2 ja 3 tulpalta menee kanavat sinne 1 ja 4 tulpille. Menee kohtuu helposti tukkoon. Ruostetta niiden juuressa on aina hieman... Siksiipä kannattaa puhaltaa paineilmalla reippaasti ennen tulpan irroitusta jotta saa kaiken paskan pois sieltä.(GriZzLy @ Huhti. 01 2007,19:52) kirjoitti
Moi,
Onkohan knenelläkään tietoa, mistä Suomesta saisi ostettua katteiden ruuvi-sarjan? Alkaa olemaan vanhat ruuvit aika rujon näköiset, ja nyt varsinkin nyt ne korostuu, kun on mopotin maalattu talvella..![]()
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Varaosanumerot ovat isoimmille kateruuveille (missä on läpivientikumeja) 90150-06036-00 (screw round head), maksoivat noin 1,30 euroa kpl.
Pienemmät kateruuvit ovat 90150-05039-00 ja maksoivat noin 0,70 euroa kpl.
Tuli äsken tilattua kourallisen, ei kuulemma löydy Suomesta hyllytavarana (paitsi jos johonkin liikkeeseen on jäänyt hyllyihin), joten niitä joutuu tilaamaan Hollannista (muistaakseni) keskusvarastosta. Toimitus kestää yleensä noin 5 päivää, mutta mun kohdalla tietysti kesti puolitoista viikkoa.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Pyörässäni on sitten Wileycon slipari, joku RS46, ja tein tässä yks päivä uudet kierteet siihen. No, katsoin slipariin samalla, ja huomasin että siinä pakopäässä oli joku reikäpellistä tehty "suppilo" tai tötterö, jonka ympärille oli vielä laitettu sellasita todella tiheätä teräsverkkoa (samanlaista kuin taloussiivilöissä, mutta vielä tiheämpää). Ajattelin näppäränä jätkänä, että sehän kuristaa, ja taltalla haneen, jotta hengitystiet olisivat vapaat.
Nyt rupesi ihmetyttämään seoksia. En ole vielä päässyt penkittämään sitä, mutta ajattelin kysäistä millä tavalla voisi tarkistaa käykö pyörä liian laihalla, ihan ajamalla? En jaksaisi ottaa tulpat irti, on muuten yllättävän vittumainen toimenpide tässä pyörässä![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Taas jottain päivityksiä tuolla WBR projekti 2007
Onko kellään kokemusta Continentaleista Acessa ?
Lähinnäkis Sport- ja/tai RaceAttackeista.
Yhdistelmä Metzeler ME Z4 edessä ja Dunlop Sportmax D207 takana on osoittautui huonohkoksi.
Ts. vähänkään enemmin yrittäessä keula lipsui toistuvasti tavoilla joka sai ainankin minunkaltaisen vellihousun paskahalvauksen partaalle.
(sekarengastus jne. tiedetään mutta ne oli alla ja pintaakin piisasi kun mopon toissasyksynä ostin.)
Toinen seikka onko kellään kokemusta pitävätkö SBS'än dual carbon jarrupalat kylmänä minkään vertaa / normaalihkosti ?
Vakijarrut punosletkuilla ja LucasGirlingin paloilla eivät olleet mitenkään ylettömän hyvät. (Paljon lienee mennee palojen piikkiin.)
Fast Bikesin Acella rillaavan toimittajan positiivisten kokemusten innoittamana hommasin sitten Brembon radiaalipääsylkyn - saa nähdä paljonko se sitten tosielämässä auttaa.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Argh! Nyt män heremot!!!
Jarrut vinkuu enemmän kuin vanhasa volovosa, ja palo käpy! Onhan se kivaa että ihmisten päät kääntyy kun ajaa ohi, mutta ei sen takia että jarrut huutaa leipää!
Takajarru on sitten aivan kauhea...
Mitä jarrupaloja tuohon kannattaisi laittaa että pysyisi ees hiljaa...jos jotain tossa pyörässä vinkuu, niin sen kuuluu olla kyytiläinen, tai takarengas...
Edit: Ainiijoo...jossain täällä oli joskus puhetta Ukkosässä alustasta, ja säädöstä. Oliko jossain sivustolla joku kaava miten laittaa säädöt painon mukaan? Tai on ollut, mutta ei löydy enään. Eli onko jollain linkki tallella?
EBC sintteri HH palat ja ne kitinälevyt niistä vanhoista paloista.(GriZzLy @ Huhti. 24 2007,16:25) kirjoitti
Contiajatus haudattu ja D208 tilattu.
Dunlop viisaat voinevat kertoa onko tavan D208 (ei pehmeä, GP tms.) ja Qualifierien välillä isoa eroa ?
Ai niin mopo on '96 Ace @ 30tkm.
Seuraava harrastuksen kohde on pudottaa välitykset 17:46 => 16:47. Josko tiheämpiä välityksiä kokeilleita on kuulolla niin kertokaa toki kokemuksia.
[Huom. pyörässä on crossistonga ja pelkkä maski joten huiput ei ole mikään avainominaisuus.]
Päättömien ketjujen vaihtamisen takia haarukan joutuu irroittamaan joten samalla voikin voidella laakeroinnit, pitää hieman harkita myös rasvanippojen asentamista.
Sen jälkeen jarrujen pääsylkky ja palat vaihtoon.
Kerron auttoiko jahka pääsen testaamaan.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ässässä käynnistysongelmia, missä vika? Saako liikaa ainetta? Lähti käyntiin vasta ku käänti kahvasta ja starttas.
Mulla tekee samaa, mutten ole vielä asiaan perehtynyt. Onhan tuo noinkin vielä ihan hyvin lähtenyt käyntiin..(Thunder_ace @ Huhti. 27 2007,08:15) kirjoitti
![]()
*** mopoton ***
Onko muilla tunturiässän omistajilla ollu semmosta ongelmaa ton exjuipin kans et se kilisee tyhjäkäynnillä. Kokeilin kiristämistä ja säätäämistä jolloin huomasin et aksiaali suunnassa venttiilissä hiukka väljää. Ääni alkaa olla jo aika sietämätön, mitäköhän uusi venttiili kustantaa? Olis kiva jos sais kohtalotovereilta hiukan vinkkejä.
Hyvää vappua ja sillee...
![]()
Yamaha YZF R1 -07
EX Yamaha YZF 1000R ThunderAce -02
Mulla sama homma.Auttoi vähäksi aikaa ku vaihdoin uudet vaijerit,eipä ollu kauaa hiljaa.Kolina kuuluu myös vaan silloin,kun pyörä on tuella.
Mites ois kakspäällä??
Hätäiselle tulis mieleen että eikö siihen ExJuippiin voisi sorvailla ja sovittaa vähän ylimittaisia laakeriholkkeja, vaikkapa hiilipronssista, välyksen poistamiseksi ?
Jos joku vielä tekee sen viraabelina asevelialennuksella niin luulis tulevan hieman edullisemmaksi kuin koko härpättimen vaihtaminen?
Havainto b) Acen etujarruista:
Lucaksen MCB611SV palojen vaihtaminen SBS'än dual carboneihin auttoi huomattavissa määrin.
Vaikka Lucakset olivat olevinaan HH palat.
Dual carbonit pitävät kylmänä ihan tarpeeksi eli varmaan paremminkin kuin korvaamansa Lucakset.
ABE hyväksyntä (KBA numero) noista puuttuu mutta henk.koht. ei jaksa kiinnostaa mitä mieltä saksan liikenneministeriö on mun jarrupaloista ;)
Vilpitön puoltolause siis.
Seuraan mielenkiinnolla mitä eroa radiaalipääsylkky tekee jahka saan sen paikalleen ja ilmattua.
Havainto c) Sportmax D208 tuntuu ainankin alkukesän uskallusasteella ihan kelpo tavaralta.
Kiitoksia vastauksista. *(Jannu79 @ Huhti. 30 2007,15:57) kirjoitti
Nyt löyty syy kolinaan, puuttui toisesta päästä toinen laakeriholkki kokonaan. Ostin romikselta käytetyn exupin ja sain putken kaupan päälle. Nyt on sit lähes kokonainen exuppi varaosiks, jos joku sattuu tarviimaan.
Yamaha YZF R1 -07
EX Yamaha YZF 1000R ThunderAce -02
Nonniin..monien kommervikkelien jälkeen alkaa olemaan kunnossa. Tänään sain pyörän penkitettyä ja säädettyä, 133,7 irtosi takanakista, ja 103 nm irtos vääntöä. Pikkasen kävi laihalla, sen jälkeen kun annoin vaimentajan maistaa vähän rautakankea
Esiintyykö muilla muuten sellaista ihme rällätystä tai kolinaa jos alkaa kiihdyttämään matalilla kierroksilla?
ALuksi luulin että ketjut olisi liian löysällä, mutta ei se ropina niistä ainakaan kuulu?
Juu kuuluu joskus itselläkin. Liekkö venat vai mikä..(GriZzLy @ Touko. 10 2007,17:47) kirjoitti
No kun muistaa kierrosta antaa ja tarpeeksi pientä vaihdetta, niin ei äännä turhia..
*** mopoton ***
Joo, tuttu ääni.. Kokeileppa 5. vaihteella kiihdyttää 40:sta, niin johan kolisee(GriZzLy @ Touko. 10 2007,17:47) kirjoitti
Alkuperää en saanut selville. Epäilen että venttiileistä se lähtee.
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Mitä pyörälle on tehty?(GriZzLy @ Touko. 10 2007,17:47) kirjoitti
Itellä on Dynojet rs3 kn takaselta 130hp ja 102nm
Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
Yamaha FZR600 -93
edellisen omistajan toimesta penkitetty 142,8 hepoa ja 107,3 vääntöäyoshimuraa ja suutinta vaihdettu siinä kohtaa.
ja kolistelee kyllä alta 2000 kierroksen
voiskohan olla jakokettinki
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Kierroksia pojat.... Ei ne ole diisseleitä joilla vedätetään tyhjäkäynnillä.... Kunnolla vain happea koneille niin homma rokkaa
Ei sille ole tehty muuta kun laitettu Wileycon putki kiinni, ja minä suoritin nuohouksen vaimentajalle rautakangella. Kaasarit synkattiin, ja sitten penkitys, eka antoi tuloksen 128 hp ja 96 nm, nostettiin neula kolmosesta neloseen. Sen jälkeen seosruuvit kiinni, ja 3,75 kierrosta auki. Kuopat hävisi, ja rupes polleja löytymään. Normi filsu ja suuttimet.(samifzr600 @ Touko. 10 2007,22:39) kirjoitti
Käytin pyörää MJL-huollossa Tattarinsuolla, ja ymmärsin puheista että penkki ei anna ylipositiivisia tuloksia, vaan aika oikeasuuntaisia.
Ja jp_445, kun sitä vääntöä löytyy niin hyvin jo alakierroksista, niin unohtaa välillä vaihtaa pienempään.![]()
Itse kans mittautin oman -96 acen kerhomme penkissä ja sain tulokseksi 130.9hp ja 103.9nm. Tuosta pitäisi lähteä parantelemaan.. Paikallaan oli Devilin Bolt on. kaasareiden säädöistä en tiedä mutta varmaan vakiot. Suhkoht vakio tehot noi näyttää olevan. Saa nähdä muuttuuko tehokäyrä minkälaiseksi kun kokeilee tuota hommaamaani dynojetin suutin settiä, ensin tietenkin pitää ajaa seos mittaus läpi että tietää mitä kannattaa tehdä vai kannattaako koko hommaan ryhtyä..![]()
-Thunderace-
Ja jos Dynojettejä meinaat ruveta asentamaan, niin kannattaisi myös vaihtaa paremmin hengittävään ilmafilsuun. Vähän parempi läpivirtaus.(UnderAce @ Touko. 12 2007,01:05) kirjoitti
Elikkä itellä sama meteli kierroksila 1000-n.2700 ja etenkin vedättäessä.Vikaa epäilen ensiö ketjussa koska ääni ei ole nokkaketjusta johtuva.Äani kuullostaa siltä kuin joku ketju olis löysällä tai hakkais johonki/resonois.jostakinhan siihen meteliin täytyy löytyä selitys, koska ei taida moinen ääni kuulua uutena.Ja lopuks, onko porukoilla moinen ääni kuulunut monenakin kesänä ihan vaan siksi että vois ite ajella ns.rauhallisin mielin kesän ennen kun ottaa koneen auki.(Jose @ Touko. 10 2007,19:14) kirjoitti
Ainakin mun pyörässä ääni on kuulunut aina ja nyt on mittarissa 27tkm. On tosin kyllä lisääntynyt kilsojen myötä. Eipä taida olla vakavaa....
kiitos tiedosta.Eli ei muuta kun kovaa ajoa(Thunderman @ Touko. 13 2007,22:38) kirjoitti
![]()
No niin Brembon radiaalipääsylkky asennettu ThunderAceen ja erittäin hyväksi havaittu. Paitte jarrut purevat paljon paremmin niin ennenkaikkea tuntuma parani huomattavasti.
Kalikka on mallia 19X18. Ensimmäinen luku on sylkyn halkaisija ja jälkimmäinen jarrukahvan laakerointipisteen ja mäntää painavan tangon välinen etäisyys. [Pieni luku = löysempi kahva, pitempi liike. Iso luku = jäykempi kahva, lyhyempi liike.]
Hyvin suositeltava upgrade kaikkiin Yamahoihin joissa on jo Tomitomon monoblock puristimet mutta perinteinen pääsylkky.
Jarruvalokatkaisijaahan tuommoisessa ei ole mutta Jenveyn painekatkaisijallinen banjopultti ei paljoa maksa. (= alle 20 euroa). Brembossa ja alkuperäisessä Nissinissä on jokatapauksessa eri nousu banjon jengassa joten erilainen pultti on hommattava kuitenkin.
[Mopoon oli siis jo vaihdettu SBS dual Carbon palat ja Goodridgen punosletkut.]
Seuraava testailun kohde on ratastus: 17:46 => 16:47.
Tehogalluppiin mainittakoon että kaasarien synkkailun jälkeen tästä, 31tkm ajetusta kappaleesta, irtosi likaisella vakiputsarilla 135 hummaa renkaalta. suuttimista ei havaintoa, putkessa on Laserin hiilari slipari.
Sittemmin vaihdoin K&N suodattimen mutta epäilen että tokko tuo auttaa mitään.
Airbox modia en tehnyt kun en usko että saaatava etu on suutinjumpan arvoinen.
Nyt ace penkitetty pro boostin penkisä huipputeho 9830rpm 126HP vääntö 7803rpm 104.14NM. Paikallaa yosimuran vaimennin, dynojet, k&n filtteri onkohan toi teho normaalia vähemmän vai johtuuko erot penkistä?
Matalilla kierroksilla kauhee rallatus ku alkaa vedättää.