Heippa
Oletteko kukaan asentaneet vaihdenäyttöä tunturiässäänne? Mikä malli siihen oikein sopii?
Kato E-baysta, siellä tais joku firma kauppailla omaansa Aceen, merkkiä en muista.
Tuskin on kamalan montaa tarjolla, R-1 hegemonian alkaminen '98 imi suurimman huomion aftermarket tilpehöörinvalmistajilta.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kylläpä tuli Ässälle kallis talvihoito, noin 1500,- Syssyllä alkoi startti temppuilla, varsinkin lämpimänä ei tahtonut käynnistyä. No, starttikytkinhän se oli menollaan ja insinööri oli hoksannut piilottaa sen aika monen työtunnin taa. Lieneekö yleinenkin tapaus, kun mittarissa "vasta" noin 60t? Edellinen omistaja osasi myydä hyvään saumaanMutta harrastaminen maksaa ja pääasia, että on mukavaa
![]()
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...ils.php?p=2793(Yammu-setä @ Helmi. 20 2008,22:13) kirjoitti
Esimerkiksi toi käy aceen... Tulee vaan nopeutta varten oma anturi. Nuohan laskee sen vaihteen nopeudesta&kierroksista ja hyvin toimii![]()
Ässän rengastuksesta kysymys.
Takana on aivan uusi bridgestone 020R ja edssä aivan loppu Metzeler Roadtec Z6.
Mitä suositelette tuon Bridgestonen kaveriksi, onko seka rengastus pahasta?
Matkakestävyyttä saisi renkaasta löytyä, mutta ei pidon kustannuksella, hankala yhtlö varmaan tuokin.
Itse en välttämättä tuota Bridgestonea ottaisi, tosin mitään perusteita tuolle en pysty esittään. Olisiko syynä, että Pirelli, Michelin ja Metzeler kuuluvat tuttujen mopokauppojen valikoimiin ja Bridgestone ei
Kyseinen pyörä on itselle uusi, joten kokemuksia ei ole vielä kerennyt tulla, kertokaa toki omistanne..
Honda CBR 600 F4i -05
Demonos:(demonos @ Kesä. 30 2007,17:08) kirjoitti
Olisiko mahdollisuutta laittaa kuvaa tuosta miltä tuo perä näyttää, vaikkapa sähköpostilla?
tuukka.petakoski@kolumbus.fi
Honda CBR 600 F4i -05
ässä huollettu ja koeajettu
ja ajo jatkuu
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Jaahans kevät kuten kaikki aiemmatkin - eli tuli taas muilla mailla vierahilla mopokaupan kaudenavajaiskemuissa ilmaista maggaraa natustellessa mieleen että kaikki Acelle suunnitellut operaatiot ovat vaiheessa eli perinteinen kevätpaniikki edessä...
No onneksi tuli kotiseudulle edes hieman (kuulemma) tuota takatalven tynkää niin ehtii hieman hipistellä ennen lopullista hötäkkää...
Eihän tässä tarvitsisi kuin:
-Hakea vaihdepoljin hitsarilta
-vaihtaa siirtotappisarja paikalleen
-vaihtaa öljyt
-säätää venttiilivälykset
-vaihtaa K&N ilmansiistain takaisin
-synkata kaasarit
-vaihdella suuttimia
-keksiä dynoaika em. syystä (mielellään ennen syksyä)
-päästä viemään mopo jotenkin dynolle tai nakittaa kaveri asialle.
-keksiä mitä tekee maahan laahaavalle pakopiipulle
-vaihtaa koiranluut
-fiksa(ut)ta(a) ja maalauttaa renkaan reunaan tarttuneiden kumiroilojen lovelle räplättämä huggeri.
[Ongelma ratkesi säätäämällä ja kallistamalla sen verran että radasta tarttuneet salamatkustajat jäi kyydistä]
Siis eipä juuri mitään...
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Apuva kiitos.Tuli tehtyä koneremontti.Eka koe ajo pienessä vesisateessa jolloin mopo otti ja hyyty laakista.Startista ei tapahdu muuta kuin syttyy öljyvalo.Neutraali valo ok.Virtaa tuntuis olevan kun valot ja muut vehkeet toimii ok.
Tarkista ainakin ensiksi ettei "tappokytkin" ole vahingossa mennyt off asentoon.(pete70 @ Huhti. 07 2008,20:34) kirjoitti
Jos tappokytkin on off asennossa ja painaa starttia niin ei tapahdu muuta kuin öljy ja bensavalo syttyy..
Äksteeär
Miten tuo exupin huolto käytännössä tapahtuu, kuinka tiukalla ne vaijerit pitää olla, että on hyvä ja mitä siinä oikein rasvataan, kun se siellä täällä tulee eteen (yleensä jätetty tekemättä) nyt ois katteet pois niin vois samalla tuonkin hoitaa.![]()
Vika oli yllättäen startin sulakkeessa(Midis @ Huhti. 07 2008,20:42) kirjoitti
.Mitkä merkkivalot pitää syttyä kun laittaa virrat päälle. omassa syttyy vain vapaan merkkivalo ja kun starttaa syttyy myös öljynmerkkivalo.eli onko toi normaalia
Kaiken kattava huolto-ohje lontooksi(pianisti1000 @ Huhti. 07 2008,21:21) kirjoitti
Yamaha YZF 750r -95
Moro! Mulla -01 27000 ajettu ace vakio osilla. Tehonmittauksessa max teho 113.94hp ja 89.43nm. Tuntuu kovin pieniltä kun täällä porukalla takapyörältä yli 130hp? Mittauspaikka ATM Racing Lappeenrannasta. Onko joku vinossa vai väärinkäsityksiä teholukemissa? Kone tuntuu ajossa ihan normaalilta, kulkee ja kiihtyy.![]()
Jos olet sammuttanut moottorin tappokytkimestä sillain, että koneessa on ollut kierroksia enemmän kuin tyhjäkäynnillä (sen verran kuitenkin, että exuppi alkaa toimimaan), niin silloin exupin servo pitäs surrata laitettaessa virrat päälle. En kuitenkaan yllättäen ole ihan 100% varma tästä, niinkuin en ole mistään muustakaan(pianisti1000 @ Huhti. 09 2008,00:11) kirjoitti
![]()
-straight cool player-
do dii sulake joka palaa onkin sytytyksen sulake.Olisko vitosen vinkkejä vian aiheuttajasta siis muutakin kuin johtojen eristeet rikki.eli jos jollakin ollut vastaavaa vikaa.Vielä noista merkkivaloista siis mitkä teillä palaa kun laittaa virrat päälle.kun ei oikein muista mitä siellä paloi viime kesänä.(pete70 @ Huhti. 08 2008,18:14) kirjoitti
Eipä siinä taida muita palaa kun virrat kytkee...perhana ku pyörä on vielä naftaliinissa toisella paikkakunnalla, niin ei pääse tarkistamaan.
-straight cool player-
Avaimesta virrat päälle ja muita valoja ei pala kuin vihreävalo.
Ainakin mulla on näin.
Startatessa syttyy sitten vähäksi aikaa öljy- ja bensavalo.
Kävin äsken vielä tarkistamassa että näin on.
Honda CBR 600 F4i -05
Pitääkös tuon bensavalonkin startatessa syttyä? Se sammuu kyllä heti kun kun öljyvalokin mutta...
Eli kyllä pitää,sen verran tuosta englanninkielisestä omistajan manuaalista sain selville...
Honda CBR 600 F4i -05
johan loppu sulakkeen palaminen.poistin varashälyttimen, siitä meni 4kpl.piuhoja sytkälle.Niin ja kone remontin jälkeen loppu ylimääräiset rällätykset.
Ihan uteliaisuuttani kysyn että mitäs tuohon koneremonttiin kuulu? Taisit vaihtaa toisenmerkkisen koneen jos jampun koneesta sait rällätykset pois..(pete70 @ Huhti. 12 2008,19:19) kirjoitti
![]()
Äksteeär
itseään lainaten.Tällä hetkellä kone käy aikas nätisti kytkin pohjassa tyhjäkäynnillä ja kaasuteltaessa . kun päästää kytkimen, alkaa vaihteiston rällätys(vielä kaasarit synkkaamatta).remontin yhteydessä vaihdoin ketjun joka toimii kampiakseli-laturin/startin vapaa kytkimen välillä. oli todella venyneen olionen verrattuna uuteen ketjuun (hyvo chain tai jotain).startti paketti (ongelmia kylmäkäynnistyksessä hyppi yli).2 pytyn venttiilit koneistettiin oli pientä vuotoa havaittavissa.loput sain läppäämällä tiiviiks.Jako oli luullatavasti pykälän pielessä koska venat oli käynyt todella lähellä mäntiä.hintaa remontille itte tehtynä tuli n.550€.Näillä pienillä toimen pideillä loppu se rällätys 800-2700 kierrosalueella vedättäessä/tyhjäkäynnillä.Loppu valojen välkätys tyhjäkynnillä ,edellä mainittuhin vikoihin epäilen sitä ketjua.Tuntus myös huomattavasti pirteemmältä kuin viime kesänä (niinhän ne aina keväällä).sais muuten loppua toi lumen tulo(pete70 @ Touko. 13 2007,22:15) kirjoitti
![]()
Millainen Thunderace on takapenkkiläiselle? Kauhukahvaa ei ole, paitsi se penkissä oleva nauha... Eli varmaan rauhoittaa pelkääjää jos on esim. takalaukku kiinni (meillä varmaan yleensä olisi).
Onko polvikulma kovin jyrkkä? Saako takapenkkiläisen viihtymään pidempään kuin tunnin siivun kerrallaan?
Tuommoista himoitsen nyt, kuskille siinä on oman istuman mukaan tarpeeksi tilaa, ainakin enemmän kuin nykyisessa SV:ssä. Pitäisi mennä paria kokeilemaan... Avovaimo vaan on reissussa joten sieltä ei kommenttia nyt saa.
Takapaikka on muutan ihan OK mutta tapit on aika ylhäällä.
Tosin voishan niitä varmaan siirtää jollain välipaloilla *alemmas jos hellasärö kasvaa liikaa.
(Kaverin faija joka on myöhäisheränneitä ässämiehiä sekin tosin vannotti vakaasti että edellistä tietoa ei saa vuotaa emännän korviin tai se on kyydissä koko ajan ;)
Takahantaakilla nyt ei mitään tee muutenkaan, paitti mopon nyhtämiseen jossain ahtaassa paikassa vekslatessa.
Matkustajan on hyvä siirtää kiihdytys- ja jarrutusvoimat vastaavasti kuskiin ja tankkiin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Lähinnä sitä hantaakia on tullut hyödynnettyä kaupungissa madellessa. Saa kyytiläinen oikoa selkänsä ja keskittyä maisemiin.
Enivei, kävin Ässää koeajamassa äsken. Oli se pirun kiva.
Mitä tuollaisesta 1996 vuotisesta ja 44tkm ajetusta kannattaisi maksaa? Ajoltaan oli hyvä, sanoisin että paras alusta mitä olen ajanut; tunnokas ja vaikka pyörä on isompi niin tuntui SV:tä ketterämmältä. Pyörä nosti paikallaan lämmöt aika nopeasti 100 asteeseen jolloin flektit käynnistyivät. Ei tuntunut enempää lämpöjä nostavan, joten taitaa olla ok? Laatikko oli vähän kranttu alaspäin vaihoissa, sai välillä polkaista parikin kertaa.. Varsinkin jos esim. moottoritiellä oli vaihtamassa esmes. kakkoselle viitoselta. Välikaasu taisi auttaa, mutta siis vaihto ihan normaalisti kytkimellä. Valoissa laatikko toimi hyvin.
Tuohon saa varmaan takalaukun, sivulaukkuina mökkireissussa menee pehmeät, mutta työmatkoilla olisi kiva heittää läppäri laukkuun kun reppu selässä ajaminen on melko syvältä.
Ainoa oikein viaksi laskemani asia oli toinen takakate, jossa oli siis reikä. Tainnut saada siihen pusun jossain, kuulemma ehjä kate järjestyy, mutta ei punaisena... Senhän voisi vaikka teipata
Pitäiskö vaihtaa Ässään?
Kuutisen tuhatta vois olla aika hollilla.
Öljynvaihto voi auttaa tohon vaihteensiirtoon.
Itse pidän ässästä - hinta saanti suhde on mielestäni aika hyvin kohdallaan.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Oho.(Teuwo @ Huhti. 17 2008,19:50) kirjoitti
Kerran meinasin saada, mutta selvisin puhumalla.
Pyöräkuume huitelee jossain 39 asteen paremmalla puolella.
Vois näyttää oman pärrän hugger undertray kuvia mut, en ossoo lisätä niitä tänne
Tosiaan, tuo "huolto" itsellänikin meni hieman pitkäksi kun havaitsin nelosen imupuolen nokka-akselin laakerikulumaa, kavanakille kiitos, että tuli ylipäätään katottua ne venttiilinvälykset. En löytäny kantta taikka korjaussarjaa ko. vikaan niin vaihdoin koko koneen. Vanha oli viri 1070 wisecoilla ja nyt noilla virilisillä tuo alavääntö on hukassa, kun on akran putki ja jotain suutinsarjaa... 8trpm jälkeen ampuu ihan kivasti, mutta alle 4 tonnin ei tapahdu yhtään mitään..(siis ei sisällä exuppia) Tosin kaasarit on vielä synkkaamatta, mutta karmee ero vakiokoneen ja männitetyn koneen välillä. Mitattuna oli hieman alle 150hp takapyörältä, tuosta uudesta versiosta ei ole mitään käsitystä... Kytkin alkaa luistaa (vai takapyörä) kun ottaa tehopiikin yli 8trpm, normaalia?
![]()
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Missäs teillä on vakuutuksia ässälle?
Teho lienee 104Kw ja paino 198kg? Laskeskelin että Pohjolassa olisi 1200€ ja Tapiolassa 1400€ /vuosi ilman ylimääräisiä seisotteluja. Aika arvokasta.
t.Ville