Sivu: 7 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 1056:sta
    Lainaa (Thunderman @ Touko. 13 2007,22:38) kirjoitti
    Ainakin mun pyörässä ääni on kuulunut aina ja nyt on mittarissa 27tkm. On tosin kyllä lisääntynyt kilsojen myötä. Eipä taida olla vakavaa....
    Mulla on kuulunu rallatusta kauan ja pyörässä kilometrejä 66000. Eipä muuta vikaa ole sitten ollutkaan. Exupia ei lasketa
    -straight cool player-
    Lainaa (Thorsten @ Touko. 25 2007,13:04) kirjoitti
    Lainaa (Thunderman @ Touko. 13 2007,22:38) kirjoitti
    Ainakin mun pyörässä ääni on kuulunut aina ja nyt on mittarissa 27tkm. On tosin kyllä lisääntynyt kilsojen myötä. Eipä taida olla vakavaa....
    Mulla on kuulunu rallatusta kauan ja pyörässä kilometrejä 66000. Eipä muuta vikaa ole sitten ollutkaan. Exupia ei lasketa *
    Jos se rallatus loppuu, niin sit kannattaa alkaa tutkimaan tilannetta.
    Z1000 -08
    Jotain päivitystä projektissa... Hidasta mutta varmaa... Noin kolmen viikon tauot ei ole suositeltavia tässä vaiheessa vuotta ja projektia.
    No niin haarukka käytetty irti ja välitykset & kettinkit vaihdettu + linkut yms. putsattu ja voideltu.

Muuten kivuton operaatio paitsi että haarukan akselipultti oli hapettunut yhdeksi puuksi neulalaakerien sisäkoolina toimivan holkin kanssa. Loputon aika hellää hoivaa ison messinkituurnan ja moskan kanssa sen kuitenkin hellytti. Hapettumien poiston ja *kunnon voitelun jälkeen se meni toki takaisin sormella painamalla.

Linkkujen laakeriholkit olivat sangen somassa kunnossa.
    Sen sijaan haarukan laakeroinnissa oli holkissa isommat neulanjäljet ketjujen puolella ja pienmmät toisella.
    Koska väljää ei ollut flippasin vaan holkerin ympäri ja panin paremman pään kuluttavamalle(?) eli ketjujen puolelle. *

Ihan OK @ 31tkm. Kukaan ei luultavasti ollut tunkenut kuraa painepesurilla linkkuihin ;)

Joku aiempi omistaja olikin vaihtanut takarattaan 46=>47.
    Motti pyöri n. 4300rpm todellisessa satasessa.
    Vaihdoin myös etusen suunnitelman mukaan eli 17:46 (joka olikin 17:47) => 16:47 Jengat satasessa nousivat 4500.

Pyörä tuntuu lähtevän keskialueella paremmin ("ylläri") ja nostaa paremmin
    Nopea iterointi tuotti arvion n. 255 *huipuista vitosella punarajalla.
    Jos gurkåt kuskit laskevat tulisemmilla mopoilla n.270 Motoparkin pitkän suoran jarrutukseen voisi olettaa että arka kuski crossistongan kanssa hoiperrellessa ei välttämättä saa edes kokoon tota 15 alempaa huippua.

Ratastaminen ei siis tuota menetystä silläkään saralla.
    Polttoaineenkulutus voi marginaalisesti nousta matka-ajossa mutta tuskin määrällä jolla on väliä.

Vilpitön puoltolause siis välitysten tihentämiselle.
    [Saksan matkailijoiden yms. pikatien tähtien kannalta pelkkä takaplootun 46=>47 muutos vois olla oiva kompromissi.]

"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
    Ostin hiljattain Thunderacen vm. 2002, josta on omistajan käsikirja jäänyt jollekin edelliselle omistajalle. Mulla ei oo ennemmin ollut minkäänlaista pyörää, eli olis joku ohjekirja kiva saada...

Jos jollain on ylimääräinen vihkonen tai vois lainata omaansa kopsattavaksi, niin ilmoitelkaahan...
    No niin nyt kun Ässä on saatu keulimaan kaasulla ykkösellä ja kakkosella voikin keskittyä oleellisempiin asioihin

Kertokaapas viisaat Acen jousituksen säädöistä.

Remppasin keulan edellisenä kesänä vaihdoin liukuholkit, stefat ja pölytiivisteet. Laitoin Bilsteinin punaista rasvaa tiivisteihin kasatessa kun Öhlinssin maaslaa ei ollut.
    En kiillotellut mitään mutta suht herkältä tuo tuntui.
    Öljyksi 10W keulaölssi. (cSt luvusta ei havaintoa.)

Kun esijännitysnutikasta näkyy 2 viivaa jää static sagiksi 30mm. Erinäköisten kokeilujen jälkeen vaimennus on:
    Puristus on max.-5 napsua ja paluu max.-7napsua.
    Keula tuntuukin ihan hyvälle...

MUTTA sitten se perä. (pumppu & jousi vakiot)
    Perä tuntui roikkuvan alhaalla ja mopo ei oikein kääntynyt joten kirrailin takapumppua askel askeleelta ja nyt minulla on jousi toiseksi tiukimmassa asennossa ja vaimennukset:
    Puristus max.-2napsua ja paluu max.-3napsua.
    Static sag on vain 5mm (!)
    (Koiranluut on vakiot)

Pyörä tuntuu parhaalta tähän mennessä.

Suosituksiin nähdenhän toi on aikans pirun tiukalla ja vaimennuskin on liki tapissa joten heräsi ajatus jotta onkohan tuo pumppu tulossa tiensä päähän???

Painan 82kg ilman ajokamoja ja isolla tangolla painoa tulee varmaan taakse enemmin kuin clippareilla mutta silti äärilaitaan väännetyt säädöt epäilyttää.

Tai sitten ongelma on vaan siinä että mulla on pääperseessä ja ajotekniikassa on jotain (tai siis varmasti paljonkin) ketullaan kun perä pitää kiriä nuin tiukalle.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
    Sehän sitten lähti tulille tänään. Pakosarja pitää kiristää kunnolla ja öljynpaluu käyttää irti ja tiivistää kunnolla, sitten alkaisikin armoton säätö
    kyllä se takapumppu melko uutenakin pitää säätä jouseltaan melko maksimiin.

muistaakseni performance bike joskus testasi ja sekin suositteli 1 pykälä täysistä se jousen kireys.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Morjesta ! Ostin tossa reilu vuosi sitten 2001 mallisen 8000 km ajetun acen.Saman verran ajettu itte.

Minkälaista/merkkistä äänäriä suosittelette?
    Onko jollain muistissa joku aika sitten Bikessä? olleesta
    äänäritestistä?

Onko mez4 sopiva rengas taakse? pyörässä alkuperäinen takarengas mez2 ,edessä mez4.
    Minulla oli Me Z4 edessä ja meinasin saada useamman kerran sykärin sen alkaessa puskea joten jos availet yhtään reippaammin mutkista ulos en laittaisí semmoista taaksekkaan.

Tietenkin jos olet VähäisempiJääradanJumala [TM] ja tykkäät vetää linkussa taikka ajat vain touringia niin sitten ihan kaikin mokomin.

Minulla on Dunlop Sportmax D208 edessä ja D207 takana - olen ollut tyytyväinen, tosin ajankin kuin vanha akka.
    Tämänhetkiset vastineet lienee Dunlop Qualifierit.
    D208 kun on vanha tyyppi niin semmoisia voisi saada kyllä halvennuksesta jostain.

Varmasti paljon muitakin toimivia vaihtoehto on tarjolla.

Isompien merkkien mökäpönttöjen ero ei nyt niin mahdottoman suuri ole - valitse se joka eniten miellyttää korvaa/silmää/lompsaa.

Pelkkä pytty ei paljoa tee, veikkaan että yksilökohtaiset erot pyörien välillä tuntuvat enemmin tehoissa kuin pelkkien sliparien keskinäiset erot.

Kokoputkistoilla ilmenee eroja joilla on merkitystä mutta semmoista [ja sivutuotteena exjuipin dumppaamista] taas ei juuri kannata harkita ellei samalla tee muutakin (1040 tai 1070 mäntäsarja, kansityötä, nokkia jne.)

Tunturiässä tuli ostettua ja on nyt kovassa ajossa sateesta huolimatta.

Olen tuossa ihmetellyt ihan samaa, eli tyhjäkäynnillä ja kierroksille 1000-3500 asti kuuluu semmoista kilkutusta pyörän oikealta puolelta. Mä luulin aluksi että joku resonoi, mutta kyllä se taitaa moottorista kuulua. Enemmän kierroksia niin ääni häviää / peittyy. Mistäköhän voisi johtua.

PS: pyörä on kyllä hyvä.

Lainaa (Yammu-setä @ Kesä. 28 2007,18:23) kirjoitti

Olen tuossa ihmetellyt ihan samaa, eli tyhjäkäynnillä ja kierroksille 1000-3500 asti kuuluu semmoista kilkutusta pyörän oikealta puolelta. Mä luulin aluksi että joku resonoi, mutta kyllä se taitaa moottorista kuulua. Enemmän kierroksia niin ääni häviää / peittyy. Mistäköhän voisi johtua.

Exup ventiili kilkattaa.. vaijerit alkavat avaamaan sitä siinä 3500-4000 kohdalla ja kilkatus loppuu... ilmeisesti laakeri holkki irronnut edellisen omistajan tehdessä se huoltoa ja nyt kilkattaa
    Ostin itsekin ekan ässäni kohta 1,5kk ja 4900km sitten. Melko makoisa peli on kyllä. Joku on valmiiksi viritellyt moottoriin 1070 sarjan ja koko rännin jne. Mitä suosittelette ratasäädöiksi yksi päällä 90kg:lle kaverille. Alastarolla on tullu harjoteltua ja näköjään vieläkin saa laittaa jonkin verran kireämmälle. 6 naksua on ollut käytössä sekä puristus että paluu vaimennuksessa ja kierrejouset keskivaihetta jäykemmällä.

Tuosta tosiaan on exuppi poistettu ja sen alaväännön kanssa on hilkulla, että ko. laitosta kaipaisi. Kun oon samanlaista pyörää testanut niin tosiaan alle 4000 siitä olisi kyllä hyötyä. Mutta toisaalta tuolla ylhäälä on sitten ruutia aika mukavasti.

Vaihdoin just kytkimen ja etujarrujen punosletkutkin nyt alkaa olemaan peli iskussa. Dot4 meni kytkin ja jarrunesteeksi, onko teillä suosituksia jostain paremmasta vai onko tuo juuri sitä mitä sinne kuuluukin laittaa, tai lähinnä tuo etujarrun neste on se tärkein tietysti, lämpötilan takia.

Lisäkysymys: Mitä renkaita suositte, alla nyt Pirelli Diablot etu/taka. Hyvin ovat toimineet... rengas kuluu keskeltä liikaa (ylläri)

Ajokelejä odotellessa... *

Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
    Lainaa (JP_445 @ Kesä. 29 2007,00:59) kirjoitti
    Lainaa (Yammu-setä @ Kesä. 28 2007,18:23) kirjoitti

Exup ventiili kilkattaa.. vaijerit alkavat avaamaan sitä siinä 3500-4000 kohdalla ja kilkatus loppuu... ilmeisesti laakeri holkki irronnut edellisen omistajan tehdessä se huoltoa ja nyt kilkattaa
    Kiitos. Pitää tilalla Ässän korjaus kirja niin näkee hieman miten tuo Exup huolletaan.
    esim. tuolta löydät manuaaleja

http://thunderace.hadeler.net/service_manual/
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
    Nyt kun laukkuteline on poistettu, niin tuo takahäkki näyttää tosi oudolta. Mä en ole oikein koskaan innostunut noista lokarin pätkistä.

Onko muilla kokemuksta undertraystä. Pitääkö sahata jotain irti vai meneekö samoille kiinnityksille kuin vanha (sisälokari)? Ilmeisesti myös huggeri kannattaa asentaa.
    Lainaa (Yammu-setä @ Kesä. 29 2007,21:46) kirjoitti
    Nyt kun laukkuteline on poistettu, niin tuo takahäkki näyttää tosi oudolta. Mä en ole oikein koskaan innostunut noista lokarin pätkistä.

Onko muilla kokemuksta undertraystä. Pitääkö sahata jotain irti vai meneekö samoille kiinnityksille kuin vanha (sisälokari)? Ilmeisesti myös huggeri kannattaa asentaa.
    Huggeri näyttää ihan hyvälle. Lokasuojaa sahasin lyhemmäksi ja nostin kilpee niin ylös kun sen saa, tuli perästä paljon "ilmavampi" ja sporttisempi. Undertray odottaa tallissa asennusta myös ittellä. Saapi nähdä asennanko ikinä...
    Ohjeiden mukaan vanha lokari sahataan poikki hetikohta akun takaa ja undertray siittä tilalle.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Minkä merkkinen huggeri sulla on? Onko noissa under trayssä / tail guardeissa jotain ongelmia mikset ole sitä asentanut? Siinähän tosin menee tietysti myös kaikki vilkut ja kilven kiinnikkeet uusiksi kanssa.
    Lainaa (Yammu-setä @ Kesä. 30 2007,17:24) kirjoitti
    Minkä merkkinen huggeri sulla on? Onko noissa under trayssä / tail guardeissa jotain ongelmia mikset ole sitä asentanut? Siinähän tosin menee tietysti myös kaikki vilkut ja kilven kiinnikkeet uusiksi kanssa.
    Mikähän se huggeri oli.. saksanmaalta se tilattiin, redfox muistaakseni. Ei maksanu ihan kauheita, noin satasen muistaakseni.

Undertrayta en ole laittanut vielä sen takia, että penkinalaisen säilytystilan tarpeellisuus ajaa ulkonäön edelle. Oon koittanu kysellä, miten säilytystiloille käy, jääkö sinne tilaa vai ei, mutta eipä ole kukaan sanonut paljon mitään. Takalaukun kiinnekkeille pitää kans jyrsiä kohdat undertrayhyn, mutta eipä ole iso ongelma sekään. Ermaxin undertray on muistaakseni tuo mikä mulla on olemassa. Kilpiteline on aika pieni ongelma tossa asiassa, minivilkut pitää tiete sitte laittaa kans
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Lainaa (Jose @ Huhti. 27 2007,09:42) kirjoitti
    Lainaa (Thunder_ace @ Huhti. 27 2007,08:15) kirjoitti
    Ässässä käynnistysongelmia, missä vika? Saako liikaa ainetta? Lähti käyntiin vasta ku käänti kahvasta ja starttas.
    Mulla tekee samaa, mutten ole vielä asiaan perehtynyt. Onhan tuo noinkin vielä ihan hyvin lähtenyt käyntiin..
    Normaalia kaasarikoneille, samahan tuo kaasarikoneisissa autoissakin.
    Lainaa (ponumies @ Heinä. 01 2007,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Jose @ Huhti. 27 2007,09:42) kirjoitti
    Lainaa (Thunder_ace @ Huhti. 27 2007,08:15) kirjoitti
    Ässässä käynnistysongelmia, missä vika? Saako liikaa ainetta? Lähti käyntiin vasta ku käänti kahvasta ja starttas.
    Mulla tekee samaa, mutten ole vielä asiaan perehtynyt. Onhan tuo noinkin vielä ihan hyvin lähtenyt käyntiin..
    Normaalia kaasarikoneille, samahan tuo kaasarikoneisissa autoissakin.
    Mites sitten se ryyppy? Käynnistyy, käy pari sekkaa, ja sammuu. Sitten joutuu vähän antamaan kaasua käynnistäessä, vaikka ryyppy onkin päällä.
    Ja sitten sen ryypyn kanssa joutuu kikkailemaan "lämpimisvaiheen" aikana.Ensin kierrokset nousee vähän liikaa, vähennetään ryyppyä vähän...sitten käy nätisti vähän aikaa. SItten kierrokset alkaa pikkuhiljaa laskea, ja koneen kierrokset laskee niin alas että pyörä sammuu, ellei taas säädä ryypyn asentoa vähäsen.

Onko tämäkin normaalia, vai pitäiskö ottaa meisselin kauniiseen käteen ja ruveta säätämään jotain?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 01 2007,16:05) kirjoitti
    Mites sitten se ryyppy?
    Hyvin maistuu ajon jälkeen, kiitos kysymästä.

Olen ainakin itse tottunut pistämään kylmän kaasari koneen aina hieman kaasulla käyntiin. Ryypyn olen pistänyt about puoleenväliin ja vähentänyt jos kierrokset nousee liian ylös.

Lainaa (Yammu-setä @ Heinä. 01 2007,20:45) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 01 2007,16:05) kirjoitti
    Mites sitten se ryyppy?
    Hyvin maistuu ajon jälkeen, kiitos kysymästä.

Olen ainakin itse tottunut pistämään kylmän kaasari koneen aina hieman kaasulla käyntiin. Ryypyn olen pistänyt about puoleenväliin ja vähentänyt jos kierrokset nousee liian ylös.
    No rikastin sitten, jos ryyppy-sana on liian vaikea homonyymi tulkittavaksi kyseisessä tarkoituksessa *

Eli ongelma ei ole siinä, ettei kierrokset nousisi kun laittaa ryypyn päälle, vaan siinä, että ne nousee ja pysyy ylhäällä vähän aikaa, sitten laskevat ja pyörä sammuu, ellei anna kaasua. Kun sitten roplaa sitä kahvaa vähän, niin motti pysyy taas vähän aikaa käynnissä, ja taas lähtee kierrokset laskemaan. Eli ryypyllä ei pysy päällä, vaan sammuu pikkuhiljaa. Ja jos suoraan vaan avaa rikaistimen enemmän, niin pyörä sammuu siitäkin, eli vähän pitää nostaa kierroksia samalla kun avaa ryypyn. Tietääkseni se ei pitäisi toimia niin, joten jossain taitaa olla joku vika.

Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

No niin nyt tuli uusi ongelma.
    Kävin kurvailemassa mutkaradalla ja ne jalkatappien päissä olevat tuntosarvet, "hero blobs" tai mitkä lieneet alkoivat hipoa tantereeseen.

Onko kokeneemmilla Ässäkuskeilla havaintoa mikä on seuraava juttu joka ottaa tantereeseen jos lyhennän niitä tapukoita ??

Ride heightia on vaikea saada lisää koiranluihin puuttumatta kun takapumpun esijännitys on jo toiseksi tiukimmalla.

Koiranluita en taas uskalla mulkata, esim. JP_445 esimerkistä opppineena, kun minulla ei ole ohjausiskaria.

Onko kukaan muuten kokeillut tehdä niiden levystä värkättyjen koiranluiden paikalle vanttiruuvien kaltaista rakennetta, yhdenlaista kotikutoista ride height säätöä ?
    Ne tapit saa ruuvattua irti jalkatapeista, niissä on kierre sen jälkeen ei mikään raapinu maata (onneksi). Vaihdoin tosin alumiinitapit missä on pää viistetty. En nyt ihan varma oo mut eikös siellä iskarin alapäässä ole toiset kiinnitysreiät millä sitä perää sais vähän korotettua.

Ei ole mulla kuin yhdet reiät. Pyörä on '96.

Mutta muistelisin että jossain vaiheessa pumppu muuttuu ainakin siltäosin että vaimennuksien säätö on jaettu suuremmalla napsumäärällä - skaalahan voi olla vaikka ihan samakin.

Edelleen en tiedä mutta onhan se mahdollista että "toisenmallisessa" pumpussa oiskin kahdet reiät. (?)

Pitää varmaan roikkua enemmän ja pähkäillä sitä ohjausiskarin ostamista. Sinällään en ohjauksen puolesta kaipaa perseen nostamista - crossitangosta jaksaa minunkin pulkannaruilla kammeta pyörää kallelleen oikein hyvin.

No mulla 01' ja ne toiset kiinnitysreiät olikin siinä alumiinikappaleen toisessa päässä mihin iskari tulee kiinni. Siis sitä alumiinikappaletta saa siirrettyä mihin iskari tulee kiinni, eikä iskaria.
    Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...Wanhat suskanruoskat toimivat paremmin

Pyörä seissyt viikon päivät pihalla, pari päivää sitten kun tarkistin, niin kaikki oli kunnossa, tänään sitten katsoin että oli valunut tavaraa eturenkaan kohdalle. Tarkemmin kun katsoin, niin etuiskareista valui öljyt pihalle... ja sitten se rikastinhässäkkä...

Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 05 2007,09:31) kirjoitti
    Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...
    Älä luovuta Nehän on kulutustavaraa..

No mulla taasen seiso viikon mopo tuossa taivasalla ja vettä tuli välillä ihan kivasti. Kun sitten höräytin sen tulille niin aivan kuin ois kolmella käyny siis röpötti vaan eikä oikein jengaa ottanu, mutta nyt toimii taas kuin unelma. Johtopäätöseni oli että kosteutta menny johonkin, mihin ei ois pitäny mennä. Muilla mielipiteitä??
    Äksteeär
  30.  
    Lainaa (Midis @ Heinä. 05 2007,16:06) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 05 2007,09:31) kirjoitti
    Ja nyt meni etuiskareiden stefat...rupeaa pikkuhiljaa usko menemään tuohon yammuun...
    Älä luovuta * Nehän on kulutustavaraa.. *

No mulla taasen seiso viikon mopo tuossa taivasalla ja vettä tuli välillä ihan kivasti. Kun sitten höräytin sen tulille niin aivan kuin ois kolmella käyny siis röpötti vaan eikä oikein jengaa ottanu, mutta nyt toimii taas kuin unelma. * Johtopäätöseni oli että kosteutta menny johonkin, mihin ei ois pitäny mennä. Muilla mielipiteitä??
    Varmaan jotain sellasta, eli kosteutta hiipinyt vääriin mestoihin. Nyt kelitkin ovat olleet sellaset, että kondenssia syntyy paikkaan kun paikkaan.
    Itse sain pamput vedettyä irti, ja toimitettu huoltoon. Sain semmoisen kuvan, että nuo liukuholkit mennöö äkkiä rikki jos ei ole homma täysin hanskassa. Uudet jarrupalat asennettua, ja uudet kateruuvit tilattua.
    Pitäis myös mennä vetäämään sitä edellistä omistajaa/pyörän huoltajaa kuonoon...oli sitten etuakseli kiinni melkein 200 Nm väännöllä Puhumatta sitten noista kuusikoloruuveista millä etupamput ovat kiinni...

Sivu: 7 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen