Nyt vähän urpo kysymys.. *
Elikkäs, paljon Acessä on öljyntarkistus lasisilmän mittaväli alarajasta ylärajaan?
Kysyn koska kyseistä pyörämallia silmät kiiluen himoitsen ja eräässä liikkeessä oli/on Ace johon oli kuulemma 500km sitte tehty ölpänvaihtohuolto ja oli nyt jo aivan tämän kyseisen silmän alarajalla.. *Ukko kaupassa yritti selittää että jotkut jättäisivät muka tarkoituksellaan öljyt niin alarajalle (in my ass jätetään ja ketä luulet kusettavasi, ajattelin. *
)
Niin tätä tietoa kyselemässä et paljon se pyörä oikein maistaa sit öljyy jo tolla kilometreillä.. ?
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Mites toi puristi lämpöisenä(Tuukka P. @ Syys. 22 2009,09:43) kirjoitti
yleensä kylmänä paineet on selkeästi alemmat kun ei ölppä tiivistä mitään
Olikos minkäverran km takana ja onko kannelle tehty mitään isompaa ( = jossain kohtaa on kansiremppa kuitenkin tehtävä ja ellei se syö öljyä ~0.2..0.5 l / 1000 km enempää niin venttiilivuotoja...).
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Lämpöisenä saatiin mitattua 9-10 paineita, mutta ihan varmuutta näyttikö mittari oikein ei ole. Eikös pyörissä ole kohtuu jyrkkä nokka ja joku tiesi kertoa, että se saattaa vaikeuttaa mittaamista? Nuo mitattiin koneen käydessä, tietenkin yks pytty vuorollaan pois pelistä.(wunderunde @ Loka. 08 2009,13:01) kirjoitti
Exupin vaijereiden vaihdon ja säädön jälkeen tuo mopo olemus katosi ja kulku parani ennalleen, jotain plussaa siis.
Ohivuotomittaus vois olla poikaa, onko tietoa missä Tampereen seudulla sellaisen vois teettää?
Venttiilien kumit meinaan ainakin talvella tuohon vaihtaa.
Öljynkulutus on tuota 0,2-0,5l/1000km
EDIT: Typottaa
Honda CBF 1000 2011
Kertokaas nyt Ace kuskit paljon se öljysilmän ylä-alaraja väli on deseissä?
![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
En tiedä paljon se ylä- ja alarajan väli on mutta moni Ace on vienyt melko paljon öljyä jo uudesta lähtien, varsinkin reippaammin kierrättäessä.
Omaan saa laitella kesken ratapäivän lisää ölppää kun taas hitaassa katuajossa saa ajaa perin pitkään ennenkuin öljyille tarvitsee tehdä mitään.
Näin ollen ei kannata liikaa huolestua jos peli on muuten soivan oloinen.
Tämä toki olettaen että ei koe öljyn lisäämistä kohtuuttomana vaivana.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kiitokset Teuwolle tiedosta. *(Teuwo @ Marras. 05 2009,20:57) kirjoitti
En pidä vaivana välillä kaadella lisää ölppää koneeseen mutta kun pyörän ostoa suunnittelee ja kysäsee pyörää esim. liikkeestä koeajolle ainakin 2-3h (en osta pyörää jollain hikisen puolen tunnin koeajolenkin perusteella), niin pystys vähän es kartoittamaan pannun / vaihteiston kuntoa kun se kunnolla lämpeää..
Saahan noita autojakin vkonlopuksi niin pitää se pyöräkin samalla systeemillä mennä tai saapi jäädä sinne.. *
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Terve kaikki Ace/kaasaritietäjät!
Nyt on ollut hyvä aika purkaa/huoltaa pyörää (Thunderace -97) ja muutamaan hommaan kaivattas vinkkejä:
Viime kesänä huomasin pienen mutta ärsyttävän ongelman, eli nypyttää pintakaasulla ajaessa. Toinen ja huolestuttavampi oli 4. ja 5. vaihteella tuntuva voiman puute n.4-6krpm kohdalla, tai ennemminkin täydellinen puutuminen.
Jos taas ajoi vaikka kolmosvaihteella lähes rajoittajalle ja siitä vaihto, niin kiersi ja kiihtyi kyllä hyvin vaikka huippunopeuteen asti.
Tuntui että meni paksulle tuolla kierrosalueella.
(tulpat hieman tummat, bensaa kuluu n. 5l/100km)
Pyörään vaihdettu slipari ja bmc:n filsu, muuten pitäisi olla vakio.
(luulisi vievän laihalle päin.)
Nyt kun otin kaasarit irti, niin huomasin että neuloissa on hapettumaa/tummempi alue lähellä kärkeä.
1. Ovatko ne vaihtokunnossa vaikka kulumaa niissä ei vielä tunne?
2. Neulojen lukkorengas oli kärjestäpäin toiseksi viimeisessä urassa, onko vakioasetus?
Lisäksi ykköskaasarissa, kaasuläpän alapuolella on vielä säätöruuvi, jonka kärki oli katkennut reikäänsä. Lisäksi saman kaasarin kumikurkusta oli jäänyt klemmari löysälle..
3. Mitä tästä säädetään ja voisiko tästä syystä ykköspytyn tulppa olla muita mustempi?
Olisiko jopa syy nypytykseen..
Kuviakin olisi mutta en vaan osaa niitä tähän liittää *
Kiitos sinulle joka jaksat tämän lukea/vastata, Esimmäinen pyörä ja tässä vasta opetellaan.
Korjaamomanuskakin on koneella mutta kuvat on ihan suttua..
Mites paljon ässällä on veivattu--> mulla oli edellinen YZF750R jossa meni ns neulaputket väljiksi n 60 tkm kohdalla...nykyään on T-Ace jossa saman verran ajoa takana, samat kaasarit ja ilmeisesti sama vika ( = pölläyttää aika miehekkäästi palamatonta kun antaa sille monoa)
Neulaputket ei oo vaikeat irroittaa ja vika oli havaittavissa omilla verestävillä silmillä tutkiessa ( = profiili oli enemmänki soikea tms kuin pyöreä)...ei ole mikään kummoinen juttu vaihtaa *
http://www.mikuni-topham.de/
Jos lukitussokka on neulan yläpään lähellä niin silloinhan on haettu laihempaa seosta...eli rikkaampaa saa kyllä säädettyä.
Eri asia on sitten jos vaihtaisi samalla koko suutinsarjan, Dynojet tms jossa taitaa olla eri profiililla olevat neulat isompien suuttimien lisäksi
Jos se katkennut ruuvi on ns "pilot screw" siellä kaasarin alapuolella, kanta kohti perää *josta pääsee säätämään sitä miten kone käyttäytyy pintakaasulla, kannattaisi se jotenkin saada ongittua pois ja uusi säätöruuvi tilalle...näissä on sellainen säätöohje ( Haynes manual 3720) että
- ruuvit oletusarvoon ( 3 kierrosta auki)
- kone tyhjäkäynnille normaaliin käyntilämpötilaan
- yhtä ruuvia kerrallaan säätämällä ( tyyliin +/- varttikierros) haetaan nopein tyhjäkäynti.
- Kun muutama säätökierros on takana, eikä rpm enää nouse niin passataan tyhjäkäynti siitä omasta säädöstään sopivaksi
Omassa 750:ssä vaikutus ( vasteaika siitä kun ranne liikahtaa) oli niin iso että meinasin vetäistä naapurin puolelle ekasta risteyksestä...
![]()
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Kiitos infosta!(wunderunde @ Tammi. 27 2010,13:14) kirjoitti
Se on juurikin tämä pilot screw. Kaivoin tyngän ulos ja nyt on uusi säätöruuvi jo tilattu.
Tämä todennäköisesti aiheutti nypytyksen pintakaasulla.
Reilu 60tkm rullattu tälläkin, eli neulaputket vielä tarkastan ja jos niissä kulumista vähänkin näkyy niin suutinsarja tilaukseen.
Sitten vielä säätö ja synkkaus.
Tässä vielä muillekin yamahan ovh hintoja (!)
Pilot screw *19,5€/kpl
Kaasarin kumikurkut 69€/4kpl
Neulat *36€/kpl
Kalvot *41€kpl(!)
Pakosarjan tiivisteet 18,7€/4kpl
imusarjan tiivisteet *37€/4kpl
Exupin vaijerit 60€/kpl (tarvitaan 2)
Flektin anturi 55€/kpl
Tilaukseen tosin meni vaan anturi, ruuvi ja tiivisteet..
Ihan referenssinä, tein neulaputkiremontin edelliseen päristimeen ja osat oli yht 96 Eur, 4 x putket , kohokammiotiivisteet ja o-renkaita...tuosta aiemmin manituista Gyntherien putiikista
Tosiaan, putkien väljyys näkyy siten että kaasareita on vaikea saada säätöihin siten että seossuhde pysyy läpi alueen ts saattaa käydä alkuun laihalla , välillä liian rikkaalla ja *täysi kuorma päällä taas laihalla...kulutusosia noi on siinä missä moni muukin osa
Kun käpistelee pilottiruuveja niin kannattaa investoida pari kymppiä ja rakentaa biltsun bensapumpusta tms sellainen viritys että saa syötettyä gasoa kaasareille turvallisesti. Ekalla kerralla käytin tilapäistankkina etukatteen rautoihin teipattua litran pulloa jossa oli epoksilla ym shitillä tiivistetty letku. No irtosihan se tiivistys...oli muuten ikimuistoinen hetki kun bensaa valui läpi laturista *ja solkenaan tulikuumille pakosarjoille sekä vaatteille tottakai.
Ja autotallissahan nää kuuluu tehdä että varmasti palaa koko talo...toisaalta, olisi ollut aika näyttävä loppu![]()
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Älkää unohtako Yoshimuran tärkeyttä, kulun ja ulkonäön kannalta huomionarvoinen varuste.
Linkki aiheeseen Tässä
Myyty
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kellään ylimääräistä sylinterin kantta?![]()
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
on ja jopa myytävänäkin ja loppu pyörä kaupan päällisiksi(Fire @ Maalis. 03 2010,21:01) kirjoitti
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Vitsi kun meni tuo pytty ihan ohi, mutta jos jollain on myytävänä hieman horompaa pyttyä niin olisin kiinnostunut. Myydäänkö muuten vielä acron tai Yoshin pyttyjä ässään?
Jaa sulla oli noinkin hieno viritys, itse käytin suppiloa mihin mahtui peräti pari desiä bensaa kerralla, siitä letku kaasareille ja suppilo kiinni jossain laudassa mikä sitten nojasi pyörää vasten *(wunderunde @ Tammi. 27 2010,22:22) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Varatankki: Toimiiko tuo ässä tuollaisella varatankilla, kun eikös se tarvitse bensa pumpun? Minulla oli viimeksi kaasari synkkauksessa käytössä sellainen hulppeanpitkä bensaletku joka tuli orkkis tankista joka oli viereisellä penkillä. Mutta jos tuo varatankki ilman pumppua toimii, niin voisin rakentaa varatankin tuollaisesta muovi bensakanisterista ja bensahanasta. Voisikohan tuo toimia?
Pönttö: Mietin myös tuon orkkis pöntön avartamista. Oliko tästä jollain valokuvia, vai pitääkö arpoa miten tuo tapahtuu.
Koiranluuut: Jotkut oli ilmeisesti sorvannut noita koiranluita, vieläkö niitä mittoja löytyy ja mikä olisi hyvä pituus? Perää voisi hieman korottaa, mutta niin että tuo pysyy kohtuudessa- Ilmeisesti pitää myös keulaputkia laskea alaspäin vai miten nuo ajogeometria asiat menee?
Delvac, hyvää ja halpaa.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Kiitos ja kumarrus. Asiaa enemmän tutkittuani, sekä luotto huoltomieheltä kysyttyäni asiaa sain siihen varmistuksen. Delvakkia hyrrään pitää laittaa, olivat kuulemma saaneet sillä viime kesänä annettua jatkoaikaa kahdelle vähän luistaneelle kytkimelle. Omassa ei tietääkseni luista kytkin, mutta vakuutuin öljyn toimivuudesta. Eipä tuota kukaan tuntunut haukkuvan, siis semmoinen joka oli sitä koneeseen laittanut.
Hajapusanisti
Delvacit tuli vaihdettua, eturengas myös. Mutta sitten: VOI PRKL!!! Mopo käyntiin kahden kk seisonnan (kylmässä) jälkeen, heti lähti käyntiin (en ois uskonu) aikani siinä käyttelin ja sitten hieman hanaa ja noin 7000 rpm jälkeen rupes käymään huonosti, no aattelin että vanha bensa siellä temppuilee ja tulpatkin on vielä vaihtamatta. Mopo sammuksiin ja jotain siinä tutkailin virrat päällä, kun huomasin että rpm viisari hypähtelee 7 tonniin, eli olikos se niin että se oli exupin vikakoodi? Talvella ei moista käyntihäiriötä ollut, joten "vika" on ilmeisesti tullut seisoessa??? Kannattaako ees kokeilla käytellä todella kuumax tms.? Vai mistä ja miten noita exuppeja voi alkaa ettiin ja mitä niille pitää tehäKiitos ja kumarrus
![]()
Hajapusanisti
Helppo homma tarkistaa, voipi olla vaijerit löysällä/kireällä.
http://www.thunderace.host.sk/thunde...en/howto/exup/
Nyt on sitten moottoriremppa tehty 1070 wisecot paikassa. Sauhut on otettu, havaittu vähän värinöitä, mutta jahka saan iskarin huollosta päräytän kaasuttiminen synkkaukseen. Tosiaan värinät hieman huolestuttaa, mutta toivottavasti häviävät synkan jälkeen - muuten pelaa hienosti.
Tuli siis tehtyä sellainen temppu mikä olisi pitänyt tehdä jo 2v sitten. Kyllästyin alaväännöttömään ässään acran kokoröörillä varustettuna... Vanhan 1070 motin yläkerta hieman kulahti loppuun (öljy ei tainnut kiertää ihan jokaisen laakerin kohdalla), ja kun kantta ei mistään löytynyt pistin vakio moottorin... Nyt 2v jälkeenpäin hajotin vakio motin ja siirsin vanhasta moottorista sylinterisarjan kokonaisuudessaan uuteen moottoriin mäntineen.
Takaiskaria odotellassa... mopokelit näyttäis olevan jo ovella.
![]()
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Myydään Thunderace moottori, kannessa huomautettavaa. Männillä ja sylinteriputkilla on kilometrejä takana 29tkm ja lopuilla 45tkm. Sylinterikannen venttiilit ovat kunnossa. Nokka-akseleissa on haivattu "kulumaa" venttiiliensäädössä ja kannen laakerit imupuolen nelospytyssä sökönä. Kansi muiltaosin ok.
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
mopo myyty ja vaimennin jäi...(Yammu-setä @ Maalis. 05 2010,21:22) kirjoitti
eli mulla on ylimääräinen vakio vaimennin mistä on otettu noin puolet pois pituudesta ja sisuskalujakin karsittu,itse en operaatiota ole tehnyt mutta ihan asiallisesti tuo on tehty...
mittoja voin ottaa jos joku tarvii.
ja siis tuon vaimentimen saa eniten tarvitseva noutaa kymenlaaksosta
privana saa tarkemman osoitteen.
Voitelin vaijerit ja muutenki vähän kääntelin sitä exuppia ees takas, ja nyt ei ainakaan vikakoodia näytä. Mutta voihan KERPELE, jottei hommat menis liian helpox niin rupes mopedi tekeen semmosta että jos pitää tasakaasulla kiekkoja n.4500 niin yht´äkkiä kiekat laskee 3500 ja kuulostaa siltä ku kävin "rajotinta vasten". Mistäs helkutasta moinen voi johtua? Iridiumit vaihdoin mutta eikai semmonen voi moiseen vaikuttaa??? Muulla alueella tuntuu käyvän ihan ookoo.![]()
Hajapusanisti
Käytinpä jammua penkissä ja sieltä irtos 131hp ja oisko ollu 102nm(paperit jäi tallille eikä muista vääntöä ihan varmaks)takapallolta.Ei ehkä ihan sitä mitä odotin mutta Kaksikon penkki pitäs olla yx tarkimpia niin että voishan sen 10 heppaa paremman lapun saada jostain muualta.mopo oli muuten hyvin säädöissä mut tyhjäkäynnillä kävi tosi laihalla(siis ennen säätöä)pyörä on 1040cc ryyditettynä vaparilla ja sliparilla.paljonkos muilla on woimaa?edit: wääntö oli 104nm
YZF1000R
133,18HP-10043RPM(JOLLI @ Huhti. 01 2010,20:13) kirjoitti
102,71NM-8764RPM
246KM/H-11882RPM
Pyörässä kiinni Wileyco RS46
-02 ajettu 23000tkm
![]()
"ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys"
Yamaha YZF 1000r thunderace -02
148hp ja 120nm takarenkaalta.
Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
Mitä tehty?Missä penkitetty?(Fire @ Huhti. 08 2010,10:55) kirjoitti
YZF1000R