Sivu: 34 / 34:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334
Tulokset 991:stä 1008:een 1008:sta
  1. #991
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ellen nyt ihan väärin muista, niin tuossa se on laturin yhteydessä ja vaihdettavissa erikseen. Toki varmaan noita kokonaisia latureita löytyy purkaamoilta tai ebaystä kohtuu halvalla.


    - T -
    Näitä voisi löytyä, niin pääsis hieman edullisemmin.
  2. #992
    Specin mukaan latausjännite 14.2 -14.8 V @3000 rpm. Service manualin mukaan säädin on integroitu laturin päähän ja toimii perinteisesti hiilien avulla.

    http://www.exup1000.co.uk/tech/yzf1000r/
    FJR -07
  3. #993
    Reissuun lähtö ke aamuna ja kaverilla svingin akselin laakerit soronoo. Ei kenelläkään satu lojumaan hyllyssä? Mistähän kannattaisi kysellä?

    -- Laakerit löydetty
    Viimeksi muokannut: Sleeper; 21.08.2017 klo 14:57.
  4. #994
    Lainaa allu80 kirjoitti Katso viesti
    Näitä voisi löytyä, niin pääsis hieman edullisemmin.
    Vaihdoin jännitteensäätimen ja vieläkin lataa yli jännitettä. Valot päällä +16 volttia. Uuden akunkin hommasin. Kaippa se koko laturi sitten vaan pitää vaihtaa.
  5. #995
    Lainaa allu80 kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin jännitteensäätimen ja vieläkin lataa yli jännitettä. Valot päällä +16 volttia. Uuden akunkin hommasin. Kaippa se koko laturi sitten vaan pitää vaihtaa.
    Onko käytettävä mittari varmasti ok? Itsellä halpis-yleismittari alkoi näyttöö pyörän akusta jotain 18v, kun mittarin oma patteri oli heikko.
  6. #996
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Onko käytettävä mittari varmasti ok? Itsellä halpis-yleismittari alkoi näyttöö pyörän akusta jotain 18v, kun mittarin oma patteri oli heikko.
    Halppismittari on ja tämä kävi mielessä jo heti aluksi. Mittaria testattu kahden eri auton ja akkulaturin kanssa, eli ok pitäisi olla.
  7. #997
    Lainaa allu80 kirjoitti Katso viesti
    Halppismittari on ja tämä kävi mielessä jo heti aluksi. Mittaria testattu kahden eri auton ja akkulaturin kanssa, eli ok pitäisi olla.
    Ok. Kauheestipaljon vaan ihmetyttää, miten laturi itsessään voisi vikaantua niin että se lataa liikaa, kun säätimen tehtävä se jännitteen säätäminen kuitenkin on.

    Nyt olisi ehkä hyvä hetki katsoa laturin kytkentäkaavio oikeasti ajatuksella läpi, että voiko jossain kohtaa virtapiiriä oleva hapettuma esimerkiksi huijata säädintä luulemaan, että jännite on alhaisempi kuin todellisuudessa jne... Jossain pyörässä tuli virtalukon kautta vertailujännite säätimeen omana johtonaan ja siinä ainakin tuo riski on. En vaan muista edes merkkiä saati mallia missä tuollaiseen täällä törmättiin.

    Edit: yllähän lukeekin että on perinteinen hiilillä varustettu laturi. Silloin vika voisi hyvinkin olla tuo vertailujännitteen heikkous. Eli jos säätimelle tulee ohut 12v syöttö, niin mittaapa pyörän käydessä siitä jännite.
  8. #998
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ok. Kauheestipaljon vaan ihmetyttää, miten laturi itsessään voisi vikaantua niin että se lataa liikaa, kun säätimen tehtävä se jännitteen säätäminen kuitenkin on.

    Nyt olisi ehkä hyvä hetki katsoa laturin kytkentäkaavio oikeasti ajatuksella läpi, että voiko jossain kohtaa virtapiiriä oleva hapettuma esimerkiksi huijata säädintä luulemaan, että jännite on alhaisempi kuin todellisuudessa jne... Jossain pyörässä tuli virtalukon kautta vertailujännite säätimeen omana johtonaan ja siinä ainakin tuo riski on. En vaan muista edes merkkiä saati mallia missä tuollaiseen täällä törmättiin.

    Edit: yllähän lukeekin että on perinteinen hiilillä varustettu laturi. Silloin vika voisi hyvinkin olla tuo vertailujännitteen heikkous. Eli jos säätimelle tulee ohut 12v syöttö, niin mittaapa pyörän käydessä siitä jännite.
    Tilasin jo purkaamolta laturin, mutta pitää perehtyä asiaan. Säätimelle ei kyllä tule mitään vertailujännitettä, vain tuleva jännite, lähtevä jännite ja maadoitus. Säätimestä kuva muutama postaus ylempänä.
  9. #999
    Lainaa allu80 kirjoitti Katso viesti
    Tilasin jo purkaamolta laturin, mutta pitää perehtyä asiaan. Säätimelle ei kyllä tule mitään vertailujännitettä, vain tuleva jännite, lähtevä jännite ja maadoitus. Säätimestä kuva muutama postaus ylempänä.
    Öö, siis eihän se koko laturin tuottama sähkö voi tuon säätimen läpi mennä kun piuhat on tuollaista paukkulankaa. Eli kai siihen laturiin kuitenkin tulee erikseen suoraan käämeihin kytketty päävirtakaapeli, ja tuo vaan säätää hiilille menevää sähköä? Olisi kyllä kiva nähdä tuon lataussysteemin kytkentäkaavio kokonaisuudessaan.
  10. #1000
    Nyt pääsin kunnolla pyörän ääreen. Eli laturilta lähtee kaksi johtoa, punainen ja ruskea. Molemmat menevät virtalukolle, josta käsittääkseni ruskea menee sulakkeille ja punainen pääsulakkee/starttirele kompleksille ja siitä akulle. Kaikki liitokset ja maadoitukset putsattu mitä löytyi, paitsi sytkäboxin liitintä en saanut nätisti irti, niin annoin olla. Varmaan seuraavaksi otan virtalukon käsittelyyn, siinä sellaista vaivaa ollut että avaimen pitää olla juuri millilleen oikeassa kohdassa, että virta jää päälle.
  11. #1001
    ^Ok. Ja tuo säädin kytkeytyy niihin punaiseen ja ruskeaan miten? Edelleen mietin sitä, että onko toinen noista laturin johdoista se "akulta säätimelle palaava" jännite, jonka perusteella latauksen tehoa säädellään, ja toinen se varsinainen päävirta jonka kautta akku ja muut laitteet saavat laturin tuottamaa virtaa... Et kuitenkaan kokeillut mitata noilta laturin navoilta jännitettä suhteessa runkoon pyörän käydessä? Toki tuo mahdollisesti hapettunut/palanut virtalukonpohja voisi selittää oireita hyvinkin.
  12. #1002
    En mitannut. Laturi oli irti pyörästä ja eilen laitoin uuden. Jos tänään sais ittensä pyörän ääreen.
  13. #1003
    Lainaa Kajar kirjoitti Katso viesti
    Jostain syystä Acen kone alkoi eilen käymään välillä huonosti. Tyhjäkäynnillä kone ei aina käynyt kaikilla sylintereillä ja meinasi sammua. Liikennevaloista lähtiessä joutui kytkimellä luistattamaan, että pääsi liikkeelle. Myös bensan hajua oli havaittavissa. Vika korjautui hetkeksi, kun annoin koneelle reippaammin kierroksia. Tupsautti putkesta hieman mustaa savua ja sen jälkeen käynti palautui normaaliksi. Ajelin taas jonkin matkaa ja pysähdyin hetkeksi huoltoaseman pihaan, niin kone meinasi taas sammua. Annoin taas vähän enemmän kierroksia ja käynti palasi normaaliksi Eli käyntiongelma korjautuu hetkeksi konetta kierrättämällä. Kaasarit huollettu ja synkattu viime elokuussa Yamhan huollossa, minkä jälkeen ajettu ehkä n. 3tkm. Voisiko jossain polttoaineen syötössä olla roskia tms. vai mikä selittäisi ajoittaiset käyntihäiriöt? Ei varmaan johdu polttoaineen laatueroista. Tämä kyllä ihmetyttää, kun sunnuntaina ei ollut mitään ongelmia.
    Tämä vika korjautui sillä, että asensin kaasarehin Tourmaxin korjaussarjat. Puhdistin samalla kaasarit Motonetin Carb Cleaneriilla ja paineilmalla. Remontin jälkeen Ace käy nyt oikein nätisti tyhjäkäntiä ja alakierroksille tuli kivasti vääntöä. Eipä ole Yammu pelannut kertaakaan näin hyvin sinä aikana, mitä se on ollut minulla Nyt kyllä kelpaa taas päästellä
  14. #1004
    Moikka vain kaikille.
    Thunderace ostamassa.
    Kyselisin vain,tietääkö kukaan miten 72kw sakasan pyörät on kuristettu.
    Olen mahdollisesti ostamassa yhden joka on tuotu 2003 sakasasta ja papereissa 72kw.
    Onko jotain holkkeja? luin että fzr1000 ois ollu jotenkin sähköisesti rajoitettu.
    Mites suuttimien koko?
  15. #1005
    Lainaa tony_86_ kirjoitti Katso viesti
    Moikka vain kaikille.
    Thunderace ostamassa.
    Kyselisin vain,tietääkö kukaan miten 72kw sakasan pyörät on kuristettu.
    Olen mahdollisesti ostamassa yhden joka on tuotu 2003 sakasasta ja papereissa 72kw.
    Onko jotain holkkeja? luin että fzr1000 ois ollu jotenkin sähköisesti rajoitettu.
    Mites suuttimien koko?
    Ainakin yzf 750 r on kuristettu kumikurkuista ainakin eli pienemmällä reiällä, voi olla suuttimissakin pieniä eroja.
    Jos runkonumero on tiedossa niin tuolla voi tehdä vertailuja suuttimista http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  16. #1006
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tony_86_ kirjoitti Katso viesti
    Moikka vain kaikille.
    Thunderace ostamassa.
    Kyselisin vain,tietääkö kukaan miten 72kw sakasan pyörät on kuristettu.
    Olen mahdollisesti ostamassa yhden joka on tuotu 2003 sakasasta ja papereissa 72kw.
    Onko jotain holkkeja? luin että fzr1000 ois ollu jotenkin sähköisesti rajoitettu.
    Mites suuttimien koko?
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin yzf 750 r on kuristettu kumikurkuista ainakin eli pienemmällä reiällä, voi olla suuttimissakin pieniä eroja.
    Jos runkonumero on tiedossa niin tuolla voi tehdä vertailuja suuttimista http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
    Parikymment vuotta sitten, oli kuristukset aika yleisä saksassa. Liittyy aikoinaan johonki/jotenki verotukseen...

    Ranskass ovat viel yleisempiä, siellä ku yli 100 hp pyörät on kielletty kokonaan. (Tai ainakin oli muutama vuosi sitten, nykyist tilannetta en tiedä.)

    Useinmiten nää kuristukset on purettu/poistettu, kun ei niit oikein kukaan/mikään valvo
    kaikki ajoharjoittelu asiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  17. #1007
    bongattu kurun tien asfalttijonossa fighteroitu punahopea thunderace pyöreillä lampuilla. Tiedoksi, että voisin ostaa punahopean thunderacen etukatteet/lampun/ mittariston kehyksen ja tukiraudan ja peilit, eli koko vakioetukatesysteemit. (vain metalli puna/hopea väri käy. )
    we cannot tolerate zero tolerance!
  18.  
  19. #1008
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    bongattu kurun tien asfalttijonossa fighteroitu punahopea thunderace pyöreillä lampuilla. Tiedoksi, että voisin ostaa punahopean thunderacen etukatteet/lampun/ mittariston kehyksen ja tukiraudan ja peilit, eli koko vakioetukatesysteemit. (vain metalli puna/hopea väri käy. )
    Minähän siinä letkassa istuskelin. Etulamppu ja peilit löytyy alkuperäisinä ja perän katteita lukuunottamatta varsin hyvännäkönen ja hyvälaatuisen oloinen katesarja, jossa on alkuperäisestä poiketen punainen mittariston kehys. Väritys ei ole 1:1 alkuperäisen kanssa, sillä nuo katteet on maalattu candyvärinä. Paremman näköinen kuin alkuperäinen mun silmään, mutta makuasia. Alkuperäiset muovit hajosivat vanhuuttaan, siitä se riisuminen nakuksi lähti. Laita viestiä jos kiinnostaa. En usko että muunnan enää takaisin orkkiskuntoon, joten tuskin noita osiakaan enää tarvitsen. Jos tukiraudalla tarkoitat sitä vänkyrää, joka kiinnittää etuhäkin runkoon niin se löytyy. Peilejä häkin sisällä tukevaa rautaa ei ole.
Sivu: 34 / 34:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334