Onhan niitä Bolt-on pönttöjä, ne käy suoraan vakion takaputken laippaan pulteilla kiinni.
Pelkkä pytty ei kyll välttämättä juuri paranna kuin ääniä ja näköä.
Jos haluaa vähän lisää ukkosen jylyä mutta pitää E-merkinnän ja gyyvaaran vähän paremmin aisoissa voipi orggis savustuspönttöä hieman aukoa. Reippaampi kurvailun voipi kyllä johtaa melko pian sen kaapimiseen tannerta vasten.
JP_445 (tai joku muu, en muista) on tainnut kirjailla vakiotiinun "gutting" ohjeet forumille joskus. Löytynee hakutoiminnilla.
Acen vakiot 17:46 välit kannattaa vaihtaa 16:47.
Ei menetä juuri mitään mut voittaa paljon.
Tulos on n. 4500rpm/100kmh.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Tuntuu että Ässän perä ns. notkuu kantatessa, pitäisi varmaan tehdä säätöjä ainakin takapäässä.
Tiedän että mistä säädetään, mutta löytyisikö neuvoja että miten aloittaa prosessi? Vetää suoraan jäykemmäksi? Mahdollisesti laittaa ensin stanusäädöille ja siitä sitten kokeilun myötä hakea sopivan jäykkä säätö?
Miten olette itse tehneet?
Tunturiässä
Jos iskaria ei ole huollettu ties milloin viimeeksi niin suosittelen nyt talven aikana tehtävää öljyjen vaihtoa ja kaasutusta. Kannattaa lähteä aina liikkeelle keskiasetuksista.(Pecos @ Elo. 24 2007,20:10) kirjoitti
Pyörällä ajettu nyt sellaset 37000 josta meikäläinen reilut 4000. En usko että on paremmin huollettu mitään. Itse vaihtanut heti tulpat, putsarit ja nesteet. Niin, oli siitä ketju ja rattaat vaihdettu ja uudet renkaat.(JP_445 @ Elo. 26 2007,18:08) kirjoitti
Täytynee varmaan ottaa talvella sitten etu- ja takapää tonkin osalta huoltoon.
Vielä tälle kaudelle tekis mieli takapäätä jäykistää, ehkä vaan vähän kliksuttelen kireämmälle, siitä jo vissiin saa tuntumaa. Ei ole ehkä tehdasasetuksista muutettu vielä minnekään.
Tunturiässä
JP oli muuten oikeassa.
Kokeilin 2,1/2,3bar (e/t) kylmäpaineita ja näpräsin vähän säätöjä.
Kyllä se !!!#¤&*£$!! takakäyrä ja pöntön laippaa kaapii tantereeseen.
Roikuin niin paljon kuin ulkokurvin puoleinen käsi vaan antoi myöten leveällä tangolla yläkehoa siirtää sisään mutta pohjasi se piippu siltikin.
Koska minulta puuttuu ihmenelosten kumi-ukon venyvät kädet niin ei auta itku markkinoilla pakko kai se on se ohjauspumppu nyt kehiä jostaan ja nostaa perää.
Joskin bootsibudjetti kyllä vaatisi tappienkin nostamista.
Alkuperäinen "Lowrider custom" asento johtaa tuskallista tahtia sorvaantuviin tapin- ja kengänkärkiin.
No pitää vähän iteroida josko tohon keksisi jotkut siirtopalat.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
terve
Ässän jouset ovat lievästi sanottuna löysänlaiset, laittaminen kannattaa mielestäni aloittaa alustaremontista johon sisältyy sopivan jäykkyiset jouset. Noilla tulee automaattisesti lisää maavaraakin, sen lisäksi siis että ajettavuus noin yleensä paranee.
Tämän jälkeen sitten, tarpeen mukaan tappeja ylös, perää ylös ja kuulemma samalla ohjausiskaria...
p
Itsellä on semmoiset siirtolevyt, jotka siirtää normitappeja taakse ja ylös. sitten pulttasin takatapit irti ja käytin ne tapit eteen, koska ne takatapit on lyhyet ja erittäin terävät ja pitävät. Kiinnitin ne pulteilla siten, että ne on aika jäykät, joustaa kyllä jos osuu johonkin, mutta eivät normaalisti kenkää siirtäessä taivu mihinkään. Tosi hyvä.
putkeen on hitsattu jatkoa, jolloin se laippa on korkeammalla.
perääkin nostin joskus ja se teki pyörästä nopeemman ohjaamaan,mutta jotenkin perä on korkeella ja ehkä perän pito kärsii tästä. laskin takas normaaliasentoon. mielestäni parempi niin, vaikkakin ohjaus on tällöinrauhallisempi,niin kyllä se tangoista kääntyy. inputtia vaatii enemmän, mutta se on vain hyvä asia, ja ei rupee släppäämään niin helposti.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Hei! mitä pleksiä jengi on käyttäny ässässä? Omien kokemusten mukaan joko vakio pleksi tai sitten tuplakupla ja jälkimmäinen ainakin toi 189cm kuskille huomattavasti lisää ajonautintoa![]()
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Hmm onko ne siirtolevyt jalkatappien kiinnikekappaleen ja rungon välissä vai itse tapin ja kiinnikkeen ?(jaket @ Syys. 01 2007,13:52) kirjoitti
Pitääpä tosiaan vaihtaa ne takatapit eteen.
Putken jatkaminen vaikuttaa hyvältä, pönttöhän on pannalla kiinni joten senkun liu'uttaa sitä taaemmas.
Mites se mutka ?
Testaan sen perän nyt jokatapauksessa kun nakitin kaverin leikkaamaan 5mm lyhyemmät koiranluut ja kerkesin tilata ohjauspumpun. Ellei tunnu hyvältä lasken takaisin, noilla perän pitäisi nousta 20-25mm.
Ison tangon takia mulla on enempi painoa takana kuin vakioclippareilla joten uskoisin että tuolla muutoksella painonjakauma saattaa mennä likemmä vakiota.
(Viksu jätkä tietenkin tutkisi asiaa punnitsemalla, vaan kun ei ole vakio Acea käsillä.)
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
ne on runkon ja jalkatapin rungon välissä. itse tehdyt semmosesta 1cm paksusta alumiinista. Tietty vaihdetankoa joutuu kanssa pidentämään.
putkessa on vähän ylimääräistä mutkaakin hitsattu.
itsellä oli välillä pyörässä kiinni fighteritangot, hyvin se niilläkin meni radalla. vähän tuulee tietty enemmän![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vähän zoomailin jalkatappisysteemejä ja vaikuttaisi siltä että takatapit kävis samaan haarukkaan johon vakio etutapit on akseloitu.
Joskin harmillisesti etutappien akseli näyttää olevan päästään niitattu/tyssätty tappi joten se haluaa hieman hiomista ennen irtoamistaan. Sitten ei muuta kuin takatappi pultilla samaan paikkaan.
Tuumin kokeilla moista tämän syksyn ensiapuna ja juonia tappirunkojen nostopaloja talvella.
Jos Öhlinssin ohjauspumppu ottaa ja saapuu englannista vielä kelien jatkuessa testaan perännostonkin.
Ai niin: 2,4-2,5bar tuntui ihan hyvältä kuumapaineelta tavallisen Qualifierien kanssa.
Jahka noi on loppu pitää kokeilla Qualifier RR'ää, mutta ei ennen sitä o-pumppua missään tapauksessa.
Ai niin joku viisas voisi kertoa jotta kuinka hyvin Daytonan bootsien keraamiset sliderit kestävät ?
Noilla "Lowrider Custom" tapeilla on Oxtarin muovilirpakkeita on mennyt kahdet ja titaanisia yhdet kesän aikana.
Omasta mielestä minulla ei edes ole jalkaterät kovin AkuAnkka asennossa vaan pidän päkiää sisäkurvin tapilla.
Tappien nostaminen varmaan auttaa mutta alkoi muhia ajatus mielessä että hommaan uudet Oxtarin titaanipellit ja poraan niihin parit reiät ja nakitan jonkun tulppahitsaamaan reiän kautta paksumman titaanipalikan peltiin kiinni kun ei noi p*skat kestä pyhätöntä viikkoa - jos siis pääsis ajamaan koko ajan.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kuulkaas nyt gurut. Mitäs pitäs tehä kun takaiskari ampu öljyt mäkeen ja kolisee takapää mukavasti. Eli löytyykö tähän jotain korjaus sarjaa vai pitääkö hakee uusi kaupasta ?
Lähetä pumppu rempattavaksi asianmukaiseen liikkeeseen tai osta "tarvike" iskari tilalle.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
No voe helevetti, olin suht tosissani hankkimassa 97' Thunderacea, 32tkm, ois tullu tuontina ilman huoltokirjoja. Enpä taida koskea pitkällä tikullakaan näiden kauhutarinoiden jälkeen.
Stefat laukeilee jatkuvasti, EXUP temppuilee, käy laihalla, kolisee, röplöttää...![]()
Se vähän riippuu kuinka piiskana ja kuinka usein keula tulee alas.(Le Motard @ Loka. 25 2007,14:21) kirjoitti
Siksi toisekseen ne stefat on helppo vaihtaa ja onpahan sitten tuoreet litkut keulassa.
Laittaa voidetta ja ottaa löysät pois vaijereista edes joskus niin kyllä se toimii.(Le Motard @ Loka. 25 2007,14:21) kirjoitti
Mikään muukaan huoltamatta jätetty pyörä ei toki koskaan oireile mitenkään...(Le Motard @ Loka. 25 2007,14:21) kirjoitti
Äkkiseltään sanoisin että huolletussa Acessa on perusluotettavuuden ja kulun saanti suhteessa hintaan melko hyvin kohdallaan.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ja sitten asiaan:
Sain vihdoin aikaiseksi räveltää sitä ohjausiskaria paikalleen.
Kun aiemmin oli havaittu että ainankin keulan eteen asennettuna "916" tyylinen poikittaispumppu tarvitsee min. 68mm iskua ja on silloin hyvinkin tarkka passata kohdalleen.
Vastaavasti vanhan liiton tyyliin pitkittäin asennettu pumppu haluaa 135mm iskun, mutta mielellään enemmän.
135mm iskulla joutuu pumpun rungon laittamaan taaksepäin ja kun ohjaus kääntyy pumpun puolelle stoppariin kääntyy varren pää sen verran ulos että samalle kyljelle turtsatessa se raapinee rungon kaatumatateista huolimatta maahan jos tanko on stopparissa.
Asennus pumpun runko eteenpäin ja männänvarren pää rungossa kiinni jättää iskarin paremmin suojaan mutta vaatii siis pitemmän iskun.
No siellä se merkkihuollon remppaama Öhlins nyt makaa.
Edelleen kierrossa vähänkäytetyt uudet RaiRoTechin billetti tappisarjat. Satsissa on jäykät tapit joten ne suojannevat mopoa hieman lisää kulumavialta ja kulmarosolta mahd. tursan sattuessa.
Enää ei tarvitse kuin nysvätä koiranluut paikalleen ja mitä tekee putkelle vai jättääkö silleen ja testaa seuraavana kesänä laahaako edelleen nostetulla perällä.
Sitten toki normaaleja talvisyynäyksiä, venttiilivälykset, kaasarien synkkaus jne.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Tulee laahaamaan jos et putkea nosta ylemmäs/sisemmäs. Otat rännin irti ja parit viillot nousuputkeen sisäkurvin puolelle ja taitto ja hitsaten kiinni.... Tai sitten nousuputki poikki ja istutat R1 nousuputken paikalleen jonkun pienen vaimentimen kanssa...(Teuwo @ Loka. 29 2007,19:34) kirjoitti
Baah no eipä se kai auta itku markkinoilla eli on se putki chopattava.
Ankeasti joku Hirokatsu on säästänyt puoli palanutta reikäkopeekkaa ja nousuputki ei ole enää irtokappale Exupin (ja suunnilleen kaikkien muidenkin pyörien) tapaan
Toisaalta putken ja mahd. pöntön mulkkaaminen ei sinällään aiheuta lisäävaivaa kun kaasareita pitää nyhrätä dynolla muutenkin. K&N suodattimen kokeilu kun jäi siihen että laihalle meni ja hyllyssä odottavaa Factoryn sarjaa ei kerinnyt mättää paikalleen.
No nythän se putkien nysväys menee helpolla kun tuli treenattua väkertäessä välijäähyn putkituksia kotiloon![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
RaiRoTechin jalkatappisarja tuli germaanialaiselta purkaamolta ja hyvältä vaikuttaa.
Vaihdepolkimessa on halkeama joka saa TIG liimaa ja muuten kunto on oiva + mukana tuli takajarrun pääsylinteri ja jarruvalokatkaisija.
Mopo jossa tapit on olleet on lipattu vasemmalle kyljelle ja vasen tappi osin hankaantunut päästään + polkimen varteen tullut halkeama joka korjattu ruuvaamalla rosterilevy pedaalin varren kylkeen.
En silti valita @80€.
Tappien runko-osat vaikuttivat vahvoilta ja jäykkä tappihan ei ole kuin karhennettu alumiiniputki tai tanko joita kyllä sorvaa itsekkin jos sattuu lippaamaan.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
pikainen varmistus, eli thunderacen mosa menee ns. heittämällä yzf 750 runkoon? taas kun fzr 1000 mosaan pitää vaihtaa kansi tahi tehdä joku adapteri sinne väliin jotta saapi yläkiinnikkeistään kiinni runkoon?
Tomi
Honda cbr 929 rr -01
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Suzuki sv 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Yamaha yzf-R1 -99 turbo
Yamaha yzf-R6R -06
Yamaha yzf 750sp -94
Yamaha yzf 750r -95
Cagiva Mito -96
Aprilia af-1 futura -91
Joo(stalker- @ Joulu. 10 2007,02:02) kirjoitti
Kato tuolta *konversio-ohjeet homman tehneeltä*
Ellet ole jo niin tehnytkin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Morjens! Eka viesti lähtee vaikka org juttuja olen seurannu useamman vuoden..Asiaan.
Acen jousitushan on tunnetusti aika löysä, mutta tilanne on se, että takapään esijännitys on säädetty jäykimmälle eikä todellakaan ole liian jäykkä. Kaikki jousitus säädöt olen säätänyt netistä löydetyn ohjeen mukaan jossa proot sääti alustan radalle sopivaksi (linkkiä en nyt muista), mutta tuon esijännityksen joutui laittamaan jäykimmälle, jossa se itse asiassa oli jo kun pyörän ostin.
Eli kysymys kuuluu:
Kannattaako takaiskari viedä huoltoon vai ostaa saman tien uusi iskari ja/tai jousi? Paljonko huolto suunnilleen maksaa ja mitä se sisältää? Esijännityshän vaikuttaa jouseen eli voiko iskari olla kunnossa mutta jousi on vai liian kulunut? Jos vaihtaa pelkän jousen, kannattaako samalla vaihtaa myös etupään jouset? Niin ja jousitus toimii kyllä normaaliajossa ihan ok ja vuotoja ei ole, mutta kovemmassa ajossa tuntuu että perä "kaatuu" alta. Olen testannut tutun Acea ja siinä alusta toimi paljon paremmin, että ei tuo ihan mielikuvitustakaan ole.. Kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla. *Eiköhän tämä tilitys riitä alkuun...
KTM Super Duke
Huollata se takaiskari. Ihmetyttää että liian löysä iskari kun se mulla riittää 2 päällä radalla ajamiseen ihan hyvin... Keula paloiksi uudet jouset ja WP 5W liemet sisään niin alkaa lyyti kirjoittamaan sen osalta.(-The Ace- @ Tammi. 04 2008,19:02) kirjoitti
No nii olisi aika hieman fiksata Acea. Mistä löytyy sivukatteisiin alkuperäiset teipit tai saman kaltaiset?? Eli siihen keskimmäiseen katteeseen. Joku on joskus repiny ne pois ja näyttää liian blankolta. Se yzf1000 teksti ja sen aukon ympärille tarra. Kyseessä punavalkoine Ace. Takakate punainen, tankki valkoinen, kyljet punaiset ja alakate musta. Teipit pitäisi siis olla valkoiset.
Olisikos jotain muuta vinkkiä värin tuunaamiseen, jos ei orggis homma onnistu?? ;-)
Vielä kun oppisi ajamaan..
Moi
Linkin ässästa kysyisin, miltä tuo dynokäyrä näyttää niille jotka tuosta jotain ymmärtävät?
Itselle ei oikein sano mitään mutta tuo pyörä kiinnostais.
http://www.auto24.ee/clients....34211l6
Honda CBR 600 F4i -05
Ihmeellinen kuoppa on kyllä. Mulla olisi Tuukalle ace.. Jos kiinnostaa niin laita YV:tä.(Tuukka P. @ Helmi. 16 2008,13:40) kirjoitti
Vielä kun oppisi ajamaan..
Nyt kun joku tietävä vielä kertoo mistä tuo kuoppa tuossa käyrässä mahdollisesti kertoo?
Honda CBR 600 F4i -05
Taitaa olla ton pyörään vaihdetun kokoputkiston sivutuote.
Voipi parantua jonkin verran säätämällä.
Joskin seoskäyrä menee itseasiassa laihalta paksummalle montun kohdalla.
Ois kiva tietää onko pyörään tehty putkenvaihdon lisäksi joku airbox modi.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ei ilmeisesti sitten mitään hirveän hälyyttävää?(Teuwo @ Helmi. 19 2008,19:40) kirjoitti
Honda CBR 600 F4i -05
No ei.
Hyvässä Acessa vois odottaa olevan 130-135 heppaa renkaalla ja siltähän toi näyttää.
Jos ton seoskäyrän laihan patin saa siistittyä pois niin tehokäyrän monttu voi siitä ainankin pienentyä, tuurilla ylöskin voi saada pienenkissanv*tullisen lisää tai ainankin venyvyyttä hitusen jos seoksia hiplataan jarrulla.
Eihän se kokohormilla vedä ihan nollista kuin vakiolla kun ei ole Exjuippi auttamassa mutta orggis putken saanee sopuhintaan hajottamolta/orgista, ellei tule mukana.
Siis jos ihan ala-alueen heikompi veto alkaa vaivaamaan.
[Minulle ei ainankaan ole tullut yhtään Acen vilivili putkea vastaan jossa olisi kollektorissa paikka exup kalikalle.
Acen nousuputki taas on ankeasti kollektorissa hitsaamalla kiinni joten jos mopossa on tarvikepönttö joka ei ole orggis nousuputken laipassa kolmella pultilla kiinni on hyvin suuri todennäköisyys että koko putkisto on vaihdettu.]
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-