Postimies toi tuollaisen ja nyt se pitäisi kiinnittää. Eli ilmeisesti se originaali chainguard pitäisi poistaa tämän edeltä, mutta miten? Jos se menee sen ketjun ympäri kokonaan, niin mites se siitä sitten irroitetaan? Jyri on varmasti puuhastellut näiden kanssa, joten apua tarvitaan jälleen.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Minä jätin 749:ssä alkup.suojan paikalleen, ei se paljoo sieltä alta näy.(Desmosedici @ Touko. 16 2006,13:40) kirjoitti
750SS,900SS,749,998,S4
Ok. Pitää katsoa milltä se näyttää, jos sitä ei huomaa, niin meneehän se varmasti niinkin.(361181 @ Touko. 16 2006,23:28) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sitä alkuperäistä suojaa ei kannata ottaa pois, toimii ketjulaaharina samalla... menee muuten takahaarukoita vaihtoon.
Ei se alkuperäinen muovi sieltä paljoa näy, minulla irvistää ihan hiukan, mutta eipä tuo nyt mihinkään missikisoihin ole menossakaan vaan sillä ajetaan. Siihen vaan pulttaat päälle sen hiilariloksun, vanhan mallisessa takahaarukassa on vielä pari reikää valmiina tulppien alla minne loksu tulee.
Minulla on Ilmbergerin valmiste, se tuntuu toimivan ihan hyvin ja on laadukas vaikka se tosiaan ei ihan kunnolla peitä sitä alkuperäistä pientä ketjusuojaa...
No sitä katselinkin, että se ketjuhan ottaisi kiinni siihen haarukkaan, jos sitä alkuperäistä suojaa ei olisi. Missikisoihin(Jyri @ Touko. 17 2006,10:42) kirjoitti
ei ole menossa juu, mutta eipä tuo suoranaisesti ulkonäkökysymys ollutkaan, vaan lähinnä se toimivuus kiinnosti. Reiät on juu ja neppasinkin ne suojaruuvit siitä pois, joten ei muuta kuin kiinnittelemään.
Pleksin kiinnitykseen minulta ei taidakaan löytyä passelia avainta(juuri se oikea koko puuttuu), joten pitää mennä ostoksille.
Joo, niitä avaimia ei oo kellään, tarttis itsekin ruuvata uusi pleksi kiinni muttei oo jaksanut. Jos vaihtais koko värikuoret kuidullisiin versioihin niin alkais lyyti kirjoittamaan(Desmosedici @ Touko. 17 2006,11:55) kirjoitti
.
Kyllä se minulla on toiminut oikein hienosti se hugger... pysyy iskari ja linkut siistimpänä.
Siis onko siihen pleksiin edes avainta saatavilla. Minulla oli nippu näitä 6-jakolo avaimia ja ei niistä ainakaan oikeaa kokoa löytynyt. Hiomalla voisi ehkä saada oikean koon, mutta eikö sitä helpommalla pystyisi kiinnittämään. Pitäähän sekin saada kiinni.(Jyri @ Touko. 17 2006,12:11) kirjoitti
Iskaria vartenhan minäkin sen huggerin hankin. Uskomattoman kevyt lärpäke se kyllä on, mutta eiköhän se kestä.
Minulla on kestänyt hienosti 5000 km... ei ongelmia sen suhteen.
On niitä avaimia saatavana, sitä vaan tarkoitin, että se on niin pientä kokoa, ettei sitä yleisimmissä sarjoissa ole mukana vaan sen joutuu ostamaan erikseen. Pahoittelen epäselvää kirjoitusasua.
Nyt löytyy sitten avain siihen pleksiinkin. Hioin sellaisesta vähän isommasta yksilöstä oikean kokoisen(sattui olemaan useampi samaa kokoa, joten ei ollut niin tarkkaa). Nyt on tosin katteet ja etukate irti, kun niitä toisia ruuveja sieltä edestä päin ei saanut oikein kiinni, kun etukate oli kiinni. Nyt pitää ruuvata se pleksi siihen irralliseen katteeseen kiinni ja sitten ruuvaillaan taas osat paikalleen ja homman pitäisi olla bueno.
Siihen pleksin alumiiniruuviin menee T8 Torx.(Desmosedici @ Touko. 17 2006,11:55) kirjoitti
Tuollainen oli kyllä tämän vuosituhannen alussa vastaavien mallien omassa työkalupussukassa. L-varsi, pieni tikku ja Torx päässä. Äkkiseltään voi näyttää kuusiokololta, jos on vaikka pölyä tai vahaa ruuvinkannassa. Ei kannata alkaa hiomaan kuusiokoloavainta sopivaksi. Meinaan kun pyörähtää niin(assu @ Touko. 18 2006,13:01) kirjoitti
![]()
Kiitos ihanien amerikkalaisten uusimmissa malleissa on todella suppea työkalupussukka. Ehkäpä ovat ajatelleet, että ei isoperssiisen jenkin tarvitse koskea tekniikkaan... kunhan ajaa osais...(RikTen @ Touko. 18 2006,13:09) kirjoitti
![]()
Joo ei ole pyörän omassa työkalupakissa oikeaa avainta. Nyt pleksi on kuitenkin kiinni ja hyvältä näyttää. Mitäs sitä seuraavaksi hankkisi, tuo hiilikuitu rupesi houkuttelemaan?![]()
Kunnon iskarit!(Desmosedici @ Touko. 18 2006,14:20) kirjoitti
Wahaa! Nyt nimittäin pyörä todellakin rokkaa!
Vakio-karvalakki Sachs vaihtui Bituboon ja keulassa on myös Bitubon kitti. Pientä viilausta ja säätelyä ja 999S:n linkku ja nyt on kyllä todella hyvä ajaa... Eilen käväisin Alastarolla testailemassa ja paljon parempi on...
![]()
Mitä maksaa?(Jyri @ Touko. 18 2006,14:25) kirjoitti
Mites oletko Jyri meinannut pitää tuota 749:ä pitempäänkin vai mitkä on suunnitelmat? Itse olen vähän epävarma, mutta toisaalta eipä tässä mitään syytä ole pyöränvaihtoakaan suunnitella, joten voi olla, että tämä pyörä pysyy tallissa pitempäänkin. Nythän se arvonaleneminenkin rauhoittuu, joten mikään kiire tuosta ei ole missään nimessä päästä eroon. Noita iskareita ja big bore kittejä voisi katsoa joskus vuoden päästä uudelleen, sillä kohta pääsen ensimmäistä kertaa radalle testaamaan. Sitten kun on vähän nautiskeltu, niin voisi alkaa miettimään noita isompia projekteja. Ne magnesium vanteet taitavat olla turhan kalliit, joten ne ainakin taitavat jäädä vaihtamatta. Putki tietysti menee ensimmäisenä vaihtoon.