Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
  1. #31
    tässä olisi

    Omani nyt ei ihan tällaista ollut
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  2. #32
    Lainaa (Ron Jeremy @ Touko. 25 2006,09:15) kirjoitti
    tässä olisi

    Omani nyt ei ihan tällaista ollut
    Joo aika paha,yritin tänne linkittää toisenkin ,jossa kaveri
    pelastuu,mutta ei pelaa
    Mutta tässä ohjeet jos joku saisi:haku supermoto mpeg
    haun tuloksella antaa 3.tena motard.concode.com jne.
    siellä on neljä erilaista video pätkää=jos jotain onnistaa..
    Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
  3. #33
    nää vissiin

    Toi startti on



    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  4. #34
    Lainaa (Ron Jeremy @ Touko. 25 2006,09:36) kirjoitti
    nää vissiin

    Toi startti on *
    Just ,joo se startti on hyvä,mutta taitaa se eka olla enemmän
    haisaideri...
    Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
  5. #35
    Nuo highsiderit on kanssa aika merkillinen juttu: ilmiö kestää tasan niin kauan, kun kuljettaja on selässä aiheuttamassa sen. Kun kuski lingottu selästä....pyörä jatkaa kun ei mitään. Vissiin kyseessä pidon löytyminen kesken luisun....?



    Täysiä sisään.....Paareilla ulos.

    Kawasaki Ninja ZX-10R
  6. #36
    Lainaa (SABER @ Touko. 25 2006,09:07) kirjoitti
    Nuo highsiderit on kanssa aika merkillinen juttu: ilmiö kestää tasan niin kauan, kun kuljettaja on selässä aiheuttamassa sen. Kun kuski lingottu selästä....pyörä jatkaa kun ei mitään.
    Niin mopo jatkaa matkaa yleisesti sille kaarteen ulkopuolen kyljelle.
  7. #37
    Kiitos näistä videonpätkistä. *

    Tuosta wobblauksesta täytyy sanoa, että videonkaltaisen höykytyksen jälkeen, jos siitä selviäisi vammoitta, niin voisi hyvin ilmoittautua lambada-kurssille, sillä lantio olisi varmasti todella notkeassa kunnossa. Huh huh, toivottavasti ei koskaan käy itselle noin.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  8. #38
    Noni..eilen se sit tapahtu pitkästä aikaa..kakkosella täpöllä rampista ulos ja tiessä jtn routavaurioo..hillitön hakkaaminen laidasta laitaan niin että stongan stopparit paukkaa!! Tuntu et nyt tuli lähtö mut ei sentään..
    Asfalttiin oli jääny banaanin muotosia mustia viivoja pitkin tietä

    Ranteet näköjään kipeenä ja vieläkin tuntuu ne kolahdukset kämmenissä kun löi tankoa laitaan asti
    Eikun kovaa ajoa vaan..
  9. #39
    Lainaa (Sumi® @ Syys. 10 2009,18:15) kirjoitti
    Noni..eilen se sit tapahtu pitkästä aikaa..kakkosella täpöllä rampista ulos ja tiessä jtn routavaurioo..hillitön hakkaaminen laidasta laitaan niin että stongan stopparit paukkaa!! Tuntu et nyt tuli lähtö mut ei sentään..
    Et kai ole mennyt ostamaan pyörää jossa on sielu, mutta ei kunnollista ohjausiskaria?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #40
    Lainaa (vetomies @ Syys. 10 2009,18:37) kirjoitti
    Lainaa (Sumi® @ Syys. 10 2009,18:15) kirjoitti
    Noni..eilen se sit tapahtu pitkästä aikaa..kakkosella täpöllä rampista ulos ja tiessä jtn routavaurioo..hillitön hakkaaminen laidasta laitaan niin että stongan stopparit paukkaa!! Tuntu et nyt tuli lähtö mut ei sentään..
    Et kai ole mennyt ostamaan pyörää jossa on sielu, mutta ei kunnollista ohjausiskaria? *
    Pois sellaiset turhakkeet. Saa sielua vaikka hondaankin.



    Hyvä esimerkki...
    Supermoto
  11. #41
    Olikos etunen miss kunnos?
    Kuullut et kuluneella lähtee.

    Ei mulla

    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  12. #42
    tellu ruvennu kans ravistaan tosi herkästi,rauhoittuu kun lisää kaasua ja ei purista tankoa ,taitaa osasyy olla uusi eturengas ja lopussa oleva takarengas kun ei se aikaisemmin kakkoselta kolmoselle vaihtaessa ikinä vopeltanut
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
  13. #43
    Eilen sain viedä kalsaripyykkiä rouvalle, kun sain woblauksen aikaiseksi power wheelien jälkeen. Keula alas, vopellus alkoi saman tien ja vaistomainen reaktio oli siirtää paino eteen ja löysätä kaasu. Täysin tuurilla meno tasaantui, jarrutus tai kaasun lisäys ei käynyt mielessäkään. Eturengas on aika finaalissa, liekö vaikuttanut asiaan.
    VS600 -92
    VS1400 -92
    VS1400 -91
    TL1000S-97
    ZX-12R -01
    Thruxton -06
  14. #44
    Aina kuulee erilaisen tarinan ja juuri oikean tavan miten voblaus oli saatu loppumaan, todellisuudessa se olisi loppunut vaikka ei olisi tehnyt mitään ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #45
    Tellulla myös joskus joutunut kyseiseen tilanteeseen, tosin ihan sievä ja lyhytkestoinen tilanne oli, enkä muista edes miten sain loppumaan, luultavasti ihan vain vahingossa ja hyvällä tuurilla. * Toisen kerran kokeilin vanhalla tonnisella cebarilla ajelua ilman käsiä ja vauhdin hiljentyessä alkoi tuo ravistaminen, mikä se nyt sitten oikeaoppinen nimitys olikaan.. * Ei oo tullu opiskeltua näitä alan termejä, mä ajan vaan *
  16. #46
    Mitä keveämpi pyörä sen rajumpi perän irtoamisessa paiskominen (ja paskominen.. ) on, jyrkkä ohjauskulma koventaa entisestään liikettä. Raskaammat pyörät tekee saman slaidina, jos voima riittää. Paitsi jos löysää kaasusta niin silloin tulee lähtö, kun pito takarenkaaseen palaa ja samantien moottorijarru irroittaa renkaan uudestaan tiestä. Kytkimen voi painaa pohjaan mutta silti pidon palatessa pyörän suunnanmuutos voi olla sen verran raju, että kuski lentää selästä.

    Itse olen ottanut muutaman kerran pitemmän slaidin. Tangon ravistelu on ihan tuttua +200 vauhdeissa mutta ne aina tulee livästä sivu tai sivuvastaisesta tuulesta (jep ei ole ohjausiskaria) ja tietysti pyörä on naku eli ei mikään aerodynamiikan ihme.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  17. #47
    Viimeiset >100 tkm Bemuilla (3 eri pyörää, 98, 02, 08) Koskaan ei pienintäkään tunnetta siitä, että edes yrittäisi woblata..

    Eikä tarkoita sitä, etteikö Bemukin woblaisi. Paria vanhempaa joskus ajanut ja olivat aivan hirveitä, ei toista kättä voinut tangosta irrottaa. Syynä lienee huoltoa kaipaavat iskarit ja muutkin paikat.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #48
    Lainaa (jaulis @ Syys. 10 2009,18:45) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 10 2009,18:37) kirjoitti
    Lainaa (Sumi® @ Syys. 10 2009,18:15) kirjoitti
    Noni..eilen se sit tapahtu pitkästä aikaa..kakkosella täpöllä rampista ulos ja tiessä jtn routavaurioo..hillitön hakkaaminen laidasta laitaan niin että stongan stopparit paukkaa!! Tuntu et nyt tuli lähtö mut ei sentään..
    Et kai ole mennyt ostamaan pyörää jossa on sielu, mutta ei kunnollista ohjausiskaria? *
    Pois sellaiset turhakkeet. Saa sielua vaikka hondaankin. *



    Hyvä esimerkki...
    hehhe...joo, tollanen 99" sattuu just olee alla. Etupäässä vähän ongelmaa kun stefa vuotaa ja liukuholkit taitaa olla entiset..
    -Cbr 900rr 1999
    -Cbr1000rr 2008
    -Cbr 1000rr 2009 Abs
    -S1000rr 2010
    -S1000rr 2014
    -S1000rr 2015
    -S1000rr 2018
  19. #49
    Teknisestä viasta ei miltei koskaan voi olla kyse.Kaikki pyöräthän on aina niin hyvässä kunnossa, että juuri sen ansiosta katsastuskin on turha.Näin meille on nimenomaan monin kirjoituksin todistettu.
    On se niiiin väärin!
  20. #50
    Lainaa (Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
    Teknisestä viasta ei miltei *koskaan voi olla kyse.Kaikki pyöräthän on aina niin hyvässä kunnossa, että juuri sen ansiosta katsastuskin on turha.Näin meille on nimenomaan monin kirjoituksin todistettu.
    Oletko ihan tosissasi? Oliko tämän sinun heittosi tarkoitus olla hauska ja sarkastinen?

    Onko sinulla oikeasti jotain oikein kovan luokan tietoa kuinka usein on voblaus johtunut teknisestä viasta? Oletko koskaan ajanut sellaisilla pyörillä mitkä on tuolla ilmiölle aika herkkiä?
    Se ei välttämättä ihmeellistä vauhtia ja monttua tarvi kun se irti lähtee, on se pyörä vaikka kuinka hyvässä iskussa *
    Monesti se voblaaminen on ihan itse aiheutettua, eikä sillä ole mitään tekoa sen pyörän teknisen kunnon kanssa.

    Oletko itse sitä mieltä että suomen teillä olevat moottoripyörät on niin surkeassa kunnossa, että katsastus olisi aivan pakko saada aikaiseksi juuri sen takia? Mitään tekemistähän sillä ei olisi hyvän bisneksen kanssa?
    *

    Kenelle meille tuo on muuten todistettu, onko sinulla jotain multipersoonia?
  21. #51
    Lainaa (Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
    Teknisestä viasta ei miltei *koskaan voi olla kyse.Kaikki pyöräthän on aina niin hyvässä kunnossa, että juuri sen ansiosta katsastuskin on turha.Näin meille on nimenomaan monin kirjoituksin todistettu.
    Senkun menet katsastamaan sportsterisi aliastesi kanssa, ei se ole kiellettyä nykyäänkään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #52
    Lainaa (Puimurimies @ Syys. 14 2009,04:05) kirjoitti
    Teknisestä viasta ei miltei koskaan voi olla kyse.Kaikki pyöräthän on aina niin hyvässä kunnossa, että juuri sen ansiosta katsastuskin on turha.Näin meille on nimenomaan monin kirjoituksin todistettu.
    Ei tähän mitään teknistä vikaa tarvitse: tämä on ominaisuus joissain mopoissa, jota voi vielä lisätä muutoksilla geometriaan, alustaan & renkaisiin, jolloin voipi olla business as usual...

    Lainaa (Sampetti @ Syys. 12 2009,11:23) kirjoitti
    Eilen sain viedä kalsaripyykkiä rouvalle, kun sain woblauksen aikaiseksi power wheelien jälkeen.
    Eli ei siitä kalsareita kannata sotkea. Ohjausiskari vaan tiukalle niin ei tarvitse seuraavaa siirtymää suorittaa ruumissäkissä
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  23. #53
    Kelatkaapa vähän taaksepäin.Löydätte arvioita väljien etupäiden tai takasvingien vaikutuksesta. Kai niistä surkeimmat ainakin löytyisivät katsastuksessa.

    Katsastusbisneksen kanssa näillä on tekemistä. Siitä vaan asema pystyyn ja kultaa vuolemaan kuka tahansa. Pätevyydet on paljon helpompi hankkia, kuin monille muille aloille.
    On se niiiin väärin!
  24. #54
    Lainaa (Puimurimies @ Syys. 14 2009,12:28) kirjoitti
    Kelatkaapa vähän taaksepäin.Löydätte arvioita väljien etupäiden tai takasvingien vaikutuksesta. Kai niistä surkeimmat ainakin löytyisivät katsastuksessa.
    Tottakai niitä voi arvioida ja ajatella miten ne väljyydet niihin vaikuttaa. En pysty silti itse uskomaan että kukaan ajaa sellaisella pyörällä pakollista määrää pidemmälle, missä svingi heiluu tuulessa tai emäputkessa ei ole enää laakereita. Niille kaikista surkeimmille yksilöille (jos niitä yleensä on) käy samoin kuin vastaaville autoille, niillä ajellaan sitten ilman leimaa...

    Jos et oikeasti provoa noilla viesteilläsi, niin kyllä omaat veikeän ajattelutavan *
  25. #55
    Lainaa (samserious @ Syys. 14 2009,09:43) kirjoitti
    Onko sinulla oikeasti jotain oikein kovan luokan tietoa kuinka usein on voblaus johtunut teknisestä viasta? Oletko koskaan ajanut sellaisilla pyörillä mitkä on tuolla ilmiölle aika herkkiä?
    Se ei välttämättä ihmeellistä vauhtia ja monttua tarvi kun se irti lähtee, on se pyörä vaikka kuinka hyvässä iskussa *
    Monesti se voblaaminen on ihan itse aiheutettua, eikä sillä ole mitään tekoa sen pyörän teknisen kunnon kanssa.
    Ei varmaankaan aina ole tekemistä teknisen kunnon / kuluneisuuden / vian kanssa, mutta erittäin usein näin on. Huonot renkaat ja niiden epätasapaino, loppuunkuluneet iskunvaimentimet ja ohjausvaimennin, etupään klappi, takahaarukan väljyys yms. herkistävät ilmiölle aika oleellisesti.

    Ja vaikka iso osa motoristeista pitääkin ajokistaan vimpan päälle huolta, niin mukaan mahtuu myös muita. Siis sellaisia, jotka vähät välittää ja sellaisia jotka eivät vaan yksinkertaisesti tiedä ja ymmärrä. Väitän, ettei ole ihan pieni joukko.

    Mutta kerro, miten woblaus voisi olla itse aiheutettua? Itsehän sillä pyörällä tietysti ajaa, ja jos ei ajasi, niin ei woblaisikaan. Mutta tätä et liene tarkoittanut.. Vai tarkoititko sitä, että woblausominaisuus saadaan aikaiseksi esim. pyörään itse tehdyillä asiantuntemattomilla muutoksilla. Se voisi olla varmaan tottakin..

    Jos "ilmiölle herkkä" hyvässä iskussa oleva mopo lähtee woblaamaan kuvaamassasi tilanteessa, niin moinen viritys pitäisi palauttaa suunnittelipöydälle.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #56
    Lainaa (J@ck @ Syys. 15 2009,11:21) kirjoitti
    Jos "ilmiölle herkkä" hyvässä iskussa oleva mopo lähtee woblaamaan kuvaamassasi tilanteessa, niin moinen viritys pitäisi palauttaa suunnittelipöydälle.
    Kyllähän ne kaikki on suunnittelupöydälle palautettukin, eli tuo on enemmän 80-90-luvun pyörien ongelma (vaikka olisivat hyvässä kunnossa).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #57
    Lainaa (vetomies @ Syys. 15 2009,12:27) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Syys. 15 2009,11:21) kirjoitti
    Jos "ilmiölle herkkä" hyvässä iskussa oleva mopo lähtee woblaamaan kuvaamassasi tilanteessa, niin moinen viritys pitäisi palauttaa suunnittelipöydälle.
    Kyllähän ne kaikki on suunnittelupöydälle palautettukin, eli tuo on enemmän 80-90-luvun pyörien ongelma (vaikka olisivat hyvässä kunnossa).
    Jep, usein unohtuu ettei monilla meistä ole ajokokemusta kuin 2000 -luvun pyöristä. Pikkuisen eri ajaa modernilla sporttipyörällä kuin vaikkapa klassikko-GSX-R:llä *
    -- Urea jacta est --
  28. #58
    Meitin Dnepr Super Sportia ei saa voplaamaan yrittämälläkään. Lähinnä voplausta muistuttaa kantikkaan etupyörän vipatus jo huimassa seittemänkympin vauhdissa.
    On se rys..neuvostoliittolainen ollut viisas suunn...kopioidessaan kolkytluvun saksalaistuotteen.

    Ilmeisesti Niepri ei sitten ole "herkkä ilmiölle"



  29. #59
    Lainaa (J@ck @ Syys. 15 2009,11:21) kirjoitti
    Mutta kerro, miten woblaus voisi olla itse aiheutettua? Itsehän sillä pyörällä tietysti ajaa, ja jos ei ajasi, niin ei woblaisikaan. Mutta tätä et liene tarkoittanut.. Vai tarkoititko sitä, että woblausominaisuus saadaan aikaiseksi esim. pyörään itse tehdyillä asiantuntemattomilla muutoksilla. Se voisi olla varmaan tottakin..

    Jos "ilmiölle herkkä" hyvässä iskussa oleva mopo lähtee woblaamaan kuvaamassasi tilanteessa, niin moinen viritys pitäisi palauttaa suunnittelipöydälle.
    Tarkoitin tuolla itse aiheutetulla vaikka esimerkiksi näitä tilanteita:
    -Hytti pystyssä pitkää siivua kohtuullisen kovalla vauhdilla, vähän huolimaton alas otto rengas vinossa...
    -Mutkaan reilulla vauhdilla kunnon kallistuksella ja tiessä monttu/nyppy...

    Noista esimerkin tilanteista lähtee joskus vähän ei herkempikin mopo kyllä sellaiseen vobeltamiseen ettei mitään rajaa.

    Elä nyt katso niin mustavalkoisesti sitä "kummoinen vauhti & kuoppa" heittoa, mutta esimerkin mukaisesti itseni alla on joskus 90-luvun alussa ensimmäinen 900 blade lähtenyt ihan alle 80km/h vauhdista voblaamaan, kun keula irtosi tiestä töyssystä kesken mutkan. Tuo blade oli koe-ajo pyörä ja sillä ei ollut silloin ajettu ainakaan yli tonnia, joten tuskin johtui pyörän kunnosta.
    Puhumattakaan ensimmäisestä omasta "isosta" pyörästä kawan gpz900r oliskohan se ollut -85 mallinen ja mulla oli tuollainen vuonna -90. Toi laite eli ihan omaa elämää kun vähänkään ajoi kovempaa kyytiä, eihän sitä nyt voi sanoa että se varsinaisesti koko ajan voblasi, mutta herkkä laite se siihen oli ja ei juurikaan ihmeitä tarvinut kun "seilaamaan" lähti.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (samserious @ Syys. 15 2009,13:55) kirjoitti
    Tarkoitin tuolla itse aiheutetulla vaikka esimerkiksi näitä tilanteita:
    -Hytti pystyssä pitkää siivua kohtuullisen kovalla vauhdilla, vähän huolimaton alas otto rengas vinossa...
    -Mutkaan reilulla vauhdilla kunnon kallistuksella ja tiessä monttu/nyppy...
    Jep.. Tottahan se on, että vielä 80-lukuisista moni mopo oli ajo-ominaisuuksiltaan aika kamala, vanhemmista puhumattakaan.. Karvaita kokemuksia on minullakin valovuosien takaa.. Woblauksen ja vähän muunkin seurauksena kaatui 5 metriä siperianherneaitaa.. No, toisaalta se aita taisi silloin aikoinaan pelastaa henkeni..

    Tuosta itse aiheutetusta esimerkeistäsi. 1. on varmasti totta, mutta 2. kohtaa en allekirjoittaisi nykypyöristä ja normaalinopeuksista maantiellä puhuttaessa. Mopo ei saa lähteä woblaamaan tuollaisessa tilanteessa - suunnittelupöydälle siis..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen