Yritin eilen aktivoida Power Commander Accelerator Pumpia, mutta oma läppäri ei onnistunut tekemään USB yhteyttä ja homma tyssäsi siihen. Läppärissä on kyllä XP ja asensin PC:n mukana tulleelta CD:tä, sitten panin USB johdon kiinni, sitten virran päälle mopoon ja lopuksi yritin aktivoida PC:n. Mutta läppäri vain ilmoittaa, että PC ei ole kytkettynä? Pitääkö PC:n olla kytkettynä mopoon vai pitääkö olla patterin takana?
Onko joku saanut pelittämään? Ja millä parametreillä?
Muistaakseni PowerCommander pitää olla kytkettynä virtaan, joko pyörässä kiinni tai paristolla.
Pitiköhän siitä painaa jotain nappeja, jos on pyörässä kiinni...
"Käyttöohjeitahan ei tarvita, nää menee takansytykkeeks."
Tuolta vois löytyy apuja: POWER COMMANDER
©
Oma läppikseni kyllä ymmärsi 'lennosta' PC3USB:n eikä nappeja tms sensellasta tarvinnu naputella, commader kiinni pyörässä ja virta päällä. Accel pump:sta löysin tämän: PC3 Accel pump
Uskaltaskoha tota kokeilla.. onko jollakulla 12r:n omistajalla käytössä (=asetukset) ?
Kannattaa imuroida PC:n sivuilta uusin versio softasta samalla kun ottaa sen acc pump päivityksen. PC:n pitäisi toimia lennosta kun tuikkaa usb:llä koneeseen kiinni ja boxissa on virrat päällä.
Itse en ole vieläkään vertaillut millainen vaikutus tuolla acc:lla on.. heitin vaan eräät suositellut aetukset sisään. Josko sitten kun saa oman kartan tehtyä niin voisi testailla tuotakin tarkemmin. Radalla melkeen helpoin hoitaa kun ottaa vaan läppärin mukaan.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Tossahan noita on: http://www.powercommander.com/accelpump.shtml
©
Ei oo vielä laitettuna, mutta kyllä parin päivän päästä on, kun saan boksin tohon koneeseen kiinni.(drooler @ Touko. 16 2006,14:20) kirjoitti
©
Laittakaa kokemuksii, please!!! Tänään pitäs "asentaa", pumppu busaan kiinni!!! Pitäskö laittaa noi " katupyörä" asetukset, vai???
Mitä on nämä säädettävät arvot "suomeksi"??
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
HUONOLLA englannilla yritän "keksiä" mitä tarkoittaa!
Sensivity: Herkkyys, millä kaasun avaamis nopeudella pumppu aktivoituu!!!? Mitä suurempi herkkyys, sitä hitaammalla liikkeellä pumppu kytkeytyy??
Fuel Increase: Määrä, jonka pumppu antaa!!?
Engine Revolutions: Kuinka pitkän ajan pumppu on päällä!!?
Onkohan ihan metsässä?
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse laitoin fazuun ne "street" asetukset ja kyllähän se ihan hyvin tuntuu pelittävän. Sitä herkkyys asetusta ajattelin seuraavaksi tosin vähän pienentää...
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Joo, sensitivity on juuri se herkkyys, eli kuinka herkästi kiihotuspumppu aktivoituu!(BussiJussi @ Touko. 18 2006,10:41) kirjoitti
Fuel increase on se lisäbensan määrä.
Engine revolution on moottorin kierrosluku. Eli varmaankin tässä tapauksessa se, miltä kierroksilta lähtien tuo ko. ominaisuus on aktiivinen.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Noiden acc-pump ohjeiden perusteella tulkitsin myös että tuo kierrosmäärä olisi se aika jonka lisäkaasua syötetään.(Tylyttäjä @ Touko. 18 2006,10:45) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Jep, näin itsekin asian ymmärsin. Siitähän sanotaan näin: Use this setting to specify how many engine revolutions to add (or subtract) fuel for. Eli siis kuinka monen moottorin kierroksen ajan muutosta halutaan.(Earthend @ Touko. 18 2006,10:52) kirjoitti
Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
KTM 690 SM -07
Suzuki DL1000 V-Strom K5
Yamaha FZ6S -04
Yamaha RD 125 -87
Tossa zx-12r.org foorumilla kysäsin onko kellään 12r:n omistajalla käytössä em. softaa; joku sanoi että täyttä kuraa ja toinen että selvä vaikutus kiihtyvyyteen.
Kuulema varovainen kannattaa alussa olla ja asettaa sensitivity alemmaksi kuin 90%. Oli meinannu 'mopo karata käsistä' perusasetuksilla.
NO, NIIN! "pumppu" asennettu bussiin. Ja kyllä siitä on tälläiseen matkajaskaankin vaikutusta. Keula kevenee, ja rengasta v...ttaa, jopa kakkkosella. Vastaa terävämmin kaasuun, kuin ilman pumppua. Asetukset on street asetukset. Kunhan ajelee aikansa noilla säädöillä, voi alkaa säätää enempi race suuntaan!
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Pumppu toimii vihdoin, monen mutkan jälkeen. Piti vain asentaa uudestaan PCIII, laitoin läppärin mopoon kiinni, käynnistin mopon ja sitten vasta käynnistin PCIII:n. Tästä ensiksi talletin kartat ja sitten sammutin taas PCIII:n. Tämän jälkeen enabloin Acc Pumpin ja suljin sen. Ja uudestaan PCIII päälle ja sitten näkyi Tools-menussa tuo Acc Pump. Pistin asetukset 75% herkkyys, 20% kaasulisää ja 15 kiekkaa (eli race-asetukset). Ajatuksena oli se, että street asetuksilla voi olla turhan kevyt keula, kun tuota vääntöä muutenkin on. Noilla asetuksilla kyllä huomasi eron kiihdytyksessä. Tuntui myös selvä bensan haju. Kaasulla leikittely voi tulla vielä kalliiksi, mutta hauskaa se silti on.![]()
Tänään laitoin hieman lisää jenkaa. Nyt on siis 75%, 20%, 20 kierrosta. Ehkä jo olematonta hienosäätöä ja kuviteltua etua, mutta nyt kaasulla leikittely tuntuu olevan vielä hauskempaa. Koko kierroslukualueella tehty tasainen kiihdytys tuntuu voimakkaalta, eikä lähde keulimaan. Ei siis tartte rajusti vääntää kahvaa, kun alkaa tapahtua. Ja kun on säädetty boxi, niin veto on tasainen koko kierroslukualueella. Vielä 5-vaihteella (FJR:ssä se suurin) kaasunkääntö tuottaa mukavasti tehoa takapyörään ihan vaan rauhallisesti kääntämällä kahvaa. Nämä asetukset voisi olla pysyvästikin. Ajelen näillä pari päivää, ja sitten kokeilen street asetuksia.
Tänään laitoin Acc Pumpin takaisin 0-tilaan, kun viikonloppuna on lähtö hieman pitemmälle reissulle ja haluan minimoida polttoainekulut. Läppäri kiinni vain PC3:een, mopo käyntiin ja muutama hiiren klikkaus ja siinä se oli. About 30 sec. Reilun viikon päästä menen Kemoraan ja otan läppärin mukaan ja kokeilen useammalla asetuksella, kun tää näin helppoa on.
Nyt on koko kesä ajeltu AccP asetuksilla (80,20,20) noin 10 000 km. Ero 0-asetuksiin on huomattava kaasuvasteessa, noin perstuntumalla. Se näkyy myös kulutuslukemissa kaupunkiajossa (+1-2 l/100km vuositasolla), mutta eipä juuri maantieajossa (noin +0,5 l koko vuoden lukemissa). Viime vuoden kokonaiskulutus oli 5.1 l/100km ja tänä vuonna 5.6, joten maksoin koko huvista noin 0.5 l/100km eli tälle kesälle 50 egee polttoainekuluja.
En voi kulutusmielessä tarkasti erotella kuluja PCIII:n (+säädön vaikutusta) AccP:n asennuksen lisäarvoon, mutta ainakin kaupunkiajossa ajotapa muuttui AccP:n jälkeen ja kaupunkikulutukset muuttuivat niillä kuukausilla, joilla kaupunkiajoa oli enemmän.
Samat PCIII kartat ja AccP ohjeet on annettu toiselle FJR-kuskille, ja siellä havainto oli sama: AccP toimii kun säädöt muuten on kunnossa.
Näyttäisi siis olevan niin, että kannattaa olla kunnon säädöt ja sitten vasta aktivoida AccP. Siis mikä kannattaa ja kannattaa näillä hinnoilla
Onkohan muilla kokemuksia, niitä ei paljoa näytä löytyvän![]()
offtopic: No sä ainakin jaksat laskea tota gason kulutusta! Leikkikalujahan nää on, mä en ainakaan ikinä laske.![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Viime perjantaina penkitin oman pyöräni. juttelin silloin penkittäjän (J. Heikkinen Jns) kanssa acc.pumpista, koska itselläni oli moinen asennettu! Sanoi, et penkityskäyriin EI oo saanut mitään eroo pumpin kaa/ilman. Mutta korosti, että "perstuntumalla" käytöksessä on eroja. Ei ollut jättänyt penkitettäviin pyöriin acc. pumppii päälle, perusteli bensan kulutuksen kasvulla. Minä en huomannut omassani kulutuksen kasvua. (en erityisemmin kyllä seurailekaan kulutusta) Ja onko luokkaa 0,5litraa paljon? Varmaan enenmpi pystyy vaikuttaa kulutuksen esim. ajo tyylillä!? Minullakaan ei nyt ole pump käytössä, mutta ajamalla arvelin testailla ens keväänä pumpin toimivuutta nyky virityksillä....
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Joo, eihän sillä pitäiskään olla vaikutusta penkitystuloksiin.(BussiJussi @ Loka. 23 2006,11:13) kirjoitti
Tuohan herkistää osakaasua/nopeita kaasunavauksia, ja käyrät vedetään kuitenkin täyskaasulla.
Ajossahan se vaikuttaa siis paljon, kun suurin osa ajosta on kuitenkin osakaasulla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Oikeastaan kulutuslaskelmissa pointti oli se, että pumppu ei vaikuta rauhallisessa matka-ajossa mitenkään, mutta semmoisessa osakaasuleikittelyssä siitä on hitosti huvia mutta bensaa kyllä menee. Voi siis lähteä pitkälle matkalle ihan huoletta, mutta jos haluaa revitellä, siitä pitää maksaa. Bensamittari on siis tarpeen, koska pumppu lisää kulutuksen vaihtelua melkoisesti ajotavan mukaan. Voi siis samoilla säädöillä pihistellä ja toisaalta taas heittää soppaa kattilaan niin että piisaa tarvittaessa.(kwak750 @ Loka. 23 2006,09:30) kirjoitti
Kaiken kaikkiaan itse olen tosi tyytyväinen ja aion jatkaa pumpun käyttöä noilla asetuksilla.
Mitenkäs toi pumppu toimii liukkaalla? Esim siis sateella ajaessa herkistääkö pumppu jo liikaakin ?
Esim busan kuljettelu ihan vakkarikeitollakin tuntuu olevan aika luikasta puuhaa - mitäköhän se ois ton pumpun kanssa kun tie lainehtiin vedestä![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kyllä sen pump´in kaa saa varovainen olla. Pelkästään lyhemmillä välityksillä, (16/42) kun on tre, tulee herkästi liukasteltua... Minäkin arvelin ajella keväällä ekax ilman pump´ii, et tulee harjoiteltua lisääntyneen tehon/väännön kanssa ajoo. Sitten kun uudet virit tutut, alan säätelee pump´ii, kun on se kummiskin hauskaa, et voi kaasulla piirrellä viivoja asvalttiin! (muillakin, kuin 1 vaihteella....)(Jassu @ Loka. 24 2006,09:44) kirjoitti
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Siinä on herkkyyssäätö, jota ei kannata liian herkälle laittaa. Ideahan olisi säätää tuo niin että vasta nopea kahvan kääntö saa tuon lisäkaasun.. normaalissa pehmeässä ajossa ei tuon pitäisi kytkeytyä.(Jassu @ Loka. 24 2006,09:44) kirjoitti
Jep. Itse panin herkkyyden 80%:iin, jolloin kahvaa saa kääntää reilusti, jotta saa lisäkaasua. Huonolla kelillä tulee muutenkin ajeltua pehmeämmin, joten pumpusta ei ole haittaa.(Earthend @ Loka. 24 2006,10:08) kirjoitti
Nyt rupes tuokin jerkutin kiinnostaan ja mietin että miten tuota saisin kokeiltua ? Eli jos joku kertoisi mitä tarvin muutako läppärin ja powerkommanderin (molemmat on) ??
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Jos pc3 usb, niin haet vain commanderin sivulta sen ohjelman. Ja sitten vaan "runttaat" sen läppärillä pyörääs... Ihan hyvät ohjeet englannin kielellä pc:n sivuilla. Nyt alkaa kelitkin olla testaamiseen sopivan liukkaat......(kawa @ Loka. 27 2006,15:10) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Ja pankaa niitä käyttämiänne pumpun asetusarvoja tähän threadiin pliis. Moni varmaan kaipaa neuvoja, mitä laittaa. Ei missään näy oikeita lukemia![]()
Vaikka alla olevaan tyyliin (mopo, sensitivity, revolutions, fuel increase). Mä aloitan:
Yamaha FJR: 80, 20, 20
BussiJussi?
Mulla oli ekax ne street asetukset, toimi hyvin! Sitten vaihdoin ne race asetukset, ja meni perseelleen.... En nyt tähän hätään lähtenyt ettii niitä asetuksii, mut commanderin sivuilla olevat street asetukset toimi viimekesän virityksillä.....(Anttoo @ Loka. 28 2006,21:30) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä