Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Tuli hommattua sitten tuollainen allekirjoituksen mukainen Hornet 900. Takarengas on aivan loppu, joten uutta pitäisi laittaa. Haulla kyllä löytyy vaikka minkälaista juttua, mutta arvelin vielä kysäistä suosituksia. Ajohan on pääasiassa matka-ajoa (yksin tai kahdestaan), mutta erittäin paljon tulee pyörittyä tuossa kaupungilla ja lähistöllä, jolloin rengas saisi pitääkin risteyksissä ja rampeissa...

Joten eikun kokemuksia tulemaan, varsinkin huonoja kokemuksia, niin tiedänpähän olla ostamatta sellaista. Ja saisi se rengas ainakin sen vajaa 10 tkm kestää.
    Kun kävin paikallisesta liikkeestä kysymässä, niin kovasti suosittelivat Metzelerin Z4 ja Z6 renkaita.

Onko kokemuksia kellään, miten paljon pidempään tuollainen Z6 kestäisi? Kun tuossa Z4 mallissa olisi ehkä paremman näköinen tuo kuvio... Tosin ei sillä niin väliä, varsinkin jos tuo Z6 on kulutuskestävyydeltään paljonkin parempi.

Entä kokemuksia pidosta, liikkeessä kehui että pitävät molemmat kylmänäkin ihan hitosti?
    itsellä 1000 fasussa z4,ajettu 16000 ja pintaa vielä 2mm...joten ainakin kestää!
    Lainaa (Kukkoshka @ Touko. 18 2006,19:24) kirjoitti
    Entä kokemuksia pidosta, liikkeessä kehui että pitävät molemmat kylmänäkin ihan hitosti?
    Vai oikein hitosti pitoa kylmänä... Noo jos nyt saa suositella niin Z6 alle... On uudempaa teknologiaa ja keskiosa (joka kuluu kadulla eniten) on kestävämpi....
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 18 2006,19:43) kirjoitti
    ...Vai oikein hitosti pitoa kylmänä...
    Joo, tuota minä jo vähän kuuntelin että taitaa olla oikein kunnolla myyntipuheita...
    Mitens ois Pirellin Diablo? kovasti on isot pojat kehuneet.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Mikäs sulla on edessä ? Joskus kuullu että olisi hyvä pitää renkaat "pareina" saman tehtaan tuoteina, suunniteltu toimimaan keskenään. Tiedä sitten onko tossa perää.

Itsellä on noi diablot fasussa, ja hyvin tuntuu kestävän/toimivan.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Lainaa (Kukkoshka @ Touko. 18 2006,19:24) kirjoitti
    ... Kun tuossa Z4 mallissa olisi ehkä paremman näköinen tuo kuvio...
    Jaa kuvio paremman näköinen.

Mulla fasussa Z6:et ja ei mitään pahaa sanottavaa. Kylmäpidosta tiedä, kun en ole (joutunut) kokeilemaan rajoja kylmillä renkailla. Hyvin noissa on pitoa myös radalla.

Huono tie, parempi mieli
    Olen itse vaihtanut Pilot Roadit Honda xx:ään sellaisten Pilot Roadien tilalle joilla oli ajettu 28 tkm, eivätkä ne 28 tkm ajetut olleet edes kaljut vaan kulutuspintaa oli 1 mm paikkeilla keskellä.

On muuten todella outoa miten jotkut saavat renkaansa kestämään niin paljon...??????

Liian pienet paineet ja kylmänä kiihdyttelyä... Vaikka kone olisi lämmin ei se tarkoita että rengas olisi lämmin... Eli tarpeeksi painetta (yli valmistajan suosituksen) ja antaa sen renkaan lämmetä kunnolla. Itse olen ajanut jopa seos renkailla yli 5000 kilsaa ja toisaalta eka takanen Jammussa joka oli Z4 ei kestänyt kuin reilut 7000 kilsaa... Ajan saatossa oppii asioita jotka säästävät rengasta
    ja täällä pari kolme settiä kans asennettuna...

Cliks
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
    No ei kyllä silti valkene miksi minulla renkaat on niin nopeesti kulunut... Totta kai joskus on ollu alla mega pehmeet renkaat, mitkä liikennevaloissa seistäessäkin kuluivat, mutta... matka-ajossa, ilman mitään turhia kiihdyttelyjä taikka jarrutteluja lämpimin renkain! Tuntuu vaan, että aina alle saa jonkin sortin maanantai yksilöt tai jotain... Juu ja paineetkin on kohallaan!

-muista hanaa-
    Mulla Z6:set molemmissa päissä. Ei moitittavaa vielä.
    Ajo suurimmilta osin matka-ajoa. Ei ole tullut radalla käytyä.
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
    Täällä pyörii alla Dunlop D208 ZR:t, eikä ole valittamista. Ovat pitäneet minun hitaailla vauhdeillani erinomaisesti myös radalla!

Nykyään tuo rengas näyttäisi olevan mallistossa nimellä Dunlop Qualifier.
    Try again. Fail again. Fail better.
    Lainaa (Luolis @ Touko. 19 2006,14:31) kirjoitti
    Täällä pyörii alla Dunlop D208 ZR:t, eikä ole valittamista. Ovat pitäneet minun hitaailla vauhdeillani erinomaisesti myös radalla!
    Tällainen oli itselläkin takana hetken aikaa. Pito riitti itselleni enemmän kuin hienosti, mutta ainakin vähän ylipainoisemman ceebeen alla kului pirun nopeasti, vaikka mitään kylmäkiihdyttelyä tai hurjasteluja en niillä ehtinytkään harrastaa.

Verrattuna sama firman 220:een pito sateella ei tietenkään ollut samaa luokkaa ja muodollisestikin on vähän sporttisempi.

Dunloppi otti ja puhkesi ja nyt alla perusdiablo. Siitä ei vielä pahemmin ole kokemuksia karttunut. Vaihtoehtona oli myös paljon kehuttu z6. Ehkäpä sitä sitten seuraavalla kerralla.
    Lainaa kirjoitti
    Nykyään tuo rengas näyttäisi olevan mallistossa nimellä Dunlop Qualifier.
    Muistelisin jostain lukeneeni, että kyseessä ei ole sama rengas vaikka siltä ehkä näyttääkin?
    Lainaa (isojussi @ Touko. 19 2006,14:46) kirjoitti
    Muistelisin jostain lukeneeni, että kyseessä ei ole sama rengas vaikka siltä ehkä näyttääkin?
    Anteeksi väärä sanavalintani, tarkoitin siis että mallistossa tuon on korvannut Qualifier. Sama rengas ei siis ole kyseessä, vaan tuotekehitys on mennyt (toivottavasti) eteenpäin.

Omilla rinkuloilla on nyt ajettu 6tkm, eikä mitään huomattavaa kulumista ole vielä havaittavissa.
    Anteeksi että kysyn, mutta alkaa olla takapallo
    kohta finaalissa. Kovasti Pirellin Diablosta ollut
    täällä juttua, mutta mopossa alla edessä ja takana
    Dragon Evo MTR 22. ?!?! Onko joku vanha malli? Edessä
    ihan ok kunnossa, mutta takana alkaa keskeltä (oli jo kun
    mopon hommasin) siinä ja siinä. Ei tuosta alla olevasta
    löydy googlettamalla ainakaan mitään viisastavaa meikäläiselle.
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    UP!
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Itse laitoin juuri Hornaani Contin RoadAttackit, Noiden kestoikä jää nähtäväksi.

Lainaa kirjoitti
    Liian pienet paineet ja kylmänä kiihdyttelyä...
    Ainakin tuo renkaiden tarpeeksi korkea paine on tärkeää, vanhat Bridgen Batlaxit kuluivat loppuun jo 8500 km kohdalla joista ensimmäiset 5000 km ensimmäinen omistaja ajanut liian alhaisilla paineilla.
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  20.  
    Päivitetäänpä täältäkin sen verran, että Dunlop D208 ZR:t alkaa olla lopussa 10tkm jälkeen. Äkkiä menivät kevään karhealla asvaltilla (kts. edellinen viesti)

...vai olisiko ajotyyli ollut kevätlaitumille päästyä taas astetta sporttisempi