Venture yskii kylmänä kolmella, ja yhden sylinterin palamaton bensa paukkuu putkessa. Kunnollisen lämpenemisen jälkeen, tai lämpimästä tallista lähtiessä tätä ei tapahdu.
Onkohan kyseessä nyt ilmavuoto vai sähköhäiriö?
Ilman lapsia ei ole huomista.
Jos bensa haisee/palaa putkessa, silloin vika on melko varmasti sytytystulpissa. Tarkista ja puhdista/vaihda tulpat.
Superbike #7
Tein juuri kauden aluksi perushuollon; öljyt, tulpat, suodattimet.
Ilmiö oli olemassa jo ennen tuota huoltoa, tulppien vaihto ei auttanut, vaikka niin toivoinkin.
Yhden sylinterin sytytys ei voi olla pielessä, mutta siltä kone käydessä kuulostaa.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Ettei olis tulpanjohdoista. Ruiskuta vähän vettä johtojen juureen ja kato lyökö läpi. Ja mittaa yleismittarilla johtojen vastus pitäis olla noin 2 kilo-ohmii per 10cm.
Sinne se viittaa, tai tulpanhattuihin. Jos mopossa on hiilijohtimet, ja/tai vastushatut, vaihda ne tavallisiin. Hiili on siitä erikoinen, että sen resistanssi pienenee lämmetessä, joten se voisi selittää tilanteen, sama juttu vastushatun kanssa. Ja hiilijohdot + vastushatut ovat yhdistelmä, jolla myös saa vanhemmiten omituisia käyntiongelmia aikaan. Niitten tarkoitus kun on ainoastaan toimia häiriönpoistajina radioon.(sermis @ Touko. 16 2006,15:25) kirjoitti
sama vika täällä,ei ennää jaksa ruuvailla...ajellaan ko paranee itestään tai loppuu kulku kokonnaan....yksi kaasari ei pelitä kunnolla..kylmänä nykkii ja röpeltää..mutta kunhan päässään vauhtiin niin onhan yks pytty joillainlailla mukana *(Maalaistollo @ Touko. 16 2006,09:59) kirjoitti
.....
Tästä voisi tosiaan olla kysymys, vanhat tulpanjohdot ja -hatut ovat usein niin haperot, että niiden toimivuus on tekninen ihme.(kaasunalle @ Touko. 16 2006,16:55) kirjoitti
Radio on pyörästä poistettu, joten häiriönpoistolla ei ole tarkoitusta.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Kokeile vielä huvikseen eri lämpöarvon tulppia.Ja iridium tulpat toimii kylmänä huomattavasti paremmin.Eihän ne varsinaista vikaa poista,mutta pyörä saattaa toimia sen jälkeen.
Eipä se vika aina ole niin tulpissa. Omassa kasavian GTR mopossa on monenlaista säädettävää, joka vaikuttaa käyntiin.
Venttiilit kantoi ja oli ihan miten sattuu säädössä. Auttoi jo kummasti tyhjäkäyntiin.
Omassa pyörässä tulpanjohdoissa ei ole ollenkaan vastusta, vaan vastus on tulpanhatuissa, joissa on noin 140Kohm. Yksi tulpanhattu vastusti niin kovasti, ettei saanut mitattua minkäänlaista lukemaa. Huomenna uusi ehkä tilalle, niin josko alkais toimia.
Sit vielä kaasarien synkkaus, niin eiköhän ala tyhjäkäynti toimia.
Onko aivan varma et ei menny lukema väärin. En oo vielä kuullu 140kilo-ohmin hatuista. 14 kuulostaa paljon enemmän oikeelta.(GoodChop @ Touko. 17 2006,20:16) kirjoitti
Ja mun käsittääkseni jos mittari ei lue niin on kyl johto/hattu paskana. Mut voi olla et mull on menny jotain ohi.![]()
Pitänee varmaan mitata niitä uudestaan tai puhdistaa... Tämän huonoimman tulpanhatun onnistuin purkamaan. Puhdistuksen jälkeen vastusta löytyy noin 4.5Kohm, joka on varmaan oikein. Uusi tulpanhattu maksaisi 41€, eikä sitä ollut hyllyssä. Korjataan sit vanhoja...
4.5 Kohmii kuulostaa todenmukaiselta.![]()
Nyt kawasaki hyrisee melkein kuin honda.
Tulpanhatut on puhdistettu, tulpanjohto uusittu, venttiilit säädetty ja kaasarit säädetty ja synkattu.
Moottorista kuuluu enää lähinnä tasainen kahina ja putkista jyminä. 1500-3000 kierrosta vetää paljon tasaisemmin kiihdyttäessä, kuin ennen.
Toivottavasti Maalaistollokin saa moponsa toimimaan.![]()
Jep jep, Venture käy myös tältä osin kunnolla, oikeastaan en kyllä tehnyt mitään, hieman vain tönin johtoja.
Eilen virittelin taas jo pakoputkistoa, joka alkaa olla lähes kokonaan itse tehty. Ääntä on vain edelleen turhan paljon, matkasohvan ei tarvitse metelöidä.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Loud pipes saves lives(Maalaistollo @ Touko. 22 2006,10:41) kirjoitti
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ