tässä olisi
Omani nyt ei ihan tällaista ollut![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Joo aika paha,yritin tänne linkittää toisenkin ,jossa kaveri(Ron Jeremy @ Touko. 25 2006,09:15) kirjoitti
pelastuu,mutta ei pelaa
Mutta tässä ohjeet jos joku saisi:haku supermoto mpeg
haun tuloksella antaa 3.tena motard.concode.com jne.
siellä on neljä erilaista video pätkää=jos jotain onnistaa..![]()
Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
nää vissiin
Toi startti on
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Just ,joo se startti on hyvä,mutta taitaa se eka olla enemmän(Ron Jeremy @ Touko. 25 2006,09:36) kirjoitti
haisaideri...![]()
Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
Nuo highsiderit on kanssa aika merkillinen juttu: ilmiö kestää tasan niin kauan, kun kuljettaja on selässä aiheuttamassa sen. Kun kuski lingottu selästä....pyörä jatkaa kun ei mitään.Vissiin kyseessä pidon löytyminen kesken luisun....?
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Niin mopo jatkaa matkaa yleisesti sille kaarteen ulkopuolen kyljelle.(SABER @ Touko. 25 2006,09:07) kirjoitti
Kiitos näistä videonpätkistä. *
Tuosta wobblauksesta täytyy sanoa, että videonkaltaisen höykytyksen jälkeen, jos siitä selviäisi vammoitta, niin voisi hyvin ilmoittautua lambada-kurssille, sillä lantio olisi varmasti todella notkeassa kunnossa. Huh huh, toivottavasti ei koskaan käy itselle noin.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Noni..eilen se sit tapahtu pitkästä aikaa..kakkosella täpöllä rampista ulos ja tiessä jtn routavaurioo..hillitön hakkaaminen laidasta laitaan niin että stongan stopparit paukkaa!! Tuntu et nyt tuli lähtö mut ei sentään..
Asfalttiin oli jääny banaanin muotosia mustia viivoja pitkin tietä
Ranteet näköjään kipeenä ja vieläkin tuntuu ne kolahdukset kämmenissä kun löi tankoa laitaan asti
Eikun kovaa ajoa vaan..![]()
Et kai ole mennyt ostamaan pyörää jossa on sielu, mutta ei kunnollista ohjausiskaria?(Sumi® @ Syys. 10 2009,18:15) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Pois sellaiset turhakkeet. Saa sielua vaikka hondaankin.(vetomies @ Syys. 10 2009,18:37) kirjoitti
Hyvä esimerkki...
![]()
Supermoto
Olikos etunen miss kunnos?
Kuullut et kuluneella lähtee.
Ei mulla
![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
tellu ruvennu kans ravistaan tosi herkästi,rauhoittuu kun lisää kaasua ja ei purista tankoa ,taitaa osasyy olla uusi eturengas ja lopussa oleva takarengas kun ei se aikaisemmin kakkoselta kolmoselle vaihtaessa ikinä vopeltanut![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
Eilen sain viedä kalsaripyykkiä rouvalle, kun sain woblauksen aikaiseksi power wheelien jälkeen. Keula alas, vopellus alkoi saman tien ja vaistomainen reaktio oli siirtää paino eteen ja löysätä kaasu. Täysin tuurilla meno tasaantui, jarrutus tai kaasun lisäys ei käynyt mielessäkään. Eturengas on aika finaalissa, liekö vaikuttanut asiaan.
VS600 -92
VS1400 -92
VS1400 -91
TL1000S-97
ZX-12R -01
Thruxton -06
Aina kuulee erilaisen tarinan ja juuri oikean tavan miten voblaus oli saatu loppumaan, todellisuudessa se olisi loppunut vaikka ei olisi tehnyt mitään ;)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tellulla myös joskus joutunut kyseiseen tilanteeseen, tosin ihan sievä ja lyhytkestoinen tilanne oli, enkä muista edes miten sain loppumaan, luultavasti ihan vain vahingossa ja hyvällä tuurilla. *Toisen kerran kokeilin vanhalla tonnisella cebarilla ajelua ilman käsiä ja vauhdin hiljentyessä alkoi tuo ravistaminen, mikä se nyt sitten oikeaoppinen nimitys olikaan.. *
Ei oo tullu opiskeltua näitä alan termejä, mä ajan vaan *
![]()
Mitä keveämpi pyörä sen rajumpi perän irtoamisessa paiskominen (ja paskominen..) on, jyrkkä ohjauskulma koventaa entisestään liikettä. Raskaammat pyörät tekee saman slaidina, jos voima riittää. Paitsi jos löysää kaasusta niin silloin tulee lähtö, kun pito takarenkaaseen palaa ja samantien moottorijarru irroittaa renkaan uudestaan tiestä. Kytkimen voi painaa pohjaan mutta silti pidon palatessa pyörän suunnanmuutos voi olla sen verran raju, että kuski lentää selästä.
Itse olen ottanut muutaman kerran pitemmän slaidin. Tangon ravistelu on ihan tuttua +200 vauhdeissa mutta ne aina tulee livästä sivu tai sivuvastaisesta tuulesta (jep ei ole ohjausiskaria) ja tietysti pyörä on naku eli ei mikään aerodynamiikan ihme.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Viimeiset >100 tkm Bemuilla (3 eri pyörää, 98, 02, 08) Koskaan ei pienintäkään tunnetta siitä, että edes yrittäisi woblata..
Eikä tarkoita sitä, etteikö Bemukin woblaisi. Paria vanhempaa joskus ajanut ja olivat aivan hirveitä, ei toista kättä voinut tangosta irrottaa. Syynä lienee huoltoa kaipaavat iskarit ja muutkin paikat.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
hehhe...joo, tollanen 99" sattuu just olee alla. Etupäässä vähän ongelmaa kun stefa vuotaa ja liukuholkit taitaa olla entiset..(jaulis @ Syys. 10 2009,18:45) kirjoitti
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Teknisestä viasta ei miltei koskaan voi olla kyse.Kaikki pyöräthän on aina niin hyvässä kunnossa, että juuri sen ansiosta katsastuskin on turha.Näin meille on nimenomaan monin kirjoituksin todistettu.
On se niiiin väärin!
Oletko ihan tosissasi? Oliko tämän sinun heittosi tarkoitus olla hauska ja sarkastinen?(Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
Onko sinulla oikeasti jotain oikein kovan luokan tietoa kuinka usein on voblaus johtunut teknisestä viasta? Oletko koskaan ajanut sellaisilla pyörillä mitkä on tuolla ilmiölle aika herkkiä?
Se ei välttämättä ihmeellistä vauhtia ja monttua tarvi kun se irti lähtee, on se pyörä vaikka kuinka hyvässä iskussa *
Monesti se voblaaminen on ihan itse aiheutettua, eikä sillä ole mitään tekoa sen pyörän teknisen kunnon kanssa.
Oletko itse sitä mieltä että suomen teillä olevat moottoripyörät on niin surkeassa kunnossa, että katsastus olisi aivan pakko saada aikaiseksi juuri sen takia? Mitään tekemistähän sillä ei olisi hyvän bisneksen kanssa?
*
Kenelle meille tuo on muuten todistettu, onko sinulla jotain multipersoonia?
Senkun menet katsastamaan sportsterisi aliastesi kanssa, ei se ole kiellettyä nykyäänkään.(Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei tähän mitään teknistä vikaa tarvitse: tämä on ominaisuus joissain mopoissa, jota voi vielä lisätä muutoksilla geometriaan, alustaan & renkaisiin, jolloin voipi olla business as usual...(Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
Eli ei siitä kalsareita kannata sotkea.(Sampetti @ Syys. 12 2009,11:23) kirjoitti
Ohjausiskari vaan tiukalle niin ei tarvitse seuraavaa siirtymää suorittaa ruumissäkissä
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Kelatkaapa vähän taaksepäin.Löydätte arvioita väljien etupäiden tai takasvingien vaikutuksesta. Kai niistä surkeimmat ainakin löytyisivät katsastuksessa.
Katsastusbisneksen kanssa näillä on tekemistä. Siitä vaan asema pystyyn ja kultaa vuolemaan kuka tahansa. Pätevyydet on paljon helpompi hankkia, kuin monille muille aloille.
On se niiiin väärin!
Tottakai niitä voi arvioida ja ajatella miten ne väljyydet niihin vaikuttaa. En pysty silti itse uskomaan että kukaan ajaa sellaisella pyörällä pakollista määrää pidemmälle, missä svingi heiluu tuulessa tai emäputkessa ei ole enää laakereita. Niille kaikista surkeimmille yksilöille (jos niitä yleensä on) käy samoin kuin vastaaville autoille, niillä ajellaan sitten ilman leimaa...(Puimurimies @ Syys. 14 2009,12:28) kirjoitti
Jos et oikeasti provoa noilla viesteilläsi, niin kyllä omaat veikeän ajattelutavan *![]()
Ei varmaankaan aina ole tekemistä teknisen kunnon / kuluneisuuden / vian kanssa, mutta erittäin usein näin on. Huonot renkaat ja niiden epätasapaino, loppuunkuluneet iskunvaimentimet ja ohjausvaimennin, etupään klappi, takahaarukan väljyys yms. herkistävät ilmiölle aika oleellisesti.(samserious @ Syys. 14 2009,09:43) kirjoitti
Ja vaikka iso osa motoristeista pitääkin ajokistaan vimpan päälle huolta, niin mukaan mahtuu myös muita. Siis sellaisia, jotka vähät välittää ja sellaisia jotka eivät vaan yksinkertaisesti tiedä ja ymmärrä. Väitän, ettei ole ihan pieni joukko.
Mutta kerro, miten woblaus voisi olla itse aiheutettua? Itsehän sillä pyörällä tietysti ajaa, ja jos ei ajasi, niin ei woblaisikaan. Mutta tätä et liene tarkoittanut.. Vai tarkoititko sitä, että woblausominaisuus saadaan aikaiseksi esim. pyörään itse tehdyillä asiantuntemattomilla muutoksilla. Se voisi olla varmaan tottakin..
Jos "ilmiölle herkkä" hyvässä iskussa oleva mopo lähtee woblaamaan kuvaamassasi tilanteessa, niin moinen viritys pitäisi palauttaa suunnittelipöydälle.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kyllähän ne kaikki on suunnittelupöydälle palautettukin, eli tuo on enemmän 80-90-luvun pyörien ongelma (vaikka olisivat hyvässä kunnossa).(J@ck @ Syys. 15 2009,11:21) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jep, usein unohtuu ettei monilla meistä ole ajokokemusta kuin 2000 -luvun pyöristä. Pikkuisen eri ajaa modernilla sporttipyörällä kuin vaikkapa klassikko-GSX-R:llä *(vetomies @ Syys. 15 2009,12:27) kirjoitti
![]()
-- Urea jacta est --
Meitin Dnepr Super Sportia ei saa voplaamaan yrittämälläkään. Lähinnä voplausta muistuttaa kantikkaan etupyörän vipatus jo huimassa seittemänkympin vauhdissa.
On se rys..neuvostoliittolainen ollut viisas suunn...kopioidessaan kolkytluvun saksalaistuotteen.
Ilmeisesti Niepri ei sitten ole "herkkä ilmiölle"
Tarkoitin tuolla itse aiheutetulla vaikka esimerkiksi näitä tilanteita:(J@ck @ Syys. 15 2009,11:21) kirjoitti
-Hytti pystyssä pitkää siivua kohtuullisen kovalla vauhdilla, vähän huolimaton alas otto rengas vinossa...
-Mutkaan reilulla vauhdilla kunnon kallistuksella ja tiessä monttu/nyppy...
Noista esimerkin tilanteista lähtee joskus vähän ei herkempikin mopo kyllä sellaiseen vobeltamiseen ettei mitään rajaa.
Elä nyt katso niin mustavalkoisesti sitä "kummoinen vauhti & kuoppa" heittoa, mutta esimerkin mukaisesti itseni alla on joskus 90-luvun alussa ensimmäinen 900 blade lähtenyt ihan alle 80km/h vauhdista voblaamaan, kun keula irtosi tiestä töyssystä kesken mutkan. Tuo blade oli koe-ajo pyörä ja sillä ei ollut silloin ajettu ainakaan yli tonnia, joten tuskin johtui pyörän kunnosta.
Puhumattakaan ensimmäisestä omasta "isosta" pyörästä kawan gpz900r oliskohan se ollut -85 mallinen ja mulla oli tuollainen vuonna -90. Toi laite eli ihan omaa elämää kun vähänkään ajoi kovempaa kyytiä, eihän sitä nyt voi sanoa että se varsinaisesti koko ajan voblasi, mutta herkkä laite se siihen oli ja ei juurikaan ihmeitä tarvinut kun "seilaamaan" lähti.
Jep.. Tottahan se on, että vielä 80-lukuisista moni mopo oli ajo-ominaisuuksiltaan aika kamala, vanhemmista puhumattakaan.. Karvaita kokemuksia on minullakin valovuosien takaa.. Woblauksen ja vähän muunkin seurauksena kaatui 5 metriä siperianherneaitaa.. No, toisaalta se aita taisi silloin aikoinaan pelastaa henkeni..(samserious @ Syys. 15 2009,13:55) kirjoitti
Tuosta itse aiheutetusta esimerkeistäsi. 1. on varmasti totta, mutta 2. kohtaa en allekirjoittaisi nykypyöristä ja normaalinopeuksista maantiellä puhuttaessa. Mopo ei saa lähteä woblaamaan tuollaisessa tilanteessa - suunnittelupöydälle siis..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.