yamahan huono puoli on aina se, että osat maksaa hemmetisti. joku exupin vaijerikin maksaa 60euroa. paljon ajetuissa täytyy vaihtaa esim neulaputket, nekin on varmaan 80ekee kappale?.
Jonkun yksipyttyisen enskankin moottorin osat voi maksaa 1300ekee, jos pitää ostaa rattaita.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kaikki laakerit, mukaanlukien vesipumppu, laahaimet, o-renkaat, männät, renkaat ja tapit sekä muutama stefa ja niitä lukkorenkaita yhteensä 1000,55 taalaa, siihen päälle rahti 69 taalaa ja sitten Suomen päässä tulli ja alvi niin koko summa euroina 1050. Siihen päälle Suomesta ostettu koneen koko tiivistesarja 225 ja jakoketju 40. Elikkäs 1315 ekee, saa sitä visalaskua pitkälle keväälle maksella. Mutta usko on kova, että pyörällä ajaa toiset 15 vuotta ainakin koneen puolesta, tosin itelle on tullut kilsoja 19t kahteen vuoteen että voipi olla 5 vuoden päästä sama homma edessä. Työt tulevat sitten tuohon päälle, ite saan niin sopivasti, että niistä ei uskalla ääneen puhua.
Se Partzilla oli muuten tosi hyvä, sieltä tuli melkeinpä päivittäin tietoa, miten osien löytyminen edistyy. Suomen päässä meni 3 päivää, koko hommassa 18 päivää tilauksesta osat käteen. Jos joku tietää Euroopasta hyvän nettikaupan, josta sais osia halvalla, ettei tarvitsisi tulleja ja alveja maksella niin olis kiva tietää. Englannista paria kattelin, mutta niillä ei ollu mitään tietoa esim. männistä.
Ja vielä sellanen, että en tiedä pitääkö paikkansa, mutta joka ikinen osa oli yksittäispakattu Yamahan laatikoihin tai pusseihin, ja tietysti jokaisessa luki, että Genuine Yamaha Parts. Maanantaina alkaa kasaus, sittenhän sen näkee miten osat sopii paikalleen.![]()
Viimeksi muokannut: TTFZ750; 08.02.2013 klo 22:03.
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Kertokaas nopsaa yhtäkkiä etuhaarukan öljynmäärät?
Mulla on joku manuaali joka sanoo että capacity 590ml ja oil level 123mm putki kasassa ilman jousta mitattuna.
Netistä tas löysin jotain 485 toiseen ja 495 toiseen iskariin. Mitä täs ny pitää oikein uskoa??
Tolpat olis pöydällä öljyä vailla...
Thunderace 1000 -96
moro, ^^. Taisin itsekkin ihmetellä tilavuuksia, päädyin mittaamaan ö-määrän pinnan korkeudella. On ainakin selkeä eikä jätä tulkinnan varaa.
Ujo puna/hopea TAce
No miten sä sen mittaat kun kerta ilman jousta ja iskariakin kai pitää mitata. Pitääkö pohjareijässä pitää sormea kokoajan vai mitä ihmettä?? Se iskarisydeemihän tulee kiinni sillä pohjapropulla.
Thunderace 1000 -96
Eikujjaajoo ei mitään. Pelkästään jousi näköjään pois, iskari osa pitää jättää. Löyty tuosta ohjeesta oikein kuvakin. Meni vaa ohi. Pitää vaan se korkki osa ruuvata siitä varresta irti. Joo ehkä mittaan kans tuon öljyn enkä laita määrän perusteella. yritin sinne tuota 5,9 desiä kaataa niin ei ees menny kaikki ku tuli täyteen eikä yhtään enempää mennyt. Pohjareijästä täytin.
Thunderace 1000 -96
jos oikein muistan... täytyisi vähän pumpata iskaria ennen mittausta, jotta joka paikka täyttyisi. miksi et täytä ylhäältä, mittauskin tehdään putken reunasta ölpän pintaan?
Ujo puna/hopea TAce
Mittaamalla öljyä meni yli tuon ohjekirjan 5,9 desin verran. Oliskohan nyt jotain 7desin luokkaa noin....
Eli siis mittaus tapahtui näin: Korkki pois päästä, jousi pois sisältä, putki niin pohjaan kun vaan menee. Putken yläreunasta 123mm mauserilla mitattuna. Ölkkää jotain 7 desin luokkaa tosiaan meni. Ja pumppasin kyllä vähä väliä.
Nohh nyt se on kasassa ja kyllä se ainakin joustaaJoutuu vaan hakea lisää öljyä kun mulle myytiin vaan 12desiä öljyä
![]()
Thunderace 1000 -96
oho, melko paljon...
itse en millään muista paljon meni; ekaks hollille ja sit biltsun ruisku häzzäkällä kohilleen (123mm).
Ujo puna/hopea TAce
Nokun minustakin melko paljon. Ei se ainakaan enempää pohjaan mene se sisäputki. Pohjaan kolahtaa.
Thunderace 1000 -96
Pientä päivitystä, remppa etenee jännittävissä merkeissä. Kaikki jenkkilästä tulleet osat kävivät paikoilleen, mitään ei puuttunut ja konekin oli jo melko hyvin kasassa kun viimeksi näin. Uudet imuventtiilit olivat vielä kannen kanssa eriparia, eli pakoventtilit pitivät, mutta imuja piti hioa lisää. Olen projektin nähnyt viimeksi tosiaan viikko sitten, tuli toi talviloma väliin, mutta huomenna saa uuden kuvan ja päivitetyt tiedot.
Näyttää kone muuten paskasemmalta kuin mitä oikeesti on.
![]()
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Vielä tohon keulaöljyyn...
Meinasin kanssa vaihtaa kun tässä ehtisi mutta tuo klassinen "mitä öljyä" jäi askarruttamaan
Service manuaali sanoo "Fork oil 01" joka tarkoittanee nykyjään KYBin 01:stä. Marmorilla 38€/litra.
Oliko se niin että tuo vastasi normi 5W keulaöljyä ja onko kokemuksia tästä tai muista viskositeeteista? Jotenkin vaikea uskoa että tuo KYB olisi normikäytössä muutaman ratapäivän kerakaan ihan niin lyömätöntä kamaa kuin hintansa antaisi ymmärtää
P.S. Kerpele kun on hankala tuo nykyinen hakutyökalu![]()
http://ghlbo.superhawkforum.com/Oil-Data.gif
tuomosta listaa oon ite tutkaillu noiden öljyttimien kans.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mulle antoi vaasan aj biken äijä 10w öljyä. Kysy het että sporttipyöräänkö? kun en ollut varma kumpaa öljyä mulla oli ekaan tuubiin laitettu. Motorexin 10w fork oilia tai jotain semmosta se on.
Kyselin samalla siitä öljyn tasosta kun oli sitä ristiriitaa ohjeessa.
Eli kun mun manuaali sanoo että pinta mitataan ilman jousta se 123mm tuubin päästä, tai 5,9desiä.
tuolla mittaustavalla meni tosiaan se 7desiä. Huoltomies äijä sanoi että hän on noita joitain satoja vaihtanu niin aina mitataan jousen kanssa. Meinas myös että tuolla 7desillä etupää on kivikova. Uskon siis häntä ja pistän öljymäärät nyt uudestaan kohdille, mittaan jousen kanssa. Sopisi kyllä tuo desin ylimäärä tuohon että kuuluukin mitata jousen kanssa. Saa tuolla manuaalilla nakata vesilintua!![]()
Thunderace 1000 -96
Joo onki sitte mielekiintosta saada tarkasti mitattua se öljynpinta kun jousi on paikallaan. Ite en jaksanut kovin kauaa etsiä hyvää toimivaa metodia siiten niin kaadoin sen karvan alta 6 desiä tuubeihin ja pistin nippuun. Toimii minkä toimii..![]()
Thunderace 1000 -96
Öljyn vaihto olisi pyörään edessä.
Edellinen öljy oli Castrol Power1 GPS ja tuntui pelittävän sillä hyvin, eikä öljyä hävinnyt.
24mx.fi sivustolla: 4L Castrol Power1 GPS ja öljynsuodatin paketti maksaa 39,00€.
Ilmeisesti 10W40 on oikea viskositeetti ?
Mitä öljyjä suosittelette ?
motul 5100 15w-40
tai mobil delvac mx 15w 40 tai 50 kumpi mahtoi ollakkaan....
enskesä lähtee kokeiluun tuo delvac. Saa nähä miten pelaa.
Thunderace 1000 -96
Kone sai koko rempan, alussa tuntu että jumafuckinlauta, kylläpä on potkua, mutta nyt kun päässy vähä rankasemaan, oon huomannu melkosen kuopan 8000 rpm- eteenpäin. Voiko vika olla siinä että Exup väärin kasattu, vai kaasareissa, niitä ei muuten purettu kuin otetttiin kohokammioista paskat pois?
Viimeksi muokannut: TTFZ750; 13.04.2013 klo 23:00.
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
jos laittaa exupin vaijerit väärin päin niin saa hyvän kuopan ylös.mutta tuskin syynä on se. se ei ole tehokas sitten ollenkaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Oli servosta yksi piuha löysällä, eikä siksi toiminut oikein, nyt toimii ja uudella koneella on melko mukava ajella.![]()
Viimeksi muokannut: TTFZ750; 19.04.2013 klo 14:06. Syy: Vika selvisi
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Tänään semmonen sata kilsaa mutkasta tietä, tiet on niin huonossa kunnossa että piti aika varovaan ajella, kun ei yhtään tiennyt mitä tulee vastaan. Mutta nyt kun rempan jäljiltä kaikki toimii, niin täytyy sanoa, että kyllä kannatti, piano surisee nätisti, ja mikä tärkeintä, menee kuin eläin, antais vaan noi montut ajella rauhassa.
Suzuki Hayabusa 1300R
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Yamaha YZF 1000 R Thunderace
Yamaha FZ 750
Ilokseni tuossa huomasin että vesipumppu laskee nesteitä pihalle...
Eli todennäköisin diagnoosi lienee kulahtanut 'mekaaninen tiiviste'.
Ootteko tuota vaihtaessa vaihtaneet myös tuon öljypuolen stefan?
Entäs tuo vesipumpun laakeri, onko järkeä alkaa vaihtaan? Kilsoja 54k alla.
En siis ole vielä avannut, mutta tässä hieman pähkäilen tarvittavaa varaosa kattausta....
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Tuli viime kesänä vaihdettua jarrupalat taakse, olivat edulliset tarvike palat.
Palat vaihdettua jäi satulan huollon jälkeen jarru hieman laahaamaan päälle, kerkesi siinä levykin useamman kerran kunnolla lämmetä.
Kun sain tuon laahaamisen korjattua, niin huomasin että jarru vinkuu jo kohtuu kevyessä jarrutuksessa, kovemmassa jarrutuksessa ääni on jo sietämätön.
Kannattaako nuo tarvikepalat heittää menemään ja käydä kyselemässä tiskiltä originaali jarrupaloja ?
tähän jammun öljynsyöntiin taas....
Itellä tuo nyt tuntuu semmosta puoli litraa - litran /1000km syövän.
Guuglettelin ajankuluksi kaikenlaista niin tuli vastaan tämmöinen:
"Monesti kulutus tulee myös siitä, että männät vähän kovassa kiihdytyksessä
ohipuhaltavat kampikammioon. Sitten huohotusrööristä puskee öljyä
ilmanputsarikoteloon ja siitä pytyt syövät öljyn. Ei se yleensä pääse
kampikammiosta männänohitse palotilaan. Siellähän on hillitön paine.
Homman voi korvata muuttamalla huohotussysteemiä. Eli catch can
huohottimeen, kisavehkeissähän tommoset on lähes aina. catch can erottelee
öljysumun huohotuksesta. Esim R1 /R6 kisavirisarjoissa tulee catch can
mukana."
Onko tuossa mitään perää vai onko ihan huuhaata. En nyt mikää moottori ekspertti oo...
Itse öljynkulutustahan tuo ei sinänsä poista mutta jospa se poistais sen kakstahdin hajun mitä takanatulevat jaksaa joka vitun kerta ajellessa moittia.
jos ei tuostakaan oo apua niin pitää vaa tuumata että hommakkaa nopiampi pyärä nii ei tarvi ajaa takana muahahaha.![]()
Thunderace 1000 -96
Noissahan on ilmeisesti menny pyttyjä soikeex, joten silloin tommonen ei auta. Ja jos se syö sitä normaaliajossa, niin silloinkaan ei tosta ole hyötyä. Tuohan on tarkoitettu kisavehkeisiin, eli kovaan ajoon.
Hajapusanisti