Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Ajovalopoltin rikkoutui, vaihdoin sen, mutta valo ei toimi (siis lähivalo, muut valot kyllä toimii).
    lmeisesti CAN-väylä oli kytkenyt ajovalon pois päältä, jos lamppu oli rikkoutuessaan aiheuttanut virtapiikin. Irroitin akun noin tunnin ajaksi ja yritin uudestaan, mutta sama juttu eli merkkivalo ilmoittaa ajovalopolttimon olevan rikki ja valo ei toimi.
    Mahtaako olla muuta konstia kuin vielä huoltoon töpselin päähän vikamuistin nollaamiseksi?
  2. #2
    Ei ole empiiristä kokemusta tuon uuden CAN-väylä-älyn toiminnasta, mutta vanha systeemi kyllä nollasi vikamuistinsa akun irroituksella.

    Myöskään nopealla vilkaisulla ei RT/ST/GS korjauskäsikirja-CD:ltä löydy mitään mainintaa pakollisesta vikamuistin nollaamisesta polttimon vaihdon jälkeen. Itse talvella tietoisesti kytkin takavalon irti testatakseni häiritseekö takavalon rinnalle kytketty ohjausreleen vetopiiri palaneen lampun havaitsemista. Pyörän äly kertoi polttimon palaneen (kun poistin sen) ja paikalleen palauttamisen jälkeen ei ollut mitään ongelmia.

    Tyhmä kysymys: Onhan se uusi polttimo varmasti ehjä? Tai olihan se edellinen polttimo varmasti rikki? Eli vika oli varmasti siinä polttimossa eikä esim siihen johtavassa johdossa?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Tein polttimoiden tarkistukset jo ennen akun irroittamista eli varmistin, että alkuperäinen polttimo oli varmasti palanut ja uusi varmasti ehjä.
    Kun en enää muuta keksinyt tehdä, kokeilin vielä uutta polttimoa pitkien valojen lampussa, jossa se toimii.
  4. #4
    Soita huoltoon. Luulisi noiden jo puhelimessa osaavan kertoa tartteeko tuo tuoda "sähköhoitoon". Kovin kummalliselta kyllä (omiinkin kokemuksiini perustuen) tuntuu, että tuo mikään suunniteltu ominaisuus olisi.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Tässä yksi syy miksi ajan vanhemmilla pyörillä. Autoista ja niiden väyläongelmista sen verran kokemusta että kaksipyöräiseen en sitä halua.
  6. #6
    Ainakin autopuolella täytyy käydä korjaamolla, jotta saadaan eculle kerrottua, että lamppu on taas ehjä ja virransyöttö voi taas alkaa...
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  7. #7
    Ei mulla KS:ssä ainakaan tarvinnut muuta kuin vaihtaa uusi polttimo, kun lyhkästen polttimo paloi. Heti alkoi pelittää ja vikailmaisin lakkasi herjaamasta paneelissa. Ei mitään akkuja tarvinnut irroitella tai muuta tuommoista. Jotain muuta häikkää siinä täytyy olla tai muuten vaan sekaisin.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Ja onhan se poltin BMW:n originaali. Muistaakseni ei hyväksy muita polttimoita. (Saatan olla väärässäkin)
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  9. #9
    Lainaa (pikkupeka @ Touko. 18 2006,08:08) kirjoitti
    Ainakin autopuolella täytyy käydä korjaamolla, jotta saadaan eculle kerrottua, että lamppu on taas ehjä ja virransyöttö voi taas alkaa...
    En ole ikinä vastaavaa kyllä kuullut, mutta toivottavasti ei ole näin, koska typerää on jos kummatkin valot menee maantiellä pimeäksi, eikä valoja saa päälle, vaikka olisi varapolttimot mukana?
    - "No! It's not a Harley" -
  10. #10
    Ja onhan se poltin BMW:n originaali. Muistaakseni ei hyväksy muita polttimoita. (Saatan olla väärässäkin)
    Tämäkin mahdollisuus tuli mieleen ja siksi kokeilin valon toimintaa myös pitkien valojen ehjän ja alkuperäisen BMW:n polttimon kanssa. Ei toiminut.
    Yhtä kaikki, RM-Heino lupasi nollata vikamuistin, toivottavasti asia sillä selviää...
  11. #11
    Lainaa (R1200GS @ Touko. 18 2006,21:56) kirjoitti
    Ja onhan se poltin BMW:n originaali. Muistaakseni ei hyväksy muita polttimoita. (Saatan olla väärässäkin)
    Tämäkin mahdollisuus tuli mieleen ja siksi kokeilin valon toimintaa myös pitkien valojen ehjän ja alkuperäisen BMW:n polttimon kanssa. Ei toiminut.
    Yhtä kaikki, RM-Heino lupasi nollata vikamuistin, toivottavasti asia sillä selviää...
    Siis voi räkä! Toivottavasti itse ei tule koskaan ostettua tuollaisia härpykeitä... Tuohan on jo liiikenneturvallisuuden kannalta kyseenalainen

    Toivottavasti tulee kuitenkin kuntoon, ja kannattaa kysyä saako sen jatkossa itse "nollattua"

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  12. #12
    Eihän tuo suunniteltu normaalitoiminta ole. Kuten itse ja taisi joku muukin todeta. Ei polttimoiden palaminen ole muilla aiheuttanut samoja oireita. Kyseessä on selvästi keino-älyn-väläys ja vaatii korjaantuakseen Moditec-"tahdistimeen kytkentää". Se on vaan seurankipee!
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Lainaa (PSmo @ Touko. 18 2006,13:46) kirjoitti
    Ja onhan se poltin BMW:n originaali. Muistaakseni ei hyväksy muita polttimoita. (Saatan olla väärässäkin)
    Onneksi näin pitkälle ei väylätkään vielä ole menneet että tunnistaisi minkä merkkinen poltin, mutta kenties tulevaisuudessa sekin on mahdollista että saadaan jälkimarkkonoille enempi kauppaa.

    Väylätekniikan alkuperäinen idea oli että saataisiin johtometrejä pienemmäksi, mutta toisin kävi. Insinöörit keksii vaan lisää härpäkkäitä joihin tarvitaan sähköä ja mitä käyttäjä ei välttämättä edes tarvitisisi. Se on kuulemma sitä kehitystä.
  14. #14
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Touko. 18 2006,20:48) kirjoitti
    Lainaa (pikkupeka @ Touko. 18 2006,08:08) kirjoitti
    Ainakin autopuolella täytyy käydä korjaamolla, jotta saadaan eculle kerrottua, että lamppu on taas ehjä ja virransyöttö voi taas alkaa...
    En ole ikinä vastaavaa kyllä kuullut, mutta toivottavasti ei ole näin, koska typerää on jos kummatkin valot menee maantiellä pimeäksi, eikä valoja saa päälle, vaikka olisi varapolttimot mukana?
    No tää on xenoneiden kanssa..ei koske vanhoja hehkuja..
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  15.  
  16. #15
    Lainaa (pikkupeka @ Touko. 19 2006,08:02) kirjoitti
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Touko. 18 2006,20:48) kirjoitti
    Lainaa (pikkupeka @ Touko. 18 2006,08:08) kirjoitti
    Ainakin autopuolella täytyy käydä korjaamolla, jotta saadaan eculle kerrottua, että lamppu on taas ehjä ja virransyöttö voi taas alkaa...
    En ole ikinä vastaavaa kyllä kuullut, mutta toivottavasti ei ole näin, koska typerää on jos kummatkin valot menee maantiellä pimeäksi, eikä valoja saa päälle, vaikka olisi varapolttimot mukana?
    No tää on xenoneiden kanssa..ei koske vanhoja hehkuja..
    Älähän pelotte. Juuri saatu uusi pörpötin pihaan ja siinä tuo maaginen xenon sana välkähtelee muovin takana *.

    Autoissa olen kyllä oppinut, että cpu:n muisti ei resotoidu itsestään ja asentajan muisti se vasta lyhyt on, kun eivät oma-aloitteisesti resetoi muistia viankorjauksen jälkeen *.