se sanoo et jotkut jättää tahallaan öljyt vähiin ja mä mietin et ja paskat!! Oli kuulemma 500km sit vaihettu öljyt ja silmällisen imassu...

    Pyörä jäi sinne, kas kummaa! *

    Ja se pauke vaihtaessa loppuu ku paat pannuun paksummat öljyt.. Eikä tuu ongelmia muutenkaan.
    Osa Aceista on viennyt ölppää jo uudesta lähtien jos peliä kierrättää.

    Se öljyvalo on pinnantason tunnistuksen ohjaama.
    Ts. valo syttyy kun öljyt on vähissä, joten paniikkiin ei ole vielä silloin aihetta samassa mittakaavassa jos öljynpainevalo leimahtaa.
    Täältä oppineena tiedän että se ei ole paineita kuvaava merkkivalo mutta vaikka onkin pinnantasosta kertova merkkivalo niin jos pyörää pidetään niin että n.50km koeajoreissulla se merkkivalo syttyy niin mitä se kertoo liikkestä?

    Romut halliin myyntii ja rahat pois...


    Ei varmaan vaatisi paljoa pyörää vastaanottavalta myyjältä kun se tulee liikkeelle joko tarkastaa nesteet itse tai ohjata huollonpoikien katsottavaksi ennen myyntiin panoa, jäi pikkasen pas*an maku suuhun myyjän toiminnasta ku samaisella reissulla loppui vielä bensakin motarilla, myyjälle soittamaan niin alkaa vitt*ilu et mitä lähdet niin kauas... Minä mietin että mitä v*ttua, liikettäkö se pitää pyöriä ympäri?? Tunnin koeajoaika käsittää mielestäni ajoa vapaasti sen ajan.

    Et näin..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Sivu: 19 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen