Sivu: 15 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1061:sta
  1. #421
    Iltaa Ässäkuskit!Tulinpa tossa äsken ajamasta ja huomasin että lämpömittari ei toimi!käyttelin sitä pihassa ja moottori hohkasi kunnolla ja flektitkin pärähti käyntiin aikani käyteltyä!mikähän on vikana?kun laittaa virrat niin mittari kuitenkin vähän nousee et ei se vika varmaan siinä ole
    YZF1000R
  2. #422
    Kato onko anturin liitin hapettunut tms.

    Se on siinä oikeassa laidassa syyläriä, yksi piuhainen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  3. #423
    Onkos niillä flekteillä oma anturi kun mittarilla?sen mittarinhan voi varmaan testata kun ottaa sen piuhan niin mittarin pitäs hypätä tappiin?no tarviipa huomenna tutkia!kiitti neuvoista nyt vois ottaa saunakaljan
    YZF1000R
  4. #424
    Onkos porukoilla tietoa missä voisi etupamput huollattaa varsinais-suomen alueella... öljyt ampui vasemmanpuoleisesta uloooos??? Tietenkin mahdollisimman huokeasti ja laadukkaasti d=0) * * ....
  5. #425
    Joo kait se anturi on rikki kun tökkää johdon runkoon niin mittari pomppaa taivaaseen Nyt on kuitenkin mopo ajettu sisään ja joku päivä penkkiin niin katsotaan paljon on paukkua
    YZF1000R
  6. #426
    Lainaa (platinum @ Huhti. 15 2009,18:30) kirjoitti
    Lainaa (Tuoppi @ Huhti. 15 2009,17:41) kirjoitti
    Lainaa (platinum @ Huhti. 09 2009,08:25) kirjoitti
    tuopille vastailtu ja kaupat sovittu.
    Taustat saapuivat perille, kiitoksia.

    Motonetissä oli ainoastaan 5W:n sinisiä lamppuja, itse en uskaltanut niitä ostaa hieman korkean tehon takia, kun alkuperäisetkin taisi olla 1,7W.
    Niinpä käteen jäi siniset ledlamput mallia wide. Saa nähdä toimiiko *nuo siellä laisinkaan.
    ollos hyvä.
    motonetin siniset ledipolttimot muuten ihan ok mutta tulee aika pistemäinen valo ainakin omasta mielestä.
    vaihtoehtona on maalata vakio polttimot joko sinisellä tussilla,kynsilakalla,ym tai ostaa motonetista sellaset kumiset jutskat polttimoiden päälle...
    kokeilemallahan tuo selviää...
    Kokeilin mittaristoa ensin orkkis lampuilla ja valot pelas ok. Sen jälkeen siniset 5W led-polttimot paikalleen ja virrat päälle, ei tapahtunut mitään, hyvin pimeetä oli. Noh, orkkikset takas ja virrat päälle -> pimeää edelleen. Mitä helvettiä, penkin alla sulakeboxissa sulakkeet ehjät, onko jossain muualla sulake joka voi noihin vaikuttaa?

    Eikä siinä kaikki, virrat kun laitoin päälle lämpömittari näytti heti 80 astetta lämpöö, ei muuta kuin neulaa siirtään, nyt kun laittaa virrat päälle nousee hieman niinkuin normaalisti, ei kuitenkaan asteikolle asti. Saa nähdä sitten kun saan mopon muuten kasaan miten nuo mittarit toimivat, olenko ryssinyt ihan tosissaan noiden viisareiden kanssa.
    Honda CBF 1000 2011
  7. #427
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 20 2009,09:30) kirjoitti
    Kokeilin mittaristoa ensin orkkis lampuilla ja valot pelas ok. Sen jälkeen siniset 5W led-polttimot paikalleen ja virrat päälle, ei tapahtunut mitään, hyvin pimeetä oli. Noh, orkkikset takas ja virrat päälle -> pimeää edelleen. Mitä helvettiä, penkin alla sulakeboxissa sulakkeet ehjät, onko jossain muualla sulake joka voi noihin vaikuttaa?

    Eikä siinä kaikki, virrat kun laitoin päälle lämpömittari näytti heti 80 astetta lämpöö, ei muuta kuin neulaa siirtään, nyt kun laittaa virrat päälle nousee hieman niinkuin normaalisti, ei kuitenkaan asteikolle asti. Saa nähdä sitten kun saan mopon muuten kasaan miten nuo mittarit toimivat, olenko ryssinyt ihan tosissaan noiden viisareiden kanssa.
    otithan huomioon että led-polttimo pitää olla oikeinpäin + ja - navoilla on väliä kumminpäin sinne virtaa syöttää...
    tuo on kyllä outoa miksi ei hehkuilla enää syty sulakkeita ei tietääkseni ole muualla kuin penkin alla,itse kikkailin polttimoilla useamman kerran ja ikinä en saanut vehjettä kokonaan pimeeksi.
    lämpömittarista sen verran että eipä tuo itselläkkään ekalla kohilleen sattunu,en kyllä tiedä onko vieläkään...
    paras olisi kun sais mopon kuumaksi ja sitten viisari paikalleen.
  8. #428
    Ei kyllä käynyt mielessäkään tuo +/- ledien kanssa, täytyy nyt yrittää saada hehkut syttymään taas seuraavaksi, sit uudestaan ledeillä.
    Honda CBF 1000 2011
  9. #429
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 17 2009,18:48) kirjoitti
    Joo kait se anturi on rikki kun tökkää johdon runkoon niin mittari pomppaa taivaaseen Nyt on kuitenkin mopo ajettu sisään ja joku päivä penkkiin niin katsotaan paljon on paukkua
    Anturi lienee NTC vastus ts. kylmänä on vastusta paljon ja kuumana vähemmän. Piuhan kun panee suoraan maihin luulee mittari että nyt on tulistettua höyryä syyläri täys ;)

    Ittelle tuli juuri 1040 (eli +1,5mm) Wisecot pölhölästä.
    Pitäis kaivaa kansi ja ryhmä veks ja viedä poraukseen.

    Paa toki kippuraa näytille jahka saat dynotettua - onko pyörää kairailtu muuten kuin isommat männät ?
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  10. #430
    Lainaa (Teuwo @ Huhti. 20 2009,18:38) kirjoitti
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 17 2009,18:48) kirjoitti
    Joo kait se anturi on rikki kun tökkää johdon runkoon niin mittari pomppaa taivaaseen Nyt on kuitenkin mopo ajettu sisään ja joku päivä penkkiin niin katsotaan paljon on paukkua
    Anturi lienee NTC vastus ts. kylmänä on vastusta paljon ja kuumana vähemmän. Piuhan kun panee suoraan maihin luulee mittari että nyt on tulistettua höyryä syyläri täys ;)

    Ittelle tuli juuri 1040 (eli +1,5mm) Wisecot pölhölästä.
    Pitäis kaivaa kansi ja ryhmä veks ja viedä poraukseen.

    Paa toki kippuraa näytille jahka saat dynotettua - onko pyörää kairailtu muuten kuin isommat männät ?
    Uusi anturi on nyt tilattu ja jospa sitä pääsee loppuviikosta koittamaan vähän kannesta kanavia siivottiin ja imusarjat kohdistettiin!oli aika isoja pykäliä!niin ja kaasareista nostin neuloja pykälällä mut vaikuttas käyvän nyt aika rikkaalla mopo tuntuu toimivan hienosti ja ajelin sen aika reippaasti sisään niinku jotkut nykyään suosittelee penkkiin vien kun saan taas rahaa!ei oo halpaa hupia sekään tosin persaukiselta se vaan tuntuu äkistään siltä
    YZF1000R
  11. #431
    Tietäisköhän kukaan et miten ne ässän ajovalot saa kahdennettua kun muistan lukeneeni jostain et se on jopa ihan laillista kahdentaa!?Tarviipa perehtyä siihen sit samalla kun vaihtaa anturin!mut jos jollain olis jo tietoo asiasta?
    YZF1000R
  12. #432
    ei kai tuo kahdennus muuta vaadi kuin hyppyjohdolla virtaa polttimosta toiseen riippuu tietysti polttimoista.
    ja polttimoiden tyypistä ei kyllä tarkkaa tietoa...
    itsellä on xenonit,toisessa polttimossa kyllä itse tehty joku adapteri mistä päättelisin pitkän olevan h4 mallinen ja olisko lyhyt sitte h7 tai jotain sinnepäin...
  13. #433
    Kesä painaa päälle ja hommat ihan vaiheessa.. Tietääkö kukaan mistä sais hommattua thunderacen ehjän etulokasuojan? Nettivaraosa, pari purkaamoa ja saksan Ebay katsastettu, mut ei löydy..
  14. #434
    Lainaa (Troubled @ Huhti. 27 2009,19:04) kirjoitti
    Kesä painaa päälle ja hommat ihan vaiheessa.. Tietääkö kukaan mistä sais hommattua thunderacen ehjän etulokasuojan? Nettivaraosa, pari purkaamoa ja saksan Ebay katsastettu, mut ei löydy..
    Kokeiles TÄTÄ, itse tilasin tuolta.
    Honda CBF 1000 2011
  15. #435
    Morjens Ässäkansa... mites teidän ässät pitää koneen lämmöt maantienopeuksissa kun ilman lämötila on siinä 15 - 20 celsiusta???

    Itellä jaksaa lämpömittari nousta ehkä neulan leveyden verran (tämä siis maantiellä) mutta sitten kaupungissa lämmöt nousee heti sin 80 asteen tietämiin, mikä kait ihan normaalia...

    Mietin vaan että onkohan tuo termostaatti ihan terve(jumittaa), kun ei jaksa ton enempää lämpöjä nostaa...
  16. #436
    Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta lämpöjen käyttäytymiseltä.
    Honda CBF 1000 2011
  17. #437
    Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.. rahat lähti matkaan ja toivo juhannuksena tien päälle pääsystä elää edelleen.
  18. #438
    viitsisikö joku vilkaista omia etuvaloja eli mitkä polttimot siellä on vakiona,monenmoista visiota polttimoista löytyy netin syövereistä eli eipä tiedä mitä uskoa.
    oma veikkaus on että oikea puoli on h4 ja vasen h7.
    myöskin kiinnostaa että kumpi puoli palaa lyhkäsillä ja palaako molemmat puolet kun pitkät on päällä?
    tulikohan toi nyt tarpeeksi sekavasti selitettyä
  19. #439
    Lainaa (platinum @ Huhti. 29 2009,19:23) kirjoitti
    viitsisikö joku vilkaista omia etuvaloja eli mitkä polttimot siellä on vakiona,monenmoista visiota polttimoista löytyy netin syövereistä eli eipä tiedä mitä uskoa.
    oma veikkaus on että oikea puoli on h4 ja vasen h7.
    myöskin kiinnostaa että kumpi puoli palaa lyhkäsillä ja palaako molemmat puolet kun pitkät on päällä?
    tulikohan toi nyt tarpeeksi sekavasti selitettyä *
    Tarpeeksi sekavasti että mäkin ymmärsin
    Samoin oon itse pähkäillyt, lyhyet H7 ja pitkät H4.
    Pari päivää sitten olis voinut oikein kunnolla tarkistaa, kun oli mopo osina vielä noilta osin.
    Niin ja molemmat palaa kun pitkät on päällä.
    Honda CBF 1000 2011
  20. #440
    Räjäytyskuvia ku kattoo niin pitäs olla molemmat H4
  21. #441
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 29 2009,19:59) kirjoitti
    Lainaa (platinum @ Huhti. 29 2009,19:23) kirjoitti
    viitsisikö joku vilkaista omia etuvaloja eli mitkä polttimot siellä on vakiona,monenmoista visiota polttimoista löytyy netin syövereistä eli eipä tiedä mitä uskoa.
    oma veikkaus on että oikea puoli on h4 ja vasen h7.
    myöskin kiinnostaa että kumpi puoli palaa lyhkäsillä ja palaako molemmat puolet kun pitkät on päällä?
    tulikohan toi nyt tarpeeksi sekavasti selitettyä *
    Tarpeeksi sekavasti että mäkin ymmärsin
    Samoin oon itse pähkäillyt, lyhyet H7 ja pitkät H4.
    Pari päivää sitten olis voinut oikein kunnolla tarkistaa, kun oli mopo osina vielä noilta osin.
    Niin ja molemmat palaa kun pitkät on päällä.
    Mä taas väitän ja uskon että siellä on 2 x H7, toisessa vaan on tälläinen kanta&polttimo:


    ei pysty millään ymmärtämään miksi siellä muka olisi H4 poltin pitkällä? H4 kun tuplalanka polttimo ja sille kun on se liitinin erilainen.
    Enää mua ei hämmenna muu kuin se, että miksi tossa räjäytyskuvassa näkyy H4 polttimot...
  22. #442
    http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM...=13&A=372&B=44
    kyllä polttimot on molemmat H4 ja liittimet myös H4-kantaan sopivat
  23. #443
    Onkohan vuosimallieroja? Mulla -96 ja on kyllä H4. Pitkänpolttimoon on varmaan kanta vaihdettu, koska sinne menee hyppyjohto ja edellinen omistaja virittänyt siis tuplalyhyet.
  24. #444
    mulla vm-96 ja tonne ei kyllä mene vasemmalle puolelle normi h4 polttimo kirveelläkään.
    oikelle puolelle kyllä.
    kummalla puolella tuo lyhyt palaa?
  25. #445
    Lainaa (alami @ Huhti. 29 2009,20:44) kirjoitti
    http://216.37.204.206/wps/Yamaha_OEM...=13&A=372&B=44
    kyllä polttimot on molemmat H4 ja liittimet myös H4-kantaan sopivat
    Niin ne räjäytys kuvien mukaan onkin, mutta kun tuossa platinuminkin mopossa nuo orkkis liittimet on H7 kannalla. Siellä ei siis taatusti ole noita H4 ollut.

    Edit.Sanaa takaisin, toisessa siis H4 ja toisessa H7



  26. #446
    No perskule, kävin oikein tarkistaan. Kaksi erilaista polttimoa mun mopossa. Toinen H4 ja Toinen H7(ainakaan H4 ei kantansa puolesta mahtuis paikalleen).



    Honda CBF 1000 2011
  27. #447
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 29 2009,22:09) kirjoitti
    ...Toinen H4
    Vielä tarkentavaa jos sen verran sais, niin onko sulla polttimon liitinkin normi 3-napainen H4-liitin ja tuossa H4 on siis pitkä sekä lyhyt? Ja onko se polttimon asento sitten siellä umpiossa poikittain? Eli tuo "uloke väkänen" mikä näkyy tuolla piirretyssä H7 kuvassa, niin se on sivulle, eikä ylöspäin?
  28. #448
    Lainaa (samserious @ Huhti. 29 2009,23:05) kirjoitti
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 29 2009,22:09) kirjoitti
    ...Toinen H4
    Vielä tarkentavaa jos sen verran sais, niin onko sulla polttimon liitinkin normi 3-napainen H4-liitin ja tuossa H4 on siis pitkä sekä lyhyt? Ja onko se polttimon asento sitten siellä umpiossa poikittain? Eli tuo "uloke väkänen" mikä näkyy tuolla piirretyssä H7 kuvassa, niin se on sivulle, eikä ylöspäin?
    Löytyihän siitä KUVA

    Ja normi liitin siis tuossa H4:ssa, tosin vain kaksi johtoa siihen menee, vain pitkät käytössä.
    Tai sit oon ihan hakoteillä...

    No jos vielä lisää kuvia, H-nelonen, H-seiska ja molemmat edestä päin.



    Honda CBF 1000 2011
  29. #449
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,00:02) kirjoitti
    Ja normi liitin siis tuossa H4:ssa, tosin vain kaksi johtoa siihen menee, vain pitkät käytössä.
    Tai sit oon ihan hakoteillä...

    No jos vielä lisää kuvia, H-nelonen, H-seiska ja molemmat edestä päin.
    jep,juuri noin ajattelin ajattelin tuon homman olevan.
    hyvä että saatiin faktaa pöytään oikeen kuvien kera
    ja varmaan tuon h4 polttimon johdotukseen on joku tyyppihyväksyntä juttu että ei saa palaa suomessa kuin pelkkä pitkä tai jotain...
  30.  
  31. #450
    Lainaa (Tuukka P. @ Huhti. 30 2009,00:02) kirjoitti
    Löytyihän siitä KUVA

    Ja normi liitin siis tuossa H4:ssa, tosin vain kaksi johtoa siihen menee, vain pitkät käytössä.
    Tai sit oon ihan hakoteillä...

    No jos vielä lisää kuvia, H-nelonen, H-seiska ja molemmat edestä päin.
    Erittäin selventävät kuvat. Kyllä se on varmasti sitten juuri noin ainakin suomimopoissa, tai ainakin tossa platinumin mopossa on ihan samanlaiset umpiot kuin sulla, tosin sillä se liitin oli sellainen H7 kantainen molemmin puolin.


    Ainut mikä mietityttää, niin miksiköhän tuo pitkä sitten on tuossa H4 polttimossa? Kun sillä puolella umpiossa näyttäisi olevan pohjassa tuo valokuvion rihlaus?

    Edit. Eilen pohdittuna yhteistuumin, niin eihän se valon rihlaus siellä H4 umpiossa tota pitkää valoa haittaa millään tavoin... Palaahan siellä se pitkä normaalistikin



Sivu: 15 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen