No nyt on pyörän vaihto mennyt siihen pisteeseen että pysytään 600:en luokassa... Mutta hommaan ihan uuden pyörän. Vuoden päästä keväällä jos hommaisi itselle sen isomman ja vaimokkeelle sitten tämä.
Kävin tänään ajamassa tuon uuden gixxerin ja hyvältähän se maistui. Kevyt, siis tosi kevyt ja siron oloinen ajaa. Vähän laiska verrattuna omaan kawaani, tai siltä se ainakin kylmiltään tuntui. Kaikkea pientä kivaa löytyi taulusta (vaihdenäyttö), en kyllä ehtinyt ihan täysin kaikkeen edes tutustua. Ääni oli kyllä ihme papatusta, ei ihan vastannut omaa zx-6r/akraa
Yamahaa en ole ajanut, mutta jotenkin "veri" vetää siihen päin enemmän. Molemmissahan on 2 vuoden takuu, joten se ei nyt ostopäätöstä muuta. Ylivuotisen jammun saisin tonnin halvemmalla, tämä on ehkä yksi suurinpia syitä miksi "järkevä" päätös siihen tahtoo kääntyä. Toisaalta uusi suzuki on omalla tavallaan kiehtova, se on kuitenkin omalla tavallaan sporttisempi kuin tuo jammu. Yamahan kestävyyttä on kehunut kaikki kaverit, eipä tuosta suzukistakaan ole pahaa puhuttu.
Prkl ku on hankala päättää, budjetti sanoo jammun puolesta, "halut" taas suikan![]()
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
Mutu-tuntumalla jammu
Perustelut: Mutu-tuntuma ;)
<p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
Itselläni ainakin ajoasento on Suzukin päällä parempi, R6 tuntui "ahtaalta".
Ajoasento on molemmissa ok, tosin jammusta vasta "kylmätyypit" liikkeessä. Jammu ehkä lähempänä kawaa, molemmat tuntuvat paljon "pienemmiltä" kuitenkin. Vaimokekkin tykkäsi olla kyydissä, penkki ei ole kallellaan kohti kuskia kuten kawassa. Korkealla se tosin on, tiedä sitten miten se jaksaa tuulta halkoa kovissa nopeuksissaJammussa sama juttu, penkki on tasainen mutta alempana, eli luulisi että se saattaisi olla "parempi".
Tuo suzuki on omalla tavalla tosi hieno, omalla tavalla taas tosi r*ma
Itse en ole lämmennyt noille "miniputkille" mitä näissä uusissa pyörissä on, kyllä moottoripyörässä pitää kunnon putki olla![]()
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
Jos jalmarikin olis -06 niin se,mutta tässä tapauksessa gixxeri.
Rahasta viis osta se mistä tykkäät muuten käy kalliiks.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Joku gixxerin omistaja voisi kertoa että mitä kaikkea se mittari "sisälsi"? Kello, moottorin lämpötila...?
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
tonnisessa k5:ssa on moottorin lämpö, 2xtrippi, res-trippi, vaihdenäyttö, vaihtovalo, kello. en nyt ainakaan muuta muista(zx-6r @ Touko. 17 2006,22:28) kirjoitti
![]()
Mitä vittuu...Jos mä noista ottaisin niin 06- gixxeri! Mut Mä otin kaikista parhaimman R6R.....
Mitä?
Gixxerissä oli itselleni sopivampi ja matkan tekoon huomattavasti mukavampi ajoasento kuin R6:ssa. R6 voisi olla rataorientoituneelle parempi ajoasentonsa suhteen. Yleiskäyttöön MINÄ valitsisin Gixerin. Mutta kukin ostaa oman makunsa perusteella ja sen takia kannattaa tehdä päätös itse eikä "essonbaarin kavereiden mieliksi"..![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mä ottaisin Yamahan ihan vain siitä syystä että siinä on 40000km venojensäätöväli.
tääkin on ihan vitun tyhmä juttu...laittaa uusi suzuki ja vanha yamaha... kun uusi yamaha on niin ylivoimainen niin eihän sitä voi ees laittaa gixxrin kaa vertailuun! parempaan suuntaan oot menossa kawa ihan hanurista!![]()
Mitä?
Suzukissa ei ole lainkaan venttiilinsäätöväliä. Siinä on ainoastaan venttiilivälyksen tarkistusväli.(Spede1 @ Touko. 18 2006,09:59) kirjoitti
Kylläpäs Suzukimiehiä alkaa syödä kun pistää jotain konkreettisia eroja pyöristä joissa Yamaha on selvästi edellä.
and the real winner is : Daytona 675?
06 gixu ehdottomasti... 05 R6 on ihan onneton![]()
Pain is just weakness leaving the body
Radalla ei ollut tarkoitus ajaa, ihan vaan tällaista kaupunki cruisailua ja välillä sitten pitempääkin matkaa.
Mulle ajoasento on hyvä molemmissa. Takapenkkiläinen kehui suzukia kun se penkki ei ole kallellaan kuskiin päin kuten kawassa. Takana olevan jalat eivät myöskään ole niin kyyryssä, eli siis tarkoitan että polven asento on lähempänä 90 asteen kulmaa kuin kawassa se on reilusti sen alle. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitinMyös se on plussaa että takatapit ovat samalla tasolla, näissä missä putki tulee oikeaan tappiin kiinni niin oikea tappi on hieman korkeammalla. Kaupungilla pyöritellessä tuolla ei ole niin väliä, 250 km lenkin jälkeen oikea jalka on ehtinyt kramppailla jo useamman kerran kuulema. Jammussahan penkki on myös "suora", sitä ei olla vielä ehditty ajaa.
Vaati päivän totuttelun katsoa tuota gixxeriä, nythän se näyttää jo oikein hyvältä![]()
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
Eiks nämä muuten ollut just bike lehden testattavana, siis nämä uudet 600:set? Muistaako joku minkä kuun numero?
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
600:sten testi ja esittely Suzukista löytyy Biken numerosta 4/06.
nooh kummankos immeiset ottaisi sitten mielummin -05 r6 vai -04 gsx-r.n?? vertailu kohteet on hiukan lähempänä toisiaan...gixsu istuu silmään ainakin paremmin mutta täytyy lähteä testailemaan moiset..
Jos ajaminen tapahtuu pääosin kaupungissa ja matkoina niin en ottaisi kumpaakaan siihen käyttöön. Aivan toivottomia taajama nopeuksissa ja matka-ajossa pitää olla kyytiä sen verta että kortti menee valtiolle. Jos radalle haet niin uusi R6R. Jos todellakin päivättäiseen liikenteeseen taajamissa ja ehkä joillakin matkoilla vielä 2 päällä niin ihan jotain muuta katselemaan...
Juu, no ei ole noista kumpikaan mikään matkapyörä ole, mutta kun vaihtoehtoja ei ole muita
Enskat/customit yms. yms. ei kiinnosta.
Gixxxeriin alan kääntymään, on se sen verran pornon näköinen
Tosin Gixxxer.comissa on kirjoiteltu tuosta "FI" -valo ongelmasta, tässä linkki keskusteluun
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=95043
Onko 600 K6:sen omistajilla ollut muilla vastaavia ongelmia, tai ongelmia yleensä?
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
Ei oo ainakaan mulla ollut FI valon ongelmia. Se kuulema pukkaa 46-koodia, joka viittaa SET(Suzuki Exhaust Tuning) servoon. Tuo servon sensori yleensä disconnectataan putkea vaihtaessa, että että... Gixeriin saa vaihdettuu semmoisen ison putken jos siitä tykkää, mut siinä sit menee vähän se keskitetyn painon ominaisuus. Itellä oli kans vaihtoehtoina kawa,yammu r6 -05 ja k6 gixu, mut päädyin gixuun, ko sopi mulle parhaiten.
Eikä nyt oo ollu mitään ongelmia, kaikki toimii kuten pitäis. Kävin tuossa just pari päivää taakkeppäin tekemässä sisäänajohuollon, nii kaikki pyörii ja hyörii täydellisesti. Btw. loistavat imuäänet gixussa 5rpm kohilla!
Uutta Yamahan R6Rrää en suosittelisi katuajoon, koska vääntökäyristä päätellen, voimat tulevat vasta yli 10krpm paikkeilla.
Niin ja lopuksi, Suzuki tuli Motorcycle-USAn 600 katutesteissä toiseksi, vinnar oli triumppi, yammu r6r tais olla kuudes. Yammu varmaan sitten vie ratatestissä.
itse haen siis mutkapätkä kurvailuun ja kaupunki pörräilyyn mopoa. satunnaista matkaakin ajettaisiin ja joitakin ratapäiviä. alla siis nyt 600 f cbr mikä jäisi vaimolle ajoon. eli -04 gixsu olisi ykkösenä. kävin juuri istumassa kummatkin ja melko samaltahan ne tuntui. uudessa gixsussa on jalkatapit ylempänä?? tuntu paljon tiiviimmältä ajoasento. istumisten jälkeen ajoin kaverin zx10.llä ja.... nooh pysyn silti 600cc luokassa. kawa tuntui ehkä viellä kyykymmältä kuin nuo mainitut.
Ei ollut tarkoitus vaihtaa putkea, ainakaan heti...
Enkä meinannut "isoon putkeen" enään mennäkkään, parin päivän tuijottelulla tuo miniputki näyttääkin itseasiassa tosi hyvältä. Tosin nuo viriviri putket mitä esim. gixxer.comissa on oli tosi avuttoman näköisiä.
Mutta kaikkeen tottuu.
Mistäs muuten gixun hommasit? (jos saa kysyä?)
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
Itselläni on tuo FI valo syttynyt kerran parkkipaikalle ajaessani. Pyörä sammui ennen kuin ehdin kääntää virrat pois, eikä suostunut lähtemään sen jälkeen enää käyntiin. Noin 5min odottelun jälkeen pyörä taas starttasi. Tämä tapahtui pari päivää ennen ensihuoltoa, jonka teetin 970km kohdalla. Nyt pyörällä ajettu 2800km eikä ongelmia ole ilmennyt.(zx-6r @ Touko. 19 2006,15:17) kirjoitti
Pikkaisen voimaa saisi kyllä olla enemmän, mutta on se vaan niin hienoSuurin osa ajamisestani on taajama-ajoa, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Nopeudet tosin välillä karkaavat hieman käsistä tommosella pyörällä, mutta niin varmasti muillakin kyykyillä ajoittain.
Vertailukohtia ei paljoa ole, sillä ensipyörä on kyseessä, mutta sanoisin että noista kahdesta kannattaa ottaa kikseri, koska se on...öö..hienompi
-Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
EE-Speedistä ostin.(zx-6r @ Touko. 19 2006,17:05) kirjoitti
Mulla on nyt ~1700km eikä mitään ongelmia!