Hei,
omassa -03 VFR.ssä tuli kaupan mukana vain alkuperäiset sivulaukut ja nyt talven aikana pitäisi hommata takalaukku, jota ainakin aikaisemmassa VFR.ssä käytin eniten.
Suosituksia mikä teline + laukku yhdistelmä olis Vtec:iin tuleva ja hyvän näköinen ? Ettei nouse turhan korkealle...
Onko kellään kokemuksia SW-Motech:n telineestä ? Näyttää kuvassa hyvältä, multa miltä näyttäis pyörään kiinnitettynä Pelkkä takateline + laukku.
ks. http://www.mo-tech.de/produkt/index....2&marken_id=24
Terkuin; Lennu
Lennu Tampesterista
Mä laitan tähän kuvan omasta systeemistä kunhan sellaisen saan otettua. Teline on SW-Motech ja laukku Givi V46. Ihan passeli yhdistelmä, en vaihtaisi muuhun.
1000
Itsellä kanssa alkuperäiset sivulaukut ja giwin teline+takalaukku. Ongelma näissä etteivät mahdu samaan aikaan kiinni.
Pitääpä seurailla topiccia jos samalla löytyisi halpa idea jolla ongelma ratkeaa.
2-päällä ei pelkkä tankki+takalaukku kesän reissulla tahdo riittää kun naisväki alkaa kitisemään tilan vähyydestä...
Pyörätön
Sama ongelma on vaivannut minuakin. Kuukauden varran myös kys. mopon omistaneena sivulaukut tai edes telineet hakusessa.
Mopossa oli/on Givin peräteline E460 laukulla.
Löytyykö jostakin tietoa/kuvia, miten orkkis sivulaukut tulevat kiinni mopoon ja mikä on suurin ongelma tuon givin telineen kanssa.
Kelt. pörssissä oli ilmoitus Givin kolmen laukun telineestä meidän mopoon, mutta miksi teline oli VILKUIN varustettu![]()
Mä tierän, Sä et tierä, Ne ei ainakaa tierä. (vanha pohjalainen totuus)
Tuo teline näyttää passelilta, ja siihen ilmeisesti käy melkeinpä mikä vain laukku.
Autatko vielä sen verran että kerrot mistä ja minkä hintainen? Sekä tarkka malli. Pitääpä kotona tarkastaa mikä se mun laukku oli tarkalleen... Mutta koska tuossa ei tule sivuille rautoja niin alkup. sivulaukut näyttäisivät sopivan. Mihin tuo muuten tulee kiinni, penkin alle?
Pyörätön
Teline on SW-Motech Alu-Rack. Saa mustana ja hopeisena. Ostin Hein Gerickeltä, mutta myös RM Heinolta löytyy. Aiemmissa ketjuissa on muitakin ulkomaisia myyjiä, joita en tähän hätään muista niin kuin en hintaakaan, haarukka on 100...150 e. Hintoja vertailtaessa kannattaa tarkistaa, että ilmoitettu hinta sisältää sovituspalan (adapter) omalle laukkumerkille (Givi, Becker ja Kappa, liekö tullut muita?).
Teline tulee matkustajan kahvojen kiinnikkeisiin, kahvat jää paikalleen.
Sarjaan kuuluu myös erittäin hyvin piilotetut sivulaukkujen kiinnikkeet, jotka käyvät samoille laukuille kuin takalaukkukin. Hondan omalle setille muistaakseni tämän valmistajan telineet eivät käy. Hintaa en osaa sanoa.
1000
Hei,
Kiitos suuresti näistä tiedoista; täytyy talven aikan hankkia tuollainen. Näyttää meinaan niin hyvältä !
Terkuin; Lennu
Vielä kokemuksista tuosta SW-Motech telineestä. Sillä, se näyttää tulevan todella lähelle "lestaa", siis istuinta.
Miten matkustajan kanssa, haittaako kyseinen teline matkustajan mukavuutta???
Noh, näin Hannulan takapenkillä istuneena ladynä voin sanoa, että hyvin mahtuu väliin - ainaski tälläinen reilu 50-kiloinen. Itseasiassa selän taakse jää vielä tilaakin. Koko takaboxin oikeastaan unohtaa. Paitsi tietysti siinä vaiheessa kun kampeaa itseänsä kuskin ja lodjan väliin... Pidempiä matkoja ei ole vielä kokeiltu, mutta kauppareissut onnistuvat hyvinPitkänmatkan raportin voin antaa sitten ensi kesän Rivieran-reissun jälkeen
Niin ja sellainen kuskin ja matkustajan mielenrauhaa lisäävä tekijä boxilla on, että takana on mukavampi pilkkiä... Joo, tunti+ suoraa motaria, edessä vain 3/4 näkymistä peittävä kypärän takaraivo = unetus. Boxi pitää kyydissä.
Ja se lodjan sijainti edes vähän matalammalla ja edessä ei ole ihan niin paha juttu ajo-ominaisuuksien kannalta kuin jossakin muissa toteutuksissa, etupenkkiläisen huom.
Hei,
juu, tälläinen tuli R.M Heinolta tilattua ja nyt pitäisi se sitten askarrella kiinni pyörään tässä kevää aikana (siis tuo teline). Kokemuksia kirjoittelen sitten joskus kesällä kun olen ollut ajossa tuon kanssa.
-Lennu
Lennu Tampesterista
Nyt on mopoon ruuvattu alkuperäiset sivulaukut paikoilleen ja takateline vaihdettu SW:hin *
laukut
Sopivat aika passelisti paikoilleen, tosin nuo perätelinneen putket saattavat kyllä painaa kyytiläisen pakaroihin *
No varmaan kyllä kuulen jos niin käy...
Mutta tuo SW:N sovitelevy Giwin laukulle, MUOVINEN, sellainen, ei kiinnitykseltään vastaa telineen muuta laatua. Takalaukku heiluu niin kuin kuusi-vuotiaan maitohammas *
Pohojalaasena sanoosin, notta siitä tuli tykky fletares...
No, sen kiinnitystä täytyy vähän kehitellä, tuo yksi pikakiinnike ei mielestäni pidä sitä riittävän lujasti paikallaan.
PS. Myydään vähänkäytetty Giwin peräteline kys. mopoon *![]()
Ei meillä ainakaan ole ollut ongelmaa, tosin tiedä sitten mikä pohojalaasteen peräleveys noin keskimäärin on...(Hiti @ Huhti. 12 2006,09:52) kirjoitti
Mulla on se vanhempi teräksinen sovitinpala ja kyllä sekin ihan vähän heiluu mutta ei niin paljoa että mitään ongelmaa olisi. Mittaapas montako senttiä liike on laidasta laitaan kuhunkin suuntaan noin suunnilleen niin mä katson omasta systeemistä saman. Laita myös kuva pelkästä telineestä niin saadaan lopultakin vastaus siihen, onko tuon uudemman sovitinpalan kanssa oltava eri mallinen teline. Maahantuoja ja valmistaja eivät vastanneet mitään kun kyselin...
1000
Hei,
mäkin laitoin tuon SW:n takalukkutelineen vifferiini (-03) ja mulla on siinä KAPAN sovitinpala ja se on kyllä metallinen, mutta tulee kans kiinni vain sillä yhdellä pikakiinnikkeellä. Telineessä oli mainita että max-loading 5kg, tuo tuntuu aika vähäiseltä. Onko kokemuksia?
Mitenkähän tuo sitten isomalla lastilla?
-Lennu
Lennu Tampesterista
Tokko tuo painoraja tarkoittaa mitään, eikös se loota jo paina sen 5 kg noin suunnilleen?
Kun laitatte tuon telineen kiinni, niin varmistakaa, että kyytiläisen kahvan alapinnalla alla oleva vaahtomuovirinkula tulee kunnolla paikalleen, eli kahva ei pääse ottamaan suoraan takakatteeseen kiinni kovamuovisella osallaan. Mulla kävi niin, että kahvan reuna oli jyrsinyt maalipinnan puhki ja vielä muoviakin about millin verran. Tämmöistä ongelmaa voipi tulla, jos kuormaa on enemmälti. Ei tosin näy päällepäin, ellei aja teline ja kahvat poistettuna.
1000
Nytten jo uskaltaa *kirjoittaa omakohtaisista kokemuksista tuosta telineestä, tai tarkemmin muovisesta givi:n sovitelevystä. Meikäläisellä se kesti KAKSI *
kilometriä ja yhden ruotaheiton, kunnes pienessä vauhdissa (60km/h) , tuo yksi ainoa pikakiinnitysruuvi katkesi, sovitelevy repesi kahtia. Toinen osa kiinni telineessä, toinen laukussa. Oli "hienoa" katsella laukku pyöri tien yli vasemmalle ojaan.
Silloin kyllä **
Onneksi ei ollut kyytiläistä, eikä edes tullut autoa vastaan.
RM-Heinolle ISO KIITOS *asian hoitamisesta. Myönsivät, että maailmalle oli karanut pieni erä viallisia kiinnitysruuveja. Nyt on uusi laukku (jopa maalattu mopon väriin, kuten edellinenkin oli) ja sovitelevy tulossa Saksasta SW:ltä. Tosin vanhat piti lähettää ensin *ja aikaa on tuosta vierähtänyt jo 4 viikkoa.
Silloin päätin, että tällä insinööri-koulutuksella *aion vähän kehittää tuon sovitelevyn kiinnitystä...
No jopas... eli on siinä wanhassa kolmen pisteen kiinnityksessä puolensa. Tuo muovinen sovitinlevyhän on uudempaa sorttia.
1000