Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 92:een 92:sta
    Lainaa (puujahke @ Syys. 19 2009,19:05) kirjoitti
    Kyl siin K1200S:ssä ohjausiskari on. Katopa sen akkupaneelin ja katteen välistä, siin ihan "emäputken" takanahan toi piilottelee.

Tää J@ck:lle tiedoksi
    No niinpä. Tämän siitä saa, kun liian uudella mopolla ajelee, eikä pura-kasaa takuuaikana itse mitään..
    No, jospa kasvoni pelastaisi kuitenkin se, mitä jossain aiemmassa viestissäni totesin.. Siis, etten ole onnistunut vielä ohjausiskaria löytämään.
    Hyvin se tosiaan piileskelee, ei näy kuin yhdestä kuvakulmasta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2.  
    Lainaa (J@ck @ Syys. 19 2009,01:52) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Syys. 18 2009,22:08) kirjoitti
    Perustan tuon väitteeni oma kohtaiseen näkemykseen ja omissa piireissäni nähtyihin pyöriin. Mä olen ajellut noilla mopoilla nyt yli 20vuotta ja kaikista tänä aikana näkemistäni prätkistä ne oikeasti todella huono kuntoiset jää varmasti kahden käden sormiin. Väitän kumminkin tuossa vuosien varrella nähneeni aika monta pyörää ja kun itsekin kuulun siihen joukkoon mikä pyöriä rakentelee, niin aika monta rakennettuakin pyörää tuohon nähtyjen joukkoon kuuluu, eikä niistä yksikään ole ollut millään muotoa romu/hengenvaarallinen.

Mun mielestä on siis turha alkaa lässyttämään siitä että jauhan paskaa. *
    Vaikka lupasin jo lopettaa, niin..

Out viärässä. Tai tavallaaan oikeassakin, koska kerrot kuuluvasi joukkoon, joka pyöriä rakentelee.
    Se vaan on niin, että 80% (hatusta) ei rakentele ja 40% (hatusta edelleen) ei ymmärrä, tai ei välitä.

Minäkin väitän nähneeni (ajellut vähän yli 20 v) * jotain ja se jotain sisältää myös aika kamalaa, jopa romua ja hengenvaarallista. Eikä ne rakentelutkaan aina ihan täyttä asiaa ole, kun ei välttämättä edes tiedetä mitä on tehty. No, pääsääntöisesti rakennetut on toki ok.
    Tämä ei tarkoita sitä, että olisin katsastuspakon kannalla. Tosiasiat pitäisi silti pystyä myöntämään ja tuota Ruotsin pojan juttua en ihmeemmin edes epäile. Jos näin länsinaapurissa, niin miksi täällä olisi asiat yhtään paremmin..?

P.s. Mun mopo on aina 101% kunnossa, se on vähän niinku kunnia-asia. Edes paskaisella mopolla en liikkeelle lähde.

P.s.s. Et jauha, mutta katseleppas joskus hieman tarkemmin muitakin kuin kaverien mopoja - yllätyt.
    Menee jo aika rumasti offin puolelle, mutta vastataan nyt vielä tähän.

Ehkä nyt ymmärsit hiukan huonosti tuon "omissa piireissäni", se kun ei tosiaankaan tarkoittanut vain niitä kavereiden pyöriä, vaan pikemminkin tätä seutua ja ympäristöä missä asustelen. Koko maan pyörä kantaa kun ei oikein voi yksi ihminen nähdä. Niinkuin sanoin, on tuon yli 20vuoden aikana tullut aika monta mopoa nähtyä ja varmasti niistä yli 90% on muiden kuin kavereiden mopoja, joten kyllä sitä otantaa on nähtynä. Varsinkin kun en ole mikään kauhean ujo kaveri, niin monesti tulee mentyä ihan vaan mopoilijoiden juttusille ja katselemaan heidän pyöriään. Edelleenkään ei minun silmiin ole mitään hengenvaarallisia laitteita osunut, enkä niitä edelleenkään itse usko kovinkaan suurta määrää olevan. Varmaan se 80% ajelee ihan stockki mopoilla ja hyvä niin, eipä niitä kaikkien pidä/tarvitse rakentaa. Jos siitä sakista sitten puolet ei osaa niitä mopojaan huoltaa, niin itse taas uskon sen sakin vievän ne moponsa sitten sinne asiansa tuntevaan huoltoon.
    Enkä nyt tosiaan sano etteikö niitä huonokuntoisiakin pyöriä löydy, mutta en edelleenkään itse niitä olevan pyöräkannasta kovinkaan paljon.
    Mun mielestä väittäminen että niitä on paljon, on vähän sama kuin väittää että jokaisessa rakennetussa HD:ssa on puolet varastettuja osia. Aikamoista yleistämistä, sanon mä

Mainittakoon vielä, että en rakentele harrikoita/customeita, vaan ihan noita japskipaskoja

Jos niitä huonokuntoisia sitten on niin paljon, niin eikö ole aika mielenkiintoista että kattojärjestön SMOTON ja MMAF:inkin virallinen kanta pyörien kunnosta kuuluu seuraavasti:
    Tutkimusten mukaan moottoripyörän tekniset ominaisuudet ovat syynä tai osasyynä onnettomuuksiin hyvin harvoin. Silloin kun näin on, kysymys on lähes aina renkaiden tai jarrujen puutteellisesta kunnosta, toisin sanoen huoltotoimenpiteiden laiminlyönnistä. Renkaiden ja jarrujen huoltotarve ja määräaikaiskatsastuksen ajankohta osuvat yksiin vain satunnaisesti eli katsastuspakolla tämä ongelma ei poistu. Toiseksi moottoripyörien tekniset viat tai puutteet ovat helposti havaittavissa ja vaikuttavat pyörän hallittavuuteen niin, että käytännössä ne havaitaan heti ongelman ilmettyä ja yleensä myös korjataan heti. *Myös moottoripyörän kunnossapitoon suhtaudutaan toisin kuin esimerkiksi auton. Moottoripyörä on harrastajalle arvokas harrastusväline, josta pidetään huolta ilman erillisiä velvoitteitakin.

"kusettaako" smoto?

Niin, enkä väitä olevani oikeassa enkä väärässä yhtään enempää kuin sinä tai kukaan muukaan. Kyseessä on minun mielipiteeni ja siihen mulla on oikeus samoin kuin myös sinulla
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234