Sivu: 17 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1056:sta
  1. #481
    Onhan siinä tankki kiinni pieni kikkailu. Mutta nyt ne on tasan.. Tai ainakin öljypatsaat on parin sentin sisällä, siitä tarkemmaksi on aika homma jo saada. Ei maksane vaivaa.

    Oikeanpuoleista ryhmää on vaikeampi säädellä kun siinä tiellä on joku möykky. Vasemmalla ei ongelmaa, siihen ruuviin pääsee helpolla. Oikealla jouduin mittaamaan, sammuttaamaan, säätämään, käynnistämään, mittaamaan... Eli käynnissä ollessa ei mun meisselillä ollut ruuville asiaa.

    Sylinteriryhmät oli muuten heti tasoissa, eli keskiruuvista ei tarvinnut säädellä.

    Ensi kerralla otan tankin irti.
  2. #482
    Nyt kävi ässässä semmonen juttu että oli pari päivää paikallaan kadunvarressa. Kun yritin lähteä lenkille olikin koko pyörä kuollut. Ajattelin että akku varmaan vuotanut kuiviin kun on kovin jo vanha ja vielä on varashälytin kuormana. Akun latauksen jälkeen uusi yritys, mutta edelleen kuollutta. Selvisi, että pääsulake oli poksahtanut. Sulakkeen vaihdon jälkeen virrat tulivat takaisin, mutta kone ei inahdakkaan vaikka startti pyörii iloisesti.

    Eli mikä on aiheuttanut niin kovan virtapiirin että on pääsulake paukahtanut, ja mikä sieltä sytkäpuolelta ekana menee rikki moisen piikin vaikutuksesta? Homma ei vissiin ratkea ihan vain kadulla ja perus työkaluilla?
    sillä lailla...
  3. #483
    Heps!

    Onko kukaan irrotellut Acen vaihteistoa? Semmonen ongelma ettei onnistu "kirveelläkään" kampikammion alemman lohkon irrotus: takapään puoleinen reuna on selvästi irti mutta keulan puolelta lujassa niinkuin olis vielä jollain pulteilla kiinni, lujempaa ei uskalleta lyödä mihinkään. Puolenkymmentä enemmän tai vähemmän viisasta päätä ei hoksaa että olis vielä jostain kiinni ellei... Siis, tarviiko sylinterihässäkkä purkaa tieltä, onko siellä sisäpuolella vielä jotku M8 pultit millä ALEMPI lohko on kiinni ylemmässä? Jos on niin ei saatana mitä suunnittelua japanin pojilla. Yamahan oppaaseen on mielestäni jäänyt tuohon kohtaan paha tulkinnanvara, tai sitten se oikeampi syy on että mulle pitää vääntää rautalangasta

    Suosittelen kaikille aika ajoin kytkinnesteiden uusimista ettei käy kuten tässä tapauksessa; yhtäkkiä kytkin ei ottanu päälle, kakkosta silmään ja siitä alkoki kuulua v...umainen rouske laatikosta. Kytkin toki katottiin ensin, ei muuta vikaa kuin nesteet, ne vaihtamalla kytkin alkoi toimia niinku pitää.

    Muokattu: Haynes --> Yamaha



  4. #484
    Lainaa (YZF100R @ Kesä. 01 2009,18:50) kirjoitti
    Heps!

    Onko kukaan irrotellut Acen vaihteistoa? Semmonen ongelma ettei onnistu "kirveelläkään" kampikammion alemman lohkon irrotus: takapään puoleinen reuna on selvästi irti mutta keulan puolelta lujassa niinkuin olis vielä jollain pulteilla kiinni, lujempaa ei uskalleta lyödä mihinkään. Puolenkymmentä enemmän tai vähemmän viisasta päätä ei hoksaa että olis vielä jostain kiinni ellei... Siis, tarviiko sylinterihässäkkä purkaa tieltä, onko siellä sisäpuolella vielä jotku M8 pultit millä ALEMPI lohko on kiinni ylemmässä? Jos on niin ei saatana mitä suunnittelua japanin pojilla. Haynesin oppaaseen on mielestäni jäänyt tuohon kohtaan paha tulkinnanvara.

    Suosittelen kaikille aika ajoin kytkinnesteiden uusimista ettei käy kuten tässä tapauksessa; yhtäkkiä kytkin ei ottanu päälle, kakkosta silmään ja siitä alkoki kuulua v...umainen rouske laatikosta. Kytkin toki katottiin ensin, ei muuta vikaa kuin nesteet, ne vaihtamalla kytkin alkoi toimia niinku pitää.
    Hae tää Service Manual YZF1000R josko olisi paremmat räjäytyskuvat
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  5. #485
    Lainaa (wunderunde @ Kesä. 01 2009,20:12) kirjoitti
    Hae tää Service Manual YZF1000R josko olisi paremmat räjäytyskuvat
    Just tuo mulla onki eikä Haynes kuten hajamielisyyttäni mainitsin...
  6. #486
    Khyl khyl... 2 kpl M8 pulttejahan siellä sylinterien puolelta pitää aukoa...

    Over and out!
  7. #487
    no niin nyt tulee okein super foorumi hyppy.vannoutunut triumph mies ,meni ja osti honda 900 cbr fire bladen.eli sekos täysin .no syy oli se että lupasin pojille (kaksi)crossipyörät jos saan trumpan myytyä sopivaan hintaan.eli sellaisia isä poika juttuja.no onhan meillä 80cc kawa,80 yammu ja125 husqvarna tuossa tallissa.mutta se itse asia oli että,yksi ystäväni näki tuon hondan niin hänen oli se saatava heti.eli myytävähän se oli .ja uutta pyörää etsimään .no jammu on nätti ja tehokas eli siis sellainen.no nyt on tallissa -97 thunderace ja samalla reissulla ostettiin kaverille kanssa samanlainen -97 thunderace .SIKAHIONOPYÖRÄ.
  8. #488
    Lainaa kirjoitti
    Nyt kävi ässässä semmonen juttu että oli pari päivää paikallaan kadunvarressa. Kun yritin lähteä lenkille olikin koko pyörä kuollut. Ajattelin että akku varmaan vuotanut kuiviin kun on kovin jo vanha ja vielä on varashälytin kuormana. Akun latauksen jälkeen uusi yritys, mutta edelleen kuollutta. Selvisi, että pääsulake oli poksahtanut. Sulakkeen vaihdon jälkeen virrat tulivat takaisin, mutta kone ei inahdakkaan vaikka startti pyörii iloisesti.

    Eli mikä on aiheuttanut niin kovan virtapiirin että on pääsulake paukahtanut, ja mikä sieltä sytkäpuolelta ekana menee rikki moisen piikin vaikutuksesta? Homma ei vissiin ratkea ihan vain kadulla ja perus työkaluilla?
    Eli nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Mitähän perkelettä tuolle tekis? Paras veikkaus tällä hetkellä on sytkän boksi. Se vaan on niin turkasen kallis että ei viitti huvikseen sitä ostaa ja kattoa että lähteekö pelittämään. Onko kellään mitään ideaa?
    sillä lailla...
  9. #489
    Lainaa (LooT @ Kesä. 17 2009,00:27) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Nyt kävi ässässä semmonen juttu että oli pari päivää paikallaan kadunvarressa. Kun yritin lähteä lenkille olikin koko pyörä kuollut. Ajattelin että akku varmaan vuotanut kuiviin kun on kovin jo vanha ja vielä on varashälytin kuormana. Akun latauksen jälkeen uusi yritys, mutta edelleen kuollutta. Selvisi, että pääsulake oli poksahtanut. Sulakkeen vaihdon jälkeen virrat tulivat takaisin, mutta kone ei inahdakkaan vaikka startti pyörii iloisesti.

    Eli mikä on aiheuttanut niin kovan virtapiirin että on pääsulake paukahtanut, ja mikä sieltä sytkäpuolelta ekana menee rikki moisen piikin vaikutuksesta? Homma ei vissiin ratkea ihan vain kadulla ja perus työkaluilla?
    Eli nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Mitähän perkelettä tuolle tekis? Paras veikkaus tällä hetkellä on sytkän boksi. Se vaan on niin turkasen kallis että ei viitti huvikseen sitä ostaa ja kattoa että lähteekö pelittämään. Onko kellään mitään ideaa?
    Mites, irtoaakohan akusta tarpeeksi jännitettä? Ei ole ihan saletti miten käynnistyy vaikka miten pyörittäisi jos jännitteet on 10V tai alle...ennen kuin purkaa koko härvelin niin kannattais hakea uusi paristo ( kulutustavaraahan ne on joka tapauksessa)
    - Kun veivailit käymään niin tuoksahtiko bensa yhtään ( kuten sytkäviassa pitäisi)
    - Muuttaako tilannetta kun odottaa starttien välillä ( joskus uitin YZF750:n tulpat ja siinä oli kun tikku p*skassa, piti avata & kuivata kynttilät ennen kuin elämä palasi)
    - Polttaako se jatkuvasti sulaketta vai oliko kertaluonteinen insidentti
    - Jos on varatulppaa niin sillähän voi tsekata onko kipunaa vai ei

    Pari kirjoitusta aiemmin laitoin linkin Service Manual:in luo, s 403 on muutama vianhakuidea
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  10. #490
    Jaa-a... Bensa ainaski haisee ku kokeilee käyntiin.. ostin uuden sytytystulpan, ja katoin että saako kipinää ni aikans hiljasta oli.. Muistaakseni tossa ässässä se sytkän boksi ohjaa myös bensapumpun toimintaa, joten en usko että se on kärähnänyt..

    Hitusen harmittaa ja kesä alkaa valua hiekkaan.. On muute ässän kanssa eka vika.. Alkaa olla pikkuhiljaa olla pakko tarttua luuriin ja soittaa jollekkin rosvolle, että josko kerkeäis kattomaan...

    Uus takagummi on kumminki jo alla
    sillä lailla...
  11. #491
    Sitä saa varmaan aika kauan startata ennenku se bensa loppuu vaik pumppu ei pelaiskaan!sen boksinhan pystyy varmaanki mittaamaan et onko pimeenä vai ei!?
    YZF1000R
  12. #492
    Voi vattu meni öljypohjasta propun kierre vaik ohjeen momenttiin olin sitä vääntämässä!eikä ollu lämmin kone!no eiku pohja pois ja tammer dieseliin laittamaan helicoil niin rupee kestämään
    YZF1000R
  13. #493
    Pieni ilmo tänne ässä foorumille (vaikkei tää mikään ilmoitus osasto olekaan ):

    Tallissa romuja siirrellessä bongasin aikaisemman pyöräni ässä (-00) vakio vaimentimen (esmes jos haluaisi ahvenistolle eikä mene db rajasta läpi) + suuttimia etc. (muistaakseni oli factoryn setti, josta tais neulat ja pilotit mennä omaan pyörään) + vakio suodattimen ja db killerin (tais olla johonkin laser slipariin).
    Eli jos sattuu jotain tuon tyylistä rompetta kaipaamaan niin privaa tulemaan.*Saa viedä vaikka kaikki tilaa viemästä ja käyttöön... Jotain eeroja saatan ottaa vaihdossa

    edit: ja haynesin korjausopaskin näkyi olevan...



    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  14. #494
    noniin loma alussa ja ukkonen liikkeelle oikasen norjan kautta suomen lappiin ja samallapa tuon näkee et onko acesta kunnon matkakaveriksi luulempa että on
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  15. #495
    Joo eli kipinän hukannut ässä piti viedä ihan ammattimiehelle ihmelteltäväksi.
    Sama sähköpiikki joka oli polttanut pääsulakkeen oli tehnyt aikamoista tuhoa.. Cycle lockin varashälytin, kampiakselin asennon tunnistin anturi sekä virtalukko olivat kärähtäneet, eikä asentajalla ollut pienintäkään aavistusta siitä mikä oli moisen tällin aiheuttanut.. Kaikki liitokset oli kuulemma ihan kunnossa ja johdot ehjiä. Omituista..
    sillä lailla...
  16. #496
    Lainaa (LooT @ Heinä. 02 2009,22:02) kirjoitti
    Joo eli kipinän hukannut ässä piti viedä ihan ammattimiehelle ihmelteltäväksi.
    Sama sähköpiikki joka oli polttanut pääsulakkeen oli tehnyt aikamoista tuhoa.. Cycle lockin varashälytin, kampiakselin asennon tunnistin anturi sekä virtalukko olivat kärähtäneet, eikä asentajalla ollut pienintäkään aavistusta siitä mikä oli moisen tällin aiheuttanut.. Kaikki liitokset oli kuulemma ihan kunnossa ja johdot ehjiä. Omituista..
    sillä lailla
    YZF1000R
  17. #497
    Hellou kolleegat! Takafillarin laakeri pimahti (oikea, jarrulevyn puolelta). Mopo on -02 ässä. Onko jollakin muistissa/tieto jostakin "korvaavasta" laakerista, vai onko mentävä yamaha-centteriin hakemaa Koya:n laakereita. En kyllä tiedä onko ne kovin arvokkaita, mutta aina kelpaa vaihtoehdot. Thänks!

    edit. Motonet näemmä myy vajaalla 7:lla...



    Ujo puna/hopea TAce
  18. #498
    Motonetin laakerit ei sitten käy, ainakaan -02 ässään. Ovat 4 mm liian "leveitä". Ihan vaan tiedoksi. Yamahan -09 varaosakirja antaa myös väärän lakrun, sisäreikä on liian pieni.
    Ujo puna/hopea TAce
  19. #499
    Lainaa (NN_542 @ Elo. 24 2009,21:35) kirjoitti
    Motonetin laakerit ei sitten käy, ainakaan -02 ässään. Ovat 4 mm liian "leveitä". Ihan vaan tiedoksi. Yamahan -09 varaosakirja antaa myös väärän lakrun, sisäreikä on liian pieni.
    Oliko siinä vanhassa laakerissa jotain tyyppinumeroa. Meinaan vaan jos joku muukin ihmettelee kun saa väärän laakerin.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  20. #500
    Noniin, hokasin tän postin liian myöhään. Laakeripaketit on jo poltettu. Oikea lakru on 12mm leveä. Om muuten lakrulla hintaa ovh 36 ja rapiat kipale...

    Edit, saanti ongelmiin hermostuneena tein perisynnin ja otin susnan muuttohaukan alle päiväksi (k9 aj. 3k). ISO virhe on meinaan mahtilaitos. Nyt ei enää mikään maistu



    Ujo puna/hopea TAce
  21. #501
    No niin poijjaat, ostakees multa ace pois, tarttee isompaa!
    Täältä
    Yamaha ThunderAce -02
    Suzuki GSX1300R -05
  22. #502
    Kertokaas missä halvin vakuutus Thunderaceen kun sellasta kattelemassa mut halvin tarjous ollu *806 eur pelkkä liikenne *20% bonuksilla..miten hitto niin kallista muka??



  23. #503
    Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä toimivaa TPS:ää? Virheilmoitusta pukannu vähän aikaa ja nyt mittailin, niin täysin kuolleelta tuntuu TPS. Pitänee romuttamoilta kans kysellä. Kohtuu paskassa paikassa vaihon ja säätämisen kannalta, just rungon ja kaasareitten välissä.

    Saako tuon virheilmoituksen jotenki kätevästi ohitettua? Mitään isompaa haittaa tuon toimimattomuudesta ei ole, mutta virheilmoitus vähän häirittee.
  24. #504
    Onkohan muilla esiintyny semmosta ongelmaa et kun kiihdyttää täysiä melkein punarajalle niin öljyvalo syttyy palamaan kierrosten oltua yli 10 tuhatta tai jossain siinä haminoilla(ei kuitenkaan aina syty)!kun pikkusen löysää niin sammuu ja taas hanaa niin ei enää syty!ekan kerran kun sytty niin löin heti sammuksiin ja katsoin että ölppää on ja kun laitto käymään niin ölppä hukku silmästä et kai siellä painetta on!niin ja öljyä on vähän yli min.ekan välähdyksen jälkeen ajettu noin 1000km ja pari kertaa on syttyny!kone ei ole kuitenkaan kilahtanu taidan vaihtaa öljyt ja katsoa mitä sit sanoo!
    YZF1000R
  25. #505
    Se valo on pinnankorkeusvalo!se syttyy kun oljy loiskahtaa kiihdytyksessa koneen takaosaan!normaali ilmio monilla yamahan malleilla eika aiheuta mitaan vahinkoa vaikka se valilla vilahtaakin kunhan ei jaa palamaan pitkaksi aikaa se syttyy joskus myos jos kylman koneen jattaa sivutuen varaan kaymaan kun jaykka kylma oljy ei ehdi palautua!
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #506
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 16 2009,21:57) kirjoitti
    Se valo on pinnankorkeusvalo!se syttyy kun oljy loiskahtaa kiihdytyksessa koneen takaosaan!normaali ilmio monilla yamahan malleilla eika aiheuta mitaan vahinkoa vaikka se valilla vilahtaakin kunhan ei jaa palamaan pitkaksi aikaa se syttyy joskus myos jos kylman koneen jattaa sivutuen varaan kaymaan kun jaykka kylma oljy ei ehdi palautua!
    jep tiedän että on pinnan valo!aattelin vaan kun ei ole ennen syttyny vaikka ei ole kyllä öljy mun käytössä ollu minimin tuntumassa aiemmin!ihmettelin vaan ei muutakun kovaa On se vaan jännä kirjotella johkin sarvikuonojen maahan tällein reaaliajassa!vaikka välillä toivoo että olis vaan vanhat hyvät ajat eikä mitään nettejä!enkä ole kun vasta 25v
    YZF1000R
  27. #507
    Laitetaan tänne nyt se mitä eilen tapahtui.
    Motarilta poistuessa rampin päässä kevyt moottorijarrutus ja pyörä sheikkas jostain ihme syystä. Kääntymisen jälkeen kaasua ja mitään ei tapahtunutkaan.

    Kierrokset nousee ja melua tulee mutta kun ei vaan kulje.
    Tyhjäkäyntiä käy normaalista ja ottaa kierroksia paikallaan ihan normaalisti, ei savuta. Johonkin hävis 50 pollea, näin kaverikin totes kun mopoa kokeili.

    Mitä siis tapahui, onko kellään mitään vinkkiä tarjota?
    Honda CBR 600 F4i -05
  28. #508
    Lainaa (Tuukka P. @ Syys. 19 2009,16:56) kirjoitti
    Laitetaan tänne nyt se mitä eilen tapahtui.
    Motarilta poistuessa rampin päässä kevyt moottorijarrutus ja pyörä sheikkas jostain ihme syystä. Kääntymisen jälkeen kaasua ja mitään ei tapahtunutkaan.

    Kierrokset nousee ja melua tulee mutta kun ei vaan kulje.
    Tyhjäkäyntiä käy normaalista ja ottaa kierroksia paikallaan ihan normaalisti, ei savuta. Johonkin hävis 50 pollea, näin kaverikin totes kun mopoa kokeili.

    Mitä siis tapahui, onko kellään mitään vinkkiä tarjota?
    Oisko se kuuluisa exuppi juminu kiinni? Mulla ainakin kerran tapahtui ässässä niin moposta tuli melkoinen nuhapumppu...
    Äksteeär
  29. #509
    Lainaa (Midis @ Syys. 19 2009,17:21) kirjoitti
    Oisko se kuuluisa exuppi juminu kiinni? Mulla ainakin kerran tapahtui ässässä niin moposta tuli melkoinen nuhapumppu...
    Täytyy tarkistaa, mitään ilmoitusta ei kylläkään kierroslukumittarissa näkynyt.



    Honda CBR 600 F4i -05
  30.  
  31. #510
    No joo, exuppi näytti siltä, että säätää täytyis vaijeria.
    Niin ruosteiset vaijerit, että toinen meni heti poikki.
    Uudet vaijerit siis ostoslistalle... ja koko Exuppi huoltolistalle.

    Mitattiin sitten vielä puristuspaineet joka sylinteristä ja aika karu oli tulos. Kone oli kyllä kylmä ja lämpöisestä nuo pitäis kait mitata, joten uusitaan vielä se.
    Ykköspytty antoi 9 ja loput antoi tulokset 4-5.
    Mitattiin yhdestä autostakin samalla mittarilla ja ihan ok näytti, joten mittari on ehjä.

    Jotain on siis mennyt vikaan, mutta mikä?
    Ajoituskaan ei kait voi mennä hampaalla pieleen, että venttiilien ajoitus menis pieleen?
    Täytyy vielä mitata lämpöisenä nuo puristukset, mutta tuskin sillä isoa vaikutusta on...

    Nyt kaivataan ajatuksia mikä vois olla pielessä sekä ehdotuksia hyvästä moottorin korjaajasta.
    Honda CBR 600 F4i -05
Sivu: 17 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen