Iltaa Ässäkuskit!Tulinpa tossa äsken ajamasta ja huomasin että lämpömittari ei toimi!käyttelin sitä pihassa ja moottori hohkasi kunnolla ja flektitkin pärähti käyntiin aikani käyteltyä!mikähän on vikana?kun laittaa virrat niin mittari kuitenkin vähän nousee et ei se vika varmaan siinä ole![]()
YZF1000R
Kato onko anturin liitin hapettunut tms.
Se on siinä oikeassa laidassa syyläriä, yksi piuhainen.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Onkos niillä flekteillä oma anturi kun mittarilla?sen mittarinhan voi varmaan testata kun ottaa sen piuhan niin mittarin pitäs hypätä tappiin?no tarviipa huomenna tutkia!kiitti neuvoistanyt vois ottaa saunakaljan
![]()
YZF1000R
Onkos porukoilla tietoa missä voisi etupamput huollattaa varsinais-suomen alueella... öljyt ampui vasemmanpuoleisesta uloooos??? Tietenkin mahdollisimman huokeasti ja laadukkaasti d=0) ** ....
Joo kait se anturi on rikki kun tökkää johdon runkoon niin mittari pomppaa taivaaseenNyt on kuitenkin mopo ajettu sisään ja joku päivä penkkiin niin katsotaan paljon on paukkua
![]()
YZF1000R
Kokeilin mittaristoa ensin orkkis lampuilla ja valot pelas ok. Sen jälkeen siniset 5W led-polttimot paikalleen ja virrat päälle, ei tapahtunut mitään, hyvin pimeetä oli. Noh, orkkikset takas ja virrat päälle -> pimeää edelleen. Mitä helvettiä, penkin alla sulakeboxissa sulakkeet ehjät, onko jossain muualla sulake joka voi noihin vaikuttaa?(platinum @ Huhti. 15 2009,18:30) kirjoitti
Eikä siinä kaikki, virrat kun laitoin päälle lämpömittari näytti heti 80 astetta lämpöö, ei muuta kuin neulaa siirtään, nyt kun laittaa virrat päälle nousee hieman niinkuin normaalisti, ei kuitenkaan asteikolle asti. Saa nähdä sitten kun saan mopon muuten kasaan miten nuo mittarit toimivat, olenko ryssinyt ihan tosissaan noiden viisareiden kanssa.
Honda CBF 1000 2011
otithan huomioon että led-polttimo pitää olla oikeinpäin + ja - navoilla on väliä kumminpäin sinne virtaa syöttää...(Tuukka P. @ Huhti. 20 2009,09:30) kirjoitti
tuo on kyllä outoa miksi ei hehkuilla enää syty sulakkeita ei tietääkseni ole muualla kuin penkin alla,itse kikkailin polttimoilla useamman kerran ja ikinä en saanut vehjettä kokonaan pimeeksi.
lämpömittarista sen verran että eipä tuo itselläkkään ekalla kohilleen sattunu,en kyllä tiedä onko vieläkään...
paras olisi kun sais mopon kuumaksi ja sitten viisari paikalleen.
Ei kyllä käynyt mielessäkään tuo +/- ledien kanssa, täytyy nyt yrittää saada hehkut syttymään taas seuraavaksi, sit uudestaan ledeillä.
Honda CBF 1000 2011
Anturi lienee NTC vastus ts. kylmänä on vastusta paljon ja kuumana vähemmän. Piuhan kun panee suoraan maihin luulee mittari että nyt on tulistettua höyryä syyläri täys ;)(JOLLI @ Huhti. 17 2009,18:48) kirjoitti
Ittelle tuli juuri 1040 (eli +1,5mm) Wisecot pölhölästä.
Pitäis kaivaa kansi ja ryhmä veks ja viedä poraukseen.
Paa toki kippuraa näytille jahka saat dynotettua - onko pyörää kairailtu muuten kuin isommat männät ?
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Uusi anturi on nyt tilattu ja jospa sitä pääsee loppuviikosta koittamaan(Teuwo @ Huhti. 20 2009,18:38) kirjoitti
vähän kannesta kanavia siivottiin ja imusarjat kohdistettiin!oli aika isoja pykäliä!niin ja kaasareista nostin neuloja pykälällä mut vaikuttas käyvän nyt aika rikkaalla
mopo tuntuu toimivan hienosti ja ajelin sen aika reippaasti sisään niinku jotkut nykyään suosittelee
penkkiin vien kun saan taas rahaa!ei oo halpaa hupia sekään tosin persaukiselta se vaan tuntuu äkistään siltä
![]()
YZF1000R
Tietäisköhän kukaan et miten ne ässän ajovalot saa kahdennettua kun muistan lukeneeni jostain et se on jopa ihan laillista kahdentaa!?Tarviipa perehtyä siihen sit samalla kun vaihtaa anturin!mut jos jollain olis jo tietoo asiasta?
YZF1000R
ei kai tuo kahdennus muuta vaadi kuin hyppyjohdolla virtaa polttimosta toiseen riippuu tietysti polttimoista.
ja polttimoiden tyypistä ei kyllä tarkkaa tietoa...
itsellä on xenonit,toisessa polttimossa kyllä itse tehty joku adapteri mistä päättelisin pitkän olevan h4 mallinen ja olisko lyhyt sitte h7 tai jotain sinnepäin...
Kesä painaa päälle ja hommat ihan vaiheessa.. Tietääkö kukaan mistä sais hommattua thunderacen ehjän etulokasuojan? Nettivaraosa, pari purkaamoa ja saksan Ebay katsastettu, mut ei löydy..
Kokeiles TÄTÄ, itse tilasin tuolta.(Troubled @ Huhti. 27 2009,19:04) kirjoitti
Honda CBF 1000 2011
Morjens Ässäkansa... mites teidän ässät pitää koneen lämmöt maantienopeuksissa kun ilman lämötila on siinä 15 - 20 celsiusta???
Itellä jaksaa lämpömittari nousta ehkä neulan leveyden verran (tämä siis maantiellä) mutta sitten kaupungissa lämmöt nousee heti sin 80 asteen tietämiin, mikä kait ihan normaalia...
Mietin vaan että onkohan tuo termostaatti ihan terve(jumittaa), kun ei jaksa ton enempää lämpöjä nostaa...
Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta lämpöjen käyttäytymiseltä.
Honda CBF 1000 2011
Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.. rahat lähti matkaan ja toivo juhannuksena tien päälle pääsystä elää edelleen.![]()
viitsisikö joku vilkaista omia etuvaloja eli mitkä polttimot siellä on vakiona,monenmoista visiota polttimoista löytyy netin syövereistä eli eipä tiedä mitä uskoa.
oma veikkaus on että oikea puoli on h4 ja vasen h7.
myöskin kiinnostaa että kumpi puoli palaa lyhkäsillä ja palaako molemmat puolet kun pitkät on päällä?
tulikohan toi nyt tarpeeksi sekavasti selitettyä![]()
Tarpeeksi sekavasti että mäkin ymmärsin(platinum @ Huhti. 29 2009,19:23) kirjoitti
Samoin oon itse pähkäillyt, lyhyet H7 ja pitkät H4.
Pari päivää sitten olis voinut oikein kunnolla tarkistaa, kun oli mopo osina vielä noilta osin.
Niin ja molemmat palaa kun pitkät on päällä.
Honda CBF 1000 2011
Räjäytyskuvia ku kattoo niin pitäs olla molemmat H4
Mä taas väitän ja uskon että siellä on 2 x H7, toisessa vaan on tälläinen kanta&polttimo:(Tuukka P. @ Huhti. 29 2009,19:59) kirjoitti
ei pysty millään ymmärtämään miksi siellä muka olisi H4 poltin pitkällä? H4 kun tuplalanka polttimo ja sille kun on se liitinin erilainen.
Enää mua ei hämmenna muu kuin se, että miksi tossa räjäytyskuvassa näkyy H4 polttimot...
http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM...=13&A=372&B=44
kyllä polttimot on molemmat H4 ja liittimet myös H4-kantaan sopivat
Onkohan vuosimallieroja? Mulla -96 ja on kyllä H4. Pitkänpolttimoon on varmaan kanta vaihdettu, koska sinne menee hyppyjohto ja edellinen omistaja virittänyt siis tuplalyhyet.
mulla vm-96 ja tonne ei kyllä mene vasemmalle puolelle normi h4 polttimo kirveelläkään.
oikelle puolelle kyllä.
kummalla puolella tuo lyhyt palaa?
Niin ne räjäytys kuvien mukaan onkin, mutta kun tuossa platinuminkin mopossa nuo orkkis liittimet on H7 kannalla. Siellä ei siis taatusti ole noita H4 ollut.(alami @ Huhti. 29 2009,20:44) kirjoitti
Edit.Sanaa takaisin, toisessa siis H4 ja toisessa H7
No perskule, kävin oikein tarkistaan. Kaksi erilaista polttimoa mun mopossa. Toinen H4 ja Toinen H7(ainakaan H4 ei kantansa puolesta mahtuis paikalleen).
Honda CBF 1000 2011
Vielä tarkentavaa jos sen verran sais, niin onko sulla polttimon liitinkin normi 3-napainen H4-liitin ja tuossa H4 on siis pitkä sekä lyhyt? Ja onko se polttimon asento sitten siellä umpiossa poikittain? Eli tuo "uloke väkänen" mikä näkyy tuolla piirretyssä H7 kuvassa, niin se on sivulle, eikä ylöspäin?(Tuukka P. @ Huhti. 29 2009,22:09) kirjoitti
jep,juuri noin ajattelin ajattelin tuon homman olevan.(Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,00:02) kirjoitti
hyvä että saatiin faktaa pöytään oikeen kuvien kera
ja varmaan tuon h4 polttimon johdotukseen on joku tyyppihyväksyntä juttu että ei saa palaa suomessa kuin pelkkä pitkä tai jotain...
Erittäin selventävät kuvat. Kyllä se on varmasti sitten juuri noin ainakin suomimopoissa, tai ainakin tossa platinumin mopossa on ihan samanlaiset umpiot kuin sulla, tosin sillä se liitin oli sellainen H7 kantainen molemmin puolin.(Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,00:02) kirjoitti
Ainut mikä mietityttää, niin miksiköhän tuo pitkä sitten on tuossa H4 polttimossa? Kun sillä puolella umpiossa näyttäisi olevan pohjassa tuo valokuvion rihlaus?
Edit. Eilen pohdittuna yhteistuumin, niin eihän se valon rihlaus siellä H4 umpiossa tota pitkää valoa haittaa millään tavoin... Palaahan siellä se pitkä normaalistikin