No ei toi ihan Suomimopo ole, joskus Saksasta laivattu tänne.(samserious @ Huhti. 30 2009,07:46) kirjoitti
Tuosta rihlauksesta en osaa sanoa mitään.
Itse olisin kanssa laittanut kahdentanut lyhyet, mutta oli sen verran kiire saada kasaan, että en ehtinyt sitä yhtä johtoa vetää.
EDIT:
Vähän toista aihetta jatkoksi.
Ennen mittariston taustojen vaihtoa nopeusmittari ei juuri heittänyt. Nopeusmittarin neula lepää sitä tappia vasten kun mopo on paikallaan mutta nyt mittarivirhe on n.15km/h.
MIkä meni vikaan, selviääkö jos neulaa kääntää vielä lisää?
Eihän toi sinällään mitään haittaa kun sen tietää *
Honda CBF 1000 2011
eiköhän tuosta mittarivirheestä selviä ihan viisaria kääntämällä.
voi kyllä olla aika hakeminen että saa ihan just kohilleen,helpolla kyllä lähemmäs totuutta.
On se vaan vähän liian iso homma tälläi ajokaudella.(platinum @ Huhti. 30 2009,08:36) kirjoitti
Tosin testaaminen talvella on kanssa vaikeaa.
Ei millään jaksaisi taas purkaa ja kasata, täytyy harkita...
Honda CBF 1000 2011
varmaan helpointa kun otat mittariston lasin irti ja ei muutakuin ajamaan,helppo liikutella viisaria vaikka vauhdissa(Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,08:46) kirjoitti
![]()
Vielä kun olis vähän helpompaa mittariston irroitus, en ole ainakaan muuta tapaa keksinyt kuin koko etukatteen irroitus?(platinum @ Huhti. 30 2009,08:58) kirjoitti
Honda CBF 1000 2011
ei koko katetta tarvi irrottaa,ainakin itse otin irti vaan sen muovinpalasen missä mittari on kiinni (etukatteen sisus muovi),tuulilasin alimmaiset ruuvit irti ja vaijeri irti mittarista niin saa mittarin senverran käsiin että lasin ruuvit pystyy ruuvaamaan pois.(Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,09:39) kirjoitti
ei siellä kyllä tilaa liikaa ole.
Täytyy kokeilla. Jos tuollain onnistuu, niin sit ei oo paha säädellä.(platinum @ Huhti. 30 2009,11:16) kirjoitti
Honda CBF 1000 2011
Jep jep, selvis siitä ongelmasta viisaria säätämällä.
Ensin meni kyllä ihan persiilleen, mutta toisella kertaa tärppäs.
Mittarissa tasan 100 ja navi näytti 102-105, mittariin 120 ja navi antoi 122-124.
Ei noi navit nyt ihan tarkkoja varmaan ole, mutta nyt on varmaan tarpeeksi lähellä totuutta![]()
Honda CBF 1000 2011
tuskin tuo on ollut tehtaalta lähtiessäkään tuon tarkempi(Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,19:12) kirjoitti
minkäslaisilla välityksillä teitin mopot on varusteltu?
itse aattelin kokeilla taakse +2 ja etunen pidetään ainakin vielä vakiona mikä taitaa olla 17 tai jotain sinnepäin.
Mulla on nyt edessä -1 ja takana +1. Ja kyllä, edessä vakio on 17.(platinum @ Huhti. 30 2009,21:35) kirjoitti
Hirveetä kokemusta näistä välityksistä vielä ole, kun vasta parina päivänä vähän mopoa kokeillut. Ennen oli edessä vakio ja takana +1.
Ne oli edellisen omistajan jäljiltä.
Honda CBF 1000 2011
Mulla oli fikterissä, missä siis acen tekniikka -1 +2 ja melkein suosittelisin tota välitystä... Tuo eturattaan muutos antaa sen isomman eron siihen tuntumaan, eikä vielä edes matkavauhdissa huuda mitenkään kamalasti.
http://www.gearingcommander.com/
Tuolla katselemaan niitä muutoksia, löytyy suoraan toi ace sieltä listoilta...
-1 edessä on suurinpiirtein sama kuin +3 takana.
lyhyet H7 ja pitkät H4.
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Kuinka vaikea homma on kaasareiden irrotus ja putsaus ässässä?
Mitä osia pitäisi varata jos päättää ryhtyä moiseen?
Mulla viime kesäisessä Acessa edessä -1 ja takana +3.. Kaupungilla pyörimiseenhän se oli rakenneltu, mut kyllä sillä matkaakin tuli ajettua Osloon ja takaisin.
nyt on taakse laitettu +2 ja mopon luonnehan muuttui ihan toiseksi,paljon jouhevampi edeskin tuossa taajama ajossa.
eikä nuo kierroksetkaan noussut juuri mitään,norminopeuksissa ei paljon huomaa eipä kyllä tullut katottua vakiolla paljonko niitä kierroksia oli...
muilla ollut kytkimen kanssa ongelmia eli luistaa yläkierroksilla muuten ei ollenkaan.
levyt vaihtoon vai olisko öljyllä osuutta asiaan?
syksyllä ei ollut ongelmia,keväällä ja uusilla öljyillä tuo alkoi.
delvakilla loppui kytkimen lipsuminen(platinum @ Touko. 05 2009,10:37) kirjoitti
ainakin mulla
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Vakiot Acessa on 17:46(platinum @ Huhti. 30 2009,21:35) kirjoitti
Ittellä on 16:47 eli -1e / +1t.
Piristyi hyvin - suosittelen.
Paljon hytittävät voi haluta vielä isomman takaplootun. (+2 tai +3)
Ei huuda pahasti matkassakaan ja bensaa menee rauhallisessa ajossa liikenteen mukana kai sitä vitosta tai hikittämällä alle. (Muistaakseni)
En muista tarkkoja 80/100km/h kierroksia vitosella, mutta ne varmaan löytyy tästä samasta threadista aiempana.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Minkäslaisia kokemuksia muilla noista venttiilin välyksien tarkistamisesta/säätämisestä? Kuinka usein noita kannattaisi tarkastella?
*
Syy miksi kyselen, kun juuri toisesta omistamastani Ässästä kyseistä asiaa tutkiskelin, niin pakopuolella kaikki välykset raja-arvoissa, mutta imupuolella vain yksi.. useampi vielä niin, että en edes 0,03:sen liuskaa saanut väliin mahdutettua. Mittarin mukaan 56 tuhatta ajettu, eikä tarkempaa tietoa aikaisemmista huolloista.
*
Edellisen Ässän mittarissa oli 42 tuhatta ja siinä oli säätöä vailla puolet imupuolen- ja kaks tai kolme pakopuolen venttiilin välyksistä.
*
Tulee tämmöisinä hetkinä Hondaa ikävä *
Oletteko Ässistä meluja mitanneet? Alastarolla näyttäisi olevan rajana 95db, siellä olisi ehkä firman ratapäivät.
Mittaus tehdään 5000rpm kierroksilla... Exuppihan on jo aukeamassa noilla kierroksilla, joten se ei enää niin vaimenna. Pyörässä on Remuksen Innovation titaanipönttö - pitäisiköhän suosiolla etsiä db-killeriä? Omaan korvaan pyörä ei ole äänekkäimmästä päästä, mutta ei se ihan äänetönkään ole.
No venttiilien säätöväli on 42tkm ja en pidä mitenkään ihmeellisenä sitä jos jostain pyörästä pitää venttiilejä säätää kun säätöväli tulee täyteen.(Troubled @ Touko. 10 2009,18:50) kirjoitti
(Saatikaan jos sillä on ajettu 56tkm asti tekemättä mitään, kuten voi olettaa...)
Omastani katsoin välykset @ 39tkm ja yhdellekkään venalle ei tarvinnut tehdä mitään. Kuitenkin edellisistä 4-5tkm kilsoista suurin osa oli tullut radalla huudattaessa.
Paljon suurempi potentiaalisen ärtymyksen aihe minusta on se jos huonolla tuurilla on saanut kappaleen joka uutuuttaan soikeiden pyttyjen takia vie ölppää yläkierroksilla ajessa.
(Kuten minun yksilö.)
4X Wisecoa, poraus, tiivisteet jne. on kuitenkin aika isompi vaiva ja kulu kuin muutama vena shimmi ja nokat pois & takas.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
tuossa toiseksi alimmassa kuvassa oleva ruuvi minkä ympärillä on tuommoinen kartio holkki,
ensin 1-2 pytyt tasoihin ja sitten 3-4 jo lopuksi tasataan nuo parit
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Jees, tänks. Käy järkeen, tuo siis säätää läpän asentoa suhteessa akseliin.(kavanaki @ Touko. 12 2009,23:42) kirjoitti
Ahdasta on päästä noihin käsiksi.. Alaviistosta pitää jollain kääpiömeisselillä tökkiä. Niissä taitaa olla jousikuormitus..
Pitkä ohut meisseli on hyvä.
Roiski vaikka jotain voidetta ruuveihin ensin ja kokeile liikkuvatko herkästi.
Kun rukkaat ruuveista blippaa sen jälkeen vähän kaasua ja kato synkkamittareita jahka käynti laskee alas.
Nyhräystilan parantamiseksi otan itse tankin pois ja vedän bensat siltä pitkällä letkulla.
Jos noita nysvää paljon kannattaa harkita tekevänsä tolpan / tellingin josta synkkamittarit roikkuvat ja lisää siihen oman hanallisen bensakipon.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Mun synkkamittari on 2metrin lauta... Voisihan siihen tehdä koukun joka pitää tankkia yläasennossa.. Harkitsen tankin irrotusta.(Teuwo @ Touko. 13 2009,12:53) kirjoitti
No eihän se tosiaan mikään mahdoton homma ole kun konekin on valmiiksi pöydälle nostettuna.. Sitä vain mietin, että voisiko nuo venttiilinvälys hommat viitata esimerkiksi ruuvattuun mittari lukemaan, kun molemmat pyörät on joku joskus saksasta uittanut. Vai onko ihan normaalia että 40 tuhannen kohdallakin saattaa olla noin puolet välyksistä jo viturallaan?kirjoitti
Venttiilivälyksiin vaikuttaa varmaan muutkin jutut kuin kilometrilukema. Kärjistäen, 200tkm ajettu auto on erikunnossa jos se on ollut Helsingissä taksina tai kaupparatsulla kulkupelinä.
Asiasta kukkasukkaan,
Hommasin Bilteman takapäännostimen, nostaa svingin alta kumitassuilla.. Mutta, pikasovitus paljasti että se ei mene ihan kuin elokuvissa, kun oikealla puolella jarrusatula on tiellä. Pitäisikö tuo samantien tuunata nostamaan lankarullista, vai luuletteko että toimisi noinkin? En nostanut vielä kun pyörä oli vähän rinteessä parkissa.
![]()
Itse pidän lankarullamallia parempana, jos ei muuta niin oman mielenrauhan takia.
Joskin täytyy sanoa että kaveri on rassannut omaa FZR-1000staan tuommoisen tallamallin varassa vaikka kuinka paljon ja on ollut täysin tyytyväinen.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
mulla on liki samanlainen svingin alta nostava malli ja ihan hyvin tuo on palvellut.
tukevasti on paikallaan pysynyt ja monenmoista rassausta on suoritettu...
oikella puolella kyllä on pikkusen ahdasta mutta kyl sieltä tuolle paikka löytyy.
(Teuwo @ Touko. 13 2009,12:53) kirjoitti
itse ainakin aina tankin kokonaan pois ottanu , ja mittari on kiinteästi autotallin seinässä
tuohon aputankkiin täytyykin viel tuo hana laittaa
synkka ruuvit aika herkkiä ovat
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *